Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tviler på om det blir lyd i kveld, men vi får se. Jeg må endre litt på planlagt kabling…:unsure:

    Nå har jeg i alle fall fått vasket av dem litt støv, men jeg får gå litt grundigere til verks senere...

    38CF58BE-7447-471B-9271-79B8D966CFEF.jpeg
    C43AE3FE-3555-42F4-91DB-A87D14168A17.jpeg
    71609D6A-638B-4CA2-A860-EBEDC2CD553D.jpeg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, du var smart og gikk for Dayton! De leverer bunnløs bass! Ingen vits med jåleelementer eller mikrodrivere
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    strøkent.
    jeg hadde slitt med å få plass til to sånne kasser i anlegget mitt, du dundrer på med åtte stk.
    pluss noen tonn elektronikk.
    i tillegg til alt som står i det andre rommet.
    herlig galskap.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.540
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hvor mye hadde dere å gå på når den siste kassa ble tredd inn på toppen? Ser veldig morskt ut😎, så håper jeg at du blir fornøyd med lyden🎵🎶😊👍
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    strøkent.
    jeg hadde slitt med å få plass til to sånne kasser i anlegget mitt, du dundrer på med åtte stk.
    pluss noen tonn elektronikk.
    i tillegg til alt som står i det andre rommet.
    herlig galskap.
    Nå har jeg store deler av en kjeller tilgjengelig! Hadde ikke fått innpass til noe av dette i stua:ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvor mye hadde dere å gå på når den siste kassa ble tredd inn på toppen? Ser veldig morskt ut😎, så håper jeg at du blir fornøyd med lyden🎵🎶😊👍
    Det er ca. 12cm klaring til taket, så det er nok litt mer enn det ser ut til :)

    Jeg har troa på at dette blir bra. Det virket lovende med 4 stk. og nå kom det plutselig 4 stk. til...;) (y)

    Hvis jeg ringer mer nå i nærmeste fremtid, så bør du forøvrig gjøre klart et rentefritt lån med minst 5 års løpetid…:ROFLMAO:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.566
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dritlekkert, her bør det være mulig å få musikkopplevelser med tilhørende «bassmassasje» 😉
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det våres, visstnok… 1.april og 15 minus nå. På toppen av det hele så er det ikke sikkert at det blir noe oppkobling i kveld... :eek:

    Fruen har lyst å dra på hytta i helgen, men det sitter langt inne. Det er uansett fotballkamp i morgen kveld, så jeg sa at jeg kunne være med i dag til i morgen hvis jeg fikk være alene hjemme fra lørdag til søndag. Selv om det er lite å glede seg over som United supporter om dagen, så skal uansett "alle" kampene ses. Jeg går kanskje glipp av et par kamper Ila en sesong. Sånn har det alltid vært og sånn blir det :giggle:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heftige saker , kan ikke se for meg at ikke dette skal levere bass i bøtter og spann - både kvalitet og kvantitet :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Rått og flått oppsett, gøy å se noen tar det helt ut 😁
    Å det gjelder også for ditt rom 2, blir litt målløs når man ser dette(y)
    Får jo noen tanker om at man burde hatt bedre/mer bass selv om tid og stunder.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Rått og flått oppsett, gøy å se noen tar det helt ut 😁
    Å det gjelder også for ditt rom 2, blir litt målløs når man ser dette(y)
    Får jo noen tanker om at man burde hatt bedre/mer bass selv om tid og stunder.
    Takk for det! Ja det har tatt litt av her, men jeg håper stadig at det skal roe seg snart...😬 😁
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Gratulerer med et sykt tøfft oppsett! Vil tro dette kan både gi kick og massasje langt ned i de single hz ene!!

    har du forresten bakhøyttalere i palladium også?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    At det går an å ha så GRISEFLAKS sier jeg bare 🐷🐽 🥳 🤩 :ROFLMAO:

    Jeg var hjemme før fruen fra jobb og gikk umiddelbart på tur med den ene hunden. Da jeg kom tilbake så spurte hun litt forsiktig om det var greit at hun dro til Sverige i helgen med foreldrene sine og søster med kjæreste. Jeg forsøkte å skjule gleden som spredde seg som ild i tørt gress og sa litt stille at "Selvfølgelig kan du dra til Sverige kjære, jeg skal nok klare meg…" 😢. Søsteren hennes og kjæresten hadde plutselig funnet ut de skulle til Hornborgasjön og se på tranedans, så da hang hun og hennes foreldre seg på.

    Jeg trives godt på hytta, men det var med litt blandede følelser jeg sa ja i går kveld med tanke at at jeg har 8 nye subber som venter på oppkobling. Nå er plutselig alt snudd på hodet og jeg er "hjemme alene" hele helgen :love: Jeg har vært på tur med begge hundene og åpnet akkurat den første øl’en sammen med litt dessert. Nå har hundene spist, så da trekker jeg meg snart stille og rolig ned i kjelleren..

    FDB345E4-F6E8-44EE-A45F-A266BA48B183.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg måtte endre litt på planene og provisorisk klemme inn en Crown K2 på hver side av subbene.

    Som førsteinntrykk kan jeg si følgende. Dette spiller bra, men det har ikke samme slammet i "AC/DC bassen" som 6 stk. ShyHorns har. Nå ble det ganske stor forskjell på bassen med ShyHorna etter at jeg fikk inn en god gammeldags EQ, men det var hovedsakelig i dypbassen. Sitter på stereorommet nå og bassen til ShyHorna "er der bare" på en annen måte…

    Jeg presiserer at dette kun er førsteinntrykk fra en halvfull Setesdøl og ikke noe å ta seriøst… 🍻 🔊 🔊 :ROFLMAO:

    4E2A7C0F-C482-4E7D-AD08-BED53628DA11.jpeg
    783F0924-344F-4A0D-A02E-3087C5A32FE6.jpeg
    00C0EB3C-1267-44A4-8472-7D555D703552.jpeg
    EA93EDBE-EA4B-49CB-8EFA-E109CEF2D47D.jpeg
    CB6D23FF-6F1C-4A59-83C2-F83D2C2D2071.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.233
    Sted
    Langesund
    To kule og gjennomførte rom (y)

    To typer basser og to typer basslyd. Blir vel å bruke litt tid på fintuning av Dayton-bassene. Regner med at det blir lite med bytting av basser i de to rommene framover, så jeg får vel en sjans til å høre disse systemene side om side om ikke så lenge.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    To kule og gjennomførte rom (y)

    To typer basser og to typer basslyd. Blir vel å bruke litt tid på fintuning av Dayton-bassene. Regner med at det blir lite med bytting av basser i de to rommene framover, så jeg får vel en sjans til å høre disse systemene side om side om ikke så lenge.
    Nei det blir ikke mer bytting av basser med det første. Jeg har mer dypbass i hjemmekinoen, men liker "ShyHorn bassen" bedre... ;)
    Det er uansett "skummelt" å stole på førsteinntrykk, så jeg får komme tilbake med mer etterhvert :)

    Det var forøvrig 17 minus i dag tidlig, men solen skinner nå i alle fall fra knallblå himmel. Ikke har har jeg hørt en lyd ifra fruen.
    Hun koser seg antageligvis masse og tenker tydeligvis ikke på oss som sitter igjen her i fjellheimen…:( :ROFLMAO:

    9B65482F-057E-4927-B508-02C9E3B61AED.jpeg
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Som du nevnte på oppe i tråden her, er det United match, skal den sees!
    Får satse på bedre resultat mot revene enn sist, det var vel nesten starten på Ole Gunnars undergang, med begredelig forsvarsspill mm.
    Ellers blir jeg bare mer og mer imponert over riggene dine, kan tenke meg det låter rått på heavy metal og mer ekstreme greier.

    Vil også greit tippe at du kan få deg en hakesleppsoverraskelse når du manner deg opp og bruker DSP på bassene dine.
    Du har vel en fin dag, regner jeg med? :D
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.465
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Håper det ringer på døren min og noen tar min kjære også med til Sverige. Gjerne fottur som tar litt tid, og gjerne sammen med barna🤓 Far trenger alene tid til å fullføre subber😬 Kanskje sette inn en annonse?😌
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn