DSP kurs for medlemmer av HiFi- sentralen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Vi har nå 18 påmeldte, derfor gikk jeg ut i går for å bekrefte at kurset blir gjennomført. Dette ikke minst av hensyn til de som har lang reisevei som også innebærer kjøp av flybillett. At så mange som 25 ikke har svart eller drøyer med å svare, tillater jeg meg karakterisere som et høyt tall. To har meddelt at de må avklare med familieforpliktelser, noe som selvfølgelig er fullt forståelig. At de har meddelt dette setter vi pris på, det er ryddig.

    Eivind S
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Regner med at jeg ikke står på listen. Har allerede meddelt direkte i tråden at den helgen ikke går for mitt vedkommende.
    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bli jobbing på meg den helgen desverre. Så da utgår dette for min del. Søren.....
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg bestilt fly siden det ser ut til at påmeldingen har nådd kritisk masse. Utrolig bra tiltak!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Da har jeg meldt meg på med de beste intensjoner om også å møte opp. Et lite tips: Det vil garantert inntreffe noe "uforutsett" for noen og følgelig må man da av god eller dårlig grunn melde avbud - kanskje på kort varsel. For organisatorene sin del vil jeg anbefale å få inn betaling for mat o.l. på forhånd slik at ikke noen av dere evt blir sittende med skjegget i postkassa, så får heller de som av en eller annen grunn ikke kan ta den delen av regninga (om det er noen da...). Barn blir plutselig syke, det dukker opp noe annet man må eller "må" på den aktuelle helgen og så burtetter.
     

    Robin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2007
    Innlegg
    173
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    Vi har nå 18 påmeldte, derfor gikk jeg ut i går for å bekrefte at kurset blir gjennomført. Dette ikke minst av hensyn til de som har lang reisevei som også innebærer kjøp av flybillett. At så mange som 25 ikke har svart eller drøyer med å svare, tillater jeg meg karakterisere som et høyt tall. To har meddelt at de må avklare med familieforpliktelser, noe som selvfølgelig er fullt forståelig. At de har meddelt dette setter vi pris på, det er ryddig.

    Eivind S
    Kult :) Da er det bare å handle inn notatblokk og begynne å glede seg!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Selvfølgelig må vi regne med uforutsette årsaker. Når det gjelder forslaget om forhåndsbetaling av mat: Å organisere dette er noe jeg vil slippe. Regner med og håper at om frafall kommer på fredag 5. mars, så er ikke noe problem for de som skal levere mat å endre. Den sjansjen må vi ta.

    tkr, du står ikke på mine lister.

    Retep, fint du melder fra. Du er nå strøket av lista.

    Eivind S
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Vi har nå 18 påmeldte, derfor gikk jeg ut i går for å bekrefte at kurset blir gjennomført. Dette ikke minst av hensyn til de som har lang reisevei som også innebærer kjøp av flybillett. At så mange som 25 ikke har svart eller drøyer med å svare, tillater jeg meg karakterisere som et høyt tall. To har meddelt at de må avklare med familieforpliktelser, noe som selvfølgelig er fullt forståelig. At de har meddelt dette setter vi pris på, det er ryddig.

    Eivind S
    Jeg har ikke svart spesifikt da helgen som ble valgt var den jeg i utgangspunktet svarte at jeg dessverre ikke kunne men jeg burde sikker ha meldt meg av etter at dato var satt. Kurset er et flott tiltak og jeg håper det blir en suksess :)
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    HC, nei jeg forventer ikke at de som hadde notert interesse for andre datoer, skal gi meg noen beskjeder. Du står ganske enkelt ikke på min liste lenger. Ingen grunn til "dårlig samvittighet".

    Eivind S
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette er virkelig ett initiativ som må roses!

    Etter mye styr med barnevakt og konejobbing er PM sendt.
    Håper ikke dette er for sent nå.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Nå: 24 påmeldte.

    Eivind S
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får heller ikke anledning til å komme denne helgen dessverre :(
    Håper virkelig det blir en eller anne form for oppsummering/video eller noe , slik at vi som ikke har anledning også kan få snappet opp noen triks :)

    Forøvrig et kjempeflott iniativ , så stor kudos til alle som sørger for at dette faktisk blir noe av- tommel opp :)
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg kan i utgangspunktet ikke den helgen, men jobber nå på spreng for å likevel få det til. Hvis det ikke blir mulig å filme seansen er det verd å strekke seg langt for å delta selv.
    Jeg tør ikke melde meg på enda, men skal nå det innen fristen hvis det ordner seg.

    Synes for øvrig at det "tilbudet" fra Thon Arena var dårlig. Er det noe ekstra med i prisen?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Det er bare å melde seg på helt fram til oppstart, men husk at jo nærmere dato vi kommer, desto flere dører lukkes ift bespining på skolen osv.

    De fleste her inne er jo dataføre og kan bestille evt fly og overnatting selv. Tidsrammene er kun satt for å sikre de som må reise langt, at kurset faktisk blir noe av og.

    Takker for kred på vegne av oss tre og de som deltar med utstyr og muskler til riggingen, men vi kommer til å takke dere for å ha vært med på å rydde rommene tilbake til det opprinnelige når vi stenger dørene på søndag.

    Velkommen både de som har meldt seg på og de som må gå noen runder til.

    BB
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Org-troikaen har sikkert nok å styre med, så jeg har liten lyst til å mase - men skjer det noe på videofronten? Kanksje Høvdingen har noe å bidra med, - hvor feks nedlasting krever støttemedlemskap?
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Prisen vi har fått fra Thon er inkl. frokost. Jeg ba om "tilbud" men har tydeligvis fått en pris som "alle" får. Ser ikke ut som jeg kan "slå i bordet" med et antall bestillinger. Det er få som ønsker overnatting.

    På video er det ingen bevegelse. Jeg tar kontakt med leder av Medialinja Lillestrøm v.g.s. i løpet av dagen for å høre om det i det hele tatt skjer noe. Får vi ikke napp der, er jeg redd video ikke blir en realitet, med mindre noen kommer opp med gode ideer.

    Eivind S
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Kontakt med leder for medialinja i dag. Dert jobbes med om noen elever er interessert i å ta oppdraget, uten at det foreligger noe konkret. Som tidligere nevnt har ett medlem på sentralen tilbudt seg å spytte i kr. 1000. Flere har i PM sagt de gjerne blir med på en spleis. Jeg ønsker tilbakemelding fra dere på det. Hva synes dere er et greit beløp å avse? Ønsker ikke å gå ut med noe konkret til skolen før jeg har fått loddet stemningen blant dere.

    Eivind S
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes 500 er helt OK. Synes det blir for mye med 1000kr siden jeg uansett skal være til stede..

    Som jeg nevnte tidligere tror jeg at de som melder seg til en slik jobb enten gjør det billig/gratis fordi de er HiFi-interessert (lite sannsynlig..?), eller forventer en betydelig lønn for strevet. Dette er som sagt mange timers arbeid.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fantastisk initiativ de gjer her, gutar. Eg har lese heile tråden, og er svært imponert over dugnadsånd, organiseringskompetanse, og ikkje minst bruken av nettverket på "kranglesentralen" til noko så konstruktivt. Tenk å få laga eit så smalt kurs som DSP. Vi burde vore deltakarar, alle saman....Our finest hour. Hatten av for heile gjengen.
    Eg kan diverre ikkje vere med, men eg skulle ynskje dette fekk pressedekning. Ikkje berre frå eit DSP-perspektiv, men mest av alt fordi det syner kor godt eit digitalt nettverk kan fungere.
    Lukke til!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    500 høres ut som en grei deal synes jeg også. Skal alltids klare tusenlappen også dersom det kniper. For min del er det svært usikkert om jeg får deltatt av helsemessige årsaker som jeg har pm'et liliya om tidligere. Så jeg er svært takknemlig dersom man klarer å få filmet seansene. Egentlig er alt bedre enn ingenting, så bare noen gidder å sette opp et ordinært kamera på stativ så det går an å høre hva som blir sagt fra kateteret og se evt. bilder/illustrasjoner, regner jeg med å kunne få en hel del ut av seansen likevel.

    Synes det var et godt forslag å t kontakt med Høvdingen for å undersøke muligheten for å tilføre dette foraet en ny dimensjon. Det må jo være en vinn vinn situasjon for de ildsjelene som legger mye tid og krefter ned i arrangementet, for HFS og alle medlemmene som vil kunne dra lærdom ut av arrangementet i mange år fremover.
     
    Sist redigert:

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Kan godt bidra med 500kr for film.men forventer jeg får mitt eget eksemplar av filmen i et eller annet format.Burde vell ikke bli så mye hvis vi tenker 30- 50 stk på en spleis.Hvis det stiller et par elever å filmer må de jo få en passelig kompensasjon for å ødelegge helga(og selvfølgelig noe merarbeid).:)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Har desverre ikke anledningen til å fly over for treffet, men spytter gjerne inn noen kroner for å få filmen produsert. Ikke minst for å få se trynene til mange gode venner som samles!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Oj, her tenker noen "stort", mye større ennhva jeg i utgangspunktet hadde sett for meg. Dersom vi greier å bli ei gruppe på 30 mann, og hver spytter i 100-200 kroner, så lander vi et sted mellom kr. 3000 og kr.6000. Det bør være ei fin gulerot til et par ungdommer. Håper ikke jeg er helt utdatert på "lønningsnivået" for en helgejobb. Jeg har gjort klar over at noe redigeringsarbeide må påregnes. På lørdag avsluttes video-opptaket(mitt forslag) kl. 16:00, slik at under den praktiske delen med Brynjulf, kunne kanskje videogutta gjøre en redigeringsjobb med Jørn. Et slikt opptak bør vel deles inn i kortere bolker og gis noen overskrifter.

    Positivt svar fra Medialinja foreligger, og jeg venter på å få kontakt med de som har meldt sin interesse for å gjøre jobben. Hadde vært fint om jeg kunne presentere vårt "lønnstilbud" når kontakten opprettes.

    Jeg vet at Jørn har tanker om dette, og han ønsker at dette skal legges ut nonkomersielt feks. på You Tube.

    Nå er det bare om å gjøre at de siste etternølerne får ut fingeren. Vi ønsker oss flere deltakere.

    Eivind S
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ingenting i mot å betale litt for selve kurset, det ligger jo mye dugnad bakom her. For meg spiller det ingen rolle om det blir filmet eller ei siden jeg skal begge dagene. Jeg synes derfor at de som ikke skal/kan komme, og vil se opptak fra kurset, kan betale om de ønsker dette. Og 200 kroner er absolutt ikke for mye.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg spytter også gladelig inn noen hundringser som et bidrag til å få gjennomført filmingen av seansen , siden jeg ikke får anledning til å komme :)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selvfølgelig med på å spytte in det som troikan mener er nødvendig.
    Dette blir en historisk event som bør foreviges.

    Habicht
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Vi nærmer oss fristen for påmelding .

    Da begynner vi å nærme oss oppsatt limit for å melde seg på kurset. Om noen skulle melde seg etter 21. så vil de få anledning til å delta, men jeg avslutter da jobben med å melde behov for bevertning begge dagene og hotell reservasjon.
    Det er 12 som jeg savner et svar fra. Hadde vært ok om dere dette gjelder kunne ta dere bryet med å kontakte meg.
    Det er også fint å få en eventuell bekreftelse på at kurset ikke lenger er aktuelt for deg.

    Eivind S
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Veldig bra organsiert, gutar! Med litt frafall og litt påmeldte i siste liten så blir det jo en bra forsamling dette.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Siste oppdatering har oppstart lørdag kl.1200, men ikke konkret avslutning søndag.
    Jeg har ikke kjøpt flybillett enda. Når har vi start og avslutning?
    Og eksakt adresse for arrangementet?
    Får vi bekreftelse på hotellbestillingen?

    PS: Veldig godt jobbet av arrangørene her. Innrømmer at jeg er litt imponert.
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    ottone;
    Liliya gir deg sikkert et svar her inne relativt kjapt - burde ha husket når avslutningen er planlagt men gjør det ikke.

    Til alle som lukter på å komme, så er det som vi har sagt tidligere, fullt mulig å melde seg på helt fram til vi starter. Ulempen er at det ikke blir noe særlig med tilkjørt mat på dere. Dette er imidlertid ikke noe problem - matlageren holder til bare tre minutter unna med bil.

    Det blir en liten time på snekkerverkstedet sammen med meg om det er noen som ønsker det. Der kommer jeg til å vise en kjapp måte å lage seg en liten høyttalerkasse på, vise noen freser og kanskje ta en tur innom lakkrommet.

    Husk at auditoriet ikke kommer til å bli overfylt - bare å melde seg på påmeldinga....

    BB
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    I rammeplanen er starttidspunkt satt til kl.12:00 begge dager. Lørdag avsluttes, som BB skriver, med en praktisk bolk som neppe går ut over kl. 18:00. Et alternativ med Dirac i siste bolk på søndag utgår, men snickers- is har gitt uttrykk for at han ikke har problemer med å fylle den tiden med kursets hovedtema.Jeg ser behovet for et eksagt slutt-tidspunkt nå og våger meg på å ta en sjefsavgjørelse : Kurset avsluttes på søndag kl. 18:00. Vil tro at snickers-is kan legge opp til en avslutning med et innhold som ikke "ødelegger" for helheten, slik at de som av forskjellige grunner må avslutte litt tidligere, ikke føler at de mister viktig innhold.

    Jeg sender PM til de som har bedt om at jeg bestiller hotellrom når det er i boks.

    Annen nyttig info: Adresse: Vestbygt. 61
    Forsiden - Skedsmo videregående skole Her finner du også et kart.

    Eivind S
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.910
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Må vel greie å hoste opp noen hundrelapper for å få en video, skulle jeg tro... :)

    Johan-Kr
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    liliya: Kan du legge ut lista over utstyr vi har tilgang på her? Jeg tror vi mangler litt småtteri, så vi må nesten finne ut hva vi må etterspørre.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må dessverre trekke mitt tilbud om utstyr, da dette kan bli litt vanskelig å ta med på flyet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn