Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.485
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, jeg lærer mens jeg fortsatt har lever. Et stilig bilde av Goertz og 240Z er det uansett. Forresten en bil jeg liker ganske godt. Hardcore sportsbil på alle mulige måter, men best med en mer moderne after market sportsgirkasse istedenfor den som stod i originalt. Har tilbrakt mange ungdomstimer i en slik fra før oljekrisen som var i showroom originalstand. Hadde vunnet priser for beste originalbil på treff, men hadde da vi kjørte rundt i den mer moderne felger og gode Recaro-seter. Tilhørte, og tilhører egentlig fortsatt, et inaktivt medlem av sentralen.

    Goertz har designet et Steinway, forresten. Det visste jeg ikke. Imponerende i seg selv, trenger ingen japansk samurai på samvittigheten da.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.764
    Antall liker
    11.410
    Nå må du ikke glemme Sport Quattro. Den spiser Ur-Quattro som et mellommåltid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.485
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal du først bringe inn Auto Union kan vi like gjerne ta med NSU også. Stamfaren til Audio 100, RO80, var heller ingen designperle, men har likevel sin sjarm. Den var nok en grei magnet på distraksjoner som den i det første bildet. Synd med den ikke-tyske påliteligheten, da. :rolleyes:

    autowp.ru_nsu_ro_80_3.jpg

    "Hele fire ganger har jeg skiftet motor til nå!"

    autowp.ru_nsu_ro80_7.jpg

    En av de få i USA. Ble solgt på auksjon for to år siden.

    nsu ro80.jpg
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    15.179
    Antall liker
    11.938
    Sted
    Trondheim
    Auto-Union var vel en union av DKW, Horch, Audi og Wanderer. NSU kom inn i bildet senere (etter at VW kjøpte NSU i 1969).
    Auto-Union 1000 sp (riktig lekker):



    Men det tøffeste av det tøffe:



    Eller hva med denne:



    Ikke en drømmebil, kanskje, men dog...
     
    T

    TT.

    Gjest
    Det var Audi som kjøpte opp NSU, deretter kjøpte VW opp Audi og vi vag, Volkswagen Audi Group
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    15.179
    Antall liker
    11.938
    Sted
    Trondheim
    Men da vet vi ihvertfall hva de 4 ringene står for - an union av DKW, Horch, Audi og Wanderer. Og tøffe biler lagde de! :)
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor i alle dager klarer ikke dette åndssvake systemet skjønne hva som er opp ned på bilder tatt med mobil?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.241
    Antall liker
    8.507
    Torget vurderinger
    12
    Er det Maserati? Hva som helst som ikke er tysk
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Quattroporte GTS. Selvsagt ikke tysk. Derfra har det ikke kommet mye fornuftig. Ihvertfall ikke noe som kjører fra det en italiener eller engelskmann med tilgang til et skur, sandsekker, engelsk hjul, dreiebenk og pop-nagler bygger i løpet av 2 mnd deltid.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.674
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Den var sterk, Opeth! Ze englishmen cannot build ze cars! Synes jeg ser en Ducati ræv lenger inne?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.674
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24

    Zlightly better! But ztill not from ze Vaterland


    999.jpg

    9999.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.122
    Quattroporte GTS. Selvsagt ikke tysk. Derfra har det ikke kommet mye fornuftig. Ihvertfall ikke noe som kjører fra det en italiener eller engelskmann med tilgang til et skur, sandsekker, engelsk hjul, dreiebenk og pop-nagler bygger i løpet av 2 mnd deltid.
    Jaha, hvor måler du sannheten din?
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Tyskerne pumpet utopiske summer inn i racing både rett før 2. Verdenskrig, på 50 tallet og 70 tallet med budsjetter 10 til 100 ganger det Alfa Romeo, Maserati eller Ferrari kunne matche. For ikke snakke om Lotus eller McLaren. Dette på asfalt. For ikke snakke om grus og rally der Lancia latterliggjorde landbruksmaskiner fra giganten Audi selv med bakhjulstrekk.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Eksempler. Autodelta poppet sammen tipo33/2 i løpet av noen måneder siste halvdel av 60 tallet og kjørte fletta av porsche sine 907 monster utviklet for utopiske summer. Både på daytona og Sicilia. Holdt selvsagt ikke hele sesongen grunnet ressursmangel og racing forbud vedtatt av ledelsen i alfa. De vant med festglade OBOS førere er også noe som må taes med. Samme moroa gjentas i det uendelige. Lancia 037 Vs quattro. Ferrari f40 Vs porsche 959. Og britene? Lotus og Ferrari dominerte f1 hele 60 tallet. Lotus og McLaren. Cosswoth. Herre Gud rally suksessen til tyske Ford skjedde i UK. Skal det bygges noe som går fort må Schmidt ha hjelp. Til og med det mektige Amg utvikles i UK. Også var det Maserati da... og Abarth..... og hva var Ford Gt40? Joda engelsk Lola. Og Shelby Cobra.... AC fra engelske landsbygda...
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.581
    Sted
    Verdal
    Hvor rask fikk vi aldri vite da den aldrig kjørte et løp, kun en stk bygd, men Alfa satset heller på 155 i touringcar på tidlig 90tall og det ble kjempesuksess.
    Gruppe.C bilene er vel mere form følger funksjon i en tid da det var mye upløyd mark mtp aerodynamikk, nydelige biler synes jeg men mere spennende utseendemessig med skikkelig krigsmaling/livery.
    Her er forgjengeren Lancia LC2, nyydelig;D
    images.jpg
    images (1).jpg
    last ned (1).jpg
    1985LM04_car4.JPG
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Eksempler. Autodelta poppet sammen tipo33/2 i løpet av noen måneder siste halvdel av 60 tallet og kjørte fletta av porsche sine 907 monster utviklet for utopiske summer. Både på daytona og Sicilia. Holdt selvsagt ikke hele sesongen grunnet ressursmangel og racing forbud vedtatt av ledelsen i alfa. De vant med festglade OBOS førere er også noe som må taes med. Samme moroa gjentas i det uendelige. Lancia 037 Vs quattro. Ferrari f40 Vs porsche 959. Og britene? Lotus og Ferrari dominerte f1 hele 60 tallet. Lotus og McLaren. Cosswoth. Herre Gud rally suksessen til tyske Ford skjedde i UK. Skal det bygges noe som går fort må Schmidt ha hjelp. Til og med det mektige Amg utvikles i UK. Også var det Maserati da... og Abarth..... og hva var Ford Gt40? Joda engelsk Lola. Og Shelby Cobra.... AC fra engelske landsbygda...
    Gi dem inn, Opeth!

    :)
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    13.909
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Holmestrand
    Eksempler. Autodelta poppet sammen tipo33/2 i løpet av noen måneder siste halvdel av 60 tallet og kjørte fletta av porsche sine 907 monster utviklet for utopiske summer. Både på daytona og Sicilia. Holdt selvsagt ikke hele sesongen grunnet ressursmangel og racing forbud vedtatt av ledelsen i alfa. De vant med festglade OBOS førere er også noe som må taes med. Samme moroa gjentas i det uendelige. Lancia 037 Vs quattro. Ferrari f40 Vs porsche 959. Og britene? Lotus og Ferrari dominerte f1 hele 60 tallet. Lotus og McLaren. Cosswoth. Herre Gud rally suksessen til tyske Ford skjedde i UK. Skal det bygges noe som går fort må Schmidt ha hjelp. Til og med det mektige Amg utvikles i UK. Også var det Maserati da... og Abarth..... og hva var Ford Gt40? Joda engelsk Lola. Og Shelby Cobra.... AC fra engelske landsbygda...
    Er det dette du kaller å kjøre fletta av noen:
    "By 1968 the 33/2 had been improved and was now a serious contender. A 33/2 finished second a Daytona and took a clean sweep in its class at Le Mans en route to finishing fourth, fifth and sixth overall."

     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.581
    Sted
    Verdal
    I 68 vant 33/2 Daytona 24t i sin 2.0l klasse med de 3 første plasseringene
    907 vant sin 2.2l klasse.
    I Le Mans 24t i 68 vant også 33/2 sin klasse med tre pallplasseringer og 4,5 og 6 totalt.
    33/2 fikk også klasseseier i Targa Florio med 2. Totalt og
    Klasseseier i Nürburgring 1000km.
    Så Alfa 33/2 kjørte fletta av de i sin klasse og fikk i tillegg meget gode plasseringer totalt mot den/de større klassene.
    Porsche 907 dominerte 2.2l klassen i 68 med Alfa Romeo 33/2 i klassen under gjerne på de neste plassene totalt.

    Merk at Ferrari boikottet Racing i 68 pga en regelendring så de var ikke med å kjempet dette året.
     
    Sist redigert:

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt var 907 bra. Men utviklingskostnadene og driftsbudsjettene. Førerne. Støtteapparatet. Tyske Mark som er i fri flyt. Targa Florio etterlot tyskere i sjokk. Hva hadde de rødvinsdrikkende pizza tyggerne funnet på? Alfa Romeo var pålagt av den italienske staten IKKE bedrive racing. Derfor måtte garasjeselskapet Autodelta bedrive dette for dem. Mekaniske genier på dagpenger.

    Som Norsk langrenn kontra Egyptisk langrenn. Vinner Egypt? Nei.

    Tyskere er ikke innovative før 3 millioner tungt væpna russere banker på døra i Polen samtidig som landgangsfartøy fulle av småfete amerikanere dundrer opp på strendene i Frankrike og deres vaklende, men noe mer oppegåegående, italienske allierte skifter side.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke dildall. Det er fakta. De er gode på langsiktighet og komplekse løsninger som er utdatert når de endelig er på markedet. De lokaliserer målet. Med en voldsom presisjon finner de avstand og retning. Men det de ignorer er at målet ikke er statisk. Og de bommer. En kuriositet at de to mest feilplasserte motortyngdepunktene i verden er tyske. Henholdsvis foran og bak akslingene. Ref Audi og Porsche.
    Fra styrerommet:
    Meine Herren! Es stellt sich heraus, daß die Lösung unbrauchbar ist. Sollten wir die Lösung ändern? Nein. Das Ziel ist festgelegt.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    13.909
    Antall liker
    10.242
    Sted
    Holmestrand
    Etter å ha jobbet med avanserte tekniske løsninger (tyske sådanne) som omfatter optikk, laser, mekanikk og all mulig elektronikk rundt dette i mer enn 30 år, så kjenner jeg meg i vært liten grad igjen i din virkelighetsoppfattelse av tysk teknologi.

    Klippet fra styrerommet har like vel mer enn et snev av virkelighet i seg, men den logikken vil du finne over alt i verden.
    Italia ikke unntatt.
    :)
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.512
    Antall liker
    10.699
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke fremmed herrefolket selv gjennom utallige forsvarsprosjekter. Ingen tar en avgjørelse med mindre Herr Dr Prof. Knittel har ryggdekning med 4 kopier og buemerke fra Styret, og samtlige direktører, med fruer samtykker med hendene på Martin Luthers bibel. Italienerne er helt annerledes. Og flinkere. Lenge siden Rheinmetall overgikk Oto Melara..... ja, ja. Og hør med gutta i DNV etter at de ble DNVGL!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn