Nex skrev:
Gjestemedlem du glemmer en viktig ting. Kjærlighet.
Jeg har en sønn på 16 mnd. Den kjærligheten jeg har gitt og fått fra ham er ubeskrivelig. Håper du får oppleve det selv engang.
Selvsagt har man kjærlighet til sitt barn uansett hvordan det er. Om man har et friskt, sykt, normalt eller anderledes barn spiller ikke det mye rolle. Det er jo ikke det dette handler om.
For foreldre kan det sikkert være minst like givende å ha et barn som krever mer enn gjennomsnittet. Men hva hvis barnet i stedet kunne vært friskt og sunt. Hvis det var valget synes jeg at det er underlig at man likevel velger et hemmet barn. Man fratar barnet ganske stort muligheter i livet til å bli et selvstendig voksent menneske hvis man velger denne løsningen for det, og det hele blir svært absurd hvis hele argumentasjonen er at vi trenger diversitet og variasjon slik at ikke det hele skal bli ensformig og kjedelig.
Det er stor forskjell i å gi den beste pleie, kjærlighet og omsorg til dem som trenger det mest, og det å ønske slike barn fordi man da får enda større muligheter og plikter til å utvise dette.