Djupedal undermåler

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
1. Skønar godt innlegget. Men etter å ha lese Blåskjegg av Kurt Vonnegut, har eg dårleg samvit for ikkje å ha rydda ferdig i hagen. Påskekrimmen får vente til eg er ferdig med meir obligatoriske gjeremål. Har konfirmasjon i huset om ein knapp månad.
Denslags er eg heldigvis ferdig med.

Elles er det interessant å studere kommunikasjonsform. Har vore med på digital kommunikasjon innan ulike tema sidan vi dreiv BBSing mellom fådelte skular via SKD-basen på Hermannsverk i 1986. Ettersom dette vil ta over for andre kommunikasjonsformer i framtida, spesielt i rurale strok, er det spennande å sjå kva som skjer.
Yngste sonen min fann sin noverande kjærast via internett. Dei har vore saman i snart 2 år no.
Så dette er ei spanande utvikling.

Meta-temaet i denne strengen er (som du sikkert skjønar) svært interessante. Akkurat no er problemstillingane:
a) Korleis grip moderator(altså høvding) inn, og på kva grunnlag?
b) Kvar går grensa mellom det usaklege og sjikane? Kva kan kan tillatast?
Dette er enklare enn ein skulle tru. Moderator grip inn mot sjikane mellom deltakarane her på sentralen.
Når nokon (eg nemner ikkje namn) kallar ein meddebattant for "idiot", ber ein om at innlegget skal bli sletta. Eg har inntykk av at moderator, som samfunnet elles, godtek meir sjikane mot offentlege personar enn mot privatpersonar her på forumet.

c) Vil saklegheit fungere som svar på sjikane? (er spesielt oppteken av dette, då det er ein klar parallell til korleis du skal gripe inn i ein klassesituasjon når "ting" er i ferd med å utvikle seg)
Usakeligheiter og ufin ordbruk vil aldri kunne fungere som svar på sjikane. Det einaste ein oppnår med det, er å eskalere drittslenginga, og det er det motsette av det ein ynskjer.
Sakelege grunngjevne tilsvar er gode greier. Gjerne iblanda litt sarkasme eller ironi.

Hifisentralen er ei mangfaldig og gøyal leikegrind. Hadde som utgangspunkt berre det saklege, men oppdaga off-topic etter ca 1 år...
Burde kanskje vore sletta, heile off-topic? Men då forsvinn mangfaldet.
Det ville vere ei katastrofe. 8)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Denslags er eg heldigvis ferdig med.

2. Yngste sonen min fann sin noverande kjærast via internett. Dei har vore saman i snart 2 år no.
Så dette er ei spanande utvikling.

3. Dette er enklare enn ein skulle tru. Moderator grip inn mot sjikane mellom deltakarane her på sentralen.

4. Når nokon (eg nemner ikkje namn)

5. kallar ein meddebattant for "idiot", ber ein om at innlegget skal bli sletta.

6. Eg har inntykk av at moderator, som samfunnet elles, godtek meir sjikane mot offentlege personar enn mot privatpersonar her på forumet.

7. Usakeligheiter og ufin ordbruk vil aldri kunne fungere som svar på sjikane. Det einaste ein oppnår med det, er å eskalere drittslenginga, og det er det motsette av det ein ynskjer.

8. Sakelege grunngjevne tilsvar er gode greier. Gjerne iblanda litt sarkasme eller ironi.

9. Det ville vere ei katastrofe.   8)
1. Men ikkje krimmen, skjønar eg? :)

2. Ja, eg reknar med at når oljeprisane stig, får ein mindre mobilitet, og internett vert meir og meir aktuelt. Interessant.

3. Ja, prinsippa er greie. Men kvar er nyansane og grensene? Kva får passere? Og korleis kan ein pakke ting inn slik at ein får sagt det ein vil, utan å trigge moderator?

4. He he..

5. Sant nok (trudde eg skulle få med meg meir av strengen) :)

6. Naturleg nok, det skal blåse litt på toppane. Her er likevel grenser for desse også. (Varierande grenser, både Sadaam og Bush har fått meir enn stakkars Djupedal)

7. Men du har vel merka korleis t.d. elevar brukar ufin ordbruk for å skape fokus frå læraren si side? Det føregår mykje spennande manipulering ved hjelp av anti-verkemiddel. Såleis kan ein få dei som sit med maktmiddel (moderator, og ikkje kontaktlærar i vårt tilfelle) til å gripe inn med sanksjonar. Og få ein fokus på ei problemstilling ein ynskjer å trekkje fram i lyset.
Så eg er ikkje sikker på i kva grad strategivalet er dårleg (bortsett frå at ein skjemmer seg litt ut, sjølvsagt) Det vil vi nok finne meir ut om etter kvart...

8. Det er så. Men det tek mykje lenger tid enn slike 5-bokstavarsformuleringar som i grunnen seier det same. Og når så motdebattanten då sannsynlegvis ynskjer å framkalle akkurat dette, er det mindre personleg tilfredsstillande (gjett kven som godtar seg no?). Det fine er at han mister belønningen sin (som eg er ganske sikker på er å ha fokus i strengen, når mangelen på bodskap er så opplagt)
Men vi er einige i prinsippet. Og iallfall i den delen av det offentlege rom som ikkje er cyberistisk. Om ein fjerna høvet til å vere anonym, ville nok tonen vore noko heilt anna, tenkjer eg.

9. Ikkje for dei som er her i hovudsak for hifi og musikk. Det er gøy å diskutere slikt også, men her på off-topic har det tatt fullstendig overhand, og ein treng dessutan ikkje spesielle fagkunnskap for å kunne vere med. Og så er det ikkje minst fantastisk fin tastaturtrening.... ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
9. Ikkje for dei som er her i hovudsak for hifi og musikk.
Eg les det meste på dei andre trådane og, men har lite å by på av teknisk kunnskap, i motsetnad til deg. ;)
Men eg finn det særs lærerikt, og har fått mange gode tips.
Musikkinteressa er det derimot ikkje noko å seie på. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
1. Mellom andre, ja......
Ein har tileigna seg debatteknikkar av mange slag opp gjennom åra, men det medfører ikkje at ein set pris på dei. Mi subjektive oppfatning av debatten var at eg forsvarte mine haldningar på ein passande måte, heilt i samsvar med det som vart lagt opp til.

Tykkjer BB si sjikanderande grunnhaldning treng å kommenterast. Og Høvdingen er lite tent med at forumet hans forsurast på den måten. Det er mange som har slutta her på grunn av dritpreik.

2. Om dette var retta mot meg, prøver eg oppriktig å ikkje gå ut på ein måte som sårar (men eg hadde noko kortare lunte ei peroide i februar då eg var operert i nasen og ganske irritabel...) Trur eg tåler godt ein spøk, men har lite overs for sjikane...

3. Var denne mynta på meg?

4. Fjøsnissen var etter tradisjonen ein litt sær skapning som gjerne fann på litt tull med bonden. Han kunne vere direkte ondsinna og drive sabotasje om han ikkje var fornøgd med opplegget, så det var best å halde seg inne med han, (sette ut graut julekvelden og sånn). Han var ein sublimasjon av den mykje eldre tunkallen, som sannsynlegvis stammar heilt frå bronsealderen, og var då grunnleggjaren av garden som vart gravlagd der. Eg har høyrt omtale av ein skikk der eit tre vart planta på grava hans, og derav skikken med tuntre.
I kva grad "fjøsnisse" skal brukast ut over skjellsordnivå, har eg tolka det i retning "eigenrådig og havngjerrig særing med manglande empati for andre skapningar, og størst glede ved skadefryd." Ein form for mobbar, altså.

5. Eg harsellerar lite med bønder (vel, det skjer, men då bør bøndene vere til stades). Tykkjer eigentleg dei har nok å stri med....eg er også glad for at dei finnest, og at kortreist mat framleis er eit alternativ (iallfall når det er høgtid)
2.Ikke bare, men du har tydeligvis dine ømme punkter du og, som f.eks det å snakke nedsettende om nynorsk. Jeg kan skjønne at man blir irritert til tider, det blir jeg selv og, men det er sjelden en genistrek å legge seg ned på samme nivå som dem man misliker tonen til. Honkey startet sin karriere med brask og bram med det mål for øyet å ”ta” Affa, men fant etter hvert ut at han ikke kom særlig langt med det, og fremstår som en man respekterer i mye større grad med det nivået han befinner seg på nå, Andre har tydeligvis lagt seg på samme linje overfor BB, uten at det slår heldig ut på noen måte. Om man vil sette noen på plass er det mye bedre, som Oddgeir påpeker, å drite de ut med å være saklig og ironisk og ellers overse deres usakligheter.
Affa er jo et kapittel for seg, han har nok såret og krenket mange, men samtidig er han er av dem mange også setter mest pris på her. Men det tar tid å venne seg til sånne, når man vet hvem han er og hva han står for, blir man ikke like såret over drittslenging som om det var den sakligste av alle som plutselig kaller deg for ting man ikke liker å høre.

3. Nei, det var ment generelt, ikke til deg. Men jeg ser ofte noen forsvare en gruppe, mens de selv harselerer med andre.

4.Ja, det er riktig, men jeg tror mange blander bønder og fjøsnisser og ikke helt skiller der. Jeg kjenner bønder, og de tåler akkurat like godt som andre å bli spøkt med. Har stor respekt for dem jeg, og uttrykket sunt bondevett er vel ganske betegnende. At mange i byene ser ned på bønder og folk som bor på landet generelt tror jeg de fleste hever seg over, det sier mest om dem som har slike vrangforestillinger. Jeg bor på landet selv, og ser at enkelte her inne tror jeg er helt bortreist og ikke vet opp og ned på noe som helst av den grunn, sier vel i grunn mest om folks uvitenhet og fordommer å tro dårligere om alle som ikke springer etter trikken hver dag. ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Torget vurderinger
0
2.Ikke bare, men du har tydeligvis dine ømme punkter du og, som f.eks det å snakke nedsettende om nynorsk. Jeg kan skjønne at man blir irritert til tider, det blir jeg selv og, men det er sjelden en genistrek å legge seg ned på samme nivå som dem man misliker tonen til. Honkey startet sin karriere med brask og bram med det mål for øyet å ”ta” Affa, men fant etter hvert ut at han ikke kom særlig langt med det, og fremstår som en man respekterer i mye større grad med det nivået han befinner seg på nå, Andre har tydeligvis lagt seg på samme linje overfor BB, uten at det slår heldig ut på noen måte. Om man vil sette noen på plass er det mye bedre, som Oddgeir påpeker, å drite de ut med å være saklig og ironisk og ellers overse deres usakligheter.
Affa er jo et kapittel for seg, han har nok såret og krenket mange, men samtidig er han er av dem mange også setter mest pris på her. Men det tar tid å venne seg til sånne, når man vet hvem han er og hva han står for, blir man ikke like såret over drittslenging som om det var den sakligste av alle som plutselig kaller deg for ting man ikke liker å høre.

3. Nei, det var ment generelt, ikke til deg. Men jeg ser ofte noen forsvare en gruppe, mens de selv harselerer med andre.

4.Ja, det er riktig, men jeg tror mange blander bønder og fjøsnisser og ikke helt skiller der. Jeg kjenner bønder, og de tåler akkurat like godt som andre å bli spøkt med. Har stor respekt for dem jeg, og uttrykket sunt bondevett er vel ganske betegnende. At mange i byene ser ned på bønder og folk som bor på landet generelt tror jeg de fleste hever seg over, det sier mest om dem som har slike vrangforestillinger. Jeg bor på landet selv, og ser at enkelte her inne tror jeg er helt bortreist og ikke vet opp og ned på noe som helst av den grunn, sier vel i grunn mest om folks uvitenhet og fordommer å tro dårligere om alle som ikke springer etter trikken hver dag.  ;)
Det er generelt lite av dei som tek sjansen på å målføre seg på nynorsk på vårt felt, så eg bestemte meg tidleg for å skrive alt eg gjorde om hifi slik. Eg vart iallfall sur då Puls HiFi omsette ein omtale frå nynorsk til bokmål utan å spørje eingong (....attende på midten av 80-talet -jaja..)
Finn det enklast å tenkje på meg sjølv som fanatikar, og slikt forpliktar til ein viss grad.

Dette med å legge seg på same nivå som sendaren av ei melding, er spennande som eksperiment. Som regel funkar det ikkje særleg godt, men på same måte som ein del ironi, teater, poesi m.m. kan det fungere som spire til ettertanke. Kanskje ikkje så mykje til den som ein debatterer med, men til dei som står og observerar på sidelinja. Kor mykje skal til før dei engasjerer seg? Ein slags form for drama, og i alle fall eit kunstnarleg uttrykk.
Affa visste også korleis ein skulle provosrere, men hans kunstnarlege uttrykk var på ein måte meir krevjande ut frå at ein måtte ha forståing for rollefiguren, litt historie m.m. Både Honkey og eg forstod ikkje uttrykket i starten, men det kom seg etter kvart, trur eg...
Når det gjeld BB sitt kunstlarlege nivå, vert det eigentleg litt for naivistisk til at eg har sansen for det. Eg let meg eigentleg ikkje forarge (bortsett frå når det gjeld nynorsken, sjølvsagt ;D), men er elles litt famlande ovanfor korleis ein skal gjere dei passande dansetrinna mot denne makkaren. Skjønar godt dei som er redde for tærne sine.....
Har tenkt litt på ironi. Men ironi er vanskeleg utan kroppsspråk. Og så må ironi forståast.....
Når det gjeld å bryte eit mønster (i mitt tilfelle av å vere sakleg, vel eg å tolke... :)), er det oftast grunna i å skape kontrast. Kontrast er eit av dei sterkaste verkemiddel vi har, tenk berre på "paukeslaget" til Haydn, eller bruk av komplementærfargar i eit maleri. Så når eg vel å bruke ord som "kødd" eller "idiot", er det rimeleg gjennomtenkt.

3. Svært menneskleg, og rimeleg forståeleg når ein t.d. tykkjer måten Per Sandberg og Øysten Djupedal vert "tilgjevne" for sine feiltrinn. Det ser ut som folk er tilbøyelege til å tilgje "sine eigne" feil langt lettare enn "dei andre". Jfr flisa i sin brors auge....

4. Eg er oppteken av at også banning, kalleord og kjefting skal innehalde ei grunnkjerne av språkleg informasjon. Når omgrepa mister si grunntyding og berre er ein funksjon av konteksten, vert vi svært så fattige i ånda, tykkjer eg.
Kjenner ingen som baserer seg utelukkande på fordomar mot andre, og heller ingen som er heilt fri slike. I ganske mange samanhengar må ein rasjonalisere litt og sjå somme som medlemer av ei gruppe, i staden for einskildindivid. Kinesarar, høgrefolk og vinylentusiastar kan vere både utmerka og drittsekkar.....men det er ikkje alltid tema.

P

Parelius

Gjest
Jeg bor på landet selv, og ser at enkelte her inne tror jeg er helt bortreist og ikke vet opp og ned på noe som helst av den grunn, sier vel i grunn mest om folks uvitenhet og fordommer å tro dårligere om alle som ikke springer etter trikken hver dag. ;)
En springer ikke etter trikken,Kompo; en kjører høvisk gjennom bylandskapet. Når du engang kommer til urbaniteten, så skal jeg ta deg med på en tur. Muligens bør vi konverserer på fransk, så jeg ikke blir avslørt av fjøsdialekten min ...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
En springer ikke etter trikken,Kompo; en kjører høvisk gjennom bylandskapet. Når du engang kommer til urbaniteten, så skal jeg ta deg med på en tur. Muligens bør vi konverserer på fransk, så jeg ikke blir avslørt av fjøsdialekten min ...
Tiden har forandret seg skjønner jeg… Kanskje var bussen mer i rute før i tiden, i alle fall var det en her som ofte var litt for seint ute av sengen og fikk dosen sin med løpeturer tidlig på morgenen… ;)

Vi får ta det på engelsk tror jeg, så jeg ikke avslører min praktfulle bydialekt, for fransk, det skjønner jeg over hodet ikke.

Klart du skal få lov å ta deg ut du og Arve, tror nok alle her tåler at også ” sakligheten selv” tar seg en utblåsing fra tid til annen… ;D
Når det gjelder det med oversettelser så har jeg opplevd det motsatte, å få en annonse oversatt til nynorsk i en nynorskavis.
Jeg skjønner at du har et sterkt forhold til språket ditt ,og det er flott at du bruker nynorsk synes jeg, men også blant dine likesinnede er det en del fanatikere som får folk i mot seg og ikke med seg, og det er neppe noe de tjener på i lengden.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
For å avspore topic helt, og det er IKKE dummeste man kan gjøre nå ;) vil jeg bare si at jeg håper elevene til Arve vet å sette pris på mannen. Tror han er en inspirerende lærer. Får håpe ikke alt for mange gullkorn faller på steingrunn. ;)

Men Arve du er her sent på natt og tidlig om morgenen. Sover du aldri ? ??? ;D ;D

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Honkey startet sin karriere med brask og bram med det mål for øyet å ”ta” Affa, men fant etter hvert ut at han ikke kom særlig langt med det, og fremstår som en man respekterer i mye større grad med det nivået han befinner seg på nå,

Jeg har laget ett enkelt innleg som er direkte rettet mot en av deltakernes generelle debattstil, og har ikke til hensikt å gjenta eller debattere det videre. Men at dette får meg til å havne på et eller annet "nivå" har jeg liten forståelse for.

Honkey

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Torget vurderinger
0
1. For å avspore topic helt, og det er IKKE dummeste man kan gjøre nå  ;) vil jeg bare si at jeg håper elevene til Arve vet å sette pris på mannen. Tror han er en inspirerende lærer. Får håpe ikke alt for mange gullkorn faller på steingrunn.  ;)

2. Men Arve du er her sent på natt og tidlig om morgenen. Sover du aldri ?  ???  ;D ;D
1. Tusen takk, eg vert heilt røyrt...
2. Nei.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Torget vurderinger
0
1. Når det gjelder det med oversettelser så har jeg opplevd det motsatte, å få en annonse oversatt til nynorsk i en nynorskavis.

2. Jeg skjønner at du har et sterkt forhold til språket ditt ,

3. og det er flott at du bruker nynorsk synes jeg,

4. men også blant dine likesinnede er det en del fanatikere som får folk i mot seg og ikke med seg, og det er neppe noe de tjener på i lengden.
1. Ja, eh...no får eg akkurat det problemet som eg peika på, kontra å halde prinsipp kontra det å "halde med"...

2. Ja. Heilt nødvendig.

3. Takk!

4. No har eg, med rasjonalitet som årsak, definert meg sjølv som fanatikar.... og vi tenkjer ikkje så mykje på som er taktisk lurt, berre rein og enkel fanatisme her i garden. Mykje enklare, og så treng ein ikkje grunngje så mykje heile tida...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har laget ett enkelt innleg som er direkte rettet mot en av deltakernes generelle debattstil, og har ikke til hensikt å gjenta eller debattere det videre. Men at dette får meg til å havne på et eller annet "nivå" har jeg liten forståelse for.

Honkey
Jeg tror du misforstår meg kjære... Jeg mente at du er på et mye bedre nivå nå, enn da du startet her...den gang for lenge siden... tenkte ikke på det du sa i denne tråden. :-*

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
1. Ja, eh...no får eg akkurat det problemet som eg peika på, kontra å halde prinsipp kontra det å "halde med"...

2. Ja. Heilt nødvendig.

3. Takk!

4. No har eg, med rasjonalitet som årsak, definert meg sjølv som fanatikar.... og vi tenkjer ikkje så mykje på som er taktisk lurt, berre rein og enkel fanatisme her i garden. Mykje enklare, og så treng ein ikkje grunngje så mykje heile tida...
Fanatikere kan være riktig så sjarmerende de... ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Høvding, kvifor er ikkje dette innlegget fjerna? Er det meininga at eg skal svare sakleg på dette? HER TEK DU AFFÆRE!12. Er det nokon spesiell grunn til det?

Arve, ta det med ro. Du føler sikkert at "alle" er mot deg nå, og det kan være vondt. Gå en lang tur. Hvis du imidlertid ikke klarer å stålsette deg og de vonde tankene tar overhånd, finnes det naturligvis hjelp å få . Fortsatt godt vårblot.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Er dette ei tid å komme rekande på? :mad:

Skulemesteren fornekter seg ikke. ;D ;D ;D ;D ;D

Bra det Arve, ungdommen trenger litt disiplin! ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Vi leste Sandemose mens du holdt på med "Fantomet".
Jeg leste Sandemose på 70-tallet og tidlig 80-tall, men det er vel saken helt uvedkommende.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Også kommer Høvdingen og fjerner innlegg igjen. At det går an vil mange si, men jeg er så lei den evige meninsløse drittkastingen mellom medlemmer.

Slutt med det og følg reglene.
Kjære Høvding
I den grad innleggene er "angrep" på meg eller min person, synes jeg bare du skal la dem stå. Slike plattheter kan enkelte ganger være morsomme. Blir den litterære kvaliteten derimot undermåls, er jeg enig i evt sletting.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Torget vurderinger
0
Kjære Høvding
I den grad innleggene er "angrep" på meg eller min person, synes jeg bare du skal la dem stå.  Slike plattheter kan enkelte ganger være morsomme.  Blir den litterære kvaliteten derimot undermåls, er jeg enig i evt sletting.
I så fall hadde det vore fint med ein sletteknapp tilgjengeleg her.

P

Parelius

Gjest
Las du meir enn ei bok?
Lær av livet, lese Love

Dessforuten har Sandemose bare skrevet en liten pamflett om Jante. Resten er ukjent for alle Jantesitatorer.

Topp Bunn