Diskantar til B&W DM602?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
3.325
Antall liker
3.438
Sted
Sunnmøre
(Fyrste innlegget mitt her, ver varsam)

Eg veit ikkje heilt om dette er rett stad å stilla spørsmålet, men prøver. Det er kanskje ikkje ein gong hi-fi. Ikkje no lenger, iallfall:

Saka er iallfall at eg tidlegare hadde eit par B&W DM602 (fyrsteutgåva? Iallfall kjøpte kring 1995) som hang på ein NAD310. Diverre greidde eit lite barn å trykkja inn båe diskantane (veldig spanande når ho fyrst fekk av stoffet) - dei rivna faktisk.

Spørsmålet er iallfall: Er det mogleg å byta desse diskantane? Er det mogleg å gjera sjølv? Reknar med at originale B&W-diskantar (slike metall-greier) er veldig eksklusive, men finst det andre ting som kan gjera nytta?

Viss ikkje må eg dumpa dei, og det hadde no vore synd. Det hadde vore kjekt å få dei på beina att, sjølv om eg "føler" at eit par Cambridge Audio S30, som eg bruker no, passar mykje betre til forsterkaren min.

Jau då. Dette er nok ikkje hifi, men eg er då middels /interessert/ i lyden på musikken eg spelar.
 

Aalstad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Det beste hadde selvfølgelig vært om du fant et par 602 med ødelagt woofer, til en billig penge på f.eks. ebay.
Da kunne du jo flyttet over diskanten fra disse til dine. Men sannsynligheten for det er vel ikke akkurat skyhøy:)

Siden du truer med å kaste dem på dynga hvis du ikke får fikset dem, drister jeg meg til å tenke litt høyt, og foreslå en litt mer radikal løsning ;):
Et mer eksperimentelt prosjekt kan jo være å finne en diskant med så like spesifikasjoner som mulig, og bytte ut de ødelagte med disse. Da får du muligens en utfordrende jobb med å få dette pent, men hvis du er en fingernem fyr med håndoverfres, skal du ikke se bort i fra at det ikke er helt umulig.
Siden det er en annen diskant vil det bli tilsvarende forskjellig lyd. Om den nye lyden faller i smak, blir jo gøy å se!
Hvis ikke, kan du jo tilpasse delefilteret til den nye diskanten, hvis det ikke skremmer deg.

Mvh Andreas
 

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
3.325
Antall liker
3.438
Sted
Sunnmøre
Aalstad skrev:
Et mer eksperimentelt prosjekt kan jo være å finne en diskant med så like spesifikasjoner som mulig, og bytte ut de ødelagte med disse. Da får du muligens en utfordrende jobb med å få dette pent, men hvis du er en fingernem fyr med håndoverfres, skal du ikke se bort i fra at det ikke er helt umulig.

Siden det er en annen diskant vil det bli tilsvarende forskjellig lyd. Om den nye lyden faller i smak, blir jo gøy å se!
Hvis ikke, kan du jo tilpasse delefilteret til den nye diskanten, hvis det ikke skremmer deg.
Eg plar ha ein usvikeleg tillit til mine eigne evner som handyman, og det var ei slik løysing eg såg føre meg. Alternativet er jo å kasta/gje vekk høgtalarane, så det er ikkje så mykje å tapa.

Problemet mitt, som kanskje vart utilsikta avslørt av fyrste innlegget mitt, er at eg kan fint lite om dette. Kvar finn eg td. spesifikasjonar for den fine metal-dome-diskanten (1") til B&W? Ut frå det eg kan lesa meg til, deler delefilteret ved 4KHz, tyder det at eg er på jakt etter ei erstatning som berre skal ha lyd over denne frekvensen?

Til dømes ser det ut ut som om delefilteret på B&W DM602 deler på 4KHz, og at høgtalarane har ei følsomheit på 88db. Har dette noko å seia?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Første generasjons DM602? Har disse plastikkfront? Er denne evt. skrudd fast i kabinettet? etc. Kan du legge ut noen bilder for å friske opp hukommelsen til oss som ikke helt har dette klart for seg?

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne et diskantelement som passer «rett inn» uten mere viderverdigheter (dvs med mindre du finner en annen defekt DM HT av samme generasjon hvor diskantene virker). Et mer radikalt tiltak er å ta ut alt av elementer og delefilter etc. Legge på en ny frontbaffel, enten over den gamle eller som erstatning for den gamle dersom denne kan tas av (hylleplater/planker kan være egnet til baffel). Mål opp innvendig volum og utvendige mål. Ta en tur innom ww.dynabel.no forklar dem at du har ei HT-kasse som du ønsker å utstyre, be om forslag til bestykkning (inkl. delefilter) i en passende prisklasse.

mvh
KJ
 

Aalstad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Hvis du går inn på www.dynabel.com og blar deg gjennom nettbutikken til du finner en hvilken som helst diskant, og klikker deg inn på denne, kommer det opp endel info om diskanten. Bl.a. en graf som viser lydtrykk ved forskjellige frekvenser og andre verdier som impedanse, egenresonans m.m. Det er disse spesifikasjonene som bør passe over ens med den forrige diskanten. Søkte litt på google, men fant ikke elementet som sitter i 602. Det er nok lettere dersom du skrur ut elementet, sjekker hva det heter og søker på det. Du kan kontakte eltek (dynabel.com) og høre om de har et diskant element som kan passe. Trolig må du modifisere delefilteret litt for å få det hele til å passe godt sammen. Det kan helt sikkert gutta på eltek beregne for deg for en billig penge. Det er ikke så vanskelig å bytte komponenter i delefilteret hvis du har loddet en gang før i ditt liv.

Andreas
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hør om B&W/HifiKlubben kan hjelpe deg med en erstatter, hvis du først skal kjøpe diskanter for siden bygge om delefilter tror jeg dette vil koste mer enn det smaker.
Det er ikke bare "å beregne" et delefilter, for et resultat som henger på greip MÅ høyttaler måles med den nye diskanten for å få tilpasset filtert. Og da begynner vel dette å koste penger.
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.091
Antall liker
284
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Skiftet en gang i tiden diskanter på 601. Dette var lagervare hos Hifiklubben og det tok kun få dager å få elementene. For å skifte må du skru ut basselementet og sette i diskanten innenfra med en slags bajonettfatning. Ganske enkelt egentlig.
 

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
3.325
Antall liker
3.438
Sted
Sunnmøre
Takk for fine svar. Etter det eg kan skjøna, er dei beste alternativa mine anten

a) få ny B&W-diskant frå B&W/Hifi-klubben, eller

b) kontakta Eltek for å få hjelp til å byggja ein "ny" høgtalar i B&W-kassa, og altså kvitta meg med det fine kevlar-elementet som faktisk verkar.

Kva diskanten eigentleg heiter, er litt vanskeleg å svara på, for det står ikkje noko særleg på baksida: "B&W 2 MAY 97 / Type: HF / Part number: ZZ19111 / Inspected by 241 / 4 ohm". Tung er han òg, og med eit hendig klips-feste for leidningane. Eg har spurt hifi-klubben om det er mogleg å få tak i ein slik, så får me sjå kva dei svarar.

Bileta som vart etterlyste:

Sjølve høgtalaren, front. Det er plast/gummi, ja.


diskanten:


delefilteret:
 

Vedlegg

B

Bollefjes

Gjest
Hei. Har alle elementer og delefilterene til 2 stk slike høytalere stående som du eventuelt kan kjøpe. Hva byr du i tilfelle?

-N
 

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
3.325
Antall liker
3.438
Sted
Sunnmøre
Eg har ikkje peiling på kva noko slikt vil vera verd.

Sjølve høgtalarane (om dei hadde vore plettfrie, noko dei ikkje er, stygge ripar på kassa, mellom anna) er vel ikkje verd meir enn 2000 kr brukt, kevlar-elementa går for USD 70/stk på eBay. Eg er jo ikkje interessert i noko anna enn diskantane ... Nei, seriøst, eg veit ikkje kva eit godt bod hadde vore.

No ser eg fyrst kva HiFi-klubben seier, så vurderer eg det derifrå. Men takk for tilbodet, så langt.
 
B

Bollefjes

Gjest
vagstol skrev:
Eg har ikkje peiling på kva noko slikt vil vera verd.

Sjølve høgtalarane (om dei hadde vore plettfrie, noko dei ikkje er, stygge ripar på kassa, mellom anna) er vel ikkje verd meir enn 2000 kr brukt, kevlar-elementa går for USD 70/stk på eBay. Eg er jo ikkje interessert i noko anna enn diskantane ... Nei, seriøst, eg veit ikkje kva eit godt bod hadde vore.

No ser eg fyrst kva HiFi-klubben seier, så vurderer eg det derifrå. Men takk for tilbodet, så langt.

1000,- for 2 delefilter, 2 kevlar-basser og 2 diskanter?
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Hvis det er en du trenger så kan du u kan få en av meg, du betaler selvsagt frakt.
Roger
 
Topp Bunn