Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg synes komboen med palladium og svarte subber er fint, like fint som basstårn hos meg i kirsebær/mahogny og pianolakk fronter ;) Kjedelig å ha alt likt ....
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes komboen med palladium og svarte subber er fint, like fint som basstårn hos meg i kirsebær/mahogny og pianolakk fronter ;) Kjedelig å ha alt likt ....
    Det blir uansett ikke feil med sort i min bok selv om man helt sikkert kunne vært litt mer kreativ inn i mellom. Dette er i tillegg en ganske mørk og dunkel hjemmekino, så de "forsvinner" litt mer i sort. Jeg kjøper forøvrig kun "bokser" i sort :)

    Sort pianolakk hater jeg forøvrig. Har det på toppene til Klipschorna. Ser hvert minste støvkorn der...:eek: ;)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Uff ja, er klar over støvproblematikken med sort høyglans, i mitt tilfelle synes jeg ikke alternativet "matt valnøtt" var noe alternativ heller .... På toppen av det hele er de omtrent umulig å finne på brukbørsen også, selv i sort .... Helt enig i at sort gjør seg på subber (maler jo omtrent alle mine sorte) :love: Jeg synes de tok seg meget godt ut på den plasseringa hos deg, blir morro å få opp alle sammen. ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Neida, sort blir aldri feil :) Skulle bare plage deg litt ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Neida, sort blir aldri feil :) Skulle bare plage deg litt ;)
    Det går bra! Jeg kjøpte Palladium settet meget pent brukt for mange år og da inkludert Palladium subben. Den passet selvsagt veldig fint inn med finishen til resten, men den ble solgt. Jeg har alltid angret litt på det salget, men den hadde ikke "jordskjelvfaktoren" til SVS... ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå var "føret" mye bedre rundt huset, så da er 6 av 8 subber inne. Jeg skal lime fast en tynn antisklimatte mellom subbene, men sliter selvfølgelig med en dobbeltsidig tape som ikke vil henge på matten. Sånne småting er til å tilte av og minner meg umiddelbart om hvorfor jeg ikke er en DIY’er. Utrolig irriterende at det skal stoppe opp på en filleting, men sånn er det bare av og til…:(
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå var "føret" mye bedre rundt huset, så da er 6 av 8 subber inne. Jeg skal lime fast en tynn antisklimatte mellom subbene, men sliter selvfølgelig med en dobbeltsidig tape som ikke vil henge på matten. Sånne småting er til å tilte av og minner meg umiddelbart om hvorfor jeg ikke er en DIY’er. Utrolig irriterende at det skal stoppe opp på en filleting, men sånn er det bare av og til…:(
    Sånt er irriterende.. 😔

    Glad det ble kjøpesubber på meg i denne omgang også :)

    Dog må jeg si at jeg er fristet til å en gang bygge den subben som Ståle i stereo+ fikk laget.. :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg tror de fleste som driver med diy vet at det er flere veier til Rom, man vil møte på hindringer underveis. For egen del er det en del av moroa, finne ut/løse det som måtte dukke opp av utfordringer. Diy er en fantastisk vei som jeg skal følge i mange år fremover, ikke absolutt innen lyd og bilde dog ....
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånt er irriterende.. 😔

    Glad det ble kjøpesubber på meg i denne omgang også :)

    Dog må jeg si at jeg er fristet til å en gang bygge den subben som Ståle i stereo+ fikk laget.. :)
    Nå har jeg heldigvis kjøpt ferdige subber av inselwind og det er jeg glad for! Alt er 100% utført og kassene er massive :)

    Det gjensto bare montering av elementer, men det har jeg valgt å gjøre selv for å spare vekt når de skulle bæres inn. Jeg brukte også disse antisklimattene mellom SVS subbene jeg hadde tidligere, men jeg må ha brukt en annen tape. Jeg får se om jeg får tak i noe bedre :)

    Hva slags sub var det Ståle fikk bygget?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror de fleste som driver med diy vet at det er flere veier til Rom, man vil møte på hindringer underveis. For egen del er det en del av moroa, finne ut/løse det som måtte dukke opp av utfordringer. Diy er en fantastisk vei som jeg skal følge i mange år fremover, ikke absolutt innen lyd og bilde dog ....
    Jeg er klar over at det er moroa for mange, men ikke for meg. Jeg kan være tålmodig på mange punkter, men jeg hater hvis det blir for mye "fikling og dilling". Ikke er jeg noen god snekker heller :ROFLMAO:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Må antiskli matte tapes fast? Vil tro tapen har liten effekt. Vil de ellers bli festet sammen med hverandre? REL har noen greie braketter som fester de sammen.

    1AB0CC39-06DF-4F48-BA65-D2ED2CE33775.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Må antiskli matte tapes fast? Vil tro tapen har liten effekt. Vil de ellers bli festet sammen med hverandre? REL har noen greie braketter som fester de sammen.
    Det er vel strengt tatt mer en gummimatte som er glatt på den ene siden og mer "ru" på den andre siden. Dette var noe jeg tilfeldigvis fant en rull av i kjelleren etter å ha brukt den tidligere mellom SVS'ene. Den glatte siden må da tapes/festes under den aktuelle subben for å henge fast. Jeg kjenner en kar som skal til Hovden, så får jeg han til å sjekke om det er noe bedre på Monter butikken der oppe. Jeg ønsker ikke å skru dem sammen på noe vis.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    0
    Skipsduk fra Biltema funker fint mellom subber - selges på rull også (y)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skipsduk fra Biltema funker fint mellom subber - selges på rull også (y)
    Ja hvis jeg bare hadde hatt en Biltema/Clas Ohlson/Europris/ e.l. butikk i nærheten, så hadde jeg garantert funnet noe jeg kunne brukt. Nå bor jeg oppe mellom fjellene i "dalom" og da må man ta til takke med det man har. Jeg regner uansett med at subbene er oppe å går ila helgen (y) :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn underlag til å legge mellom parkett og spongulv fungerer fint. Ellers vet jeg at sitteunderlag fungerer.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kassene ble satt med gummimattene ned mot gulvet i går kveld, så i kveld hang de fast etter å ha stått med tyngde på. Da fikk jeg de to kassene på plass og så fikk jeg de to siste kassene ned i kjelleren. Da gjenstår det å få montert elementer og gummimatter for å få de fire siste på plass. I stedet for å begynne på de fire siste så lot jeg fredagsroen senke seg og koblet heller opp de fire som er på plass. Tror ikke det blir mer sjauing i kveld. Det var mye mer behagelig dette her… 🍻 🔊 :giggle:

    494DE6A1-10E6-402B-994E-C42AE5CD87D6.jpeg
    324B4498-140C-4CD9-9F53-8E0F77617E5C.jpeg
    857077CA-50D2-4D22-97ED-BD007378319C.jpeg
    F66B0AD4-EFB0-4C3D-89DB-CD50BE1C8ABC.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå har jeg heldigvis kjøpt ferdige subber av inselwind og det er jeg glad for! Alt er 100% utført og kassene er massive :)

    Det gjensto bare montering av elementer, men det har jeg valgt å gjøre selv for å spare vekt når de skulle bæres inn. Jeg brukte også disse antisklimattene mellom SVS subbene jeg hadde tidligere, men jeg må ha brukt en annen tape. Jeg får se om jeg får tak i noe bedre :)

    Hva slags sub var det Ståle fikk bygget?
    Ja det er overhode ingenting å si på byggverket til godeste Inselwind her. Det ser absolutt proft ut og hadde jeg hatt troa på at jeg klarte noe like pent selv så hadde valget vært enkelt.. Tror heller ikke jeg finner noen her i området med den kunnskapen og utstyret som byggherren her har tilgjengelig :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Forøvrig så merkes det umiddelbart at disse 4 Dayton elementene har mer trøkk nede i registeret kontra de 4 BMS elementene. Nå er nettovolumet økt fra ca. 100l pr. element på BMS’ene til 125l netto pr. Dayton element, men jeg vet ikke hvor mye det utgjør. Jeg kan ikke uansett ikke si noe annet enn at det virker lovende… 🔊 🔊 🍻
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er rotete på begge rommene nå, men det er det er "heldigvis" forbigående. De 4 siste subbene kommer nok ikke på plass før etter helgen en gang. Jeg ble invitert ut på Hovden i morgen kveld, så for en sjelden gangs skyld sa jeg ja. Da ryker garantert søndagen… Jeg "bodde" på Hovden i gamle dager, men det begynner å bli en stund siden… 🍻 :giggle:

    1E42105B-2DFD-4230-97AE-173045440805.jpeg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.132
    Torget vurderinger
    0
    Forøvrig så merkes det umiddelbart at disse 4 Dayton elementene har mer trøkk nede i registeret kontra de 4 BMS elementene.
    Flere kasser - mindre rom - mindre plass til bølger
    Hvorfor ikke heller basse fra rommets vegger slik at du ikke reduserer dypbassen?

    live_in_sub.jpg
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Kassene ble satt med gummimattene ned mot gulvet i går kveld, så i kveld hang de fast etter å ha stått med tyngde på. Da fikk jeg de to kassene på plass og så fikk jeg de to siste kassene ned i kjelleren. Da gjenstår det å få montert elementer og gummimatter for å få de fire siste på plass. I stedet for å begynne på de fire siste så lot jeg fredagsroen senke seg og koblet heller opp de fire som er på plass. Tror ikke det blir mer sjauing i kveld. Det var mye mer behagelig dette her… 🍻 🔊 :giggle:

    Vis vedlegget 803660 Vis vedlegget 803661 Vis vedlegget 803662 Vis vedlegget 803663
    Ser jo helt rått ut, kan bare tenke meg trøkket du får i det relativt lite rommet!
    Sjøl bruker jeg 2 subber, og er veldig fornøyd med det.

    Hadde vært morsomt å fått høre på anlegga dine engang.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser jo helt rått ut, kan bare tenke meg trøkket du får i det relativt lite rommet!
    Sjøl bruker jeg 2 subber, og er veldig fornøyd med det.

    Hadde vært morsomt å fått høre på anlegga dine engang.
    Det var veldig stor forskjell på 4 kontra 2 subber her inne, så det burde holde med 4 til... :)

    Ja det er bare å komme innom hvis det skulle passe sånn en eller annen gang (y)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Faen Dolby! Gitt opp eller? Se å få stablet den nye oktetten æ!
    Nei jeg har ikke gitt opp, men det har stoppet opp litt! Havnet på fest på lørdag og da pleier motet forsvinne i noen dager. Kjenner at motet begynner å komme tilbake nå, så det er ikke utenkelig at jeg kommer meg ned i kjelleren i kveld en tur...🤪
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, kjenner meg igjen, men manne seg opp, ditt publikum venter! Jeg fullførte TWOT etter rotbløyta i Horten selv om fosterstilling på sofaen var foretrukket aktivitet.
    Flink gutt du, men jeg har nå i alle fall lyd i 4 av subbene selv om det ser ganske rotete ut... 🙈 😁

    Nei de kommer på plass ila uka! Hvilken dag er litt usikkert enda, men lørdag kveld er det fotballkamp og det er absolutt siste limit ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk limt på disse gummimattene som skal ligge mellom subbene i kveld. Den dobbeltsidige tapen henger som sagt tidligere ikke godt fast i mattene, så klok av skade ble mattene festet og så ble subbene snudd med mattene ned mot gulvet. Da får de stå sånn med tyngde på og så venter jeg med å sette inn elementene til i morgen. Bærehjelp er bestilt til i morgen kveld (y)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er jeg for øvrig drit lei hele vinteren. På lørdag var det knallvær og jeg hadde årets første hundetur i t-skjorte. Nå i uka har det vært blå himmel og sol, men veldig surt og kaldt. I går måtte jeg gå tur i stillongs, lue og tykk vinterjakke på samme sted som jeg gikk i t-skjorte på lørdag, og i dag tidlig var det 16 minus. Dette er ikke uvanlig her oppe i dalom, men jeg blir dessverre mer og mer lei av vinteren for hvert år som går...👴 👎 👎

    Der er heldigvis lyspunkter i sikte! Vinteren er på hell, kveldene blir lysere og påskeferien nærmer seg med stormskritt 👨‍🦰 (y) (y) :giggle:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Dette er ikke uvanlig her oppe i dalom, men jeg blir dessverre mer og mer lei av vinteren for hvert år som går...👴 👎 👎
    Kremt... da bor du på helt feil plass. Selg huset, behold hytta og flytt 2 timer ned til solkysten. Bli ukependler og bo på hytta.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kremt... da bor du på helt feil plass. Selg huset, behold hytta og flytt 2 timer ned til solkysten. Bli ukependler og bo på hytta.
    Jeg kunne godt ha bodd en annen plass med tanke på vinteren, men når man er født og oppvokst et sted så flytter man som regel ikke bare sånn uten videre. Det er mange som bor her som er "møkka lei" vinteren, men de fleste blir boende likevel... ;)
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kunne godt ha bodd en annen plass med tanke på vinteren, men når man er født og oppvokst et sted så flytter man som regel ikke bare sånn uten videre. Det er mange som bor her som er "møkka lei" vinteren, men de fleste blir boende likevel... ;)
    Ja veit hvordan det er 😜😂
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.164
    Antall liker
    22.681
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Noen kjører visstnok på lysterapi om vinteren, mens andre kjører på andre typer terapier…:LOL:

    Elementene ble koblet, emballasjen ble kjørt vekk og så dukket bærehjelpen opp etterhvert…(y)

    C2EA1EB5-13B4-427D-AE3B-3F04819EDEDF.jpeg
    55F57A07-5E9F-4052-88F8-72DDEF6BF3F7.jpeg
    C40DA14B-F3E5-4AF8-978F-68EF431D2495.jpeg
    1A546D68-1296-464D-839B-7C223C282FB0.jpeg
    26B49B68-23FB-462D-8BC8-201C7A770D6F.jpeg
    3B2205DB-7FE0-4C9E-A54D-D96D73F3F28E.jpeg
    2705B4F5-C8DB-4B6D-BB3F-E2E5EF88181F.jpeg
    E3A8E432-59DD-4F28-AFB5-5E3570F57102.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn