Skal innrømme jeg ikke har hørt særlig Doxa siden tiden med vasikoblede 70 signature.
Men, innrømmer jeg mister litt respekt, hver gang Doxa har noe nytt - "denne gangen" så bra at det gamle nesten låter dårlig i forhold. Noe som gjentar seg stadig, når nytt utvikles.
Alllikevel; stoler på lyttetrente hoder som mener Doxa 60 er vesentlig bedre. Men, hver gang å nærmest fremstille nyheter/endringer som "åpenbaringer" - blir litt mye hallelulia syntes jeg...
Uansett mye bedre enn Hegel som blir skrytt opp i alt.
For meg er Doxa best og jammen vert innom mye rart i heimen inkludert Hegel flere ganger.
Interessant høre! Fordi Hegel er lett å få lytte på - Doxa og MI for spesielt interesserte.
OK; hva mener du er bedre på Dox enn Hegel?
Spør ikke for å være skeptisk - kun fordi DU har erfaring i disse to - det fine med dette nettstedet her.
Lytte til erfarne kjentfolk og evt. snu i tide hvis man selv er på villspor
Var forresten inni gamle turnebussen til Aerosmith i dag - litt rock'n roll - gå rundt inni den og tenke hva disse gutta har hatt av samvær opp gjennom årene i denne bussen. Uten at gruppa tilhører min musikktype. En sånn stor "motor coach" med 12 sengeplasser, dusj og alt annet nødvendig. Traff på den, på bussleverandørens verksted rett nord for Nashville TN.
Hegel er for meg bra, ja (svinbra på Mozart høyttalere, husker jeg)..men over tid kjeder jeg meg uansett høyttaler.
Doxa ja..lest mye om den og fått flere PM om å prøve den, men har holdt meg unna da den jo "nare" er 70watt.
Så dukket det opp en til salgs her lokalt, så heiv meg rundt.
Da doxa kom i hus satt jeg litt med haka på knærne, litt som da jeg hørte Music Angel MKIII KT88 første gangen.
Brukte da Abrahamsen V6 dac og V3 som pre.
Prøvde og doxa 07 aktiv pre med hell. Men var den fjernkontrollen da

Den er musikalsk og alt det andre følger med på lasset. Den spilte ringer rundt Hegel H100usb musikalsk sett og opplevdes ikke mindre detaljert heller, kanskje heller bedre. Kraft messig opplevdes den like stor ut.
En får fot av Doxa.
Eneste jeg nylig ville prøve var å få en fastere bass så solgte V6 og V3 og kjøpte inn toppmodellen til Nuforce P20 + Rega DAC.
Det funket IKKE. I bassen vart det kanon da. Stramt, kraftig og slam. Men resten var ikke bra. Luftigheten forsvant. P20 har opptil 7 volt ut, så mistenke den mest er tenkt mot Nuforce sine egne blokker. 7 Volt er jo særdeles mye når 2 volt er normalt. Så solgte den.
Kjøpte inn Doxa 012 oppgradert pre.
Fortsatt ikke helt der jeg var.
Og ja jeg solgte Kudos C2 og har nå Dynaudio Exite X32, så da måtte forskjellen på luftigheten ligge der vel? - sia Rega DAC er så bra har jeg lest mang en gang. Kudos var og lettdreven så ja må vel være høyttalerne seff.
En dag koblet jeg bare til Xindac som er oppgradert av Roar Malmin, og der skjedde det noe gitt. Jeg begynte å tenke litt og la ut Rega for salg.
V6 er nå komt i hus igjen og angrer ikke et sekund.
Planen min hvis fruen ikke skal ha allt mulig av skattepengene mine er å sende den ned for oppgradering til 61 "liht"
Da skal den bli i nærheten av 61 J
Oppsummering:
Doxa er mer musikalsk og en får fot.
Den bør få en best mulig pre. Så spiller den ringer rundt det meste på Kudos, som jeg har mest erfaring med.
Skal vist låte knall med en god god rør-pre og, men ikke fått testa selv. Var tenkt å skaffe meg en dansk pre som er skrytt opp.
Vi får se.
Kan leses om tips til Doxa effekt i Kudos tråden tror jeg. Fikk flere gode anbefalinger til pre der.
Doxa sine pre er jo gode og, spesielt nye 012P som skal passe spesielt til nye 61 og 61 J