DPA - rørforsterkere for viderekomne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I sommer fikk jeg mulighet til å kjøpe meg et sett med monoblokker ifra Denes Peter Audio. Disse er håndbygget i Ungarn av Denes Peter og meget sjeldne her til lands. Det sies at Denes selger kun til folk han liker, noe jeg smiler litt av. Jeg vet ikke om han liker meg, men jeg liker iallefall han :).

    Min konfigurasjon var 2x25watt PP 300B forsterker. For tiden sitter det et sett med 5300B rør i mine og disse kler mine 99db høytalere meget godt for å si det slik.


    Borsett ifra soldiditeten er det en ting til som slår meg med disse blokkene. De er dønn tyste! Er det noe som irriterer meg er det brus, støy eller knitring ifra rør. Greit å ha et lite skjær av romantikk i sin hobby med glød ifra rør, men det får være grenser 8).

    Denes Peter vikler sine trafoer selv. Og dette gjør han godt. Etter sigende skal mine forsterkere vært testet på Kappa 9.2 og dette med bravur.. Det sier noen om strømkvaliteten som leveres.

    Så da er jeg spent på de andre som har hatt eller besitter forsterkere ifra dette eminente merket som det kun finnes noen få av vil bidra her :)
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her er et lite bilde av undersiden på mine. Siden det er litt in med avkledde bilder.. :p
     

    Vedlegg

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det står iallfall et par til i bergensområdet. Eieren kaller seg Zen på HFS, men er ikke særlig aktiv.
    mvh
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er vel en av de som har tatt inn disse forsterkerne på privat basis, både monoblokker og forforsterkere...eller Trønderforsterkerne som noen har kalt dem :)
    Solgte mine siste 300B blokker, paralell single ended med 300B mash-plate rør nå i høst.
    De er i samme chassi som HCS sine push-pull, men har biasjusteringsmuligheter/meter på oversiden.
    Abstinensen er der allerede, og det blir bestillt nye 300B single ended for levering på forsommeren.

    HCS har rett når han beskriver stillheten som et av de fremste kjennetegn ved alle konstruksjonene fra DPA.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes at blå dioder er litt way off, skulle ønske de var grønne eller røde heller, men kan godt leve med de slik. Godt å se en rørforsterker produsent som har så stor tro på sine trafoer så du slipper å ha valg ifht 4 kontra 8 ohms høytalere når det gjelder høytalerterminaler... :)


    P.s beklager støvet... ;D...Tørker mindre og lytter mer..
     

    Vedlegg

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg mener å huske at de fleste monoblokker jeg har tatt inn har vært bestillt og levert med trafoer for 4ohms høyttalere/motstand.
    Men det finnes som sagt andre forsterkere der ute som jeg ikke kan svare for.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    HCS skrev:
    Synes at blå dioder er litt way off, skulle ønske de var grønne eller røde heller, men kan godt leve med de slik. Godt å se en rørforsterker produsent som har så stor tro på sine trafoer så du slipper å ha valg ifht 4 kontra 8 ohms høytalere når det gjelder høytalerterminaler... :)


    P.s beklager støvet... ;D...Tørker mindre og lytter mer..
    At man har trafotapning for tilpassing til høyttalerlast kan da vel neppe være et tegn på dårlig tro på eget produkt?
    Dine har vel sekunderimpedanse for en eller annen optimert last, hvis den ikke er oppgitt er vel det heller litt underlig, eller?
    Ellers er min menig at tross spesifikasjoner, er ørene en god indikasjon også her gitt.

    Forøvrig flotte forsterkere dette, og så du a gitt som ville bytte de i noe slik chip ræl , eller hva f.. det var;) 300B ER kongen, mest mulig optimalt drevet. IMO.


    mvh

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare erter litt kwil. Å ha mulighet for begge deler er helt klart en fordel noen ganger.

    Bytting skjer neppe. Drømmer om WE rør, men da må det spares. 4 stk er en kostnad det, men regner med at det skjer til våren. Gleder meg allerede :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Som tkr nevner har en Laug-kompis forsterkere fra denne produsenten. Dette er et par 9W SET monoblokker. Har hørt dem ved et par anledninger, og er imponert over kraften de presterer. Leverer virkelig flott lyd og driver relativt enkelt store Revel-høytalere...


    Sjekk evt bilder av forsterkeren fra besøket hos kunstneren. Mener han har byttet til WE rør etter at disse bildene ble tatt...

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,26939.0.html
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Her er det to typer DPA monoblokker pent side om side, fotografert for et par år siden.
    211 paralell single ended, leverer ca 45 w i klasse A, med en 300B single ended 9w som ligger fortøyd trygt inntil.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    SOA skrev:
    Som tkr nevner har en Laug-kompis forsterkere fra denne produsenten. Dette er et par 9W SET monoblokker. Har hørt dem ved et par anledninger, og er imponert over kraften de presterer. Leverer virkelig flott lyd og driver relativt enkelt store Revel-høytalere...


    Sjekk evt bilder av forsterkeren fra besøket hos kunstneren. Mener han har byttet til WE rør etter at disse bildene ble tatt...

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,26939.0.html
    Takk for deling av link SOA. Virker som lauget var imponert over det de fikk servert her ja.. 9watt kan gjøre mye det... Utifra det jeg leser kanskje jeg må ønske meg en DPA pre etterhvert også... :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Finnes flere DPA forforsterkere, akkurat nå spiller jeg med denne, todelt fin sak med kobberchassi og mc-riaa.
    Ser ut som noe russerne etterlot seg etter andre verdenskrig ;D Kunne sikkert blitt montert inni en T34, og det ville sett helt naturlig ut.

    Men spiller veldig bra!
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Selv har jeg bare erfaring fra Leo i hin hårde dager på BK Trandum... :).. Men ja, denne likte jeg godt... Stiller meg i køen hvis du skal selge denne godbiten :)
     

    Felix Krull

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    386
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    Usedvanlig velbygde og vellydene forsterkere. Men det er da en del som ikke lytter med ørene, så underlig nok dro mine kjære småtasser på en sputnikaktig norgesturne før de fant seg til rette på et for meg ukjent sted...

    Her et lite bilde av mine fordums stoltheter:
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så bilde av det beistet på nettet...Hva slags rør sitter det i denne saken ? Vet ikke helt om det estetisk var en pen forsterker,men helt klart annerledes... :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var det disse rørene som satt i ? Aldri sett denne typen før..

    Edit: GU81...for de som ikke visste det..men antar de fleste her inne som driver med rør har minst en skuff full av disse.... ;D
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her ser vi en trafovikler-maskin som Denes bruker.Sies at jern legeringen er en spesiell type som ikke alle bruker. Kanskje Gunzi kan utdype litt.... ? :)
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Selv har jeg bare erfaring fra Leo i hin hårde dager på BK Trandum... :).. Men ja, denne likte jeg godt... Stiller meg i køen hvis du skal selge denne godbiten :)
    Den kan du bare glemme! ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    emotikon skrev:
    HCS skrev:
    Selv har jeg bare erfaring fra Leo i hin hårde dager på BK Trandum... :).. Men ja, denne likte jeg godt... Stiller meg i køen hvis du skal selge denne godbiten :)
    Den kan du bare glemme! ;D
    Den som lever får se.. :)... Ikke sikkert han vil selge heller... Hva kan et sånn sett komme på ? Noen som har noen forslag ? :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    emotikon skrev:
    HCS skrev:
    Selv har jeg bare erfaring fra Leo i hin hårde dager på BK Trandum... :).. Men ja, denne likte jeg godt... Stiller meg i køen hvis du skal selge denne godbiten :)
    Den kan du bare glemme! ;D
    Den som lever får se.. :)... Ikke sikkert han vil selge heller... Hva kan et sånn sett komme på ? Noen som har noen forslag ? :)
    Jeg står først på listen nemmelig- om han en dag selger :-\ ;)
    Pris; ja, det vet jeg.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Iskariot skrev:
    Usedvanlig velbygde og vellydene forsterkere. Men det er da en del som ikke lytter med ørene, så underlig nok dro mine kjære småtasser på en sputnikaktig norgesturne før de fant seg til rette på et for meg ukjent sted...

    Her et lite bilde av mine fordums stoltheter:

    Her er hva jeg skrev etter å ha fått lånt disse noen dager februar 2008:

    "DPA Triode Classic 5300B

    Dette er sykt!
    De drar nesten Milesene på Yello også :)
    Men det er klart at 13W ikke er nok i mitt rom til all den musikken jeg spiller.
    Men om jeg spillte mest kammermusikk, kammerjazz, tidligmusikk etc skulle disse smykkene fått permanent oppholdstillatelse!!
    De spiller med en klarhet og engleaktig oppløsning i mellomtone og diskant som jeg ikke har hørt makan til på noen amp.
    De har også et bra drag nedover på mine høytalere, Sjokkerende bra egentlig. Det de mister i mitt oppsett og rom er tempo nedover når jeg drar på med foreks Kraftwerk sin siste. Men hvilke amper gjør ikke det......
    Så med lettdrevne høytalere- fra 96db og oppover, vil disse blokkene gi eier av disse en dose gåsehud daglig.
    Ja, de blir mest sannsynlig lagt ut for salg om ikke så lenge.....skal jeg kjøpe meg nye høytalere??"

    Og nå snart tre år senere har jeg faktisk høytalere som passer som hånd i hanske.
    Og så har jeg jo andre DPA-blokker ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fine blokker HCS- virker noe kjent de der.... ;)
    Er glad for at det er flere som verdsetter Denes arbeid og at de endelig har kommet til et godt hjem igjen.

    DPA 300B fra min forrige casa;
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    GU81 blokkene ser også ut som noe russerne forlot i Tsjernobyl, og røret i seg selv er jo et russisk militært rør, egentlig 2 stk 211 rør i ett.
    Har ikke hørt makan egentlig, bokstavelig talt. Spiller som single ended pentode, altså ikke med triodens kjennetegn som single ended.
    Dette er så langt jeg har funnet på nettet og etter research ellers, den første produserte ampen som greier å få disse rørene helt tyste. Et engelsk selskap gav opp tilsvarende prosjekt og solgte alt materialet på ebay for noen titusen kroner.

    Spiller fint ;D 52kg pr stk, 70w klasse A, nøkkelstart og justerbar feedback.
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    De blokkene der er bare så mye finere - og råere i virkeligheten 8)
    Og så leverer de varene.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tror det er noe slikt jeg nå har i bestilling der nede...vanskelig å si, er ikke helt stø i ungarsk.
    Ihvertfall en preamp med balansert drift, i tillegg til trafobasert attenuator. Samme riaa som i preamp vist tidligere.
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    :)
    Jeg bare inrømme at jeg liker disse "industridesignene"
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    emotikon skrev:
    :)
    Jeg bare inrømme at jeg liker disse "industridesignene"

    Du får bare en pre for det... ;D...Men ja, samme her... Vakre med litt retropreg...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.200
    Antall liker
    10.381
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Selv om Gunzi får ny pre er det da ingenting som tilsier at han kommer til å kvitte seg med den han allerede har ;) Jeg vil gjerne regne meg som en venn. Hatt 300b 25w pp blokker selv, og har i tillegg nytt musikk over emotikons 211, og over Gunziz pre/gu81 kombo

    Fellesnevnere er stillhet, mer kraft enn du tror (mine blokker drev Gradient Revolution, og de er ikke spesielt lettdrevne), kontroll ut på frekvensflangene og gjør ellers lite av seg. Det er hul igjennom som danskene sier.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Enig der, drev Dynaudio Contour S5,4 med mine og det låt som en drøm. Ro og kraft! Gunzi, virker som du har kjennskapene i orden. Finnes det en oversikt over hva han lager eller er det mulig å bestille "hva som helst"? (Om man er rett person da ;D) Tenkte på en integrert 300b SET paralell evt
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Hallo hifiguru!

    Så langt jeg vet så har han ikke bygd integrerte løsninger. Han har underleverandør på chassi som leverer etter faste mål og løsninger med tanke på hull etc etc.
    Disse chassiene benyttes så til ulike tekniske løsninger innenfor visse rammer, med f.eks 845, 211, 300B, 2A3 - PP, SE, PSE
    Har ikke sett chassis med tanke på integrert løsning, men har sett Ferrarirøde 211 PP monoblokker! Råfett, kan bestilles lakkert som man måtte ønske selvfølgelig - dersom DP er i godt lage og syns det er greit....og du får tolken til å oversette riktig...
    Selv har jeg falt for retrolooken med tresider, og dermed tror han at alt jeg skal ha må være slik.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    emotikon skrev:
    :)
    Jeg bare inrømme at jeg liker disse "industridesignene"
    Jasså Emotikon, du liker industrial-look....
    Da burde dette holde. For ordens skyld, dette er et slutttrinn med 300B.
    Submarine-style??? Kan det være en ny genre??

    Men spiller gjør det 8)
     

    Vedlegg

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Dette er kanskje noe for de som heller måtte sikte mot up-to-date-look'en??
    Et integrert sluttrinn med singleended ECL86 rør....
    Har ikke hørt det, men det påståes å komme ganske nært lyden av 300B / 2A3 pga overdimensjonerte utgangstrafoer.
    Utgangseffekt? Aner ikke, men den trekker 32w.
    Så langt jeg vet er det to rca-innganger på baksiden, og en vippebryter på samme sted for å velge kilde.

    Mangler vel bare Ipod-dock så kunne vi snakket om en ny æra i minianlegg....
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    emotikon skrev:
    :)
    Jeg bare inrømme at jeg liker disse "industridesignene"
    Jasså Emotikon, du liker industrial-look....
    Da burde dette holde. For ordens skyld, dette er et slutttrinn med 300B.
    Submarine-style??? Kan det være en ny genre??



    Men spiller gjør det 8)
    Hadde den vært i helsort og rca kontaktene på baksiden - jepp.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kommunistlook, minner om en god gammeldags verktøykasse, men jeg liker det!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Synes den er råtøff jeg. Minner meg om noen gamle UK og US designer fra 40/50-tallet, og de ser råtøffe ut den dag i dag. Hamrete chassisplater er hårete! Ser ut som noe man kunne finne på en av Decca-sendestasjonene langs kysten dengang da.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gunzi skrev:
    Dette er kanskje noe for de som heller måtte sikte mot up-to-date-look'en??
    Et integrert sluttrinn med singleended ECL86 rør....
    Har ikke hørt det, men det påståes å komme ganske nært lyden av 300B / 2A3 pga overdimensjonerte utgangstrafoer.
    Utgangseffekt? Aner ikke, men den trekker 32w.
    Så langt jeg vet er det to rca-innganger på baksiden, og en vippebryter på samme sted for å velge kilde.
    Artige saker :) Ser velbygd ut, store trafoer er sjelden feil.
    Ligger nok på rundt 5w vil jeg tro.
    Har en ECL86 basert amp sjøl, AI S-300. Og en AN EL84 basert (ECL 86 = EL84 med en triode del - dobbelrør)

    I nærheten av 300B/2A3, vel...helt sikkert konstruksjons avhengig men tviler vel på akkurat det utsagnet. Har foresten en 2A3 stående også.

    /jan
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Gunzi skrev:
    Dette er kanskje noe for de som heller måtte sikte mot up-to-date-look'en??
    Et integrert sluttrinn med singleended ECL86 rør....
    Har ikke hørt det, men det påståes å komme ganske nært lyden av 300B / 2A3 pga overdimensjonerte utgangstrafoer.
    Utgangseffekt? Aner ikke, men den trekker 32w.
    Så langt jeg vet er det to rca-innganger på baksiden, og en vippebryter på samme sted for å velge kilde.
    Artige saker :) Ser velbygd ut, store trafoer er sjelden feil.
    Ligger nok på rundt 5w vil jeg tro.

    I nærheten av 300B/2A3, vel...helt sikkert konstruksjons avhengig men tviler vel på akkurat det utsagnet. Har foresten en 2A3 stående også.
    Har en ECL86 basert amp sjøl, AI S-300. Og en AN EL84 basert (ECL 86 = EL84 med en triode del - dobbelrør)

    /jan

    He he - ønsket, eller opplevelsen av 300B lyd må vel settes på konto for utsagn fra ivrig og begeistret eier
    Har en del Siemens ECL 86 rør liggende så vidt jeg husker, dersom du kan nyttiggjøre deg dem på noen måte kan vi sikkert bli enige.
    Har aldri fått brukt dem selv, var med i en større og ganske kostbar rør-handel for noen år siden.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gunzi skrev:
    JanR skrev:
    Gunzi skrev:
    Dette er kanskje noe for de som heller måtte sikte mot up-to-date-look'en??
    Et integrert sluttrinn med singleended ECL86 rør....
    Har ikke hørt det, men det påståes å komme ganske nært lyden av 300B / 2A3 pga overdimensjonerte utgangstrafoer.
    Utgangseffekt? Aner ikke, men den trekker 32w.
    Så langt jeg vet er det to rca-innganger på baksiden, og en vippebryter på samme sted for å velge kilde.
    Artige saker :) Ser velbygd ut, store trafoer er sjelden feil.
    Ligger nok på rundt 5w vil jeg tro.

    I nærheten av 300B/2A3, vel...helt sikkert konstruksjons avhengig men tviler vel på akkurat det utsagnet. Har foresten en 2A3 stående også.

    /jan

    He he - ønsket, eller opplevelsen av 300B lyd må vel settes på konto for utsagn fra ivrig og begeistret eier
    Har en del Siemens ECL 86 rør liggende så vidt jeg husker, dersom du kan nyttiggjøre deg dem på noen måte kan vi sikkert bli enige.
    Har aldri fått brukt dem selv, var med i en større og ganske kostbar rør-handel for noen år siden.
    ECL86 er absolutt noe som er kjekt å ha liggende.
    Bruker Mullard pr i deg og har noen Siemens eller om det var Telefunken liggende i reserve. Men trenger selvsagt flere, samme gjør en kompis som har min gamle MK I S-300. Han brenner jo en quad på halvannet år ;)

    Kanskje ta det på pm ?

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn