drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeps, det der er i slibesten... købte 10kg f46 her megabilligt i forhold til mængden... http://http://en.polpur.cz/Green-carborundum-SiC-d29.htm

    Beskrivelse af “mineraler” brugt af acoustic revive midt på siden... StereoTimes - Commentary

    Her ses hvordan de eksempelvis blander det med epoxy, hvis det skal være en fastere(med låg på funktion i strømskinne)...
    Power receptacle (RTP-2ultimate,RTP-4ultimate,RTP-6ultimate)
    Hmm forstod ikke hvordan siden virkede. Kunne ikke betale.
     

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    Jeps, det der er i slibesten... købte 10kg f46 her megabilligt i forhold til mængden... http://http://en.polpur.cz/Green-carborundum-SiC-d29.htm

    Beskrivelse af “mineraler” brugt af acoustic revive midt på siden... StereoTimes - Commentary

    Her ses hvordan de eksempelvis blander det med epoxy, hvis det skal være en fastere(med låg på funktion i strømskinne)...
    Power receptacle (RTP-2ultimate,RTP-4ultimate,RTP-6ultimate)
    Hmm forstod ikke hvordan siden virkede. Kunne ikke betale.
    Nej, den er lidt primitiv. Du får en e-mail fra fra Lucie med en invoice som du betaler ved bankoverførsel SWIFT og Iban.nr.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har ihvertfald overvejet å starte med aluminiums folie langs bund og vægge ja. Tror de skal være lidt forskellige og så lytte efter forskelle.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har bestilt 8 kg Carburundum dum dum dum? Han skrev at jeg kunne betale med PayPal men har ikke sendt noget link.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    IMG_20200205_155409.jpg


    En af 5 til ground boxes. Har bestilt rustfri stålfolie til at fore kasserne.
     

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    En af 5 til ground boxes. Har bestilt rustfri stålfolie til at fore kasserne.

    Hvorfor lige rustfri stål? Det er vel oftest magnetisk, men ja entreq brugte ihverfald også tidligere svensk magnetite...
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    En af 5 til ground boxes. Har bestilt rustfri stålfolie til at fore kasserne.

    Hvorfor lige rustfri stål? Det er vel oftest magnetisk, men ja entreq brugte ihverfald også tidligere svensk magnetite...
    Rustfrit er meget Lite Magnetisk. Så litt at jeg tror det er ok. Det var lettere å få en kraftig rustfri end en kraftig alu. Men der kommer mange andre ting i. Har 5 stk 10 x 10 cm 10 mm tykke Carbon skiver. Spekulerer på hvor det er bedre å placere dem. Har også mange kraftige carbon tegnestift er. Kommer ikke før i næste uge det rustfrie. Så det står stille en uge.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skal fjerne støy men gjør ikke det iflg. målinger. Endel liker det Entreq gjør riktignok. Skal finne link
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Spørgsmålet er kanskje om det er i et relevant område de måler. Producenterne mener det er meget meget højfrekvent way out fra det hørbare område.
    Nå men jeg vil læse det du linker til. Jeg er dog sikker på at jeg har hørt ændringer i lyden hos en kammerat som har en Entrec og 4 andre. Er blevet fortalt at under krig har man anvendt transportable jordboxe ved radio kommunikation.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forvrengning (som i dette tilfellet) tilfører ikke varmere lyd, den slører til den opprinnelige. Om du velger å tolke det som varme så er det helt ok. Og velger du å tro/mene at det gjør lyden bedre så er det også helt ok.
    Men har du et problem som du forsøker å løse med noen diy jordbokser?
    Eller er det en klassisk "solution looking for a problem" sak. ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg har ingen problemer som skal løses overhovedet. Har hørt de gjør noget positivt hos en ven. Fordi Entreq har det problem er det vel ikke ensbetydende med at alle har. Den billigste de har er hørt hos en kammerat. Hans CAD boxe er meget bedre.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Forvrengning (som i dette tilfellet) tilfører ikke varmere lyd, den slører til den opprinnelige. Om du velger å tolke det som varme så er det helt ok. Og velger du å tro/mene at det gjør lyden bedre så er det også helt ok.
    Men har du et problem som du forsøker å løse med noen diy jordbokser?
    Eller er det en klassisk "solution looking for a problem" sak. ?
    Nok mest sidstnævnte for min del. Men ja støj kan også have positiv virkning fordi det slører noget som lyder dårligt i elektronikken. På samme måde som rørgrej og carbon/kul modstande. Jeg leder altid efter mulige forbedringer.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    IMG_20200206_130901.jpg


    Kunne ikke dy mig efter at have hørt dette strømkabel hos Sven Palvig. Første gang jeg jeg hørte det syntes jeg det var rædselsfuldt. Anden gang var det fantastiske. Købt på Audiomarkt nyt men 30 % rabat. Skal prøve det iaften. Kr Dk 8100. Skal gå fra vægudtag til Gigawatt EVO 3.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Forvrengning (som i dette tilfellet) tilfører ikke varmere lyd, den slører til den opprinnelige. Om du velger å tolke det som varme så er det helt ok. Og velger du å tro/mene at det gjør lyden bedre så er det også helt ok.
    Men har du et problem som du forsøker å løse med noen diy jordbokser?
    Eller er det en klassisk "solution looking for a problem" sak. ?
    Jeg tænker at det støj der indkommer fra Entreq skyldes at den ikke er skærmet. Af samme årsag forer jeg mine med rustfri folie.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du ser på målingene av Entreq gjort hos Audio Science Review, så ser du at boksen i seg selv gjør lite fra eller til. Det vsr temmelig mye forskjell på støyen med 2 meter ledning mellom boksen og anlegget, og med 15 cm ledning.

    Johan-Kr
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hvis du ser på målingene av Entreq gjort hos Audio Science Review, så ser du at boksen i seg selv gjør lite fra eller til. Det vsr temmelig mye forskjell på støyen med 2 meter ledning mellom boksen og anlegget, og med 15 cm ledning.

    Johan-Kr
    Går ud fra 15 cm var best? Jeg undrer mig over hvorfor støjen opstår. Mitt bedste bud må være at Boxen samler støj op fra omgivelserne og sender videre til apparatet. Det må der være råd for. Tror skærmning af kassen vil afhjælpe det. Desuden skal kablet vel også være skærmet.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    I beste fall gjør en slik boks ingenting. Hvorfor stresse med det?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Fordi det er spændende og jeg mener at jeg har hørt det kan gøre noget positivt. Jeg stresser ikke. Har ikke arbejdet i mere end 1.5 år. Noget skal tiden gå med. Nu det nye strømkabel med aktiv skærm. Noget gør det men om det er udelukkende positivt det er spørgsmålet. Et er sikkert det gjør som jeg forventede. Giver fyldigere lyd.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Går ud fra 15 cm var best? Jeg undrer mig over hvorfor støjen opstår.
    Ingen hemmelighet. Boksen gjør ingenting, men kabelen funker som antenne, så jo lengre kabel, jo mere støy.

    Johan-Kr
    Boxen gør klart noget for der kan høres tydeligt forskel. At det så er støj som gør forskellen det vil jeg absolut ikke afvise. Jeg har tidligere Opnået "bedre" lyd med å farve lyden med støj fra kul/carbon.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Boxen gør klart noget for der kan høres tydeligt forskel. At det så er støj som gør forskellen det vil jeg absolut ikke afvise. Jeg har tidligere Opnået "bedre" lyd med å farve lyden med støj fra kul/carbon.
    Hva som faller ismak, er selvfølgelig helt opp til den enkelte.

    Det som kunne være interessant å se, er om du får samme effekt, kun med tilkoblingskabelen. Dvs at du kobler fra kabelen i boksen, men lar den være tilkoblet anlegget.

    Johan-Kr
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Boxen gør klart noget for der kan høres tydeligt forskel. At det så er støj som gør forskellen det vil jeg absolut ikke afvise. Jeg har tidligere Opnået "bedre" lyd med å farve lyden med støj fra kul/carbon.
    Hva som faller ismak, er selvfølgelig helt opp til den enkelte.

    Det som kunne være interessant å se, er om du får samme effekt, kun med tilkoblingskabelen. Dvs at du kobler fra kabelen i boksen, men lar den være tilkoblet anlegget.

    Johan-Kr
    Ja det skal prøves. Men i øjeblikket har jeg ingen box. Min fra Ground solutions er udlånt så skal vente til jeg selv har lavet en. Hvis det er tilfældet at kablet samler støj op, så må apparatets chassis, da også samle noget op.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hvis du ser på målingene av Entreq gjort hos Audio Science Review, så ser du at boksen i seg selv gjør lite fra eller til. Det vsr temmelig mye forskjell på støyen med 2 meter ledning mellom boksen og anlegget, og med 15 cm ledning.

    Johan-Kr
    Har læst mere om Jordboxe. Det er rigtigt at de tilfører støj fra 500 Hz og op. Men under 500 Hz fjerner de faktisk støj. Det vil give indtryk af flere og klarere detaljer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn