drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• P

phaselineær

Gjest
    Forforstærkeren spiller vildt godt. Du er velkommen til at høre den i Nygade 3200 Helsinge. Den bedste jeg har haft vil jeg tro.
    Ellers tak.
    Det giver ingen mening at lytte på en forforstærker i et setup man slet ikke kender og et rum man aldrig har været i.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Hvorfor er der ingen indlæg på din egen profil? Er du flov over dit anlæg eller manglen på samme?

P

phaselineær

Gjest
    Hvorfor er der ingen indlæg på din egen profil? Er du flov over dit anlæg eller manglen på samme?
    Flov over mit anlæg ?
    Næh, det er sådan ca 236% mere færdiglavet end noget du har pillet ved.
    Men jeg har ikke behovet for at vise det her.

Sist redigert av en moderator:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Overvejer at farve lyden med nogle lidt mørkt lydende modstande i udgangen. Tror der er for mange Vishay i signalvejen. Evt nogle 0.47 ohm Duelund kul film. Nogle andre forslag?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Flov over mit anlæg ?
    Næh, det er sådan ca 236% mere færdiglavet end noget du har pillet ved.
    Men jeg har ikke behovet for at vise det her.
    Det bedste ville være at du holdt dig væk. Det ville være glædeligt.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Må erkende at den pre er en fejl investering. Det lyder bedre direkte fra PS Audio Dacen. For mange Vishay modstande og for meget sølv kabler. Har ikke betalt noget endnu. Håber sælgeren tager den retur.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    8.585
    Sted
    Kongsberg
    Må erkende at den pre er en fejl investering. Det lyder bedre direkte fra PS Audio Dacen. For mange Vishay modstande og for meget sølv kabler. Har ikke betalt noget endnu. Håber sælgeren tager den retur.
    Jeg tror det blir for enkelt å bare skylde må motstander og ledninger hvis den ikke låter bra.

P

phaselineær

Gjest
    Armand, det er hverken modstande eller kabler den er gal med, det ligger et helt andet sted.
    For når et apparat kan gå fra at være det bedste man har hørt, til et fejlkøb, så sidder problemet i lyttestolen

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Armand, det er hverken modstande eller kabler den er gal med, det ligger et helt andet sted.
    For når et apparat kan gå fra at være det bedste man har hørt, til et fejlkøb, så sidder problemet i lyttestolen
    Eller for mange udskiftninger af andre apparater. Vi skiftede forstærkere.
    Vi var 3 lyttere i aften og vi var enige. Der var for meget focus på detaljer med Preen. Lød for spidst.
    Uden var det langt mere homogent. Jeg leverer forforstærkeren Retur. Mit næste træk er Akustikplader på min venstre væg. På højre er der. Har nogle elendige gasbeton vægge.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Jeg tror det blir for enkelt å bare skylde må motstander og ledninger hvis den ikke låter bra.
    En sikring på bagpladen som ikke var spændt ordentligt. Vennerne syntes det lød af helvede til. Efter ordentlig fastspænding er det klasser bedre og retfærdiggør at jeg køber den.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Sikrings holderen og ustabil kontakt i den.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Vil det si at når forforsterkeren får for meget focus på detaljer og lyder spidst, så var det et resultat av ustabil kontakt i Sikrings holderen?
    Præcis jeg havde ikke spændt den ordentlig fast shit happens.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Heldigvis lyder den virkeligt godt nu. Bare irriterende at kabinettet er ubehandlet Aluminium. Burde have været eloxeret sort. Orker ikke at skille den af og sende den til eloxering.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756

Donald Duck Fuck you. Postet af en tidligere skole ven.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Arbejder på at montere kraftigere transformatorer. Forforstærkeren bliver voldsomt varm. Så den må trække meget strøm. Kanskje den får for lidt fra de mindre transformatorer.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Så monterer jeg kraftigere transformatorer på 80 va. Før var de halvt så kraftige.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Mål forbruget
    Det er så lavt at jeg ikke kan måle det via vario transformer. Jeg har intet skema over kredsløbet. Overvejer at bede Henrik Wallenius om at annullere handelen. Har betalt forskud på 3000 kr. Tror han nægter, da jeg har lavet om på det forfærdelige layout udenfor modulerne. Der var en der mente, det ligefrem var farligt altså den originale lednings føring.

P

phaselineær

Gjest
    Øhm :oops: Du piller den ene ledning af printet fra trafoens sekundær side og sætte et amperemeter i serie og læser mA og det gange du med spændingen, tradaaa så har du watt forbruget 😁

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    27.410
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Studsede lidt over denne:

Arbejder på at montere kraftigere transformatorer. Forforstærkeren bliver voldsomt varm. Så den må trække meget strøm. Kanskje den får for lidt fra de mindre transformatorer.
    Hvis den bliver voldsomt varm, når den får "for lidt",
    så kan den da ikke andet end blive endnu varmere, hvis den "får mere".

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Øhm :oops: Du piller den ene ledning af printet fra trafoens sekundær side og sætte et amperemeter i serie og læser mA og det gange du med spændingen, tradaaa så har du watt forbruget 😁
    Jeg har valgt at kortslutte potentiometeret.
    Udgangs trafoerne i dac kan ikke li den belasting de skal kigge ind i på kun 10 kohm.

Skal lige forbinde ind og ud på potentiometeret. Prisen på preen bliver sat ned til 8000. Bygge prisen var 30 tusinde såvidt jeg er orienteret.
    Så " preen " bliver til en buffer hvor PS Audio Dacen styrer udgangs niveauet.
    Muligvis bygger jeg den over i et PS Audio lignende cabinet.
    Jeg har allerede et men Lars Vesters buffer er i det. Den er desværre ikke balanceret.

P

phaselineær

Gjest
    Jeg har valgt at kortslutte potentiometeret.
    Udgangs trafoerne i dac kan ikke li den belasting de skal kigge ind i på kun 10 kohm.

Skal lige forbinde ind og ud på potentiometeret. Prisen på preen bliver sat ned til 8000. Bygge prisen var 30 tusinde såvidt jeg er orienteret.
    Så " preen " bliver til en buffer hvor PS Audio Dacen styrer udgangs niveauet.
    Muligvis bygger jeg den over i et PS Audio lignende cabinet.
    Jeg har allerede et men Lars Vesters buffer er i det. Den er desværre ikke balanceret.
    Det skal nok hjælpe på varmen og strømforbruget.

8000,- er ellers billigt 😨

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Man har kun et standpunkt til man tager et nyt. Vil bruge min Dual Core DSP til at trække indgangen på preen, da Ps Audio Dacen ikke kan klare den lave indgangs impedans. Så bliver det to fluer i et smæk.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Temmeligt rabiat det her men nogle mener Trump er sendt af Satan for at rive alt ned. Dernæst vil der komme en for at bygge alt op igen på en god måde. 😁🕸🙄. Hvem pokker kan det være? Nogle bud på det 🤣

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Mange tak phaselineær. Imidlertid har jeg taget min Dualcore DSP i brug som fortrin til Preen. Så to fluer i et smæk. Har dog ikke fået lyttet endnu. Det må blive i morgen. Det ser jeg frem til.
    Nej synes ikke Dual Core DSP gør noget godt for lyden.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.756
    Næste forsøg er det her og en 2 x 15 Transformer + buffer før preen. Kanskje jeg bare bruger PS Audio dac direkte i forstærkere. Hvorfor er det så kompliceret?

P

phaselineær

Gjest
    Hvis det bare er impedansen der er problemet, kan du jo bruge en opamp koblet som spændingsfølger.

P

phaselineær

Gjest
    Det er svært at spå om da man ikke rigtig ved hvad der sker.
    Prøv evt med 10 kohm i serie med signalkablet

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn