DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Nå har jeg lagt planer om å innvestere i en DP dac på vent, når jeg ser alle meninger om oppgradering o/l :)
    Det er det da ingen grunn til Motorhome. Er den ikke tuklet med, så er jo saken grei.
    En skog med Blackgate kondiser, reklabling og rot er kanskje ikke så greit.
    Men integrerte Base platformer på DAC og strømforsyning, samt litt Duelund deler tåler den fint :rolleyes:
    Grunnkonstruksjonen må IKKE rotes med.
    Mange takk for svaret power:) Har etter hver fått lest flere innlegg nå. Hvis det ser gale ut, så går det ann å fjerne det og lodde på nytt. Begynnte bare å tenk på denne A1 som har blitt tuklet med av noen svensker, som nå har blitt rettet opp av en kyndig reparatør i Bodø:D
    Får bare ta seg litt tid og se om en Dp DAC dukker opp. Det går jo ann å henge på en USB dac, hvis en føler at en må ha mulighet for å spille av høyoppløselige filer. Jeg spiller mest på vanlig CD'er.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.496
    Sted
    Langesund
    Står ikke på DP guiden den modellen-???
    Pussige greier.
    Det er en pa forsterker ikke hifi dette ������
    DP guiden har jo oversikt på PA også. Hvis de brukes til bass i et aktivt system er dette i høyeste grad hifi. Sånn Ca 100% av de kjente high end merkene kommer til kort i hvert fall
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    c1s E på torget, run for it ;)
    Den er fristende. Men har en oppgradert C1b så den bør vel være ca like god lydmessig.Eller har denne siste versjonen noen bedre komponenter? Men rent visuelt er C1S mye penere.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
    Hehe vi får gjør det, jeg vurderte å slå til på den som ligger ute og selge min oppgraderte c1b, men tror jeg må stå over denne gang og satse på at det blir en mulighet senere :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
    Hehe vi får gjør det, jeg vurderte å slå til på den som ligger ute og selge min oppgraderte c1b, men tror jeg må stå over denne gang og satse på at det blir en mulighet senere :)
    Satser på det jeg og, den ligger tross alt 5000,- over de siste solgte c1s'ene
     

    Johs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    200
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    3
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
    Hehe vi får gjør det, jeg vurderte å slå til på den som ligger ute og selge min oppgraderte c1b, men tror jeg må stå over denne gang og satse på at det blir en mulighet senere :)
    Satser på det jeg og, den ligger tross alt 5000,- over de siste solgte c1s'ene
    Skjønnar at du har intresse av å presse ned prisen fbh71. Du har tross alt kome med eit uanstendig lågt bud på forforsterkaren eg har for sal.
    Det du hevdar om pris er ikkje riktig. Den siste 1S som vart omsatt her på sentralen var ein oppgradert b-modell for 23000.-
    Så prisforlangande er ikkje urimleg!
    Så ver du trygg fbh71, eg sel ikkje til deg.
    MVH
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
    Hehe vi får gjør det, jeg vurderte å slå til på den som ligger ute og selge min oppgraderte c1b, men tror jeg må stå over denne gang og satse på at det blir en mulighet senere :)
    Satser på det jeg og, den ligger tross alt 5000,- over de siste solgte c1s'ene
    Skjønnar at du har intresse av å presse ned prisen fbh71. Du har tross alt kome med eit uanstendig lågt bud på forforsterkaren eg har for sal.
    Det du hevdar om pris er ikkje riktig. Den siste 1S som vart omsatt her på sentralen var ein oppgradert b-modell for 23000.-
    Så prisforlangande er ikkje urimleg!
    Så ver du trygg fbh71, eg sel ikkje til deg.
    MVH
    OK den vet jeg ikke noe om, men jeg vet om et par som dine hvor den siste var med E logo og ble solgt for 20000,-
    Det er ingen grunn til å bli jentesur etter at du har fått et slikt bud på 20K.
    At du ikke vil selge er helt ok, og det holder at du svarer på pm, er ikke værre enn det.
    Mitt bud på 20K kan du stryke for jeg ønsker ikke handle med deg, ikke om du setter ned til 18000,- engang.
    Nå har jeg tipset om dit salg her i tråden og skjønner ikke helt hvorfor du bjeffer.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    vi som har oppgradert fra c1b til s får spille med noe dempet belysning ;)
    E det ikke mørketid i dine trakter nå;)
    Pass nu bare på å ikke dimme opp juletre belysning.....
    hehe joda alle på nordsiden av ekvator har mørketid nå, selv du ;)
    Eller var det alle på nordsiden av polarsirkelen, og da har ikke engang jeg mørketid ;)
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Dynamic Precision anlegg med DP DAC vurderes solgt på Finn.no

    Heisann!

    Dersom nokon er interesserte i ein tilsynelatande ubesuldla DP-DAC, ein DPA 600 og/eller ein BPC 7.0, så ta eit søk på Finn.no.

    Eg har ingen ting med dette å gjere, men har oppfatta at det har vore uttrykt interesse her på vennetråden for ein slik Dac. Og det er jo snart jul... :)

    Mvh Arild
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En kompis har slått til på en dp 6000h, skal drive XTZ 100.49 Divine.
    Hva anbefales av pre til denne? Han er også forsåvidt åpen til å bytte ut dac og.
    Han har idag en hegel P30 og HD20.
    Han liker å spille høyt, men det må selvfølgelig låte greit på moderat nivå også :) budsjett er litt åpent inntil videre
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    En kompis har slått til på en dp 6000h, skal drive XTZ 100.49 Divine.
    Hva anbefales av pre til denne? Han er også forsåvidt åpen til å bytte ut dac og.
    Han har idag en hegel P30 og HD20.
    Han liker å spille høyt, men det må selvfølgelig låte greit på moderat nivå også :) budsjett er litt åpent inntil videre
    Jeg vil tro det skal fungere bra med den P30 og HD20.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det blir ikke et problem at DP'en er veldig følsom på inngangen? (utifra det jeg har funnet av info)
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Satser på det jeg og, den ligger tross alt 5000,- over de siste solgte c1s'ene
    Skjønnar at du har intresse av å presse ned prisen fbh71. Du har tross alt kome med eit uanstendig lågt bud på forforsterkaren eg har for sal.
    Det du hevdar om pris er ikkje riktig. Den siste 1S som vart omsatt her på sentralen var ein oppgradert b-modell for 23000.-
    Så prisforlangande er ikkje urimleg!
    Så ver du trygg fbh71, eg sel ikkje til deg.
    MVH
    OK den vet jeg ikke noe om, men jeg vet om et par som dine hvor den siste var med E logo og ble solgt for 20000,-
    Det er ingen grunn til å bli jentesur etter at du har fått et slikt bud på 20K.
    At du ikke vil selge er helt ok, og det holder at du svarer på pm, er ikke værre enn det.
    Mitt bud på 20K kan du stryke for jeg ønsker ikke handle med deg, ikke om du setter ned til 18000,- engang.
    Nå har jeg tipset om dit salg her i tråden og skjønner ikke helt hvorfor du bjeffer.
    Ja det er lov å gi et bud behøver ikke å bli sur av den grunn.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Asio gratulerer med flott pre, er no greit å ha en c1b i reserve, ikke pga. kvaliteten men i tilfelle du skulle skaffet deg et anlegg for mørkestuen ;)
    Må også få gratulere med salget, var eldri meningen å disse prisen, men jeg ga et bud og likte dårlig å bli svart med store bokstaver.
    Beklager at jeg svarte med samme mynt, det fører aldri noe bra med seg.
    Det er forøvrig ingen tvil om at c1s er verdt sin vekt i gull ;D
    Var forøvrig i Bodø hos Rune Juul og hentet mine A1s ebw etter en kjapp service og repp.
    Sjukt fornøyd med resultatet, familiejuvelene er tilbake før Jul og de spiller som aldri før.
    Problemer er løst og de er fintunet så lik som mulig, hvilket er merkbart ved bi-amp.
    Har heller aldri før testet bi-amp av disse A1s med c1s pre, det spiller selvfølgelig også inn.
    Selv om likheten mellom de 2 A1s'ene er avgjørende for sentrering av lydbilde (likheten mellom høyre og venstre kanal)
    C1s i c1b chassi vel å merke, steike for et løft i lyden når mørket senker seg ;) Ombygd av Rune Juul
    IMG_0732.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da teller man ned til endex for denne fredagen og hjem til juleferie. Det skal bli aldeles hærlig etter en travel høst!

    Ønsker alle i menigheten en riktig god jul, og et påfølgende enda bedre nyttår :)

    DD4CE6F7-23D3-43F7-BDCB-11C3064DC809.jpg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.075
    20181224_120731.jpg


    God jul ønskes alle i Menigheten.
    Kanskje vi kan ønske oss nye store trafoer montert inn i forsterkeren til neste jul? Samtidig med at man får justert bias og montert nye påslagsmotstander? Gad vite om det gir noen gevinst for andre enn fraktfirmaet og hva det kunne koste. En litt stor jobb er det jo.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Litt romjulskos.....
    Ikke hver dag en A5 er på reparasjon.
    Her har det tydeligvis gått ei kule varmt. 922 opampan er grilla +++ Også de jeg har så få av og som apåtil er utgått.

    20181229_181906.jpg

    20181229_153501.jpg

    20181229_153429.jpg
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Den der er ikke hverdagskost .er ikke småtteri de lytterne som skimtes nedi der. Når den er blitt frisk skal du bare sende den til meg :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Ja, nyttårs fortsett blir i første omgang å få oppgradert C1b til S, hvis ikke Hr. Juul får det allt for travelt på nyåret. Tror denne oppgraderingen vil være markant, da jeg ikke har gjort noe på lenge. Neste vil bli A1 til S som nå driver bassdelen. kanskje jeg bytter til feitere nett trafoer med det samme. Når det gjelder soft-rele, så har jeg ikke bytte på noen av effekforsterkerne. De har stått på hele tiden siden 2005. Kun avslått i ferietiden. Ellers så blir det oppgradering av høyttalere. Mvh.
     

    PatrikE

    Fersking
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Jag funderar på att sälja mitt A1s och mitt A1b.
    Vad är ett skäligt pris? är med originalkartonger och instruktionsbok.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Jag funderar på att sälja mitt A1s och mitt A1b.
    Vad är ett skäligt pris? är med originalkartonger och instruktionsbok.
    Har du bilder av de?
    Hva sier menigheten, det er vel best å få disse hjem til Norge :p
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jag funderar på att sälja mitt A1s och mitt A1b.
    Vad är ett skäligt pris? är med originalkartonger och instruktionsbok.
    Utifra hukommelse, så har prisene de siste 12mnd ligget på ca;
    A1s: 35-38k
    A1b: +/-23k
    -> forutsatt at produktene er i god teknisk og kosmetisk stand...

    Hvis noen er uenig i hukommelsen min, kom gjerne med korrigering :)

    mvh Kai
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jag funderar på att sälja mitt A1s och mitt A1b.
    Vad är ett skäligt pris? är med originalkartonger och instruktionsbok.
    Utifra hukommelse, så har prisene de siste 12mnd ligget på ca;
    A1s: 35-38k
    A1b: +/-23k
    -> forutsatt at produktene er i god teknisk og kosmetisk stand...

    Hvis noen er uenig i hukommelsen min, kom gjerne med korrigering :)

    mvh Kai
    I følge Arkivet er det solgt 1 A1S i 2017 her på torget for 34k. 2 andre ble annonsert for hhv 34k og 37k. Vet ikke om de ble solgt for oppgitt pris. Alle disse var oppgradert med EBW. Er det ikke oppgradert med EBW, bør vel kostnaden for dette trekkes fra i prisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn