Alle som prøver å skrive så godt dei kan, må få ein pluss i margen!
Så Oddgeir, Spiralis og Honkey:
+
+
+
Så Oddgeir, Spiralis og Honkey:
+
+
+
1. Då trur eg du ikkje har vore i dialog med Jon Lilletun. Han gjekk det an å snakke med uansett ståstad. Ein av dei aller beste statsrådane, sjølv om han ikkje fekk køyre skuledept i ei tid med reformprosessar slik Kjell-Magne gjorde.
2. Eg vil definere katastofe som noko som kan setje liv, eigedomar, eller viktige infrastrukturar i fare. Såleis tykkjer eg du hyler høgt for lite....
BB,Religiøs indoktrinering er uakseptabelt, men støttes åpenbart av KrF. Nynorsken er også et problem. Språket ble konstruert for litt over 100 år siden av noen motkulturelle fjøsnisser, og har naturligvis ikke livets rett. Norge er et for lite land til å holde seg med minoritetsspråk.
Så så, BB. Noen av oss har copyright på "fjøs"-ordet. Det er ikke bare å sitte i krattskogen og ta seg til rette. Den dagen du hører en trikk gå forbi vinduet, så skal du få søke om lov til (mis-)bruk av vernet språk. Frem til da får du ta til takke med det nynorske ordet "fjos"....fjøsnisser, ...
Veit du kva ein fjøsnisse er, BB? Eg er i ferd med å formulere ein definisjon for tida.....Religiøs indoktrinering er uakseptabelt, men støttes åpenbart av KrF. Nynorsken er også et problem. Språket ble konstruert for litt over 100 år siden av noen motkulturelle fjøsnisser, og har naturligvis ikke livets rett. Norge er et for lite land til å holde seg med minoritetsspråk.
Ein kan jo som ei prøve å svara han på nynorsk heile tida. Gjer me det alle saman vert han vel lei og finn ei anna leikegrind !?Stakkaren vert vel lei om ein berre overser han ei stund.
Skal vi spleise på et speil ? Så kan gutten krangle med seg selv ?? ;D ;DDet finnes mennesker som ikke merker at de blir oversett. De ser kun seg selv.
Han har nok et stående ved siden av monitoren. Av den runde typen som forstørrer ;DSkal vi spleise på et speil ? Så kan gutten krangle med seg selv ?? ;D ;D
Pøh... BB har hatt ett enkelt lykktreff. Det utrolige "diktet" om ramallah, balla, og en del andre unevneligheter var han selv så fornøyd med at han følte seg nødt til å gjenta ved et par anledninger i pur selvopptatthet. Resten av innleggene er hodeløst oppgulp, en latterlig dårlig Affa-kopi...Hva skyldes denne nedlatende holdningen til BB?
Har ikke han, på linje med alle andre lov å fremføre sine meninger?
Har vi et meningspoliti her? Et vi er best-politi?
Personlig setter jeg stor pris på BBs innnlegg.
Det er ofte svært morsomme, og alltid to the point.
Djupedal ønsker å kaste ut kristendommen av skolen. Jeg har en mistanke om at det er ganske stor forskjell på en skole i en fjord på Vest-/Sørlandet og i Oslo i forhold til hvordan religion påvirker skolehverdagen. Her i Oslo er ikke religiøs indoktrinering i skolen noe som merkes.![]()
![]()
Morsomt at så mange blir støtt av min avsmak for religiøs indoktrinering i skoleverket og min høyst betimelige påpekning av at nynorsk er et skriftspråk som er oppkonstruert og uten reel nytteverdi.
Skjerp dere, bønder!
Har du ikke lagt merke til det før nå? BB uttaler seg kontroversielt om saker, tilsvarene han får er konskvent hetsing av ham som person. Dette er personangrepenes og mobbens forum.Har vi et meningspoliti her? Et vi er best-politi?
I sannhetens navn, Stipilo, dette holder overhodet ikke vann! BB har ved gjentatte anledninger gått itl personangrep så utenfor en hver folkeskikk at det burde herske liten tvil om hvor problemet har sitt utspring.Har du ikke lagt merke til det før nå? BB uttaler seg kontroversielt om saker, tilsvarene han får er konskvent hetsing av ham som person. Dette er personangrepenes og mobbens forum.
Nå har det fremkommet i avisene at Dybendahl selv ikke går av veien for trusler og hetsing for å få gjennomslag for sine meninger, noe annet er dermed kanskje ikke å forvente av hans våpendragere.
Tja, for egen del skjønte jeg aldri den beundring mange utrykte over evnen til å koble sammen ord som vannhode, fibromyalgi, konfekt og Hotel Cæsar i samme setning...Resten av innleggene er hodeløst oppgulp, en latterlig dårlig Affa-kopi...
Kanskje Løkken(stipilo) også er BBI sannhetens navn, Stipilo, dette holder overhodet ikke vann! BB har ved gjentatte anledninger gått itl personangrep så utenfor en hver folkeskikk at det burde herske liten tvil om hvor problemet har sitt utspring.
Honkey
Kjære frøken Honk, jeg foreslår at De interesserer Dem mindre for våre dyder, og holder Dem til saken, nemlig Dybendahls, unnskyld Djupedals, håndtering av utdannings- og forskningspolitikken her i landetBB har ved gjentatte anledninger gått itl personangrep så utenfor en hver folkeskikk at det burde herske liten tvil om hvor problemet har sitt utspring.
Han begynte vel å bli mye av en selvkopierende debattant etter hvert, men han skal ha for en viss kreativitet og ironisk tilnærming til virkeligheten....Tja, for egen del skjønte jeg aldri den beundring mange utrykte over evnen til å koble sammen ord som vannhode, fibromyalgi, konfekt og Hotel Cæsar i samme setning...
Eller enda bedre: Er Boffen Valla og Honk Djupedal?Kanskje Løkken(stipilo) også er BB
1. Tjah, litt skilnad er det. Sjølvsagt i samråd med foreldra, som sjeldan kritiserer skulane som eg kjenner til ut frå dette. Så det er nok godt tilpassa behovet...1. Djupedal ønsker å kaste ut kristendommen av skolen. Jeg har en mistanke om at det er ganske stor forskjell på en skole i en fjord på Vest-/Sørlandet og i Oslo i forhold til hvordan religion påvirker skolehverdagen.
2. Her i Oslo er ikke religiøs indoktrinering i skolen noe som merkes.
3. Nynorsk er det ikke lenger vits i å irritere seg over, det er i ferd med å dø ut
4. og erstattes av et levende dialektmangfold hvor bokmål blir skriftsråket.
5. Spørsmålet blir hvor lenge man klarer å holde på to skriftspråk i Norge som sysselsetningstiltak etterhvert som det ene forsvinner.
Å hetse offentlige personer og representanter for myndighetene synes jeg er helt greit, ofte er det på sin plass. Å hetse andre forumdeltagere med det formål å bringe dem till taushet er en fremgangsmåte jeg har lite til overs for. Der leverer ikke BB én promille av hva han tar imot.I sannhetens navn, Stipilo, dette holder overhodet ikke vann! BB har ved gjentatte anledninger gått itl personangrep så utenfor en hver folkeskikk at det burde herske liten tvil om hvor problemet har sitt utspring.
1. Berre til ein viss grad. Offentlege personar kan med fordel utsetjast for ein viss harselas, spesielt rundt handlingar som treng å kommenterast. Men når måten dette skjer på berre er plump utan det minste snev av vidd eller eleganse, (utsegnene om statsråd Djupedal som undermålar er korkje treffande eller morosame), tykkjer eg det berre vert dumt.1. Å hetse offentlige personer og representanter for myndighetene synes jeg er helt greit, ofte er det på sin plass.
2.Å hetse andre forumdeltagere med det formål å bringe dem till taushet er en fremgangsmåte jeg har lite til overs for.
3.Der leverer ikke BB én promille av hva han tar imot.
BB har drevet det så langt at jeg har blitt nummen. Jeg ser det slik at han er i stand til å skrive hva som helst. Jeg reagerer ikke på det han skriver i det hele tatt lenger. Han er helt uten injurierende kraft, og helt uten interesse.
Han prøver å kopiere Affa. Han har ikke sjans. Affa kunne skrive treffende og orginalt (noen ganger motbydelig), og selv om han står for noe helt annet enn meg, så ser jeg det.
BB er bare gørr - i videste forstand.
Pøh... BB har hatt ett enkelt lykktreff. Det utrolige "diktet" om ramallah, balla, og en del andre unevneligheter var han selv så fornøyd med at han følte seg nødt til å gjenta ved et par anledninger i pur selvopptatthet. Resten av innleggene er hodeløst oppgulp, en latterlig dårlig Affa-kopi...
Med den tonen BB holder, Kompo, MÅ han akseptere at folk til sist reagerer, han viser selv null tendenser til nett-vett. Jeg har konsekvent unngått å kommentere hans innlegg en lengre periode. Det føles helt fint, og jeg kommer til å fortsette slik.
Honkey
Quad erat demonstrandum!Å hetse andre forumdeltagere med det formål å bringe dem till taushet er en fremgangsmåte jeg har lite til overs for. Der leverer ikke BB én promille av hva han tar imot.
Den forstod eg ikkje, Maestro...
BB har dog et poeng, Ivar var Norges Vuk...Men jeg er ganske sikker på at det finnes fler som føler seg støtt av følgende: "Nynorsken er også et problem. Språket ble konstruert for litt over 100 år siden av noen motkulturelle fjøsnisser, og har naturligvis ikke livets rett." Det er ikke spesiellt morsomt å få høre at kulturen min ikke har livets rett !! Det er nå engang en del av min identitet !
Vuk?BB har dog et poeng, Ivar var Norges Vuk...
Tungnemme folk på HFS?Den forstod eg ikkje, Maestro...
Riktig, man må legge inn noen skriveleif for å oprettholde nivået!Særlig ikke med skrivefeil, da ordlyden er som følger: QED = quod erat demonstrandum -
Du kan nå være ærlig å innrømme at du er litt opphengt i et spesiellt HiFi merkenavn ! ;D ;D ;D ;D ;D ;DRiktig, man må legge inn noen skriveleif for å oprettholde nivået!![]()
Dette er vi stort ett enige i.Å hetse offentlige personer og representanter for myndighetene synes jeg er helt greit, ofte er det på sin plass. Å hetse andre forumdeltagere med det formål å bringe dem till taushet er en fremgangsmåte jeg har lite til overs for. Der leverer ikke BB én promille av hva han tar imot.
1. Tykkjer du eg er tungnem? Kanskje du må nivåjustere litt....1. Tungnemme folk på HFS?
2. (Synes det ikke som de to første sitatene demonstrerer sannhetsgehalten i det siste?)
3. Riktig, man må legge inn noen skriveleif for å oprettholde nivået!![]()
Kan ikke erindre å ha sett noen slike komme uprovosert. Jeg reagerer på andre debattanters angrep på BB.Dette er vi stort ett enige i.
Det er BB's angrep på andre debattanter jeg reagerer på.