Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Litt info. Det har ikke ordnet seg, dessverre. Dette til tross for flere henvendelser, over lang tid. (4 mnd.) Min anbefaling blir derfor. Hold dere langt unna Doxa.
    Prinsipielt sett kan det samme sies om enhver bedrift som avhenger av at ett enkelt menneske er tilgjengelig. Jeg kjenner Doxa såpass at jeg er sikker på de ikke har ønsker om å gjøre livet vanskelig for folk, dette dreier seg om personlige forhold som ender med at kundene blir alene der ute.

    Vi har på HFS kunnet lese om flere enmannsbedrifter der det samme fenomen er et gjentagende problem, vi som har handlet der har tatt en sjans, og det er ikke alltid det klaffer, for å si det forsiktig. Disse menneskene har ofte egne ideer, går sine egne veier, og som fellestrekk hos disse enmannsbedriftene, opplever jeg at prosessen, oppfinnelsene og lyden er betydelig viktigere enn markedet og servicen. Og det er et klart understatement!

    Doxa har hele tiden laget fullstendig særegne produkter. Periodevis er de dessverre ikke tilgjengelige for sin livslange garanti, so much for that. Men om du en dag er så heldig å få tak i dem, får du personlig og strålende service.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    rasa28

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    9
    Hei.
    Du skriver fornuftig. Har hatt flere produkter fra Doxa gjennom årene, og vært kjempefornøyd. I dette tilfellet har jeg sendt fra meg produktene til reparasjon, og forhåndsbetalt. Jeg har nok vært for godtroende denne gangen. Har slått meg til ro, med at dette må føres på "tapskontoen"
    Ville bare informere om "ståa"
    Mvh. Raymond.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Du skriver fornuftig. Har hatt flere produkter fra Doxa gjennom årene, og vært kjempefornøyd. I dette tilfellet har jeg sendt fra meg produktene til reparasjon, og forhåndsbetalt. Jeg har nok vært for godtroende denne gangen. Har slått meg til ro, med at dette må føres på "tapskontoen"
    Ville bare informere om "ståa"
    Mvh. Raymond.
    Forhåndsbetaling er i seg selv no-go, vil jeg hevde. Kreves det forhåndsbetaling, må det enten være en rent profesjonell B-2-B transaksjon, eller så velger man en anen leverandør. Det finnes nok av folk med kunnskap og yrkesstolthet som kan fikse både Doxa, MI, APL, Veridian og mere til... Tross alt har de pant i utstyret, så lenge det er i deres besittelse. Det skulle ikke finnes noen fornuftig grunn for forhåndsbetaling, med mulig unntak for bestillingsgebyr i helt spesielle tilfeller ved nybygg av dyre produkter.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei.
    Du skriver fornuftig. Har hatt flere produkter fra Doxa gjennom årene, og vært kjempefornøyd. I dette tilfellet har jeg sendt fra meg produktene til reparasjon, og forhåndsbetalt. Jeg har nok vært for godtroende denne gangen. Har slått meg til ro, med at dette må føres på "tapskontoen"
    Ville bare informere om "ståa"
    Mvh. Raymond.
    Kapellmester Trond er fortsatt innom forumet her, det er bare å sjekke profilen. Han burde komme med en oppklaring.
    Sykdom, konkurs, eller noe som ligner er ikke flaut eller uvanlig.
     

    rasa28

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    9
    Hei.
    Vet "Kapellmester" har hatt problemer.
    Jeg har fått ytret meg nå.
    Fornøyd med det.
    Avslutter fra min side.
    Mvh. Raymond.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det du i såfall gjør, er å skrive et brev, der du krever utstyr og penger tilbake, samt refusjon av kostnader, med en frist på 14 dager og beskjed om at du tar saken til forliksrådet.

    Har du ikke hørt noe innen 14 dager, så kjører du sak.

    Johan-Kr
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Det du i såfall gjør, er å skrive et brev, der du krever utstyr og penger tilbake, samt refusjon av kostnader, med en frist på 14 dager og beskjed om at du tar saken til forliksrådet.

    Har du ikke hørt noe innen 14 dager, så kjører du sak.

    Johan-Kr
    Eller gir litt slakk av menneskelige årsaker. Det er ikke gitt at folk er svindlere, det kan like gjerne være situasjonsbestemte uhell / rot / dårlig dømmekraft / masse andre muligheter.

    Tid vil som oftest løse det meste, helt av seg selv.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Dette er da ikke greit. Jeg sympatiserer med sykdom og ellers gode folk som sliter av diverse grunner, men man bør da ikke fortsette å markedsføre produkter med 25 års garanti, når man tydeligvis ikke er i nærheten av å ha mulighet til å understøtte dette. Her er man på kanten av tvilsom forretning/moral IMO. Det er mange oljedollar det er snakk om for høyere ende her, må være fortvilende for de som sitter med produkter som feiler og ikke får dem reparert. Full money back garanti burde gjelde da.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Eller gir litt slakk av menneskelige årsaker. Det er ikke gitt at folk er svindlere, det kan like gjerne være situasjonsbestemte uhell / rot / dårlig dømmekraft / masse andre muligheter.

    Tid vil som oftest løse det meste, helt av seg selv.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Litt slakk må selvfølgelig kunne gis, men sånn generelt mener jeg det er ryddigere å bruke de korrekte framgangsmåtene, når en har gitt opp å mase, framfor å bruke sosiale medier eller fora på nettet.

    Johan-Kr
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Dette er da ikke greit. Jeg sympatiserer med sykdom og ellers gode folk som sliter av diverse grunner, men man bør da ikke fortsette å markedsføre produkter med 25 års garanti, når man tydeligvis ikke er i nærheten av å ha mulighet til å understøtte dette. Her er man på kanten av tvilsom forretning/moral IMO. Det er mange oljedollar det er snakk om for høyere ende her, må være fortvilende for de som sitter med produkter som feiler og ikke får dem reparert. Full money back garanti burde gjelde da.
    Dette er jeg prinsipielt enig i; har man en enkeltmannsbedrift bør man velge andre måter å beskrive kvaliteten på enn å reklamere med "uendelige" garantiløsninger. Denslags fungerer utelukkende overfor bedrifter som ikke avhenger av enkeltpersoner. Jeg tror på "lvstidsgaranti" så lenge det understøttes av internasjonale firmaer med lang og solid historikk.
     

    R.grefst

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    37
    Sted
    Alta
    Har troen på at ting går seg til hos Doxa nå. Var i kontakt med kapellmester for en stund siden, og da virket det som at det skulle ryddes litt. Satser på at de er tilbake i godt gammelt slag igjen.
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Hei kjære venner,

    Dette er ytterst beklagelig. Det har blitt noen kunder som har lidd under vår lille virksomhets sårbarhet for personlige anliggende. Jeg er fryktelig lei meg for dette. Vi rydder opp med kompensasjon for slitet et par kunder har vært utsatt for. Ang. garanti: Det er et godt poeng, og noe vi har hatt som tema flere ganger internt i Doxa, dette med garanti-tid i et lite selskap. Vår bakgrunn for denne garantien er vår erfaring fra 40 år med at måten vi bygger ting på og de deler som benyttes gir oss trygghet for dette. På den andre siden er det helt legitimt å nevne vår sårbarhet som liten aktør. Dette tar vi til ettertanke som konstruktive innspill.

    Så kan jeg ikke gjøre annet enn å betrygge at kunder som har lidd under vanskeligheter vi har hatt her vil få kompensasjon og fortløpende opprydning.

    Takk for støtten.

    Mvh,
    Trond
    Doxa
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Jeg finner det greit å nevne at "anliggende" det er snakk om er seperasjon/skilsmisse. I dette tilfellet innebar det også å måtte flytte et av våre verksted på omlag 100kv.m. Hvordan vi takler skilsmisse og hva det innebærer er individuelt. Når sykemelding og "en pause" ikke er aktuelt så må slike prosesser takles kreativt. Det er beklagelig og leit når dette får konsekvenser for andre. Vi er på riktig spor nå og de fleste som har lidd under denne prosessen er gjort ajour. Hverdagen hos Doxa er veldig nær å ha falt helt på plass under stabile forhold. Vi fortsetter som tidligere med ny giv.
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til videre med både private og profesjonelle anliggende. Kred herfra for åpen, ærlig og ryddig redegjørelse! Doxa har imponert meg når jeg har hørt det på demoer, og er noe jeg godt kunne tenke meg å forsøke i heimen.
     

    rasa28

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    9
    Hei
    Har fått pm fra "Kapellmester".
    Har fått vite litt mer om bakgrunnen til manglende kontakt.
    Det er en grunn, slik Rognlien sa.
    Jeg beklager med dette ovenfor Doxa, det innlegget som ble lagt ut av meg i frustrasjon.
    Slik jeg tolker det, så er Doxa snart på "føttene" igjen.
    Jeg ønsker lykke til, og håper Doxa er med oss i mange år fremover.
    Mvh. Raymond.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Har fått pm fra "Kapellmester".
    Har fått vite litt mer om bakgrunnen til manglende kontakt.
    Det er en grunn, slik Rognlien sa.
    Jeg beklager med dette ovenfor Doxa, det innlegget som ble lagt ut av meg i frustrasjon.
    Slik jeg tolker det, så er Doxa snart på "føttene" igjen.
    Jeg ønsker lykke til, og håper Doxa er med oss i mange år fremover.
    Mvh. Raymond.
    Respekt.
    Ikke alle som unskyller seg i dag.
    Tommel opp
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Det er ikke alltid enkelt å være menneske, men de fleste gjør så godt de kan...
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Vurderer å selge unna noen Doxa 70 mk2. Noen som har noen tanker rundt pris på disse? Det lille jeg har sett på FINN.no i det siste har vært 4-5000 kr.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Vurderer å selge unna noen Doxa 70 mk2. Noen som har noen tanker rundt pris på disse? Det lille jeg har sett på FINN.no i det siste har vært 4-5000 kr.
    Er det Signatur Mk2 går vel disse for rundt 5k. Sort (gammel) Mk2 vel for 3-4k.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tsar, Gjomle: Burde vel kanskje være 4- 4500 for hver, vel?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer å selge unna noen Doxa 70 mk2. Noen som har noen tanker rundt pris på disse? Det lille jeg har sett på FINN.no i det siste har vært 4-5000 kr.
    Er det Signatur Mk2 går vel disse for rundt 5k. Sort (gammel) Mk2 vel for 3-4k.
    Heisann

    Sort front er Signature Mk1(som er den beste av de alle) altså første som fikk navnet Signature ,Etterkommerne er alle m blank front
    Mvh
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Vurderer å selge unna noen Doxa 70 mk2. Noen som har noen tanker rundt pris på disse? Det lille jeg har sett på FINN.no i det siste har vært 4-5000 kr.
    Er det Signatur Mk2 går vel disse for rundt 5k. Sort (gammel) Mk2 vel for 3-4k.
    Heisann

    Sort front er Signature Mk1(som er den beste av de alle) altså første som fikk navnet Signature ,Etterkommerne er alle m blank front
    Mvh
    Tenkte mest på om det var de sorte 70-boksene fra 80-tallet :) (fra Malmin-tiden).
     

    mato

    Medlem
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    der ligger vell heletiden den eller annen doxa på finn, felles er at de fleste bare sier doxa 70 og ikke mere om type / model , og prisen er 3-5 lapper virker det som. hilsen en som sitter og ser etter en rimelig doxa ;)
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    doxa 70sig mkII

    Hva må gjøres for å kunne kjøre en 70sig mkII som monotrinn?
    takk for svar hilsen fersk doxaeier:)
     

    SveinR

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    38
    Antall liker
    21
    Skulle ha hatt kontakt med Kapellmester angåande Doxa 61.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-Vinyl: Hva du gjør med to sånne? Kontakter Doxa for å oppgradere dem til EN NY Doxa 61, vel...:cool: Det er omtrent umulig å få disse til å spille ordentlig bra som brokoblet, imo...De er stereoforsterkere og bør behandles deretter. Og resultatet avhenger selvfølgelig av resten av systemet ditt.De er dessuten konstruert for passiv pre, så skaff inn en oppgradert 012 først som sist, du..
     
    Sist redigert:

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Hei Doxa-venner!

    Jeg har gått til innkjøp av to stykk Doxa 70 Signature Mkii.
    Det viser seg imidlertid at disse ikke er like innvendig.

    Legger ved noen bilder. Noen som kan identifisere forskjellene? Viser seg også at typenummer på trafoer er noe ulike.
    Og at produksjonsdato uke/år spenner med ca. to år. 1999 og 2001 om jeg klarer å tyde dette riktig.

    20200105_130904.jpg
    20200105_130900.jpg
    20200105_130854.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MB: En av dem er oppgradert, den andre standard. Se forskjellene bakerst. Kapellmester vet råd videre...Skal du kjøre disse sammen i samme system, bruk dem som stereoblokker- en pr frekvensområde. Og sørg for at du har en AKTIV PRE MED JUSTERBAR GAIN. Ellers kan du få problemer med å bruke volumkontrollen. LFD LS Zero var min siste pre brukt med Doxa- den har dipswitches innvendig dertil. Og to utganger.:cool: Disse MÅ senkes for at den kombinasjonen funker- men da gjør den også det.

    PS: Seinere bør du seriøst vurdere å erstattte disse med en enkelt, ny 61....en helt annen verden..2x35 watt har sjelden og aldri vært SÅ kapable, imo...måtte være i visse svensker, evt noen få reine klasse A-forsterkere:cool:
     
    Sist redigert:

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Hei Doxa-venner!

    Jeg har gått til innkjøp av to stykk Doxa 70 Signature Mkii.
    Det viser seg imidlertid at disse ikke er like innvendig.

    Legger ved noen bilder. Noen som kan identifisere forskjellene? Viser seg også at typenummer på trafoer er noe ulike.
    Og at produksjonsdato uke/år spenner med ca. to år. 1999 og 2001 om jeg klarer å tyde dette riktig.

    Vis vedlegget 565900 Vis vedlegget 565901 Vis vedlegget 565902
    Ser ut som den til høyre har fått noe som minner om en 72-oppgradering. Ligner litt på min, bare min har to lytter mindre...
     

    Rso911

    Fersking
    Ble medlem
    11.01.2020
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Ønsker å kjøpe en Doxa 70 Signature

    Hei

    Er på jakt etter en Doxa 70 signature, håpet at jeg kanskje kunne ha hellet med meg her.

    Runar
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei og velkommen til HFS.
    Vi har en utmerket bruktbørs her og det er rette stedet for kjøp og salg annonser.
     

    Rso911

    Fersking
    Ble medlem
    11.01.2020
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Takk for tilbakemeldinger, kjenner til alt på finn men er ute etter kun effektforsterkeren. Prøver på torget her
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn