Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Men siden Dolby har mulighet til å justere delay. Så bør han gjøre dette. Kanselleringen skjer i omtrent det området jeg trodde. Hos meg så kan jeg rette opp mye ved å gå etter audessy, nå har jeg MCACC som heller ikke treffer skikkelig på delay og deling.

    Vi er nok enige i det meste...
    Vi er nok det ja. ;)

    Og jeg er absolutt enig i at justering av delay er viktig, men tror du virkelig det løser problemet her? Altså bassoppsamling i hjørner? Jeg vil tippe det er noen stående bølger som lager mest krøll og dermed minimeres kraftig ved å dempe disse frekvensene. Kanseleringene må man jobbe så mye som mulig med via plassering, EQ av disse er dødfødt. Og kommer man ikke helt i mål da kan man alltids forsøke å manipulere frekvensgangen med delay, men det er ikke utelukkende positivt selv om man ofte kan få målingen til å se bedre ut. :)


    Geir Arne

    Når jeg ser på de målingene med Velodyne boksen så ser man at rett under delefrekvens så summerer subbene og høyttalerene dårlig.

    Derfor kommer denne dippen. Som du sier og jeg er helt enig med deg. Dette kommer av at bølgen fra høyttalerene og subbene summerer dårlig. stående bølger bør man som du sier flytte seg ut av. Dolby har liten mulighet til dette om jeg forstår han riktig.

    Da er det 3 muligheter igjen. Enten eq. Justere subbene i tid slik at denne dippen blir borte. Evnt bruke en eller to av subbene til å kansellere den bølgen som kommer tilbake fra bakvegg. og håpe på at dette hjelper på den dippen.

    Evnt så kan en kombinasjon mellom delay og eq vere veien å gå.

    Ja jeg mener at om det er trøbbel mellom subbene og høyttalerene. Noe jeg tror, så kan mye gjøres ved å endre delay på subbene.

    Det er ivertfall dumt å ikke prøve siden Dolby har mulighet til det på en meget enkel måte.

    I et typisk rent tokanals anlegg uten dsp mulighet, så er jeg fullstendig enig med deg Geir Arne for der er det ingen andre muligheter.
    Da er vi nok enig, selv om vi ser ting på litt forskjellig måte. Det er jo lov. ;)

    Stol forøvrig ikke helt på Velodyne målingen, den brukes bare så man slipper å jobbe i blinde og den glatter som du ser ganske kraftig. Derfor KAN den "summeringsfeilen" du ser være mer romrelatert enn bildet gir inntrykk av. Konklusjonen min kom på bakgrunn av samtaler med eieren, men jeg kan ikke være helt sikker jeg heller. Alltid vanskelig å tolke andres opplevelser av lyd. Forøvrig er målingen(jeg har fått noen flere på telefon enn hva som er lagt ut her) av kun fronter ganske identisk med denne.

    Dette med delay er også enklere å finne ut av enn å starte EQ som du er inne på, så det blir nok litt forsking på dette før jeg tar turen. Det er bare viktig å tenke på(sier ikke at du ikke er klar over dette) at når du ønsker at noe skal summere må du se bildet på en annerledes måte enn når du optimaliserer plassering eller justerer med EQ. Derfor må man ha tunga i rett munn og gjerne litt kompetanse for å unngå å bli lurt av en "bedre" måling. Ser forøvrig at du har kommet langt videre siden jeg var innom, tipper det låter enda bedre nå! ;)


    Geir Arne
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.349
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Låter nok noe annerledes ja siden du var her. Er jo noen år siden og har karret til meg litt mer kunnskap da jeg av natur er veldig nysgjerrig på hva som skjer når jeg gjør det det og det..

    Dette med å ha tunga rett i munnen er VIKTIG som du sier.

    Jo, ser at Velodyne glatter..

    Det jeg reagerer på er at dippen ser ut til å flytte seg litt når en eller flere subber slås av og på. Altså avstanden fra sweetspot til subbene forandrer seg. Og dermed flytter dippen seg.

    Men men.

    Jeg hadde nok gått for å justere subbenenes delay til dippen blir mindre eller helt borte.

    Så EQ toppene som var igjen.

    Og brukt naturligvis både målinger og musikk.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Nysgjerrighet og åpenhet er viktig. Mange vedtatte myter som ikke helt henger på grep når man har en vitenskapelig tilnærming på problemene. :)


    Geir Arne
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da tror jeg det blir stacking i dag, sånn som det var i børjan. Det er den mest praktiske løsningen i tillegg til at fjortisen i meg syntes det så ganske tøft ut.....:rolleyes:

    Hvis det viser seg at resultatet blir dårlig får jeg heller ommøblere litt igjen.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Kommer jo til å bli skikkelig sterk du. Vi har 5-6 bedre tips til plassering, men vi venter bare til du har flyttet før vi presenterer neste. :p


    Geir Arne
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Største problemet her er vel en massiv roomgain ved drøye 30 hz , kombinert med generelt en utslukning fra 45 til 80 hz etter hva jeg kan skjønne.
    Og dette ser jo ut til å gjelde for både fronter og suber egentlig ? Da er det ikke så mye "riktig timing" mellom fronter og suber kan bidra med liksom.

    Så skal subene stå der dem står , så bør denne massive peaken ved 25-40 hz dempes kraftig med EQ , så kan man heller øke nivået noe på subene etterpå. Regner med det er en god del headroom å gå på med såpass mange voksne suber. Mulig man kan øke litt med EQ mellom 45 og 80 hz også , men der må man prøve seg frem. Ser jo ikke ut som et total kansellering , så da kan man klare å utligne noe.

    Men det beste er nok hvis man finner en plassering på en el flere suber et annet sted i rommet , som gir bra trøkk i dette området (45-80) .

    Men dette finner dere nok ut av etterhvert vil jeg tro :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det har vært en flott dag med sol og varme. Jeg har heldigvis vært litt fornuftig og vært lite i kjelleren. Jeg har kun stablet opp igjen subbene og satt 1201 blokkene på plass. Jeg fikk lagt kablene til frontene bak subbene nå og det ser bedre ut syns jeg. Jeg regnet nesten med at de ble for korte, men det gikk akkurat.

    image.jpg


    image.jpg


    Siden mye er koblet i fra likevel, så tror jeg at det er likegreit å prøve å få inn den siste effektforsterkeren i racket. Jeg kunne også likegodt fått lagt bla. Trigger kablene inn i kanalen nede ved gulvet.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Mange flinke som har kommet med tips her. Så jeg har egentlig lite å komme med. Men jeg lurte egentlig på om du har husket å resette din MC før du kjører romkorreksjonen? I tilfelle nei, så er jeg temmelig sikker på at RK roter litt i blinde. Alle høyttalere skal stå på 3.6 meter og på 0 db når du har resatt din MC. Så kjører du RK. Jeg går litt mot strømmen der og kjører kun 1 måling for å sjekke om jeg er på rett spor. Det tar jo vesentlig kortere tid med kun 1 måling også. Når du er på rett spor kan du kjøre alle 8 målingene. Reset for hver gang du måler.
    Aktiver Dynamic EQ og legg til 6 db på sub.

    Men ingenting vil uansett være bedre enn å leie Ganilsen. Tenkte bare at du kunne prøve mine ting hvis du ikke har tid til å vente på Ganilsen hvis dere ikke har tid på likt.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takker for tips. Jeg regner med at MX121 var resatt siden den var inne hos Neby til reparasjon, men jeg la ikke merke til hva de forskjellige verdiene stod på. Jeg trodde den begynte på nytt hver gang du kjørte RK, jeg har aldri hørt om at prosessoren må resettes før RK. Resetter du hver gang før du kjører RK?

    Ganilsen skal inn i bildet her ja. Jeg må bare få på plass de mest grunnleggende tingene først. Jeg ble kraftig forkjølet med tilhørende småfeber og sår hals på søndagskvelden, så det har ikke blitt noe fremdrift her de siste dagene. Jeg sitter i sofaen nå og småsvetter, mens jeg tygger Repsils for harde livet....;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er ikke i form enda, men var nødt til å svette meg gjennom en liten økt i kjelleren. Jeg har da ommøblert i racket og såvidt fått plass til utstyret. Base plattformen under CD spilleren måtte ofres dog... Jeg regner også med at de to Velodyne boksene blir erstattet av en Anti Mode 2.0 Dual Core. Geir Arne mener at den kan gjøre underverker i bassområdet og gjør den det så er det bare å bytte.

    Her er oppsettet nå. MC501 er plassert inne i racket og så er det en MC252 over hver monoblokk. Ingen ting er koblet opp, men bare plassert for å sjekke at det gikk. Jeg blir sen på jobb i morgen, så jeg rekker sikkert ikke å koble opp anlegget igjen før på fredag kveld. Nå er jeg litt lei av å trø bakover og satser på at det stort sett går fremover, i alle fall en liten stund :rolleyes:

    image.jpg


    Edit: Frontene er flyttet 10cm lenger inn i rommet enn før for å få litt lenger avstand til sideveggene. Jeg har også flyttet racket ca 10cm lenger frem, hovedsakelig for å få litt bedre plass på baksiden.
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ganilsen satt opp en dual core 2.0 hos meg på noen aktive Adam høyttalere. Han satt den oppp manuelt via data og da korrigerte han toppen også. Men hvis du kun skal bruke på sub har du enda flere muligheter for å korrigere. Fikk en helt annen lyd, så du blir garantert fornøyd.
    Husk bare å lagre de innstillingene (A, B, C osv), og IKKE gjør som meg og leke deg med EQ-en på den som det var korrigert på. Da stilte jeg meg helt på viddene.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke i form enda, men var nødt til å svette meg gjennom en liten økt i kjelleren. Jeg har da ommøblert i racket og såvidt fått plass til utstyret. Base plattformen under CD spilleren måtte ofres dog... Jeg regner også med at de to Velodyne boksene blir erstattet av en Anti Mode 2.0 Dual Core. Geir Arne mener at den kan gjøre underverker i bassområdet og gjør den det så er det bare å bytte.

    Her er oppsettet nå. MC501 er plassert inne i racket og så er det en MC252 over hver monoblokk. Ingen ting er koblet opp, men bare plassert for å sjekke at det gikk. Jeg blir sen på jobb i morgen, så jeg rekker sikkert ikke å koble opp anlegget igjen før på fredag kveld. Nå er jeg litt lei av å trø bakover og satser på at det stort sett går fremover, i alle fall en liten stund :rolleyes:

    Vis vedlegget 398158

    Edit: Frontene er flyttet 10cm lenger inn i rommet enn før for å få litt lenger avstand til sideveggene. Jeg har også flyttet racket ca 10cm lenger frem, hovedsakelig for å få litt bedre plass på baksiden.
    ahh håper det sitter med oppsettet slik, det er bare så rått og ryddig ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takker for tips, jeg skal IKKE leke med EQ som er korrigert ;)

    Jeg forstod det sånn at det kun var meningen å bruke den i sub-området, men jeg kan jo ha misforstått. Jeg har uansett troen på denne lille boksen, som har fått mye skryt rundt forbi :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg måtte ned i kjelleren å ta en liten korrigering. MX121 virket så liten og spinkel på siden av MC501, så jeg fikk en "lys" ide og satte Base plattformen under. Jeg understreker at jeg gjør dette kun av estetiske årsaker og ikke fordi jeg tror at det har noen lydmessig gevinst. MX121 og MC501 står forøvrig på en glasshylle fra racket og ikke direkte ned på teppet.

    image.jpg


    image.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.349
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal som nevnt vere mulig å få det til. Garnilsen ror nok dette greit i havn. Og ved hjelp av en antimode 2.0 så er veldig mye gjort. Den er knakende god. Og ikke minst et fantastisk verktøy.

    Planlegger å teste ut en slik boks her også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.349
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde jeg hatt bassampen så kunne jeg vist deg hva som skjer med bassfrekvensene når man kjører basser i og ut av fase. Er dårlig til å forklare meg skriftlig.
    Følger med....
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg gjorde vel nesten ingen justeringer sist jeg hadde dem stacket, kjørte vel ikke RK heller når jeg tenker meg om. Mulig at det var litt forhastet å flytte på alt sammen, men det vil vise seg ila helgen. Jeg satser på å få koblet opp alt (igjen...) i morgen kveld og at det blir tid til noen justeringer. Fruen er på jobb fredag kveld og lørdag på dagtid, så jeg burde ha muligheten til å få til noe :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hadde jeg hatt bassampen så kunne jeg vist deg hva som skjer med bassfrekvensene når man kjører basser i og ut av fase. Er dårlig til å forklare meg skriftlig.
    Følger med....
    Tror den ene subben har vært ute av fase... Alt er stacket opp i hjørnene og koblet opp igjen. Har justert mer på fasekontrollene enn før og jeg har et helt annet utgangspunkt i sofaen nå enn før. Bassen er ikke så fremtredende i hjørnene og det trøkker mye mer i sofaen nå enn sist jeg hadde dem stacket....:confused: :D

    Jeg er har vært kraftig forkjølet og svettet hver natt siden søndag. I tillegg så har jeg hatt noen øl nå, så jeg tar noen små forbehold til i morgen på dette! Uansett så skal det mye til at jeg har hørt såpass feil, jeg er ikke drita full heller føler jeg...:rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ingen nevneverdige akustiske tiltak er prøvd enda. Jeg har 5cm Rockfon Industrial Black plater i taket med 4-5cm luft over seg. Alt annet skal Ganilsen få lov til å bestemme omfanget av etterhvert. Jeg prøver bare å finne ut av de "grøvste" tingene før han kommer :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg festet opp noen Vicoustic Cinema Round absorpsjonsplater i førsterefleksjonspunkt for frontene etter speilmetoden. Jeg har kjørt en runde med RK etterpå, men er usikker på om det ble noe bedre. Uansett så er jeg i tvil om platene står for nærme HT. Jeg hadde HT elementene sånn ca midt i speilet, men lurer på om hornene kanskje kaster lyden lenger ned på veggen...

    image.jpg


    image.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.349
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er det som er dumt med speilmetoden, den funger er egentlig bare såder...
    Det er her REW kommer inn i bildet.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ser det ut nå via Velodyne'n. Det er er god topp mellom 80-100Hz i tillegg til den store. Jeg har prøvd å dra ned disse toppene på det ene bildet, men det hjalp ikke så mye..

    image.jpg


    image.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er merkelig at dette ikke virker. Å dempe peaker med eq pleier jo å være en ganske kurant sak , men her er det jo knapt synlig...?

    Hva hvir du kjører alle målingene på et høyere volum ? (ca 10db mer)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.768
    Antall liker
    4.285
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg bare lurer litt på om de dataene du ser her på velodynemålingene er misvisende.
    Målingene jeg får opp på pbk korreksjonen er helt annerledes i rew målingene som jeg stoler mer på for å si det sånn.

    Det er f.eks. rart i mine øyne at den sub.riggen du sitter på ikke har høyere output i fra 25hz og ned. Fullfrekvente fronter spiller vel noe sånn som det man ser på målingene dine. Den er forøvrig ganske lik den jeg hadde med mine gamle ht. B&W 800d2 UTEN subber.

    Skal se om jeg finner den et sted om du ønsker.

    Det kan være mye å hente på å få tak i måleutstyr som er nøyaktig, men jeg håper du kommer i mål uansett og koser deg med nyrommet;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror ikke jeg mangler output. Jeg har prøvd div. testspor og sist så begynte vinuet å klirre...

    Nei jeg tror det begynner å nærme seg tid for ganilsen ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er også mulig at jeg gjør noe elementært feil her. Jeg får testet litt mer ila uken...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skulle ha testet div. ting her, men er fremdeles slapp og uopplagt etter "man flu'n" i forrige uke. Dessverre har tankene derfor streifet inn på rack. Jeg må ha noe nytt, men hadde i utgangspunktet tenkt å drøye dette litt... Det er uansett ikke lett å finne noe som "svelger" alt sammen, det er alltid noe som ikke stemmer. Jeg får også lide litt for større lerret og lavere tak enn jeg først hadde tenkt. Hadde jeg hatt 5-10 cm i ekstra takhøyde hadde det vært noen flere valg.

    Jeg har alltid likt Solid Tech sine rack, men deres Radius serie passer dessverre dårlig ut med høydene jeg ønsker. Man kan spesialbestille høyder, men da fyker prisene i været. Derfor har jeg kikket på deres Hybrid serie. Her kan man bygge ut som man vil og alt av høyder er justerbart. Veldig lekre rack, men prisen fyker dessverre i været her også...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Å få tak i rack eller stere-benk som passer inni rommet ,og som samtidig rommer det man vil ha på plass av utsyr er nesten umulig å finne - særlig når man driver med hjemmekino og har mange komponenter.
    Så da blir ofte den beste (og billigste) løsningen å lage en selv.
    Jeg brukte bare hobbyplater og laget den akkurat slik jeg ville ha den , og den ble slett ikke så aller verst å se på heller. Slapp unna med under 2 lapper tror jeg :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Prisen blir selvfølgelig en helt annen med selvlaget, men jeg er ikke så glad i å styre med sånt. Jeg må innrømme at jeg liker godt Solid Tech og jeg klarer nok ikke å lage noe tilsvarende :rolleyes:

    Hybrid serien til Solid Tech er i alle fall veldig fleksibel. Når man kan spesialbestille lengder også, så vil man stort sett komme i mål. Jeg vurderer 3 moduler med "hele" hjørnebein, alt i sort. Dessverre så mangler jeg litt høyde så de nederste hyllene må jeg ev sette på gulvet.

    image.jpeg


    image.jpeg


    image.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Joda , disse er selvsagt lekre dem , men dem tar litt mer plass i bredden. Har man lite plass , så kan hver cm telle :)
    Det ser man her (dårlig bilde men)..
    Arendal suber.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    24.493
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I bredden har jeg heldigvis plass, men jeg sitter å teller cm i høyden....:confused:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ok , skjønner .
    Nei det skal ikke alltid være lett :(
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Prisen blir selvfølgelig en helt annen med selvlaget, men jeg er ikke så glad i å styre med sånt. Jeg må innrømme at jeg liker godt Solid Tech og jeg klarer nok ikke å lage noe tilsvarende :rolleyes:

    Hybrid serien til Solid Tech er i alle fall veldig fleksibel. Når man kan spesialbestille lengder også, så vil man stort sett komme i mål. Jeg vurderer 3 moduler med "hele" hjørnebein, alt i sort. Dessverre så mangler jeg litt høyde så de nederste hyllene må jeg ev sette på gulvet.

    Vis vedlegget 399527

    Vis vedlegget 399528

    Vis vedlegget 399529
    Om du mangler bare litt høyde er det jo muligheter for å lage fester for nederste hylle.
    L formet slik at skruvene for innfestingen til beina kommer på oversiden av hyllene.
    Ellers e de jo sykt feite de rackene :cool:

    edit: eller noe så enkelt som et tynt sortlakka flatstål mellom beina, fra undersiden av beina og oppå mutter på spikes.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn