Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi fikk besøk i kveld, så jeg rakk bare å koble den opp og fikk sjekket kjapt at den spiller fra Spotify. Jeg får se nærmere på den i morgen og gå igjennom flere innstillinger. Den ene B.T. antennen manglet. Litt irriterende da alt skulle være med, men den virker nok like fint med en. Jeg blir forøvrig ikke veldig overrasket om jeg sender en mail til Neby og bestiller en antenne etterhvert… :unsure:

    A36AD947-BEF0-4F63-885E-7430B0A6DCAE.jpeg
    40172691-560E-43C5-B305-1CE1E3EC3ECB.jpeg
    DE303B7E-26CD-45E6-A180-B5A6E37B757B.jpeg
    C4921A0A-4C81-4764-9462-7A9695C8DA08.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pssst!
    det ligger et par aragon palladium 1k på finn nå.
    kikket ikke så nøye på bildene, men tror det står "dolbytor" inngravert på baksiden, ved serienummeret.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    pssst!
    det ligger et par aragon palladium 1k på finn nå.
    kikket ikke så nøye på bildene, men tror det står "dolbytor" inngravert på baksiden, ved serienummeret.
    Jeg har sett dem og de er sikkert veldig bra, men jeg må først fordøye en litt større smell her...😰 🤪
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Vi fikk besøk i kveld, så jeg rakk bare å koble den opp og fikk sjekket kjapt at den spiller fra Spotify. Jeg får se nærmere på den i morgen og gå igjennom flere innstillinger. Den ene B.T. antennen manglet. Litt irriterende da alt skulle være med, men den virker nok like fint med en. Jeg blir forøvrig ikke veldig overrasket om jeg sender en mail til Neby og bestiller en antenne etterhvert… :unsure:

    Vis vedlegget 794092 Vis vedlegget 794093 Vis vedlegget 794094 Vis vedlegget 794095
    Gratulerer med utrolig lekker prosessor :)
    Du får gi den en liten anmeldelse etter hvert :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med utrolig lekker prosessor :)
    Du får gi den en liten anmeldelse etter hvert :)
    Takk for det. Jeg får forhåpentligvis testet den ut noe mer ila helgen :)

    Den virket tilsynelatende greit da jeg koblet den kjapt opp på tirsdagskvelden, men i går kveld strevde jeg med å få spilt musikk fra telefonen. Spotify Connect og Airplay var sånn funker/funker ikke og blåtann hakket. Etterhvert så fant jeg ut at valget av Online Music stod som "Hidden" i menyen og da jeg fikk åpnet det så fungerte alt fint. Den ene blåtann antennen manglet som sagt og om det er grunnen til at det hakket via b.t. vet jeg ikke, men nå fungerer i alle Spotify Connect tilsynelatende fint. Nå har fruen 2 kveldsvakter og jobbehelg så det kunne nesten ikke ha passet bedre...😀
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå ble jeg nysgjerrig😅 Hva er på gang?😀
    Jeg angret allerede før jeg hadde fått Sledgehammers i hus at jeg ikke hadde planlagt høyden sånn at det ev. ble plass for to til hvis jeg ønsket å stacke fra gulv til tak. De 120cm høye og med 235cm takhøyde så går ikke det. Vel nå har jeg gått litt i mot strømmen med tanke på alle som bygger basstårn og bestilt 8 stk. "små" subber i stedet. Dimensjon blir 55x55x70cm (bxhxd) så da blir total høyde mellom 220cm og 225cm avhengig av hva jeg setter i mellom dem.

    Med ShyHorns stacket fra gulv til tak i det andre rommet så er jeg veldig fornøyd med bassen. Selv om jeg har bass som sikkert holder for de fleste med 2 stk. Slegdhammers så blir det nedtur når fruen skal legge seg og jeg får den vanlige meldingen om at jeg må skru ned eller komme meg inn på det andre lydisolerte rommet. Nå blir det 8 stk. "minisubber" med Dayton UM18-22 elementer. Jeg kjøpte tilfeldigvis 2 stk. UM18-22 på tilbud fra BRL selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde bruk for dem, så hadde Inselwind tilfeldigvis 6 stk. liggende å slenge, så da blir det 4 stk. UM18-22 i hvert hjørne foran... 💸 💸💸 🥴
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg angret allerede før jeg hadde fått Sledgehammers i hus at jeg ikke hadde planlagt høyden sånn at det ev. ble plass for to til hvis jeg ønsket å stacke fra gulv til tak. De 120cm høye og med 235cm takhøyde så går ikke det. Vel nå har jeg gått litt i mot strømmen med tanke på alle som bygger basstårn og bestilt 8 stk. "små" subber i stedet. Dimensjon blir 55x55x70cm (bxhxd) så da blir total høyde mellom 220cm og 225cm avhengig av hva jeg setter i mellom dem.

    Med ShyHorns stacket fra gulv til tak i det andre rommet så er jeg veldig fornøyd med bassen. Selv om jeg har bass som sikkert holder for de fleste med 2 stk. Slegdhammers så blir det nedtur når fruen skal legge seg og jeg får den vanlige meldingen om at jeg må skru ned eller komme meg inn på det andre lydisolerte rommet. Nå blir det 8 stk. "minisubber" med Dayton UM18-22 elementer. Jeg kjøpte tilfeldigvis 2 stk. UM18-22 på tilbud fra BRL selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde bruk for dem, så hadde Inselwind tilfeldigvis 6 stk. liggende å slenge, så da blir det 4 stk. UM18-22 i hvert hjørne foran... 💸 💸💸 🥴
    Høre ut som en spennende plan. Med @inselwind på laget, er disse kjapt ferdig. Håper på en liten byggetråd😀 Så tenker jeg at det er en grunn til du velger bort å ha 8 BMS 18n862 og heller gå for UM18-22. Med dayton er det vel mere kapasitet i bunn?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir byggetråd ja :)

    Jeg går for UM18-22 pga. mer kapasitet i bunn og pga. pris. Hvis Sledgehammers hadde vært 110cm høye, så hadde jeg nok gått for 2 til like.
    Disse kassene er nøyaktig tilpasset 18N862, så da satser jeg heller på å kanskje selge dem og gikk heller for 8 stk. UM18-22. Jeg anser det som vanskelig / umulig å få noe særlig igjen for disse kassene uten elementer. Jeg får se hva jeg gjør når snøen forsvinner rundt huset etterhvert...:giggle:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det blir byggetråd ja :)

    Jeg går for UM18-22 pga. mer kapasitet i bunn og pga. pris. Hvis Sledgehammers hadde vært 110cm høye, så hadde jeg nok gått for 2 til like.
    Disse kassene er nøyaktig tilpasset 18N862, så da satser jeg heller på å kanskje selge dem og gikk heller for 8 stk. UM18-22. Jeg anser det som vanskelig / umulig å få noe særlig igjen for disse kassene uten elementer. Jeg får se hva jeg gjør når snøen forsvinner rundt huset etterhvert...:giggle:
    Kunne du ikke laget nye 2 nye sledgehammer som var noe lavere og dypere kasser? Trengte ikke vært særlig synlig så lenge frontene står på linje😀 Regner du har tenkt tanken😀
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kunne du ikke laget nye 2 nye sledgehammer som var noe lavere og dypere kasser? Trengte ikke vært særlig synlig så lenge frontene står på linje😀 Regner du har tenkt tanken😀
    Jo der er mange muligheter og jeg har tenkt på mange varianter. Etter en del øl forrige fredag så gadd jeg ikke å tenke mer og 8 subber ble like godt bestilt sånn at jeg skulle slippe å tenke enda mer…🤯 :ROFLMAO:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vanlige folk får ikke gjort noe særlig når de drikker.
    dolbytor får utrettet mer når han drikker.
    i likhet med noen av historiens mest kreative mennesker.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    vanlige folk får ikke gjort noe særlig når de drikker.
    dolbytor får utrettet mer når han drikker.
    i likhet med noen av historiens mest kreative mennesker.
    Nå skal det sies at jeg ikke var direkte full mens tankevirksomheten stod på som verst, men det ble jeg etterhvert. Da satt jeg å drakk med senkende skuldre og tom lommebok…:ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er blå himmel ute og fredag. De fleste ville kanskje gjort noe ute, men ikke her i gården nei. Jeg målte over 1m snø på plenen for første gang i vinter, så da smalt jeg like godt igjen døra og gikk inn igjen. Fruen er på jobb, Marshall kjøleskapet er fylt opp med øl og stereoen spyr ut flott musikk. Hvis jeg unngår en tilsvarende smell jeg hadde sist fredag, så vil jeg påstå at dette konkurrerer med det meste. God helg til de som måtte komme innom 🍻 :giggle:

    7F2B7084-8CC7-4B1A-AE37-B6A1D762E984.jpeg
    4455E9DB-6EAA-4C39-AFC0-C6E3DA96BD7C.jpeg
    4783BACC-0AB0-4D04-9F1B-5622AC53A979.jpeg
    8D5C44DB-F46F-47F7-AA16-95CB445DA2DD.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    God helg til dere også (y) 🤟

    Jeg skulle vel i grunnen heller satt meg på det andre rommet og fiklet med MX122, men det er mye gøyere å sitte her inne. Fruen skulle jobbet sent i både kveld og i morgen kveld, men pga. sykdom må de gå 12,5 timers vakter. Det betyr at hun kommer hjem kl. 20.30 i stedet for kl. 22.30. Jeg kompenserte i dag med å slutte 1 time før på jobb og i morgen kan jeg jo begynne å drikke når jeg vil bare Tinka har fått turen sin. Den andre hunden har fruen plassert hos svigers…:D :giggle:

    Johnny 99 med Johnny Cash går nå. Det er musikk i mine ører! Foten går og jeg synger med så godt jeg kan…:ROFLMAO:

    A7D9A4C5-9FD1-4AF7-BEB0-17D89284DF5B.jpeg
    EEE8DF92-83E9-47C0-9D90-FA474F5BB0D1.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    God helg til dere også (y) 🤟

    Jeg skulle vel i grunnen heller satt meg på det andre rommet og fiklet med MX122, men det er mye gøyere å sitte her inne. Fruen skulle jobbet sent i både kveld og i morgen kveld, men pga. sykdom må de gå 12,5 timers vakter. Det betyr at hun kommer hjem kl. 20.30 i stedet for kl. 22.30. Jeg kompenserte i dag med å slutte 1 time før på jobb og i morgen kan jeg jo begynne å drikke når jeg vil bare Tinka har fått turen sin. Den andre hunden har fruen plassert hos svigers…:D :giggle:

    Johnny 99 med Johnny Cash går nå. Det er musikk i mine ører! Foten går og jeg synger med så godt jeg kan…:ROFLMAO:

    Vis vedlegget 794953 Vis vedlegget 794958
    Ser ikke ut som hunden er helt overbevisst angående sangstemmen din. ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser ikke ut som hunden er helt overbevisst angående sangstemmen din. ;)
    Bildet er nok ikke fra i kveld, men sangstemmen er uansett ikke all verden…. :ROFLMAO:

    Jeg har selvsagt dårlig samvittighet for at hunden er alene her oppe, men nå kommer heldigvis fruen snart hjem…(y)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    God helg til dere også (y) 🤟

    Jeg skulle vel i grunnen heller satt meg på det andre rommet og fiklet med MX122, men det er mye gøyere å sitte her inne. Fruen skulle jobbet sent i både kveld og i morgen kveld, men pga. sykdom må de gå 12,5 timers vakter. Det betyr at hun kommer hjem kl. 20.30 i stedet for kl. 22.30. Jeg kompenserte i dag med å slutte 1 time før på jobb og i morgen kan jeg jo begynne å drikke når jeg vil bare Tinka har fått turen sin. Den andre hunden har fruen plassert hos svigers…:D :giggle:

    Johnny 99 med Johnny Cash går nå. Det er musikk i mine ører! Foten går og jeg synger med så godt jeg kan…:ROFLMAO:

    Vis vedlegget 794953 Vis vedlegget 794958
    Johnny Cash er bare helt konge 👍
    God helg i heimen 😀🍺
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Det er blå himmel ute og fredag. De fleste ville kanskje gjort noe ute, men ikke her i gården nei. Jeg målte over 1m snø på plenen for første gang i vinter, så da smalt jeg like godt igjen døra og gikk inn igjen. Fruen er på jobb, Marshall kjøleskapet er fylt opp med øl og stereoen spyr ut flott musikk. Hvis jeg unngår en tilsvarende smell jeg hadde sist fredag, så vil jeg påstå at dette konkurrerer med det meste. God helg til de som måtte komme innom 🍻 :giggle:

    Vis vedlegget 794914 Vis vedlegget 794915 Vis vedlegget 794916 Vis vedlegget 794918
    God helg!
    Og hell og lykke mot Watford i morra.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vedrørende hundene, så fikk jeg tatt noen artige bilder for et par år siden. De har røket i sammen noen få ganger, men da rekker jeg ikke å ta bilder for å si det sånn. De er stort sett gode venner, men det kan bli litt "sjauing" inn i mellom 😅

    BCF2CC0E-B062-4984-A7D4-BFFA6C55213D.jpeg
    0AE6D885-0F93-4366-BFD5-63540E399F98.jpeg
    799086E7-6287-421D-902D-921199025057.jpeg
    EBFAA208-1D7C-4EE9-A7A5-3938675DC029.jpeg
    2570D6B3-B7EA-4DEE-9FE1-22ADE8E84E1C.jpeg
    CCBD3F85-8A07-47B7-8EE2-389D0FC17CCA.jpeg
    D2258915-28D5-443B-ABE4-2A75D547EE03.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var 15 blå for en time siden, men nå kryper det nedover…:ROFLMAO:

    Det har snødd i store deler av februar og jeg (med flere) er møkka lei av å skuffe snø, så jeg tar gladelig noen kalde dager i stedet. Det blir fotballkamp kl. 16.00 og så blir det forhåpentligvis litt oppsett av MX122 Ila dagen.

    B6B62AEF-5C41-418A-9730-0BC0706DFC89.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvilken rase er det? Kule beist :)
    "Vår" hund er den som er bakerst på siste bildet og der var faren 100% Border Collie, mens moren var 50% Border Collie og resten ukjent. Den nærmeste på bildet overtok vi når den var 7 måneder og skal i følge forrige eier være 100% Border Collie, men det ser nå ut som at det kan være noe mix der også. Den vi overtok har noen "issues" som er vanskelig å bli kvitt, men hun har blitt bedre på det meste :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Border collie ja, da trenger de hjernetrim.. :). Min er så såkalt "ur-hund", enkel instinkt basert, kan ikke læres en dritt. Så eier så hund :cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Border collie ja, da trenger de hjernetrim.. :). Min er så såkalt "ur-hund", enkel instinkt basert, kan ikke læres en dritt. Så eier så hund :cool:
    Ja det ville nok gjort mange ting enklere med en "ur-hund" 😅 (y)

    Vi skulle i utgangspunktet bare ha den siste hunden i en periode da forrige eier ikke var i stand til å ha hund. Det er ikke lett å bli kvitt en Border Collie som er delvis "pling i bollen" så den har blitt værende hos oss. Fruen ville prøve å sette den vekk for omplassering, men jeg klarte ikke å kvitte meg med den og nektet. Den har laget/lager masse problemer i hverdagen og mange skjønner ikke at jeg/vi orker å styre med den, men her blir hun med mindre hun skulle klikke helt. Hun er stort sett veldig snill altså, men er ikke alltid "helt i lodd" :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja det ville nok gjort mange ting enklere med en "ur-hund" 😅 (y)

    Vi skulle i utgangspunktet bare ha den siste hunden i en periode da forrige eier ikke var i stand til å ha hund. Det er ikke lett å bli kvitt en Border Collie som er delvis "pling i bollen" så den har blitt værende hos oss. Fruen ville prøve å sette den vekk for omplassering, men jeg klarte ikke å kvitte meg med den og nektet. Den har laget/lager masse problemer i hverdagen og mange skjønner ikke at jeg/vi orker å styre med den, men her blir hun med mindre hun skulle klikke helt. Hun er stort sett veldig snill altså, men er ikke alltid "helt i lodd" :)
    Border Collier er fantastiske fascinerende hunder , men kan bli slitsomme og intense i en del tilfeller ja…
    Vi har selv en tispe på snart 10 år , å det er bare helt utrolig hvor mye en slik en kan snappe opp av vanlig snakk og signaler .
    Man må rett å slett passe munnen sin 😀
    På en annen side er det utrolig deilig å kunne snakke til hunden som om det bar et menneske . Dem forstår stort sett alle dine intensjoner og planer , å kommandoer er noe vi aldri bruker . Får hun sine to-tre økter med fotball i ballbingen her , så alt bare fryd og gammen å vi merker knapt at hun er i hus 😀
    85FCC14E-62C5-4B52-A991-36EF7108FBE6.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn