Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Gangs of London på TV2 Sumo er jævlig bra.

    Og J..lig drøy! Mørkt så det holder fra streets of London, men pokker så bra ja:)
    Startet på denne i går, ble 3 raske episoder gitt.
    Synes de kunne tonet ned den grafiske volden et hakk eller to, uten at serien hadde blitt dårligere av den grunn.
    Inget for sarte sjeler, men må jo allikevel anbefales denne her.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Apropos GuttaStemning: Sponset Discovery+ på junior i går, og da binget vi «Hvite gutter». Pute TV ass, hadde ikke sett serien. Artige greier:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Veldig spennende med oppgradering av Babylon 5, kanskje de fikser filmene også. Lurer på hva det vil ligge på i pris på Itunes.

    I dag slippes siste episode i sesong 5 av The Expanse (Amazon Prime) - bare å binge i vei (y) 🚀
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så ferdig Watchmen i går. Etter en mer middelmådig start har den vist en jevn stigning fra episode til episode og jeg vil konkludere med at den absolutt er severdig og at Lindelof har levert kvalitet igjen på høyde med de tidligere seriene hans.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Mine favoritter er vel
    Broen (dansk/svenske)
    Le Bureau
    Better Call Saul (nå må de se å få avsluttet, for det begynner å bli litt langdrygt)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Veldig spennende med oppgradering av Babylon 5, kanskje de fikser filmene også. Lurer på hva det vil ligge på i pris på Itunes.
    Amazon er vel de som leverer i best kvalitet sammen med Netflix og her får du også et innblikk i hva disse nye sesongene kommer til å koste (ca 30 dollar per sesong):
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Amazon er vel de som leverer i best kvalitet sammen med Netflix og her får du også et innblikk i hva disse nye sesongene kommer til å koste (ca 30 dollar per sesong):
    Blir nok å vente til det kommer en komplett utgivelse - er ikke så lenge siden jeg hadde en runde med Babylon 5, kan vente litt.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Den beste jeg så i 2020 var nok Watchmen.
    Har akkurat sett ferdig begge sesonger av American Gods. Fornøyelig fjolle fantasy hvor sesong 1 er klart best.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det beste jeg så i 2020 var vel Succession og Killing Eve. Spesielt sistnevnte er virkelig noe for seg selv. I tillegg så jeg "The Wire" for første gang i kjempeflott blu-ray utgave. Det var jo selvsagt også en høydare. Watchmen er på lista, men akkurat nå er vi opptatt med Billions som også ligger an til å bli en meget vellykket opplevelse. Vi er bare i sesong 1 enda, så jeg er ikke helt "varm i trøya" på den.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Sjekka ut Amazon-utgaven av Babylon 5 nå. Bildet har fått et stort løft fra det vi har hatt tidligere, som virkelig var usle greier, men ikke forvent et sylskarpt og cleant moderne bilde. Det største minuset er at det er store mengder grain i kildematerialet. Heldigvis har de greid å unngå å kjøre på med store mengder støyfjerning. Resten av bildet med farger osv er helt innafor. I tillegg har de bevart 4:3 formatet, i stedet for å tukle det til med beskjært 16:9. CGI-sekvensene ser akkurat like ut som før. Med andre ord tro mot originalen.

    vlcsnap-2021-02-03-14h16m57s699.png
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Så ferdig sesong 2 av The Boys på Amazon Prime i kveld - etter det var det selvfølgelig hva som skulle snurres på platespilleren:



    Fenomenal serie (y)
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Westworld.jpg

    Joda, sent ute, men kvalitetsmessig bør man se alle HBO serier via Blu-ray. Helt oppslukt fra start til slutt. Men en herlig tvist både i starten og på slutten. Jeg har sett den opprinnelige filmen med Jul Brynner.
     

    Vedlegg

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Ser også Westworld sesong 3 for tiden med BD på Oppo 105, projektor og lerett. Westworld er en kvalitets serie med gode skuespillere og morsomt plott selv om jeg ikke tror det kan bli slik i fremtiden. Blanding av Blade Runner og Terminator. Anbefales.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Binget i vei, og er nå på sesong 3. Dessverre blir det ikke flere sesonger, A skuespillere og kostnad ved å benytte mange lokasjoner visstnok. Severdige saker, digger Rhys Ifans som den plagede CIA mann. Anbefaler start med sesong 1.

    551766CB-58EA-4AFB-A2D5-72AF0085E04A.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    For å si det sånn: Det er mer logisk å for tida si noe om hvilke serier man ALDRI skal se på TV..Discovery- dvs. TV Norge- har ødelagt utrolig mye av gleden med serier her i huset. Serier som

    --Hvite Gutter
    -Aldri Voksen
    -Brille
    -Fjols Til Fjells...Snakk om å ødelegge ettermælet til en av Norges ALLER største: Leif Juster...
    -Neste Sommer

    ..og fra Viasat:

    -Paradise Hotel
    -Basic Bitch
    -Ungkaren/Ungkarskvinnen

    ...og alle deres like...

    SPAR MEG!! Finnes knapt humor igjen...

    TV Norge var SÅ mye bedre før: Mr. Bean, Keeping Up Appearances, Allo Allo...de sakene...

    Krimfavoritter:

    -Adam Dalgliesh
    -Morse
    -Vera
    -Shetland
    -CSI, ink spinoffs fra NY, MIAMI og CYBER
    -Quincy M.E.
    -Derrick
    -Touch Of Frost
    -Miami Vice
    -Poirot
    -No Offence
    -C.B. Strike
    -Bergerac
    -Rebecka Martinsson
    -Beck
    -Avdeling Q
    -Broen...og den anglo-franske Tunnellen
    -Innesperret (Trapped)..Det tok tid, men Island lærte Nordic Noir! Og det så det synger etter!!
    +++++++++

    Selvfølgelig har jeg/vi disse seriene komplett i cinemateket her..på skiver. Med noen ganske få unntak.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Auditor: Hvorfor skal du se på Hvite Gutter, Paradise, Basic Bitch +++? Du er ikke i målgruppen for den kanalen, -your too old let go, og la nå kidsa kose seg med seriene DE liker.

    Juster..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    BritFi: Jeg gjør da det..Men blir utrolig oppgitt over HVA den generasjonen fylller mediehverdagen sin med..Faen ikke rart halve Generation Z er drama queens..
    Man skal være RIMELIG desp for å gå ut på TV etter kjærlgheten også. Reality begynte å gå nedover da MTV bestemte seg for å følge Bam Margera, Ozzy og Sharon...Problemet m/ for eksempel TV Norge nå er at de OVERSVØMMER både reklame og linjær-TV med serier som burde vært dømt til et permanent liv på digitale plattformer- kun sett av dem som spesifikt GIDDER å bruke penger på det. Dette begynte for min del i studietida, da jeg var ENESTE på skolen som ALDRI så Åpen Post- seinere Lillelørdag og OJ da han var ute på prøve ...Og det er jeg fortsatt stolt av!

    Discovery har de dokumentariske grunnsteinene sine, samt Eurosport. Og det skal de ha ALL ære for. Men jeg skulle ønske det var mulig å 110% fjerne ALLE de seriene i segmentet jeg kaller Infi-TV (utroskaps-TV- eller Infectious TV, om du vil, ) fra egen plattform..det er dessverre ikke mulig..enda, uten tap av det man faktisk vil se...Nå skal det sies at reklame på TV er ENDA mer ødeleggende for opplevelsen min- spesielt av film på TV..Og det finnes ikke verre da enn reklame for mobil og mobilabonnement.. Spill av tid...Min egen TV-bruk har faktisk gått ned med 60% etter TVN ble Infi-kanal..Men jeg kommer heller aldri til å kutte linjær-TV..

    Jeg HAR noen reality-favoritter også. Luksusfellen og I Lomma På Silje, for eksempel :) Men så er også de to programmene, samt Lykkevika og den islandske Stella Blomkvist (krim) det eneste brukbare TV3 sender.. Filmene deres blir ødelagt av timesvis med reklame...(hat...) Tror du kan regne ut hvorfor jeg har slått fra meg å "oppgradere" til kabelboks uten HDD...Det er nemlig langtfra en oppgradering! Det man istedet gjør, er å frasi seg en enda større grad av kontroll med eget innhold dersom skybasert lagring velges inn i TV-hverdagen som eneste alternativ. Med en HDD kan du iallefall forkorte reklametida drastisk, ved å spole over pausene.

    PS: Youtube har blitt ENDA verre...
     
    Sist redigert:

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Nrk har mye bra altså, gråter av den tynne blå linjen, wtf vi er 2021 vi er like huff huff
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Jeg var en av de 689000 som binga hele sesong 2 av Exit i helga, stas
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Så den ja, du liker ikke gutta Cruiser
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Exit har EN positiv side: Den heter Rolf Lassgård, og dukker opp i ses. 2. Her ser jeg Babylon Berlin for tida..en HELT annen kvalitet. Og et språk som dessverre brukes altfor lite i europeisk TV..
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Du som uttalt fan av csi i krim sjangeren har vel egentlig diskvalifisert det selv for all framtid ;) , men du treffer jo her på babylon berlin, veldig ok serie.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Kruttrøyk er tidene beste TV-serie. Er midtveis i sesong 15. Er fem sesonger til. Desverre er det bare 635 episoder totalt. Når jeg er ferdig er på tide å se den på nytt.....
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    BritFi: Jeg gjør da det..Men blir utrolig oppgitt over HVA den generasjonen fylller mediehverdagen sin med..Faen ikke rart halve Generation Z er drama queens..
    Man skal være RIMELIG desp for å gå ut på TV etter kjærlgheten også. Reality begynte å gå nedover da MTV bestemte seg for å følge Bam Margera, Ozzy og Sharon...Problemet m/ for eksempel TV Norge nå er at de OVERSVØMMER både reklame og linjær-TV med serier som burde vært dømt til et permanent liv på digitale plattformer- kun sett av dem som spesifikt GIDDER å bruke penger på det. Dette begynte for min del i studietida, da jeg var ENESTE på skolen som ALDRI så Åpen Post- seinere Lillelørdag og OJ da han var ute på prøve ...Og det er jeg fortsatt stolt av!

    Discovery har de dokumentariske grunnsteinene sine, samt Eurosport. Og det skal de ha ALL ære for. Men jeg skulle ønske det var mulig å 110% fjerne ALLE de seriene i segmentet jeg kaller Infi-TV (utroskaps-TV- eller Infectious TV, om du vil, ) fra egen plattform..det er dessverre ikke mulig..enda, uten tap av det man faktisk vil se...Nå skal det sies at reklame på TV er ENDA mer ødeleggende for opplevelsen min- spesielt av film på TV..Og det finnes ikke verre da enn reklame for mobil og mobilabonnement.. Spill av tid...Min egen TV-bruk har faktisk gått ned med 60% etter TVN ble Infi-kanal..Men jeg kommer heller aldri til å kutte linjær-TV..

    Jeg HAR noen reality-favoritter også. Luksusfellen og I Lomma På Silje, for eksempel :) Men så er også de to programmene, samt Lykkevika og den islandske Stella Blomkvist (krim) det eneste brukbare TV3 sender.. Filmene deres blir ødelagt av timesvis med reklame...(hat...) Tror du kan regne ut hvorfor jeg har slått fra meg å "oppgradere" til kabelboks uten HDD...Det er nemlig langtfra en oppgradering! Det man istedet gjør, er å frasi seg en enda større grad av kontroll med eget innhold dersom skybasert lagring velges inn i TV-hverdagen som eneste alternativ. Med en HDD kan du iallefall forkorte reklametida drastisk, ved å spole over pausene.

    PS: Youtube har blitt ENDA verre...
    Hva er forskjell på infi-tv og luksusfellen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn