DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.606
    Antall liker
    1.333
    Sted
    Oslo
    Dynamic Precision A1b EBW. Er dette en av de bedre dp modellene? Hva vil dere si den er verdt ?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke hørt den, men lest flere steder at den er svært lik a1s som nå ligger på brukten til 36 K ;)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.606
    Antall liker
    1.333
    Sted
    Oslo
    Kjøpte Dynamic Precision A1b EBW som jeg henter på lørdag :) aldri hørt denne før så håper det blir en bra kombinasjon med min micromega pre
     

    jan_arild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    252
    Antall liker
    145
    2 stk. dp 1000 på finn om noen mangler krefter ;)
    Jeg og brutter`n har nå kjøpt begge disse. Ser helt greie ut begge to, men ikke noe smykker. Hyggelig pris ble det også. 8 pr stk.
    Brutter`n har nå 2 stk PA 1000, 2 stk PA 402, 1 stk PA 400 og 1 stk DP no1 tror jeg.
    Jeg skal bytte ut en PA 500 som er veldig strøken for å ha vært brukt i en PA rigg.

    Hvem kan modde/bytte viftene på disse. Har snakket med servicekompaniet, men han har ikke tid. Den støyer allerede ved påslag. Litt knurre lyder på en måte.
    Ennå verre når den blir varm og viftene blåser for fullt.
    ( Dp 500 som jeg har støyer knapt når den er skikkelig varm)

    En annen ting jeg har opplevd noen ganger er at den går i standby på enkelte låter like etter klipping lampene såvidt blinker.
    Det samme skjedde også med den som broren min har hatt i mange år. (Kjøpt ny og moddet for hjemmebruk av LE selv.) Som kun har vært brukt hjemme.

    Tips tas i mot.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Grattis ;)

    RJEL her på forumet kan nok ordne det du har av problemer med dp.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    PA 1000 til salgs på sentralen.
    Og dpc1 b/s ønskes kjøpt ;)
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.162
    Antall liker
    2.132
    Ja, da skulle jeg kjøpe et eksemplar, uten den stygge E-en!
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.224
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Er det pakke sendt fra Porsgrunn....? :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.224
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny C1S!! Vi tåler et bilde eller tre med nykomlingen i racket også ;)
     
    Sist redigert:

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser ut til at Dp line er ute av sortimentet for Electrocompaniet på Tau. For noen tufser:confused: Det eneste Leif Ernstsen oppnådde ved overgangen, var at han ble permitert. Nå er det menigheten som må holde liv i det som er igjen av disse fantatiske produktene. mvh Guit
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med ny C1S!! Vi tåler et bilde eller tre med nykomlingen i racket også ;)
    Takker. Har nå lagt ut 4, dog ikke alle i "rack"

    såpas ja gratulerer ;)
    Thx :)

    ---------------------

    Etter flere harde runder i ringen med meg selv, en tidlig morgen for en uke siden, valgte jeg å ta steget å gå for denne C1s'n. Den har dessverre den hærsns E logoen, men når alt kommer til stykket, alt annet er 100% Leif DP Ernstsen. Denne var 100% strøken, 1 eier, og den siste som er blitt produsert.

    mvh Kai
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vel - forskjellen mellom DP og EC er stor lydmessig - avstanden blir stor og sikkert vanskelig å forklare for reklameavdelingen. EC vil ved direkte sammenlikning virke som et betydelig svakere produkt enn den dyre DP line - DP line ville derfor kunne skadet salget av den lavere prisede EC linjen. Kvalitetsforskjellen blir veldig åpenbar. Smak kan ikke brukes som bortforklaring når samme firma står for begge produktene

    Rent markedsmessig kan det det derfor fremstå smart å selge NEMO som uber high end og legge DP i møllposen. Markedet for veldig dyre power amper er shaky - Hypex Ncore er kommet og spiller mer korrekt enn det meste. DP unntatt selvfølgelig :D.

    Sjeleglad jeg har min A1S EBW - Ta vare på ampene deres gutter!!


    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Vel - forskjellen mellom DP og EC er stor lydmessig - avstanden blir stor og sikkert vanskelig å forklare for reklameavdelingen. EC vil ved direkte sammenlikning virke som et betydelig svakere produkt enn den dyre DP line - DP line ville derfor kunne skadet salget av den lavere prisede EC linjen. Kvalitetsforskjellen blir veldig åpenbar. Smak kan ikke brukes som bortforklaring når samme firma står for begge produktene

    Rent markedsmessig kan det det derfor fremstå smart å selge NEMO som uber high end og legge DP i møllposen. Markedet for veldig dyre power amper er shaky - Hypex Ncore er kommet og spiller mer korrekt enn det meste. DP unntatt selvfølgelig :D.

    Sjeleglad jeg har min A1S EBW - Ta vare på ampene deres gutter!!Final

    Du har nok mye rett i dette. EC og DP er ganske så langt fra hverandre på mange måter... Fun fact, leste i vennetråden for ec, noen som mente at Leif E. og Abrahamsen burde gå sammen for å lage noe... Selv om vi ser bort fra alderen til Leif E. og Per A. er disse to helt på ulikt nivå. Leif prøvde for 20 år siden å tipse Per hvorfor AW250 m.fl. gikk opp i røyk, men han vendte bare det døve øret til. Vet jeg sårer mange sarte sjæler med å si det, men EC holder ikke mål i mine øyne. De innehar mange fundamentale feil i konstruksjonene. Bare for å ta det mest innlysende, er feilraten... De antenner og lager røykshow en etter en.. Ikke pga feilende enkelt komponenter, men fra konstruksjonsfeil. Nr2, støy... Hvor mange har fått til bra lyd med en dp amp med en ec preamp... Ingen.

    NB, er ikke ute etter på "ta" ec og dems opphavesmenn, jeg bare ønsker bare å konstatere harde (og kanskje litt sårende) fakta.

    Det jeg egentlig skulle si, var at menyen for DP LINE er borte på ec sine sider, men direktelinkene som ligger på dpguiden fungerer fortsatt, så det er kun den allmene tilgangen som er tatt bort.

    Jeg føler meg faktisk litt inspirert, så i kveld skal jeg se om det ikke finnes flere bilder å legge i "arkivet" på nettsidene :)

    mvh Kai
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    er dp a1b ebw også feilkonstruert ?;)
    Usikker på om spm er humoristisk eller seriøst ment... Men hvis du tenker på den knippen A1b, A1s og C1s som bærer EC sin logo, vet alle (forhåpentligvis) at EC har ikke 0% noe med det som er inni å gjøre. De overtok et varemerke og et lite varelager, klaska sitt eget merke på dette varelageret og solgte det.

    DP_DSC_3369.jpg
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da ble et 30-talls "nye" bilder i bildegalleriet på dpguiden.
    Om noe har bilder de ønsker å dele, send gjerne på mail; post @ dpguiden . no

    go natt :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen DP venner som kjenner DPA600? Er ute etter ett nytt og rimelig effekttrinn i prisklassen under 10 lapper.

    Hvordan er driftsikkerhet på silke "gamle" amper?

    Ser denne har lagt ute en stund uten å bli solgt.

    Hvordan vil dere beskrive lydsignaturen?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Tidlig DP dette.
    En Mosfet utgave som stammer fra 90 - 92. Har ikke hørt akkurat denne utgaven selv, men den er nok som Mosfet utgavene forøvrig noe fetere i mellombassen enn de bipolare som kom senere.

    DP har høy driftssikkerhet. Det avhenger likevel av bruken når vi snakker om en mer enn 20 år gammel forsterker. Om forsterkeren har hatt gode arbeidsbetingelser med god kjøling, stått på konstant eller ikke, er viktig. Ville hørt om den har vært på service eller ikke.


    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Som Final sier, en eldre modell, men god.
    Hadde en 6.0 selv, kjøpte når jeg var 17år, og hadde den til jeg var par-og-tjue. MOSFET, varm og rundere enn sine brødre (som Final sier..).

    De er bunnsolide, men en ting har en tendens til å gå seg etter x-anntall år, er soft-start'n. Er denne nylig byttet er det et pluss.
    Når det gjelder kondensatorene, som tørker over tid, må fagfolk som RJEL uttalse seg, mtp omfang jobb osv. Men om man tar denne jobben, er forsterkern nesten som ny etterpå, og god for maaaange nye år i tjeneste.

    mvh Kai
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Retep jeg mener Trikkern89 har en dp effekt til salgs om den ikke er solgt, denne har vært på service de siste årene om jeg ikke husker feil.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er alderen i første omgang som gjør meg usikker.
    Trikkern89 hadde vel annonsert en 6.0. Litt nyere, men som nevnt hatt sørvise på.
    Er usikker pga av alderen på de. Har ikke fått så mange gode tilbud på annonsen min enda. Men kommer nok.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.606
    Antall liker
    1.333
    Sted
    Oslo
    Det var en 6.0p . Hadde den på service og skiftet div reeler osv . Lyd signaturen i den var ikke så ulik a1b ebw som jeg hadde trodd.(litt mer ullen lyd i 6.0p) Jeg solgte min for 8000 og fikk en cd spiller som kostet 15 000 kr i 2006 som mellomlegg :) For 7000 kr så er det et latterlig godt kjøp, men markedet er veldig labert om dagen . Får jo hifi for slikk og ingen ting . Kost på den en rep for 3-4 tusen kr så har du en super forsterker .

    Lånte en
    [h=1]Cambridge Audio Azur 851W Effektforsterker[/h]og den låt elendig sammenlignet 6.0p ...
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.448
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Den preen har jeg faktisk hørt mye musikk gjennom. Og i dag hørte jeg musikk gjennom den nye preen til han som hadde den du har der.
    En stello som faktisk gjorde en bedre figur på oppsettet hans. Der fikk du denn så;)
    Ja det vil jeg si... "at jeg fikk den"... for hadde ikke han funnet noe kinamikk han likte bedre, hadde jeg ikke hatt C1s... Så jeg er svært fornøyd jeg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn