Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • avantgardist

    Medlem
    Ble medlem
    30.05.2011
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    doxa skrev:
    Ja, då var min Doxa 140 sig. ödelagt :-[ Efter en lyssningssession igår när jag stängt av cdp och rörpre. begynte Doxa´n att morra i ökande styrka. Sekunder senare slog det gnistor och rök ur den og nå er höger kanal död :-\
    Vad kan ha skett??

    Ett annat spörsmål; Vad har effekttrinnen Doxa 74 og 61 for specifikationer? Hittar ingen info på doxa.no.
    Det er sikkert din rørpre som har tatt livet på din Doxa. Rørpre'en kjører med store spenninger på rørene, og når du slår den av går strømmen i noen få tilfelle videre til effektforsterkeren, som ikke tåler dette når den står på. Har selv prøvd det (ikke med Doxa men en annen transistoreffekt og rørpre) - i mitt tilfelle gikk også baselementene i høyttalerne :( Det er bare å ta kontakt med Doxa for reparasjon.

    Doxa 74 har stort sett samme spesifikasjoner som 73B og er en videreutvikling av denne (den står det informasjon om på doxa.no). Doxa 61 er en helt ny forsterker fra Doxa som har litt andre specs - igjen ta kontakt med Doxa for mer informasjon.

    Lykke til med forsterkeren!
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    doxa skrev:
    Efter en lyssningssession igår när jag stängt av cdp och rörpre (...)
    Som avantgardist er inne på; eitt godt tips er å alltid slå av effekttrinnet først, uansett produsent.

    Ei stund sidan eg sjekka tråden her no (2 år sidan sist, kremt). Virkeleg morro å registrere at det for alvor er liv i Doxa! Siste besøket hjå meg der KØL hadde med seg passiv pre og 2 stk 73 leverte overbevisande.

    Til glede for nye lesarar, her er kortfatta rapport frå besøket i oktober 2009: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39179.new.html#new



    Eg heiar på Knut Øystein & Co!

    Mvh. Karl
     

    plind

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.03.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    33
    Dere har nok rätt beträffande avstängning av effekttrinn först men jag vill helst ha trinnen påslagna hela tiden(de lyder bäst då..)
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei Doxa ,,,Du må slå av effekt først , vent litt med og slå av Rør pre,vente i ett par Min og derretter slå på effekt ;) Kjører selv med Cary 50B, M Mullard gold pinn . Dette må huskes til hver gang ellers går det som sist :( Doxa effekt er veldig følsom for strøm inn via Rca kabler . Mvh Roy Kenneth
     

    plind

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.03.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    33
    Tack for gode tips :D Nå återstår att se om Doxa´n kan repareras.. Vilka komponenter brukar krascha vid sådana här missöden?javascript:void(0);
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei doxa , det er sikkert noen transistorer på den ene siden som er deff og motstandere rett nede på printet , du kan sikker se det vist du studerer ned i eller tar av deksel på effekten, har en effekt selv som har samme sykdom :-\ Mvh Roy Kenneth
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Jeg har en Doxa Signature 70 mkII, som jeg er veldig fornøyd med.
    Men til tider så kommer det en Murre/brumme-lyd fra forsterkeren, akkurat som "trafo-brum"
    som kommer å går med noen sekunders mellomrom, og brummet varer i et par sekunder.
    Nesten som en treg sinus. kommer og går i styrke.
    (Høres godt når det er tyst i stua)
    Dette kan holde på en god stund, så forsvinner den igjen noen timer,
    for så å komme tilbake en god stund osv....
    Har begynt å slå av forsterkeren når den ikke er i bruk p.g.r dette.
    Noen som har opplevd noe lignende?
    Kan det være rett og slett støy? Eller noe annet?
    Var en av de siste mkII som ble produsert.
    Mvh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.483
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Men er det trafo støy? Har selv hatt en slik en måneds tid... Det holdt. Den brummet også.
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Akkurat det samme lurer jeg på, hakke peil. Merkelige greier. Har vært sånn lenge nå.
    Kanskje 1 års tid i to forskjellige oppsett, to forskjellige steder i stua. ( Byttet om )
    Monterte en ekstra bryter under foran i mellom trafoene for å lettere
    kunne slå av og på. Spesielt for kjærringa i hus. Hun har sluttet å gå ned på kne :)
    Ihvertfall for å nå bak i racket for å slå doxa`en av og på. Da gir hun heller faen.
    (Orker ikke lenger å la den stå på når den ikke er i bruk)
    Var også småbekymret den skal få en blow-up midt på natta, eller når ingen er hjemme.
    Har jo hørt diverse historier om Doxa`er med smell og bang.
    Doxa`en er utmerket ellers. Legger lite merke til det, når det spilles musikk.
    Blir det for ille, så tenkte jeg å høre med lauvland og evnt sende den på service.
    Det er den verdt, hvis ikke jeg kan fikse det selv.
    Lurer fælt på åssen de nyere doxa boksene låter.
    Blir vel en slik en gang, da jeg har lagt min elsk på Doxa-lyden.
    Ingen andre forsterkere kommer foran som jeg har hørt, i mine ører.
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    For de som er nyskjerrige på Doxa 61. Så kan jeg etter en uke konstatere følgende.
    Det er den beste forsterkeren Doxa noen gang har laget. Det er den beste forsterkeren jeg noen gang har eid og testet. Slik jeg ser det så er det her en forsterker som mange andre produsenter kommer til og oppleve som en sylskarp konkurrent fordi den er så ufattelig oppløst og utrolig musikalsk! Slik jeg opplever det så har ingen av de forsterkerne jeg har eid eller testet kunnet være i stand til og formidle musikk med en slik formidabel innsikt og musikalitet! Da snakker jeg om forsterkere som ligger i samme prisleie som Doxa 61 og til og med forsterkere som koster to og tre gangeren.

    Lauvland har i kraft av sin ingenørkunst utviklet en forsterker som bringer meg nærmere artisten og musikken en noen gang tidligere. Det er en emosjonell gåsehudstur pga at musikken blir formidlet med en dynamikk og oppløsning få forunt.

    Igjen en stor takk til Lauvland og hans arbeid med og lage forsterkere som gir meg en enorm spilleglede!!

    Roy :)
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    FAB skrev:
    Akkurat det samme lurer jeg på, hakke peil. Merkelige greier. Har vært sånn lenge nå.
    Kanskje 1 års tid i to forskjellige oppsett, to forskjellige steder i stua. ( Byttet om )
    Monterte en ekstra bryter under foran i mellom trafoene for å lettere
    kunne slå av og på. Spesielt for kjærringa i hus. Hun har sluttet å gå ned på kne :)
    Ihvertfall for å nå bak i racket for å slå doxa`en av og på. Da gir hun heller faen.
    (Orker ikke lenger å la den stå på når den ikke er i bruk)
    Var også småbekymret den skal få en blow-up midt på natta, eller når ingen er hjemme.
    Har jo hørt diverse historier om Doxa`er med smell og bang.
    Doxa`en er utmerket ellers. Legger lite merke til det, når det spilles musikk.
    Blir det for ille, så tenkte jeg å høre med lauvland og evnt sende den på service.
    Det er den verdt, hvis ikke jeg kan fikse det selv.
    Lurer fælt på åssen de nyere doxa boksene låter.
    Blir vel en slik en gang, da jeg har lagt min elsk på Doxa-lyden.
    Ingen andre forsterkere kommer foran, i mine ører.
    Hei!

    Hadde samme problem med en 70SE tidligere. Ringte til Lauvland, avtalte å sende den til ham, fikk den tilbake i tipp topp stand. Kan være han tilbyr deg en oppgradering i samme slengen.

    Det er noe med den Doxalyden det er vanskelig å ikke like.........

    Mvh Olav E.
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Hei. Nokon som veit kva inngangsimpedansen på Doxa 73 er? Ser på heimesida at den er på 1MOhm på 73B, men finn ikkje talet for 73
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Doxa 74 er en kanongod forsterker til prisen! Utvilsomt! Hva er da 61? En sinnsyk god forsterker helt urelatert til pris! Den er en musikalsk drøm som flere bør få hørt.
    Her er det en dynamikk, åpenhet og fylde som jeg sjelden om aldri har hørt! Den er i enkle termer helt rå!!!
     

    DoxaStein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.04.2010
    Innlegg
    69
    Antall liker
    4
    Da er Model 61 klar til levering - Noen har jo allerede rullet ut til noen entusaster - Kjelleren er klar til å ta i mot besøk for å høre på forsterkeren

    Legg turen til Kristiansand i påska - Vi er klare til å gi deg dere en lydopplevelse som garantert vil gjøre inntrykk.

    Stein tlf 922 49700
     

    DoxaStein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.04.2010
    Innlegg
    69
    Antall liker
    4
    Nå er Doxa også på Facebook

    https://www.facebook.com/#!/pages/Doxa-Audio/115720575119712
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Er det noen som betaler penger for en 70 Signature nå til dags?
    Bruktmarkedet er ikke akkurat brennhett.
    Har en slik som jeg skal selge for en kollega.
    Sist jeg solgte en sølv SE, fikk jeg vel til slutt 2000,- for den.
    Var dessverre ikke rare bildene jeg hadde tilgjengelig.
     

    Vedlegg

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Endelig har jeg fått tak i noe jeg har letet etter lenge. Plutselig dukket det opp et par Doxa 8.1 høyttalere til salgs på finn.no til en latterlig pris syns jeg selv. Riktignok med defekte diskanter, men det får jeg fikset for noen få hundrelapper(allerede ordnet).

    I Kristiansand sto disse og ikke ble brukt i det hele tatt, eieren hadde hatt de i ca 12 år tippet han.

    Jeg raste nedover E18 sporenstreks jeg så de, og fikk med meg disse hjem:













    Riktignok ikke godvarianten med Scan Speak diskanten, men like så fullt en flott høyttaler som jeg har letet etter. Blir spennende å se hva de kan gjøre med forskjellige utgaver av Doxa dac, pre og effekter. Moro!!
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Klar til rep i kveld. Da er disse på plass, loddebolten snart klar og så får vi se hva som skjer.

    Fikk som sagt tak i repsett til diskantene, sånn ser de ut:





     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei Millmaker :) Flotte høytalere du har kjøpt deg , Kan bare glede deg, dei spiller helt fantastisk
    Har samme høytaler selv , Kjøpt av lauvland som han har hatt som sine egne høytalere hjemme. tror det var i 95 eg kjøpte dei ...Har hatt og hørt og har fortsatt mange par høytalere her hjemme Kef, Imf,Monitor audio, Mission753, JM lab 927 Beryllium er noen av dei som fortsatt er i hus ,,,På ikke for krevende musikk er det ingen som har en slik innsikt nerve inn i musikken som disse Doxa8-1 , Kjører 2stk 70B og Django passiv Pre,Masse cd spillere og Har også Rør Pre , spiller kjempeflott også med det +alle doxa pre er eg har men Djangoen er bare helt fantastisk på doxa eff, ;) Mvh Roy K
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Django??? Aldri hørt om det jeg, spennende! Må jeg lese litt!!

    Nå er de ferdig reparert, det var diskantene som var defekt. De er nå byttet og jeg sitter bare og ler her. Må være det beste kjøpet jeg har gjort noengang.

    De koser seg med en Doxa 73 hver, Conrad Johnson pre, EC dac og Sony XA7ES. Jeg er imponert!!!!!!!!!!
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjenn Millmaker, Pre som eg har heter Django Transformer Attenuator, TX102.Magnetic volum control, Med 2db stepp på attenuation (volum potmeter )som også kan forsterkes med 6db på stepp, men da må du ha eff som har mere enn 40kOhm på effekt trinn , har du mindre som i Doxa så skal det brukes uten 6dbgain , vist ikke blir det kjempe høyt med få stepp på volum med 6db, Har også andre eff som eg har brukt den på med mere enn 40kOhm og den er like god på alle eff trinn eg har brukt den på, Spesielt Parasound HCA 2200mk2, og HCA1200mk2, og Kenwood M1000. +andre som har lånt den på store MOON forsterkere og andre eff ,,,husker ikke alle men den er lånt bort til HiFi kollegaer rundt om :) ps den er helt passiv ingen strøm kun en BOX , Mvh Roy k
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Millmaker skrev:
    Endelig har jeg fått tak i noe jeg har letet etter lenge. Plutselig dukket det opp et par Doxa 8.1 høyttalere til salgs på finn.no til en latterlig pris syns jeg selv. Riktignok med defekte diskanter, men det får jeg fikset for noen få hundrelapper(allerede ordnet).

    I Kristiansand sto disse og ikke ble brukt i det hele tatt, eieren hadde hatt de i ca 12 år tippet han.

    Jeg raste nedover E18 sporenstreks jeg så de, og fikk med meg disse hjem:













    Riktignok ikke godvarianten med Scan Speak diskanten, men like så fullt en flott høyttaler som jeg har letet etter. Blir spennende å se hva de kan gjøre med forskjellige utgaver av Doxa dac, pre og effekter. Moro!!

    Gratulerer Millmaker!

    Skulle gjerne hatt tak i et sett med Doxa 8.1 signatur selv. Da den med Revelator diskanten.
    Men det har kommet meg for øre at Doxa er i full gang med og rafinere denne høytaleren.
    Prototyper er startgropa. Da blir det enda mer godlyd fra den kanten.
    Som sagt Doxa 61 er sinnsykt bra. Hva blir ikke da en ny Doxa 8.1?
    Gleder meg til og høre dem når de er ferdige. Blir meget spennende. :)
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det!

    Gleder meg til å komme hjem i kveld, er redd Swans F2.2 må vike plassen noen dager. Jeg MÅ bare få plassert Doxaene der de står så jeg får like forutsetninger til å sammenligne.

    Som sagt før, så står de nå og koser seg med hver sin Doxa 73 tilkoblet, har troa på at det kan trylle frem litt godlyd.

    Skulle gjerne hatt den med Revelator diskanten selv jeg, men sånn ble det nå ikke denne gangen. Morel gjør også en glimrende jobb så øangt jeg har hørt til nå.

    Det som overrasket meg mest var vel innmaten i høyttalerene. Det var en haug med "skårte tepper" inni der, rullet sammen og utplassert her og der. Samt en haug med "kammer" med hull imellom.
    Det har såklart en misjon, men jaggu var det gjort mye arbeid innvendig på disse!
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Swans F2.2 måtte vike

    plassen for noen dager. Måtte bare flytte de og prøve Doxa 8.1 der isteden. Det er en skikkelig artig høyttaler å høre på. Den engasjerer og går nok litt mer i strupen på deg enn Swans. Litt mer fremtredende og hissig hvis man kan si det.
    Det blir litt sånn gi og ta disse imellom, og sånn skal det vel også være.

    Strålende fornøyd så langt, moro dette!!



    Doxa 8.1 er en vesentlig mindre høyttaler enn mine Swans F2.2 og følgelig så passer de nok bedre sånn størrelsesmessig i forhold til rommet.

    Sitter akkurat og hører på Willy DeVile - Miracle. Spor 5 Spanish Jack er en låt å anbefale alle der ute, den er god mat for oppsettet.

    På slutten av den sangen kommer det inn noen skarptromme slag som engasjerer mye mer enn hva jeg er vant til fra Swansene, og egentlig noe jeg har savnet litt. Den tromma lapper til meg nå, moro!
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Herlig Roy! Syns du skulle nevnt at jeg pratet veldig varmt om Doxa 73B til deg lenge før du var i Horten og hørte 61. ;-) Lysten til å høre 61 er ikke minsket etter å ha lest testen/hyllesten din. :)
     

    roykristoffersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2005
    Innlegg
    81
    Antall liker
    56
    Herlig Roy! Syns du skulle nevnt at jeg pratet veldig varmt om Doxa 73B til deg lenge før du var i Horten og hørte 61. ;-) Lysten til å høre 61 er ikke minsket etter å ha lest testen/hyllesten din. :)
    Beklager den forglemmelsen Vosten! :) Husker du pratet varmt om Doxa mer enn en gang, men tok det liksom aldri til etterretning. Det var kun basert på mine gamle erfaringer med Doxa og jeg tenkte at en norsk "surrebedrift" ikke var i konkurranse med alt annet som man vanligvis leser om i den kulørte Hifi pressen. Men så feil kan man ta. Alle antagelser om lyden forsvant som dugg for solen da jeg fikk hørt herligheten på Horten messen. Da skjønte jeg med en gang var det var du snakket om. Musikk, musikk, musikk!!!!

    Lever et musikalsk godliv med Doxa 61 nå!
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Hehe, tar det ikke så tungt at jeg ble glemt. Spørs om ikke jeg og må vurdere Doxa 61 med tid og stunder, men inntil videre lever jeg svært godt med 73B.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Velformulert og godt skrevet, Roy. Som gammel Doxa fan er det godt og se at interessen for disse slutt trinnene holder seg.
    Hvilken pre amp brukte du?
     

    roykristoffersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2005
    Innlegg
    81
    Antall liker
    56
    I dette tilfellet så brukte jeg den innebygde preampen i Burmester 001 Cd spilleren min. Den preampen der er av meget god kvalitet og hamler godt opp mot min tidligere Aesthetix Calypso, som jeg nå har solgt til fordel for en mer minimalistisk løsning. Og i mitt tilfelle, en bedre lydmessig løsning. :)
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Kanskje eg får lov og vær med her jeg også. Nylig fått meg en Doxa 70SE og en 012. Er på jakt etter et par Stativ Ht til desse. Blir og teste ut desse boksene, anlegg nr.2
     

    roykristoffersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2005
    Innlegg
    81
    Antall liker
    56
    Hva med og teste ut en av modellene til Harbeth? Har hørt dem ved flere anledninger og de spiller forrykende bra. :)
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Bør jeg oppgradere Mine Doxa ? Doxa 70SE og 012
    Er så heldig og ha en bror som jobber en kjekke plass, nemlig der hvor EC produseres.
    Har til nå bare benyttet mg av dette på feilsøkings fronten, fått feilsøkt og reparert alt frt fra TV til bilstereo. Kjenner også en der som er testansvarlig. Han kan sakene sine, ikke ein ting han ikke har klart og ordne.

    Så da tenker jeg at jeg kan benytte meg av dette. Og vurdere om Broderen ordner med oppgradering for meg:)
    De bør jo ha en del komponenter som ikke skjemmer ut doxaene. Men de er jo ikke Doxa spesialister så jeg trenger da hjelp til hva som bør byttes med hva osv.

    Leser stadig om personer som har fått oppgradert sine Doxa, doxa 012 har jeg ikke hørt/lest at er noe og oppgradere.

    Kom gjerne med tips og meninger:)

    Har ingen planer om og drepe mine Doxa, så dersom Folkemengden mener jeg gjør det så stopper jeg.
    Men vennligst kom med sakligge synspungter :)
     

    geir7777

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2004
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Doxaene dine får du oppgradert hos Lauvland. Doxa 07 og 012 bygges om til passive preamper. Mitt effekttrinn model 70 Signatur ble oppgradert til modell 72. Usikker på om dette også er mulig med 70SE, men det er bare å ta kontakt med Doxa.
     

    oerbergh

    Fersking
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Bi amping.

    Jeg har skaffet meg en Doxa 07 preamp og to 70 SE som jeg tenkte skulle få drive hver sin høyttaler. Hva er beste måten å koble dette ?
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Jeg har skaffet meg en Doxa 07 preamp og to 70 SE som jeg tenkte skulle få drive hver sin høyttaler. Hva er beste måten å koble dette ?
    kvasibalansert har jeg hørt (fra lauvland), men ikke på senere modeller. Jeg lurer på om andre har positive erfaringer med subwoofer til doxaene. Har noen proac høytalere som er bra, men med lite dypbass, og syns suben gjør mye bra her. Hele lydbildet blir litt annerledes, men også bra. Tenkte i utgangspunktet å ha den på sporadisk når innspillingene kunne ha godt av det, men det ser ut til å bli omvendt. Tror suben er av den litt stramme typen (system audio se200).. Andre som har erfaringer?
     

    roykristoffersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2005
    Innlegg
    81
    Antall liker
    56
    Hifi messen i Horten er går av stabelen til neste helg! Da kommer Doxa til Horten med nye produkter. Hvilket produkt det er kan man jo spekulere i. Hvis man følger facebook siden dems så har de en ny høytaler under utvikling. Det hadde jo vært helt rått om Lauvland hadde tatt 8.1 lydmessig videre slik han gjorde med forsterkeren 74 til 61! Det hadde vært helt sinnsykt! Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til og høre det de skal spille på. Fjorårets messe var helg uforglemmelig og hva blir da denne? Glede seg!!! :)
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei oerbergh. har masse Doxa utstyr, 5 power av 70b 3stk siste utgave (hel frontplate uten skruer og 2stk Sig Mk1 sort front plate )+ masse annet Doxa utstyr. Så eg har vel koblet alle mulige måter det er og koble doxa på tenker eg, men synest det låter best og bruke en til bass/mellomtone og neste til diskant (bi amp) Så sant du har oppdelt for 2 sett bak på høytaler. men du kan også bruke disse som monoblokker , Koblet som følger ,,,Rød høyre kanal til rød på Høyre høytaler,Rød venstre kanal til Sort Høyre Høytaler,,,,Rød RCA på eff til Rød PÅ PRE. det samme kobler du på venstre forsterker (monoblokk) Rød høyre kanal til RØD på venstre høytaler ,,,og RØD på venstre til SORT på venstre Høytaler ,,,,RØD RCA på eff TIL SORT PÅ PRE, Bruker kun RØD rca pr forsterker. Spiller strammer koblet slik i mine ører , Lykke til . Mvh Roy K:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn