Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    ^ " Hva pokker er dette? Ingen krefter, ingen krefter, ingen krefter, vrææææææl!!!"
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Flere av dere her inne er aldersmessig i den gruppen som burde ha lest Tempo. Det tøffeste tegneseriebladet som fantes i min ( og deres ) ungdom.

    Der har vi en fransk detektiv ved navn Alan Falk. Han kjørte en gul Porsche 911 og DA snakker vi bil da!

    Alan Falks Porsche.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.711
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det hender jeg savner min E-type. :)

    Her er samtlige biler i Comedians with cars, getting coffee, med en ganske så god rangering, etter mine preferanser. (Politiporsche med blålys hadde jeg aldri forestilt meg, men det finnes! Den innkjøpsansvarlige burde forgylles).

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Flere av dere her inne er aldersmessig i den gruppen som burde ha lest Tempo. Det tøffeste tegneseriebladet som fantes i min ( og deres ) ungdom.

    Der har vi en fransk detektiv ved navn Alan Falk. Han kjørte en gul Porsche 911 og DA snakker vi bil da!

    Vis vedlegget 693542

    Nå er du på tynn is. Bilen Allan Falk kjører her er en 356c. Den ble smadret under en forfølgelse, jeg tror bandittene lå i bakhold og torpederte ham. Da kjøpte han gul 911. Den ble for øvrig byttet inn i en gul 924 noen pr senere.

    ;)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Som 10 åring skulle jeg og ha en likende Citroen. Husker jeg var så fascinert av at den hevet og senket seg, samt at innmaten i frontlyktene fulgte rattet.

    Det endret seg med årene...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Nå er du på tynn is. Bilen Allan Falk kjører her er en 356c. Den ble smadret under en forfølgelse, jeg tror bandittene lå i bakhold og torpederte ham. Da kjøpte han gul 911. Den ble for øvrig byttet inn i en gul 924 noen pr senere.

    ;)
    Problemet her er at det ikke var lett å finne bilder på nettet. Dette var det beste jeg fant med Google.
    For å være helt ærlig så gadde jeg ikke gå i mine arkiver og lete fram et blad og scanne!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Herlig blanding!
    Citroën SM. Den vil jeg ha fremdeles.

    De der SM'ene begynner å bli ganske dyre, dessverre. Jeg var også helt betatt av den i ungdommen.

    Vi hadde en C5 som leiebil for noen år tilbake og ble veldig imponert over den så jeg begynte med å lete etter en C6.
    Kontaktet et par merkeforhandlere og importøren og alle var samstemte. C6 var et utrolig lekker bil, MEN den var sendt ut på markedet
    før den var ferdig. Det var uhorvelig mange feil på den så de anbefalte meg å slå tanken fra meg. Og i følge de som kjente til C6 sa at
    den aldri ble ferdig heller før produksjone stoppet.
    Etter dette var det å tråle nettet etter en SM og de som var i så bra stand at jeg var interessert i ( gadd ikke kjøpe et prosjekt til på
    den tiden ) var faktisk uforkammet dyre. ( Slik jeg så det ) Sett med dagens øyne var det selvfølgelig dumt å ikke kjøpe!


    Edit Typo.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ePi

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Problemet her er at det ikke var lett å finne bilder på nettet. Dette var det beste jeg fant med Google.
    For å være helt ærlig så gadde jeg ikke gå i mine arkiver og lete fram et blad og scanne!

    På fransk heter han forresten Ric Hochet :D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    På fransk heter han forresten Ric Hochet :D
    Fransk er definitivt ikke min sterke side!
    Naturfaglinje der fransken gikk ut på å lese fra boken og oversette!
    Jeg hadde kjøpt en brukt bok der oversettelsen var skrevet med blyant over alle ordene! :LOL:
    Praktisk der og da, fikk faktisk 5 i fransk det året. Neste år fikk jeg en belgisk lærer i fransk og han pleide å si:

    "Nei nei Xxxxx! Du og de andre i klassen tror nok det der høres fransk ut, men det gjør det faktisk ikke!"

    Fikk ikke mer enn 3 med ham. Men har var en veldig god lærer i andre fag! Eller så var det muligens jeg som var en bedre elev?;)

    Han anbefalte oss sterkt å lære både fransk OG latin og så lese Asteix på orginalspråket. For en som kunne begge språkene var
    det ustyrtelig morsomt hvordan forfatteren hadde radbrukket dem.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Fransk er definitivt ikke min sterke side!
    Naturfaglinje der fransken gikk ut på å lese fra boken og oversette!
    Jeg hadde kjøpt en brukt bok der oversettelsen var skrevet med blyant over alle ordene! :LOL:
    Praktisk der og da, fikk faktisk 5 i fransk det året. Neste år fikk jeg en belgisk lærer i fransk og han pleide å si:

    "Nei nei Xxxxx! Du og de andre i klassen tror nok det der høres fransk ut, men det gjør det faktisk ikke!"

    Fikk ikke mer enn 3 med ham. Men har var en veldig god lærer i andre fag! Eller så var det muligens jeg som var en bedre elev?;)

    Han anbefalte oss sterkt å lære både fransk OG latin og så lese Asteix på orginalspråket. For en som kunne begge språkene var
    det ustyrtelig morsomt hvordan forfatteren hadde radbrukket dem.
    Navnene er jo morsomme på engelsk også. List of Asterix characters - Wikipedia

    Getafix, eksempelvis. :giggle:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Dogmatix er min favoritt på engelsk
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.465
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så min første episode av Comedians... i går. Seinfeld og Carrey i en Countach LP400. Festlig.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    WP_000050.jpg
    noen ting angrer man ikke på og bli kvitt... selv om det er et massivt maskineri... ekke morro når elektronikken på gammel mercedes begynner og gå i oppløsning.(isolasjon på ledninger forvitrer) denne bilen har milhvis med ledninger.. og dobbelt palta karroseriet gjør ikke saken noe bedre.... min gamle 600se...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    WP_000103.jpg
    her er min andre drømme bil golf 2 rallye. den på bildet her er en kompis sin. bobla er min.:) i bakgrunnen står en ensom skjelden italiener.:)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Når drømebilen blir marerit

    Som kjent er de aller fleste sjåfører bedre enn gjennomsnittet …
    Jeg har hatt fornøyelsen av å prøve noen få såkalte drømmebiler.
    Det ble ganske kjapt klart for meg at alt annet enn beskjeden utnyttelse av både farts- og aksellerasjonspotensiale med meg som fører ville gjøre opplevelsen om til et mareritt.
    Så det macho-gutta kjekt kaller drømmebiler er heller marerittbiler for svært mange av oss. Hvilket med all tydelighet er demonstrert i videoen. 🤣
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Når drømebilen blir marerit

    Er det virkelig så vanskelig å kjøre superbiler? Har aldri prøvd noe som virkelig går, men tenker vel at fordelen med mer moderate biler er at de iallfall er anvendelige. Man trenger ikke være nervøs for å spinne ut av kontroll hvis man gir bånn gass, og man får stort sett tømt de lavere girene helt hvis man gir på oppover.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    De der SM'ene begynner å bli ganske dyre, dessverre. Jeg var også helt betatt av den i ungdommen.

    Vi hadde en C5 som leiebil for noen år tilbake og ble veldig imponert over den så jeg begynte med å lete etter en C6.
    Kontaktet et par merkeforhandlere og importøren og alle var samstemte. C6 var et utrolig lekker bil, MEN den var sendt ut på markedet
    før den var ferdig. Det var uhorvelig mange feil på den så de anbefalte meg å slå tanken fra meg. Og i følge de som kjente til C6 sa at
    den aldri ble ferdig heller før produksjone stoppet.
    Etter dette var det å tråle nettet etter en SM og de som var i så bra stand at jeg var interessert i ( gadd ikke kjøpe et prosjekt til på
    den tiden ) var faktisk uforkammet dyre. ( Slik jeg så det ) Sett med dagens øyne var det selvfølgelig dumt å ikke kjøpe!


    Edit Typo.
    Den er superfed at køre/køre i....... meeeeenn........
    Har man engang set motorrummet i en sådan, tør jeg ikke engang tenke på, hvad
    verksstedsregninger ville løpe opp i, uansett feil.......:eek::eek:

    1972-citroen-sm-1476934356631-2000x1333.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Moralen er at man blir ikke supersjåfør dersom man kjøper en superbil. Omtrent som man ikke har gullører selv om man kjøper .....
    Nei, var det ikke Koenigsegg som tok tilbake bilen de hadde solgt til Tommy Sharif eller noe sånt, fordi han ikke klarte å bruke den? Kanskje man burde være litt mer sikker på at det man kjøper egentlig er det man trenger og vil ha. Ikke bare at det skal være "verst". :)

    Edit:

     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Ønsker meg en sånn:

    arctic-trucks-toyota-land-cruiser-200-mk912-pic61466.jpg

    Dette er en superbil i mine øyne.
    Superkomfortabel (bortsett fra i høy fart i skarpe svinger)
    Supergod framkommelighet.
    Supergod plass.
    Superpålitelig.

    Eneste ulempene sånn som jeg ser det er høy pris, høy egenvekt (og dermed relativt lav nyttelast), og påliteligheten gjør at man ikke benytter det nyeste av teknologi, kun gjennomprøvde ting, så bilen kan oppleves som noe gammeldags.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Ønsker meg en sånn:

    Vis vedlegget 725921

    Dette er en superbil i mine øyne.
    Superkomfortabel (bortsett fra i høy fart i skarpe svinger)
    Supergod framkommelighet.
    Supergod plass.
    Superpålitelig.

    Eneste ulempene sånn som jeg ser det er høy pris, høy egenvekt (og dermed relativt lav nyttelast), og påliteligheten gjør at man ikke benytter det nyeste av teknologi, kun gjennomprøvde ting, så bilen kan oppleves som noe gammeldags.
    Den er en super suv spesielt sammenliknet med ex Range Rover, men selvom den er meget driftsikker koster det! Dyre dele og en del vedlikehold.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker meg en sånn:

    Vis vedlegget 725921

    Dette er en superbil i mine øyne.
    Superkomfortabel (bortsett fra i høy fart i skarpe svinger)
    Supergod framkommelighet.
    Supergod plass.
    Superpålitelig.

    Eneste ulempene sånn som jeg ser det er høy pris, høy egenvekt (og dermed relativt lav nyttelast), og påliteligheten gjør at man ikke benytter det nyeste av teknologi, kun gjennomprøvde ting, så bilen kan oppleves som noe gammeldags.
    Glemte du superhøyt forbruk? Synes jeg har sett 1,3 på mila.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.465
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er vel ikke en SUV det der. SUVer er for det meste redde for møkk i felga. Ingen kan beskylde en Cruiser for det
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Glemte du superhøyt forbruk? Synes jeg har sett 1,3 på mila.
    Har sett de under literen på mila med lock up kit på girkassa. Dvs den låser i 5. og 6. gir ved lavere hastighet enn originalt. Klart kostnad er en ulempe med disse, men om man er bekymret for rekkevidde er det bare å montere ekstra dieseltank der reservehjulet er plassert. Du får uansett ikke plass til et 35" der, som vist på bildet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn