Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Meget bra oppsett og rom du har fått til nå :) Grattis med straks i mål.
    Regner med det låter bra :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det oyvindl85! Jeg ser at du også har fått deg McIntosh :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det ble en MA6900, igjen :) Er jo småkaren i forhold til ditt oppsett, men så har jeg ikke like
    mye krav til effekten. Har som regel bare et par stativhøyttlarere. Så den duger den.
    Syns det er rått og se på den rekken med forsterkere i racket ditt. Absolutt oppegående.
    Totalen du har fått til med prosjektet ditt ser utrolig flott ut. Blir ikke verre når alt er ferdig :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg burde vel heller begynt nede i hjemmekinoen, men jeg trenger litt hjelp til å få opp disse platene hvis det skal bli helt i vater alle veier... Jeg har uansett noe som har pirret nysgjerrigheten en stund og det er hvordan rørblokkene mine låter på Chorus II. Jeg skal på middag hos mine foreldre nå kl. 16 og fruen er på kveldsvakt. Jeg har rigget dem klar til senere, men tar et lite forbehold om at matinntaket blir så stort at sofaen blir det eneste jeg orker...:rolleyes:

    IMG_0111.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det begge to :)

    Jeg ble veldig mett og måtte nok ha en strekk på sofaen da jeg kom hjem. Nå står det i alle fall å spiller mens husbonden har skiftet til en behagelig Motörhead t-skjorte og fått en øl i hånden. Dom får vi komme tilbake til, men i utgangspunktet virker det ikke som at det er de store forskjellene. Jeg har uansett funnet mye "glemt" C&W musikk som kommer til å prege kvelden mer enn ev. forskjeller. City of New Orleans med Willie Nelson går nå :)

    IMG_0122.jpg


    IMG_0125.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg kommet meg ned i kjelleren igjen og fått opp kanaler for kabler til bakhøyttalerne :)

    Nå venter jeg på litt hjelp for å få opp akustikkplatene, men tror jeg har for lite tape...:(

    IMG_0128.jpg


    IMG_0129.jpg


    IMG_0130.jpg


    IMG_0131.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg gikk tom for tape gitt, men får heldigvis påfyll i morgen kveld. Tapen satt litt dårlig på platene i midten, så jeg er spent på om det holder. Det satt veldig bra på de andre :)

    Fruen er ute av huset og det spilles alt for høyt....:cool:

    IMG_0133.jpg


    IMG_0134.jpg


    image.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var alle platene oppe. Det er noe "dill" å få dem opp veggen og et par av de midterste platene måtte jeg lime i tillegg til dobbeltsidig tape. Platene har ikke helt rette kanter heller så å få det 100% er vanskelig. 100% ble det ikke, men vi får si at det ble brukbart...

    IMG_0141.jpg


    IMG_0142.jpg


    IMG_0148.jpg


    IMG_0147.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ble jo knallstilig dette da :)
    Og du merker vel bra forskjell mtp. lyden også vil jeg tro ?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Begynner å dra seg til nå :) Må jo få en litt stolt følelse når du kommer inn i det rommet?
    Fylt med godsaker og mange timers hardt arbeid ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ble jo knallstilig dette da :)
    Og du merker vel bra forskjell mtp. lyden også vil jeg tro ?
    Akustikken virker veldig fin nå. Jeg har fått flere kommentarer fra "ikke lyd-freaker" som sier hvor behagelig det er å snakke her inne. Jeg føler ikke at det er overdempet, men har heller ikke erfaring fra andre rom med akustiske tiltak. Det eneste jeg savner fra mitt forrige oppsett er mer trykk i mellombassen. Der hadde jeg 2 Svs'er på hver side av sofaen og jeg mangler en del på "knyttneveslaget" jeg hadde i sofaen da...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Begynner å dra seg til nå :) Må jo få en litt stolt følelse når du kommer inn i det rommet?
    Fylt med godsaker og mange timers hardt arbeid ;)
    Ja man får heldigvis en godfølelse og jeg er ganske fornøyd. Rommet kunne vært større, men jeg kom i fra 12m2 så jeg har ikke lov til å klage ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Begynner å dra seg til nå :) Må jo få en litt stolt følelse når du kommer inn i det rommet?
    Fylt med godsaker og mange timers hardt arbeid ;)
    Ja man får heldigvis en godfølelse og jeg er ganske fornøyd. Rommet kunne vært større, men jeg kom i fra 12m2 så jeg har ikke lov til å klage ;)
    Du har lov å være fornøyd. Hvis du hadde vært misfornøyd hadde du vært en storkrevende satan ;) Ha ha..
    Fra 12 kvm til det du har nå må jo være gull :) Vil bare anta at å gå på kino heretter er en nedtur?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Begynner å dra seg til nå :) Må jo få en litt stolt følelse når du kommer inn i det rommet?
    Fylt med godsaker og mange timers hardt arbeid ;)
    Ja man får heldigvis en godfølelse og jeg er ganske fornøyd. Rommet kunne vært større, men jeg kom i fra 12m2 så jeg har ikke lov til å klage ;)
    Du har lov å være fornøyd. Hvis du hadde vært misfornøyd hadde du vært en storkrevende satan ;) Ha ha..
    Fra 12 kvm til det du har nå må jo være gull :) Vil bare anta at å gå på kino heretter er en nedtur?
    Storkrevende kan være sunt det, men å være en satan er kanskje værre ;)

    Jeg har med et par unntak ikke vært noe på kino på årevis. På bygda hvor jeg bor er det Bygdekinoen som gjelder! Selv om vi har et respektabelt kinoanlegg så skal det ikke så mye til for å få det bedre hjemme :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er front og bakvegg nå. Neste vurdering er om jeg skal gå for Surround Back eller bruke bakveggen til akustiske tiltak. Jeg har både forsterker og høyttalere til dette...:confused:

    IMG_0145.jpg


    IMG_0151.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Begynner å dra seg til nå :) Må jo få en litt stolt følelse når du kommer inn i det rommet?
    Fylt med godsaker og mange timers hardt arbeid ;)
    Ja man får heldigvis en godfølelse og jeg er ganske fornøyd. Rommet kunne vært større, men jeg kom i fra 12m2 så jeg har ikke lov til å klage ;)
    Du har lov å være fornøyd. Hvis du hadde vært misfornøyd hadde du vært en storkrevende satan ;) Ha ha..
    Fra 12 kvm til det du har nå må jo være gull :) Vil bare anta at å gå på kino heretter er en nedtur?
    Storkrevende kan være sunt det, men å være en satan er kanskje værre ;)

    Jeg har med et par unntak ikke vært noe på kino på årevis. På bygda hvor jeg bor er det Bygdekinoen som gjelder! Selv om vi har et respektabelt kinoanlegg så skal det ikke så mye til for å få det bedre hjemme :)
    Er hvertfall ikke sunt å være satan i lengden :) Så der prioriterer du riktig ;)
    Jo hvis det er bygdekino så er vel ikke budsjett likt som de større kinoene.
    Men forsåvidt enig. Skal ikke mye til å få så mye bedre lyd hjemme.
    Men du har jo kino hjemme nå i ordets forstand. Skulle ønske jeg hadde
    et dedikert rom for anlegget. Men det kommer vel med tiden.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja eget rom blir noe annet. Man kan jo gjøre hva man vil uten å tenke på at det blir "pent". Jeg må innrømme at jeg tenker litt på hvordan det ser ut, men pent og pyntelig trenger det ikke å være :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Slett ikke noe uting at det ser bra ut :) Men det viktigste er at man blir fornøyd selv ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk Apple TV av fruen til jul, som jeg forøvrig kjøpte selv... Fikk endelig finger'n ut av ræva å koblet den opp i kveld. Det blir ikke den mest brukte komponenten i kjelleren, men jeg måtte uansett ha en...:)

    IMG_0172.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Apple TV er greit :) Har Apple TV 3 som brukes til å streame musikk og se film og serier på Netflix.
    Anvendelig sak som er rimelig i innkjøp. Er det 4.generasjon du kjøpte?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er 4.generasjon ja. Jeg har ATV 3 oppe i stuen til samme formål som du. I kjelleren streamer jeg via AirPlay i forforsterkeren så jeg har ikke samme behovet der. Jeg kan uansett streame både lyd og bilde fra nettbrettet nå :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er du jo sikret i alle kanter :) Kjekt med litt dingser ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Apple TV er kjekt. Har selv forrige generasjon (tror jeg) og den serverte meg første episode i den nye Sherlock-sesongen fra Netflix i kveld. Anbefales på det varmeste hvis dere ikke har sett den enda. Skal ikke komme med noen spoilere.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Apple TV er kjekt å ha ja og så er det ikke den største investeringen heller. Kjekt med litt dingser ja :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har plass til 2 høyttalere på bakveggen selv om det bare blir 60cm imellom dem. Spørsmålet er om man får mest utbytte av Surround Back kanaler eller å bruke bakveggen til akustiske tiltak...:confused:
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Pent å rått skader ikke Dolbytor og du har lykktes, å det helt uten nipps, kan ikke bli bedre :cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som sagt tidligere har jeg forsøkt å feste opp akustikkplatene med dobbeltsidig tape. Jeg hadde ikke lyst til å bruke lim med tanke på at platene kanskje skal ned igjen en dag. Etter et tips fant jeg en god dobbeltsidig skumplasttape på Jula. Den hang veldig godt på de ytterste platene, men ikke de i midten. Det resulterte i at den ene platen falt ned og at det ene hjørnet knakk her om dagen. Nå hadde jeg 4 plater igjen, men litt kjedelig likevel.

    Jeg måtte uansett bare krype til korset tidligere i uken og lime 4 av de 6 midterste platene. Merket at noen av dem satt litt løst, men de 2 siste henger veldig godt virker det som. Tapen henger igjen på veggen så jeg har bare hatt på lim rundt kanten på platene. Håper derfor at mesteparten av limet har truffet tapen.

    IMG_0153.jpg


    IMG_0166.jpg


    IMG_0168.jpg


    AVShop anbefaler den som heter Xtremefix, men jeg satser på at denne henger mer enn godt nok. Litt annerledes når man skal feste platene i taket feks.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Ser veldig bra ut dette her :)
    aldri hør palledium serien, men regner med det låter like bra som det ser ut :)
    Men den mcintosh rekka de der er det nok mange som misunner!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det Assy74 :)

    Jeg er fornøyd med både Palladium og McIntosh. De spiller veldig bra sammen etter mitt skjønn. McIntosh er vel litt sånn elsk eller hat objekt her på Sentralen, men jeg liker både lyden og utseendet :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn