Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg kan godt se eldre filmer, men filmer som var avhengige av datidens «filmtriks» og datateknikk, sliter jeg med. Ett eksempel fra nyere tid er Ringenes Herre-trilogien. Husker jeg så den på kino når den kom ut, og holdt på å ramle av stolen av datagrafikken. I dag ser det ganske dårlig ut. (Skjønt Hobbiten med 48 fps-opptak ser bare helt grell ut i forhold ...)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke noe imot datagrafikk, men problemet med mye moderne film og serier er at de tilsynelatende ikke har råd til (budsjettet er brukt på teknikken?) å hyre gode manusforfattere.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan godt se eldre filmer, men filmer som var avhengige av datidens «filmtriks» og datateknikk, sliter jeg med. Ett eksempel fra nyere tid er Ringenes Herre-trilogien. Husker jeg så den på kino når den kom ut, og holdt på å ramle av stolen av datagrafikken. I dag ser det ganske dårlig ut. (Skjønt Hobbiten med 48 fps-opptak ser bare helt grell ut i forhold ...)
    Synes både Ringenes Herre -og Hobbiten triologiene er super-bra, joda - de var "cutting edge" på sin tid, men synes filmene holder seg bra både bilde og lydmessig. Av en rar grunn fungerer ingen av dem på TV (720p eller 1080i); blu-ray og UHD blu-ray utgavene er det uten tvil ingenting galt med verken når det kommer til bilde eller lyd.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Jeg kan godt se eldre filmer, men filmer som var avhengige av datidens «filmtriks» og datateknikk, sliter jeg med. Ett eksempel fra nyere tid er Ringenes Herre-trilogien. Husker jeg så den på kino når den kom ut, og holdt på å ramle av stolen av datagrafikken. I dag ser det ganske dårlig ut. (Skjønt Hobbiten med 48 fps-opptak ser bare helt grell ut i forhold ...)
    Jeg så "Cleopatra" rett etter at jeg så en av Ring-filmene. Kan vel si at Cleopatra gruset Ring. LoTR hadde 10000 animerte figurer. Cleo hadde 10000 statister av kjøtt og blod.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Har ikke noe imot datagrafikk, men problemet med mye moderne film og serier er at de tilsynelatende ikke har råd til (budsjettet er brukt på teknikken?) å hyre gode manusforfattere.
    Det er vel å starte i feil ende syns jeg. Uten en god historie i bunn er det ikke mye å bygge resten av filmen på. Jeg syns f.eks. The Drop er et eksempel på en film hvor historien og handlingen er så god at effekter blir helt underordnet.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Likte denne også, mye mer lettvekter men fornøyelig.

    Ung versjon av Sheldon fra Big Bang Theory, ... taper seg litt etter hvert men 4-5 sesonger er fornøyelig. HBO.

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sent ute, men har nettopp begynt på Gomorrah. Dette var lovende 👍
    Da har du mange gode sesonger å se fram til. Dette er en av de store seriene. Som en kuriositet så snakkes det stort sett napolitansk i serien og det er så forskjellig fra italiensk at den måtte tekstes på italiensk når den ble sendt på RAI. Ikke glem å få med deg denne filmen, den hører sammen med serien:

    81ccG0VqvZL._SL1500_.jpg

    The Immortal (2019 film) - Wikipedia
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Venter på siste sesong av Better Call Saul og neste av Les Bureau.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Reacher

    ReacherPoster.jpg

    Likte serien bedre enn jeg trodde jeg skulle. Synes også de fulgte bøkene til Lee Child bra. Denne sesongen er basert på boka "Killing Floor". Spesielt hovedpersonen (Alan Ritchson) er jo her nærmere hvordan Jack Reacher blir beskrevet i bøkene. Han blir jo beskrevet i bøkene som å være 1.96m høy og veie oppunder 120kg. Jeg skal ærlig tilstå jeg bare ristet på hodet når Tom Cruise som er under 1.7m høy å sikkert ikke veier mer enn 75kg fikk rollen som han i flimene. Første filmen var ikke dårlig, men i mine øyne var det ikke en "Jack Reacher" film. Serien derimot følte jeg faktisk var veldig tro til Jack Reacher bok serien.....
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kommer det ny Le Bureau?
    Jeg var sikker på at jeg hadde lest det, men sjekket litt nå, og der tok jeg nok feil. Jeg ser det blir nevnt at det kanskje blir en spin-off-serie. Kan bli bra det også. Le Bureau er noe av det beste jeg har sett i den sjangeren. Jeg begynte første på Homeland, men der kom jeg halvveis i sesong 3, tror jeg. Fikset ikke helt hovedpersonen (Carrie).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.804
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Underhånden har vi fått vite at det arbeides med et manus som kan være sesong 6, men de kan også være en spinoff. Vi husker jo hvordan det gikk til slutt i sesong 5.
    Le Nouveau Bureau? Le Bureau Deux?
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Breaking Bad er det beste jeg har sett på en stund :love:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Breaking Bad er det beste jeg har sett på en stund :love:
    Så nylig BB om igjen. Den har holdt seg rimelig bra, men det er en ganske utmattende affære med mange rollefigurer som ikke er lette å like.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.021
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sjelden tålmodighet til å se på noe som helst, men kona dro meg med på Loki sesong 1 på Disney+. Det var virkelig toppklasse! Veldig god soundtrack også, så anlegget fikk skinne.

    Og nå angrer jeg, for det å måtte vente flere år på en ny sesong unner jeg ingen.. 😂
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    3.927
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Så Ran (1985) igjen i 4K for ikke så lenge siden. Min aller største kino-opplevelse noen gang, som jeg ikke hadde sett igjen siden den først kom på DVD. En STOR opplevelse å se den i god kvalitet på en (ganske) stor TV.

    Og det er mange, mange flere eksempler. Så nei, jeg er langt fra enig.
    Ja, Ran er en av de store filmfavorittene mine også. Kan ikke kalles utdatert. Ser gjerne igjen filmer av Ettore Scola, Fellini m fl.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har prøvd å se den tre ganger, men gir opp etter andre episode hver gang. Ufattelig kjedelig, er det noe jeg ikke forstår med den?
    Ja. Gi den en sjanse til, den blir bare bedre for hver sesong. En av de store amerikanske seriene ved siden av Lost og Justified, uten sammenligning forøvrig.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    3.927
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Ja. Gi den en sjanse til, den blir bare bedre for hver sesong. En av de store amerikanske seriene ved siden av Lost og Justified, uten sammenligning forøvrig.
    Helt enig. Blir bare bedre og bedre.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    Jeg har sett litt på "Familien Durrells greske eventyr", en kose-serie fra Korfu. Jeg har sett den på Apple-TV med det jeg trodde var brukbart nett, men stusser over panoreringer som hakker, særlig på de tegnede/animerte vignettene i starten. Er det et problem med 24/25 bilder pr sekund, eller for dårlig nett likevel?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg har prøvd å se den tre ganger, men gir opp etter andre episode hver gang. Ufattelig kjedelig, er det noe jeg ikke forstår med den?
    Enig med de andre over her. Den første sesongen er helt klart den kjedeligste (og dårligste). Det tar seg veldig opp etter hvert. Men det er ikke til å stikke under en stol at de har gjort ting mer langdrygt enn det behøver å være.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    3.927
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Jeg liker La Piovra( Blekkspruten) veldig godt. Italiensk serie om mafian fra 1984. Mer spennende enn Sopranos:)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg liker La Piovra( Blekkspruten) veldig godt. Italiensk serie om mafian fra 1984. Mer spennende enn Sopranos:)
    Hvor kan du se den? Amazon.it har den på DVD, men de sender ikke den til Norge.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    3.927
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Jeg tror jeg kjøpte den på DVD i Sverige for noen år siden, men er litt usikker på det. Det er iallfall svensk tekst på coveret. Ja, den fins på amazon.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har akkurat sett 1. og 2. episode av sesong 1 av ... BERGERAC! :ROFLMAO: Elsket den serien på 80-tallet da vi bare hadde NRK. DEKTEKTIMEN (med ekstra K).

    Med så mye mord og drit på Jersey er det rart det var overlevende igjen til slutt. Ha!

    Kan vel neppe kalles verdens best krimserie, men artig gjensyn. John Nettles er en karismatisk skuespiller, det er herlig nostalgisk med biler, mote og interiør fra den tiden. Også er det en del kul musikk. Fin tidtrøyte.
    Har sett en åtte-ni episoder nå av første sesong av Bergerac, og det blir litt kjedelig :) Merker at dette er TV-underholdning fra «en annen tid» og krasjer litt med strømme-/on-demand-/binge-situasjonen vi har nå. Det som er litt befriende, da, er at det er en ny historie i hver episode, så du kan godt hoppe litt uten å glippe av så mye.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har prøvd å se den tre ganger, men gir opp etter andre episode hver gang. Ufattelig kjedelig, er det noe jeg ikke forstår med den?
    Jeg har sett hele, og dette er rent subjektivt, men jeg likte den heller ikke. For meg blir det for mye repetisjon.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    33456.jpg

    Denne islandske serien kan du se på NRK for tiden. En serie med utelukkende usympatiske mennesker, uestetisk sex og mye analhumor. Islandske 80-tallsorgier hever også serien ut over det jevne. Dette er god underholdning. Anbefales.
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.446
    Sted
    Seljord
    Sterk og meget vellaget serie.

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ser ut til at Better Call Saul sesong 6 får premiere i april!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    DDDEC1BF-7303-477A-BD73-0AE08BF44B4C.jpeg

    I stedet for å argumentere for at Breaking Bad/ Better Call Saul står for det ypperste av manusarbeid noensinne, anbefaler jeg denne.
    Farger og former, musikk og bilder. En fryd.
    mye flinke skuespillere ledet an av en fantastisk John C Reilly. Vurderer å se resten på lerret. HBO
     
    Sist redigert:

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har prøvd å se den tre ganger, men gir opp etter andre episode hver gang. Ufattelig kjedelig, er det noe jeg ikke forstår med den?
    Åpenbart. Hvis du gir opp etter 2 episoder, synes det meg som en gåte at du klarer 1 sesong med Afterlife.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn