DIY DAC med kit fra ebay

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    bambadoo skrev:
    Fint, men jeg tror ikke de ferrittene har så mye for seg. Skal de ha noen bedre virkning skal ledningen vikles gjennom en eller flere ganger også.
    Slik som dette bildet:


    og
    Vet det, men hadde ikke plass til å vikle de som jeg tenkte :) blir vel en løsning på det etterhvert ;)
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    tore_v1 skrev:
    Bra jobbet Sense!

    Hvor fikk du tak i "brettet" som selve kortet står i? Dette kunne jeg tenke meg å få tak på selv.

    Hvilken funksjon har den hvite boksen, eller det som står inne i den? Ligner på en liten trafo? Ved nærmere ettersyn ser det ut til å være en egen trafo for en led i front?

    Jeg ser du bruker flatsølv frem til trafo etter bybee-filter - er det noen grunner for å ikke dra dette videre?

    Hva skjedde med den massive kondensatoren fra de første bildene? Du tok den vekk?
    Brettet er fra en container som sto på en av jobbene mine... så den er "boss" som de sier her i Bergen ;)

    Den hvite boksen er en omformer og brukes kun til leddlyset i front.. kunne vel funnet på en annen løsning,, men det funker fint... det er foresten en ringetrafo fra 1950 tallet en gang 8)

    Flatsølvet går frem til trafo.. så mye lengre kan jeg vel ikke gå med det nei :) og kondisen kommer tilbake.. men må finne no som passer fysisk bedre inni...
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Boss er bra..

    Tror jeg skal sjekke el-returen på NTNU, der er det sikkert en del som kan brukes.

    Tanken din er å legge en kondensator mellom strømkontakt og transformator for å gi transformatoren bedre arbeidsforhold?

    (Jeg spør og graver - det har funket fint så langt..)

    Men - da får jeg ta turen innom NTNU og se hva jeg finner. Skal se hva jeg kan finne av "skjermingsmateriale" som kan brukes i dac, og kanskje litt forskjellige strømkabler som kan strippes.

    Du får komme med noen rapporter når du er ferdig og har testet litt. Tror også jeg skrinlegger planer om ny klokke, skal heller se hva jeg får gjort ift oppgraderinger av eksisterende dac-brett.

    Har du byttet ut noen av kondensatorene på brettet? Fikusz skriver blant annet at de fire i midten ikke helt holder mål. Jeg har noen os-cons liggende som disse skal byttes ut med, men det har vært litt texas i det siste så jeg har ikke fått tid til det.

     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at det er lagt ut en del store kondensatorer på brukten (annonsetittel: Diverse strømforsyningskomponenter for DIY selges billig) nå, forsåvidt i tillegg til et par trafoer.. Kan noe av det brukes i dac'en på samme måte som du har gjort, Sense?

    Er tanken din å legge kondensatoren mellom + på nettbrønn og trafoen i det andre rommet, eller har jeg misforstått?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn