DSP kurs for medlemmer av HiFi- sentralen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Robin, du er inne også med ønskede dager.

    Andre "etternølere". Se post 119 som blir ajourførført etterhver som nye melder seg


    Eivind S
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Tror jeg sliter litt med datoene, hadde håpet det var bittelitt lenger frem i tid.
    Slutten av mars beg. april..?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Jeg har et ønske om at de som kan bidra med ustyr kan liste det opp her, eller om noen kunne tenke seg å holde styr på hva vi har tilgang på og kan lage en liste her. Dette fordi jeg for det første har mye å gjøre om dagen, fordi jeg ønsker å bruke tid på å forberede meg, men aller mest fordi jeg ønsker at flere skal kunne komme med ønsker om hva vi skal bruke under seansen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.295
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er interessert i å delta, men har langt å reise og må planlegge for å få det til.
    Kan klare det en av de to første foreslåtte helgene.
    Er forsklaget å velge en av disse helgene, eller mulig å kjøre flere?
    Kan dere repetere tidsskjema, klokkeslett for oppstart og slutt?
    Jeg har ikke lest hele tråden, men hvor er det foreslåtte lokalet?

    Bindende påmelding sendes hvis jeg vet eksakt når og hvor det foregår, og hva det skal koste.

    PS: sender en PM nå for å komme med i valg av dato.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    3.583
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det blir 12-13 mars kan jeg godt stille med Dynaudio monitorene mine og Audiolense XO hvis det er av interesse?
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ottone: Slik jeg tolker post 124 setter jeg deg opp 27. og 28. februar og 5. og 6. mars. MEN HUSK AT DETT ER Å BETRAKTE SOM EN AVSTEMMNG. Kurset blir EN av de oppsatte helgene.
    Sted: Lillestrøm. Ingen kostnader.
    Du er litt for tidlig ute med de andre spørsmålene dine. Onsdag fk. vil snickers-is, BB og undertegnede ha et planleggingsmøte. Store muligheter at du får svar på dine andre spørsmål umiddelbart etter det.

    Vil anbefaler alle å kikke gjennom hele tråden. Mange spørsmål er besvart i tidligere poster.

    Se også post 119 hvor alle som har svart meg på PM hvilke(t) alternativer de er ledig for å delta.
    Jeg mangler fortsatt svar fra et tyve talls interessenter. Viktig for oss at alle har svart før onsdag fk.

    Eivind S
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har nå tillatt meg å sende "purring" i form av PM til alle "etternølerne":)på når dere er ledig for kurs. Håper det får fart på sakene, slik at "vinnerdatoene" snart kan offenlig-gjøres.

    Mvh

    Eivind S
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Jeg har nå tillatt meg å sende "purring" i form av PM til alle "etternølerne":)på når dere er ledig for kurs. Håper det får fart på sakene, slik at "vinnerdatoene" snart kan offenlig-gjøres.

    Mvh

    Eivind S
    Hvis de ikke har fått ut fingern til i mårra er det vel bare å gå ut i fra de andre som har stemt.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Da er det vel på høy tid å poste disse:

    Auditoriet tatt fra foran i rommet:

    2016-01-27 19.31.32.jpg


    Auditoriet fra bak i rommet:

    2016-01-27 19.31.51.jpg


    Det første klasserommet, virker greit til et ganske stort oppsett:

    2016-01-27 19.33.36.jpg


    Det første klasserommet fra en annen vinkel:

    2016-01-27 19.33.50.jpg


    Det andre klasserommet. Også stort nok til et ganske ambisiøst oppsett:

    2016-01-27 19.34.10.jpg
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Da er det vel på høy tid å poste disse:

    Auditoriet tatt fra foran i rommet:

    Vis vedlegget 363222

    Husker at dette er rommet hvor jeg har vært med på det kjedeligste foredraget i hele mitt liv. Det handlet forøvrig om runer, med den minst engasjerende foredragsholderen i historien.

    Rommet er forøvrig helt optimalt for dette!
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser jo helt fortreffelig ut gutter. Må si dere gjør en formidabel jobb!

    Erik S
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Tro meg når jeg sier at det ikke skal mye til. Bare det at du er interessert i det du prater om og at temaet er interessant så er lista allerede 10x høyere.
    Til og med lærerne våre sovnet under dette fordraget jeg snakker om.

    Møbelsnekkerfasilitetene har vel blitt betydelig oppgradert siden jeg var der sist, så det håper jeg på å få sett også :)
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.720
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Veldig interessant tiltak! Ser ut som jeg har fri fra mine jobber helga 27-28 februar, og ønsker derfor å melde meg på om det fremdeles er plass.
    Har sendt PM.
     
    Sist redigert:

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    3.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Plis Plis Plis ikke 27-28 feb.
    Bare en liten bønn fra en som veldig veldig ønsker å delta og har skolebarn.
    Det er vinterferie i Oslo trakten.

    Habicht
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sett en helg, blir det i uke 8 er det ikke aktuelt for meg.
    Både helg i fremkant og bakkant passer ikke.
    Resten må jeg ta på sparket, eller for å si det riktig. Jeg sier ifra hvis jeg ikke kan.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Flott tiltak. Hvis lista ikke er fylt opp og det ikke er for sent, så ønsker jeg gjerne å bli med på det her.

    Mvh
    Erik
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Når er det vinterferie i Oslo og omegn? For de av oss som kommer tilreisende, så er nok vinterferiehelgen (både før og etter) dum, da det blir både vanskeligere og dyrere flybilletter.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.801
    Antall liker
    13.289
    På Østlandet er vinterferie uke 8, dvs siste uka i Februar. På vestlandet er det uken etterpå så vidt jeg vet. Sånn sett er det nok ganske mange som helst ser at det ikke blir i en av helgene som ligger rundt uke 8 (helgene 20-21 og 27-28).
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    For de som er urolige for at det skal bli 27. og 28. fegruar kan jeg vel allerede nå røpe at det var relativt få som ønsket seg denne helga, sikkert nettopp på grunn av det som nå nevnes; vinterferie. Denne beskjeden vil selvfølgelig være like trist for de som bare kunne denne helga som det blir en gladmelding for de som har andre alternativer.

    Eivind S
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg gleder meg til å se dette på video (fjernundervisning til Trøndelag):

    Totalt OT:

    Skoler burde vært arena for hifi-messer (bortsett fra at man ikke kan gjøre kommersielle ting der). Jeg har satt opp stereoanlegg, og hatt bandøving o.l i klasserom flere ganger, og det er som regel greie å rom å få til god lyd i.
     
    Sist redigert:

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Jeno

    Men foreløpig er vi langt unna å få det i boks:mad:

    Eivind S
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Da er "stemmene" talt opp og vi slipper "katta ut av sekken". Kurset blir 5. og 6. mars. Februar falt tidlig bort. Selv om det fortsatt er noen som ikke har avgitt ønsker, så ville det om de nå kom med ønsker om kun 12. og 13. mars, ikke forstyrre et klart flertall for 5. og 6. mars.

    Før vi nå går til den endelige påmeldingen den helga, må det lages et program med tidpunkt for "start og stopp".
    BB, snickers-is og undertegnede må nå få litt tid på oss til å legge fram et program.

    Eivind S
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Fantastisk! Hvis dere klarer å organisere en opptelling og fellesforhandling på pris på hotell, så hadde det vært supert. Vi må da være mange nok til at vi bør kunne lande en god deal, vel?
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Midas: Som tidligere nevnt har jeg vært inne på sidene til Thon messehotel. Jeg tenker meg at påmeldingskjemaet også vil inneholde rubrikker hvor det vil være mulig å krysse av for ønsket overnatting og en bespisning per dag.
    Når vi på denne måten har fått en oversikt over den enkeltes behov, kan jeg påta meg å "føre forhandlinger" for å oppnå en god pris.

    Eivind
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ønsker å melde meg på. Har også flere ledige rom her sentralt på Sørumsand, 16 min med tog til Lillestrøm.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hei
    Katta er ute - da er det bare å følge anvisningene til liliya så går dette forhåpentligvis på skinner.

    Mannen fra Vikersund har en bitteliten jobb foran seg og Snickers har gått ut med en liten pressemelding - riktignok sliter han lett auditivt og sorterer ikke helt på diverse. Her gjengis med tillatelse siste offentlige uttalelse:
    https://www.youtube.com/watch?v=5e8bIoEOrdE

    Vet ikke om dette så godt...... merk spesielt det fokuserte stålblikket - holder han i to dager eller forsvinner han igjen?

    BB
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Jeno

    Men foreløpig er vi langt unna å få det i boks:mad:

    Eivind S
    På meg virker det som om mye har falt på plass? Håper uansett at dette blir gjennomført og at jeg snart kan bestille flybillett.

    Forsøker for tiden å sette meg inn i REW og signalteori. Bratt lærekurve! Dette kurset passer meg ypperlig!
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Det er vel naturlig å spytte inn med noen hundrelapper for å dekke inn småutgifter rundt avviklingen av årets mest spennende hifikveld?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.295
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Herlig.
    Jeg holder av helgen, og gleder meg igjen til å gjøre Østlandet utrygt :)
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Møtet som "troikaen" skulle hatt denne onsdagen har blitt utsatt ei uke, derfor må dere som venter utolmodig på "nyheter" slå dere "litt til tåls". Vi holder imidlertid kontakten med hverandre med innspill.

    Eivind S
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.165
    Antall liker
    10.691
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bare et lite sidesprang. Er kommet en ny gutt i klassen for software også nå.
    dephonica version3
    dePhonica sound labs.

    Here list of features available in current version:
    • Built-in ASIO Sink driver for transparent stream input from audio and video players
    • Different input sample formats: 16 bit integer, 24 bit integer and 32 bit floating point
    • 2 input channels and up to 8 output channels
    • Output to DirectSound, ASIO and Kernel Streaming audio devices
    • Processing completely in 64 bit floating point precission
    • Built-in crossover`s frequency response analyzer with overview amplitude graph, single channel graphs (amplitude response, phase response, group delay for each channel) and response addition graph
    • Filtering by FIR filters, IIR filters or by IIR filters with automatically designed phase correction FIR filter
    • Can create FIR phase correction (all pass) filter for external hardware crossover
    • Two FIR convolvers available: FFT convolver with Overlap-Add algorythm and linear convolver (Straight FIR) without usage of FFT
    • Any of two convolvers can be used with one or more IIR filters in each processing channel
    • Up to 128 000 taps per channel with FFT FIR convolver
    • IIR filters and frequency response envelopes available: Linkwitz-Riley, Butterworth, Chebyshev
    • Parametric synthesis of amplitude and phase responses for filter types: Low Pass, High Pass, Band Pass, Band Stop, Low Shelf, High Shelf
    • Band pass and Band stop filter responses can be optionally defined via lower and higher cutoff frequencies or by a definition of central frequency and bandwidth
    • Amplitude and phase equalizers for arbitrary amplitude and phase response correction with data import features (from text file or from impulse response in WAV format)
    • Any combination of FIR and IIR filters in each processing channel
    • Full-featured pre-processing channel for input stream with its own filter set
    • Automatic biasing feature for gain response in a separate channels or in a group of channels
    • Input and output gain adjustment in each channel
    • Adjustable delay in each channel with optional sub-sample resolution

    Utvikler skal også lage flere videoer som en kan lære av etterhvert.

    Dette bare til inspirasjon for de som er interessert :)
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Hvis jeg får fri helgen det ser ut til å bli, så kan jeg stille med store Seos horn med JBL CMCD drivere og 12" JBL PT horn med 2450SL. Bassystem får jeg ikke plass til, da AMG'n står til vinterlagring og jeg kun kjører en liten søt Corolla på vinteren:cool: CMCD kan deles så lavt som 220hz og bør dermed være fleksibel til en god del forskjellige bassløsninger som 15/18" i både lukket, refleks og dipol. Har også et knippe nCore og Anaview-forsterkere så det bør ikke stå på det. Hvis dette er av interesse så si ifra.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Østfold
    Jeg har en 6 kubikk varebil som det er mulig jeg kjører for anledningen, den kan frakte ganske store høyttalere.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er det fortsatt behov for noe utstyr? Jeg har Crown Itech 4000 og DBX-260 prosessor jeg kan bidra med om ønskelig.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Har et par crown itech 4000 liggende jeg også når jeg tenker meg om. Disse har jo en veldig fin innebygget dsp. De bråker dog litt.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takk Gutter.
    Tipper det sitter en eller annen luring og noterer på blokka si.
    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn