drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Blev færdig med Nelson Pass Aleph 5 I nat. Brugt mange penge på det. Konstanteret der er fejl i printudlægget. Fuck fucking fuckest. Det er næsten umuligt at reparere. 2 stk IRF 9610 på køleplade skal have krydset benene. Det er jo næsten umuligt og alt skal skilles ad igen. Pokkers Jims Audio. Se på the traces skriver han. Hvorfor sælger han sådan noget?
    Hei Drossel,
    Ser du har fått problem med din Aleph 5, PCB fra Jim's Audio - jeg har samme type PCB liggende, men kjøpte meg så ferdig loddet PCB'er fra annen produsent. Men ble da likevel nyskjerrig på om der var feil på printutlegg på PCB'ene fra Jims Audio. Har både følgt baner og målt de ut og det stemmer på de to eksemplarene eg sitter med. Var handlet i fjor (sommeren 2019).
    Håper du finner ut av problemet, trist når ting går shit :(
    Stå på, er i allefall gøy å følge med på det du lager :D
    Mvh Helge
    Jeg er en fucking idiot. Har monteret IRF 610 istedet for IRF 9610. Så tror da pokker der er problemer. Haft for mange problemer med familien og min egen pensionssag. Skal jo være noget å skylde på. Vanskeligt å arbejde med dobbeltsidig print når noget er galt. Altid noget at jeg har lokaliseret problemet. En betingelse for at løse det.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    En liten "gullgruve" der om alle er ekte..
    Ebay prisene tar helt av.
    Hmm... har et par gamle apparater stående som ikke brukes lengre, som er proppfulle med BG. Kanskje jeg må ta fram loddebolten?

    Så vidt jeg har hørt er de aldrig blevet kopieret. Det siger Lars Clausen. Jeg forærer ham 20 stk. Han siger det er det bedste som findes til i signalvejen. Tror det er fordi han bruger klasse D. Sikkert gode til å kompensere.
    De gjør mye bra både i signalveien og strømveiene - på switch mode forsyninger og i det digitale domenet. Tror det henger sammen med at de håndterer spiser høye frekvenser bedre enn mye annet. Jeg opplevde dramatiske lydforbedringer da jeg i sin tid moddet strømforsyningen i en DVD-spiller med nye likeretterbro og en haug med BG-er...
    Black Gate NX 47 uf 6.3 v er det eneste som kan få fornuftig lyd ud af Korg Nutube. Monteret som overføring på udgangen.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Drossel :)

    Jeg er en fucking idiot. Har monteret IRF 610 istedet for IRF 9610. Så tror da pokker der er problemer. Haft for mange problemer med familien og min egen pensionssag. Skal jo være noget å skylde på. Vanskeligt å arbejde med dobbeltsidig print når noget er galt. Altid noget at jeg har lokaliseret problemet. En betingelse for at løse det
    Du er ikke en "fucking idiot", men du skriver kanskje litt mye, før du er sikker på årsakene ?
    Det ordner seg sikkert til slutt :)

    Mvh.
    Johnny
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Præcis det er til indgangen på Dartzeel. Hvis det ikke hjælper på lyden så kasserer jeg den. Mest elendige AB forstærker jeg har hørt tror jeg. Vil også prøve med højere bias. Nu er der bare 9 MV.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Kæft Hifisentralen er vanskelig å finde rundt på og googler jeg Hifisentralen så findes ingenting How Come? Samme med Drossels Diy.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hei igjen. Du svarte ikke akkurat på spørsmålet :) Kan godt hende det finnes personer f.eks. her inne som har originale (og evt. matchede) transistorer som passer for deg. Hva er det du trenger og har du et bilde/link til skjema på forsterkeren?
    Så først dit svar nu. Jeg har købt transistorer til det og nye print er på vej. Bygger op fra scratch.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Vis vedlegget 531574
    For fanden da. Har monteret den op med fejl switch. Skulle være en moment. Den tænder og slukker 10 sekunder senere. Må montere en på bagsiden. Det er pisse ærgerligt men gider ikke skille forstærkeren ad.
    Bygger den her om til Nelson Pass 1.2 med 24 Mosfets pr kanal.
    Er vel mere straight med Nelson Pass amp I Nelson Kabinet.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei
    Bygger den her om til Nelson Pass 1.2 med 24 Mosfets pr kanal.
    Er vel mere straight med Nelson Pass amp I Nelson Kabinet.
    Nelson Pass 1.2 har jeg aldri hørt om ? Må være nok et kit fra AliExpress ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hei


    Nelson Pass 1.2 har jeg aldri hørt om ? Må være nok et kit fra AliExpress ?
    Kit - Nej alt bliver bestilt fra troværdige leverandører. Bare PCB fra eBay. Reichelt i Tyskland leverer Irfp 240 48 stk. Også Irf 9610. Tror der er mange Nelson Pass du ikke har hørt om? Google is not your enemy.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du nu havde skrevet Aleph 1.2, ville forståelsen nok ha´ været større (y).
    Af alle hans (Nelson´s) gamle forstærkere, hører den absolut til i topklasse kl. A forstærkere.
    Husk!!!
    En matching af udgangstransitorer ned til 2-3% er et "must", for at få den til at performe som tiltænkt.
    Held og lykke med projektet............... og så et lille drilsk input herfra.........
    Prøv nu (for en gangs skyld) at få det til at ligne noget, det ikke er kastet sammen med en kulskovl :giggle::giggle::giggle::giggle:
    Fornøjelsen med det færdige produkt er SÅ meget større, når al montage incl. ledningsføring er topklasse = smukt udført (y)(y)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Der vil blive brugt 125 graders elektrolytter. Ialt 32 stk 10.000 uf på 4 print.
    Jeg mener ikke en super smuk udførelse, nødvendigvis er ensbetydende med den bedste lyd. Korte kraftige lednings træk er vigtigere. Desuden udvælgelse af de bedst lydende passive komponenter samt valg af kabler.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Beklager det er altså ikke Aleph 1.2 print Jeg har bestilt men Aleph 2 med halvt så mange Mosfets. Så 48 Mosfets burde være rigeligt å måle på. Der er 12 Mosfets i hver kanal.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Ikke akkurat hifi men skød det her fantastiske billede idag kl. 4.30
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Mon Lars Vester buffer ombygget, i et kabinet med samme mål, som PSAudio Dac og drev. Giver meget mere dynamik.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Fuck fucking fuckest. Grundet plastic lakeringen er der ikke elektrisk kontakt i samlingerne. Skærer alle 4 mm gevind op igen og skal slibe i skrue hullerne. Nu er der mystiske målinger på elektronikken.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Fuck fucking fuckest. Grundet plastic lakeringen er der ikke elektrisk kontakt i samlingerne. Skærer alle 4 mm gevind op igen og skal slibe i skrue hullerne. Nu er der mystiske målinger på elektronikken.
    Mystiske ting kan ske når en bygger hifi. Skar alle gevind op med gevindtap. Desuden slipte maling af i huller og så opfører det sig ikke længere mystiskt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det var ikke så mystisk enda. Åben indgang uden modstand over.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Stort set færdig Aleph 5 med 15.6 kg køleplade. Spændingen blev lidt høj. Hele 2 x 38 v. 34 anbefales. Køle plade temperatur 56 celsius. Vil lytte på den imorgen. Temperaturen falder vel lidt når der spilles.
    IMG_20200629_200947_Bokeh.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Spiller på den nu til aften. Indtil videre en kæmpe skuffelse ligesom F 5 V3 Turbo og Aleph 3. En hel del bedre end 3 dog. Nå men jeg må have nogle dages tålmodighed.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Efter et par timer har den musikalitet, varme og rørglød. Altså på enkel musik. Min polske transformer snerrer meget. Helt ny 1500 w.
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    232
    Antall liker
    219
    Sted
    Oslo
    Black Gate NX 47 uf 6.3 v er det eneste som kan få fornuftig lyd ud af Korg Nutube. Monteret som overføring på udgangen.
    Hei, bytte til BG på utganen? Har du noen andre triks for Korg Nutube? Har bestillt et komplett sett på diyaudio ( står på venteliste ).

    Frank
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Spiller helt fantastisk den Aleph 5. En helt anden Sound end andre forstærkere jeg har hørt. Bliver 55 - 56 grader.
    Synes selv at aleph er kjempe god,lyden er veldig anderledes en feks f5 som er tynn og litt kjedelig med feil høyttalere.
    Kunne kanskje hatt litt mer kontroll på bass,men nå jeg har jo aleph med bare to mosfet..
    Kjekt at den ble bra😃😃
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Hei Drossel,

    jeg er ute etter en DIY pre-amp, som kan erstatte min gamle Holfi Pre NB2 Signature.

    den må kunne brukes på 300b monoblokker (8w)

    tror du en Korg Nutube B1 er riktig retning!?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Korg Nutube kan bringes til at blive rigtig god. Afhænger af gode komponenter og god strømforsyning. Jeg har ophængt printet på stag og solid kobbertråd. Ingen problemer med resonanser. Men Black Gate NX 6.3 v er virkelig et must som overføring i det kredsløb.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Synes selv at aleph er kjempe god,lyden er veldig anderledes en feks f5 som er tynn og litt kjedelig med feil høyttalere.
    Kunne kanskje hatt litt mer kontroll på bass,men nå jeg har jo aleph med bare to mosfet..
    Kjekt at den ble bra😃😃
    Du skal have flere Mosfets. Husk at selektere dem. Aleph 5 er minimum. Aleph 3 er ikke i nærheden. Irf 250 skal du ikke bruge. Go for IRF 240. Fåes selektere de på eBay.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    D
    Korg Nutube kan bringes til at blive rigtig god. Afhænger af gode komponenter og god strømforsyning. Jeg har ophængt printet på stag og solid kobbertråd. Ingen problemer med resonanser. Men Black Gate NX 6.3 v er virkelig et must som overføring i det kredsløb.
    Klar over at Black Gate har legendestatus blant caps, men det er jo «umulig» å få fatt på...

    Audio Note hevder å ha videreført designet til BG i sine serier, kan det ikke være ett alternativ?

    Har nå en plan som materialiserer seg med.khozmo pot og b1 som utgangspunkt...
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Ikke helt det samme med de Audio Note. Faktisk langt fra. Jeg har et lille lager af ubrugte og en hel del meget lidt brugte. Der var 50 i en dac som hurtigt blev skiftet ud.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn