Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Twin Peaks rangerer fortsatt på topp. Sett de gamle sesongene mange ganger men er vel på fjerde runde på "The Return" nå. Minst like bra, selv omdet er ett helt annet monster.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Twin Peaks rangerer fortsatt på topp. Sett de gamle sesongene mange ganger men er vel på fjerde runde på "The Return" nå. Minst like bra, selv omdet er ett helt annet monster.
    4:e runde? :D

    Jeg er veldig glad i den gamle TP serien. Prøvde med et par episoder med The Return, men det fenget ikke - kanskje prøve mer senere en gang.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Hvis man er litt gaming/konsoll/data interessert - eller bare en nerd, er "Power On: The Story of Xbox" som man finner på Youtube veldig interessant, 6 episoder, godt laget:

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    4:e runde? :D

    Jeg er veldig glad i den gamle TP serien. Prøvde med et par episoder med The Return, men det fenget ikke - kanskje prøve mer senere en gang.

    Syns den blir bedre og bedre hver gang jeg ser den.

    Vi pleier å pløye igjenom TP om høsten, kom litt sent igang i år :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Serien blir også relativt mer tilgjengelig utover i episodene også. Episode 8 er kanskje den "verste", men utover etter denne er det pur magi. Jeg liker jo alt, men flyter godt og mye humor (og frustrasjon) utover i sesongen.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Mnja... Episode 8 er vel den mest kritikerroste av alle episodene. Part 8 (Twin Peaks) - Wikipedia. Jeg er nok ikke enig med deg i omtalen av den og når de runder av med Nine Inch Nails på The Roadhouse så er i hvert fall jeg fornøyd. :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Joda, jeg storkoser meg med den episoden. Jeg mente bare at når det ikke fenger i starten av sesongen så kan det være at man får utbytte hvis man holder ut.

    Vi er nå på episode 13 på denne runden, og jeg gleder meg allerede til å begynne på nytt igjen neste høst ;-)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.742
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    F1 2021 sesong var en knakende god tvserie. Ikke engang Hollywood kunne gjort det mer spennende! 😉👍
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Eiern av F1 Usd billionære john Malones Liberty media er vel så nærme Hollywood man kan komme :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Godt reggisert av hans ansatte da :) men okke som er spennende ble det :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg håper vi kan bli enige om at idrettsstevner ikke hører hjemme i denne tråden.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ser akkurat nå på denne, superhelter med alternative motiver. Svært fascinerende og underholdende. Dessverre bare DTS-HD.MA 5.1 lyd på blu-ray (har sesong 1 + 2, finnes vel på Amazon).

    Skjermbilde 2022-01-10 kl. 01.43.27.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har akkurat begynt tredje sesong av belgiske Undercover på Netflix. Likte de to første sesongene. Gode skuespillere og ganske grei story.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har akkurat sett 1. og 2. episode av sesong 1 av ... BERGERAC! :ROFLMAO: Elsket den serien på 80-tallet da vi bare hadde NRK. DEKTEKTIMEN (med ekstra K).

    Med så mye mord og drit på Jersey er det rart det var overlevende igjen til slutt. Ha!

    Kan vel neppe kalles verdens best krimserie, men artig gjensyn. John Nettles er en karismatisk skuespiller, det er herlig nostalgisk med biler, mote og interiør fra den tiden. Også er det en del kul musikk. Fin tidtrøyte.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Bergerac blir bedre utover. 1. episoden er den dårligste i hele serien.....
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har akkurat sett 1. og 2. episode av sesong 1 av ... BERGERAC!

    Avspilt fra fysisk medium da, antar jeg? For den strømmes vel neppe noe sted?

    Kunne godt tenke meg å se den igjen selv, men jeg gidder nok ikke å kjøpe den...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bergerac blir bedre utover. 1. episoden er den dårligste i hele serien.....
    Ja, særlig første episoden er ganske svak teknisk sett. Tar seg opp i episode 2, men fremdeles ikke kvaliteten jeg husker fra de senere sesongene. Men jeg skal holde ut.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat sett 1. og 2. episode av sesong 1 av ... BERGERAC! :ROFLMAO: Elsket den serien på 80-tallet da vi bare hadde NRK. DEKTEKTIMEN (med ekstra K).

    Med så mye mord og drit på Jersey er det rart det var overlevende igjen til slutt. Ha!

    Kan vel neppe kalles verdens best krimserie, men artig gjensyn. John Nettles er en karismatisk skuespiller, det er herlig nostalgisk med biler, mote og interiør fra den tiden. Også er det en del kul musikk. Fin tidtrøyte.
    Hvor vises den?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ja, særlig første episoden er ganske svak teknisk sett. Tar seg opp i episode 2, men fremdeles ikke kvaliteten jeg husker fra de senere sesongene. Men jeg skal holde ut.

    Den er en av de britiske seriene fra sin tidsepoke som har holdt seg relativt godt. Ikke fullt så tidløs som Jeremy Bretts Sherlock Holmes og miss Marple med Joan Hickson fra samme periode, så man blir nok litt skuffet.....
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den er en av de britiske seriene fra sin tidsepoke som har holdt seg relativt godt. Ikke fullt så tidløs som Jeremy Bretts Sherlock Holmes og miss Marple med Joan Hickson fra samme periode, så man blir nok litt skuffet.....

    De to nevnte er jo blant jordbærene som topper kaken og vil neppe bli overgått med de første. I alle fall ikke for folk som har et forhold til bøkene. Sammen med David Suchets Poirot selvsagt.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Den er en av de britiske seriene fra sin tidsepoke som har holdt seg relativt godt. Ikke fullt så tidløs som Jeremy Bretts Sherlock Holmes og miss Marple med Joan Hickson fra samme periode, så man blir nok litt skuffet.....
    Ja, det føles litt utdatert. Og slitt. Som å besøke en veikro fra 80-tallet som ikke er pusset opp :)

    Men det er litt sjarmerende også.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gamle, gode serier bør man kun bevare i minnet.

    Veldig sant, som hovedregel i alle fall. Hanket inn Tsarens Kurėr for en tid tilbake, en serie jeg hadde særdeles gode minner om den fra barndommen. Den var slett ikke helt borte i dag heller, men kanskje burde jeg holdt fingra fra fatet.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Gullguttene faller helt igjennom i dag, men det finnes en 2-3 episoder ute i serien som er verdt å se. Det meste av britiske serier (og sikkert norske også) fra sånn ca. før 1987 er daterte.
    Amerikanerne laget noen ypperligere serier på 50- og 60-tallet (og litt utover 70-tallet) som enda holder mål.
    Kruttrøyk er utrolig bra. Hver eneste episode forteller en god historie; de hadde manusforfattere i toppklasse. Dagens serie- og filmskapere har mye å lære her. Ikke er den langsom heller. Pluss hordene av gode skuespillere som er gjennom serien; Jodie Foster, Harrison Ford, Jon Voight, Burt Renoylds, Lee Majors, William Shattner, Bette Davis, Beau Bridges, Richard Dreyfuss, Leslie Nilsen, Charles Bronson, Leonard Nimoy, Kurt Russell etc...you name it...
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Noe jeg legger merke til i de første episodene av Bergerac, er den utrolig hakkete kameraføringen og klippingen. Nesten amatørmessig. Håper det tar seg opp ha-ha
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Såg de "Det gode liv i Alaska" ? Kjøpte DVD-versjonen, men serien hadde tapt seg.
    Jeg har den på blueray og så den senest i fjor. Jeg synes fortsatt den er verdt å se. Problemet med DVD-utgaven er at den ikke har originalmusikken. Den ble erstattet med muzac pga. royalty-kostnader. Den siste bluerayutgaven har derimot den originale musikken. Det gjør en ikke uvesentlig forskjell.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er generelt få filmer fra før 2000 som tåler dagslys etter min forstand - de er ikke så gode som man tror. Ørneredet var helt konge i ungdommen. :)
    Da avskriver du vel svært mange av filmhistoriens største regissører. Den påstanden din faller på sin egen urimelighet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er generelt få filmer fra før 2000 som tåler dagslys

    Så Ran (1985) igjen i 4K for ikke så lenge siden. Min aller største kino-opplevelse noen gang, som jeg ikke hadde sett igjen siden den først kom på DVD. En STOR opplevelse å se den i god kvalitet på en (ganske) stor TV.

    Og det er mange, mange flere eksempler. Så nei, jeg er langt fra enig.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Motsett hifi-lyd har filmteknikk berre vorte betre med åra. Utan at ein skal ta æra frå pionerane. Men det er eit poeng å forstå ting (kunst) ut frå si eiga tid.
    Etter at Tosken fortalde at han faktisk likte 80-talsversjonen av "Dune" betre enn nyversjonen, har eg tenkt å sjå gjennom gamleutgåva i helga. Så får vi sjå om det er behov for å nyansere seg litt.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn