Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.402
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Snart unntakstilstand!

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Svensk landslagstrener spøkte om bombe på flyplassen i København – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

    Var kanskje ment som dill-dall, men det viser at det å være god i idrett og også være oppegående på andre områder nødvendigvis ikke følger hverandre.
    Husker at noen prøvde seg på den samme spøken på flyplassen i Stavanger rett etter 11 sept. 2001, de kom heller ikke med. Mener å huske at far ble igjen mens resten av familien reiste sydover på ferie.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Det er mange som ikke forstår at de ikke kan forutbestemme konsekvensen av det de planlegger å gjøre, selv om det er veldig opplagt hva som skjer om man "spøker" med slike ting til sikkerhetsvakter.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Det er spesielle tider vi lever i, kan ikke stole på sin egen bil lenger...

    Det var vel derfor Tony Soprano røska ut "global positioning shit" når han kjøpte seg escalade
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199

    Forbi portene i dyreparken, dypt inne i Kaptein Sabeltanns rike i Kjuttaviga, møter VG Marte Juvik Johansen (29) og Oscar Krook (30). De har satt av et vesentlig større beløp til ferien.

    Familien regner med at de bruker over 40.000 kroner i løpet av tre dager i dyreparken.

    – Vi har vært her så mange ganger før, så vi er litt vant med det. Det er dyrt, men vi synes det er verdt det, sier Johansen.

    – Det er for ungenes skyld at vi gjør det, de synes at det er så gøy, legger hun til.

    Barna Adrian (5), Tobias (7) og Emma (6) viser seg frem i sine nye Sabeltann-kostymer, som i sum koster rundt 4000 kroner.

    Den største utgiftsposten er imidlertid at paret har valgt å bo på Abra havn hotell på innsiden av parken, sammen med barna og besteforeldrene deres.

    – Vi hadde ikke trengt å bo her, men igjen, vi gjør det for de yngste. Det koster penger hele året, sier Johansen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Tror det er mange som kjører søt kløe sur svie i år. 2 år uten sommeferie så nå skal man ta igjen, rente og strøm får vi heller ta etterpå. Så får vi se hva folk må/vil komme til å kutte ned på, skjønt jeg har en mistanke om at nordmenn flest ikke gjør noe med det før problemene står rett opp i ansiktet og knurrer, dette er tross alt noe som kun gjelder «de andre» .
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Når ungene vil ha Sabeltann-kostymer til 4k totalt så har man selvsagt ikke annet valg enn å dra kortet for ellers er det jo ikke noe morro for ungene.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0

    "Ring ring ring"!

    Ja hallo det er meg.

    God dag, dette er fra likningskontoret, snakker jeg med NN?

    Ja det er meg.

    Vi sitter her og ser på din selvangivelse. Du fører opp at du lever av trygd fra NAV. Men likevel
    ser vi at du har kjøpt en ny Lamburghini som koster 2,5 millioner. Hvordan henger det sammen?

    Jo du forstår det at jeg har drevet å videresolgt godterikrokodiller. Og når jeg får 500 kr stk så blir det
    jo kroner av det når jeg kjøper dem for 65kr pr hg.

    Og det mener du vi skal tro på?

    Men se bare på Finn annonsen min da! Verden er full av lettlurte idioter! Før var det OL pins fra Lillehammer,
    nå er det gummikrokodiller, fanden vet hva det blir i morgen, men så lenge noen lar seg lure så selger jeg!

    Når du tjener så mye penger på dette skal du jo registrere firme og betale skatt og moms!

    Nei Brønnøysund vil ikke la meg få registrere firma for videresalg av "defekte" gummikrokodiller, de sier at det er en hobby.
    Jeg har det skriftlig og advokaten min sier at dere ikke har en snøballs sjanse i He..e til å vinne en rettsak om dette.

    Hmmmmmmmm.......................!!

    Foresten du, du er ikke interessert i å kjøpe en nesten ny Lambo? Det er et sant He..te å komme seg inn og ut av den med min
    dårlige rygg.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319

    Dersom det finnes en gud kommer noen fra satiriks-redaksjonen på skuddhold av kom-staben til Slottet og spør hvorfor de ikke bare kontaktet Durek for å få fikset opp i dette.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2

    Dersom det finnes en gud kommer noen fra satiriks-redaksjonen på skuddhold av kom-staben til Slottet og spør hvorfor de ikke bare kontaktet Durek for å få fikset opp i dette.
    Dureks tilstedeværelse i Haralds liv er vel årsaken til at regenten pakker sammen.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    [The Evolution of Education]
    Altfor seriøst for dilldall, men: Det der, kombinert med stadig mer avansert og miniatyrisert teknologi som færre og færre forstår er sosialt sprengstoff.

    Jeg har en gratis app på telefonen som lar meg ta bilde av en plante og få den artsbestemt. Appen laster opp bildet med metadata til den berømte skyen, kjører en billedgjenkjenning mot allerede kjente eksempler, tar hensyn til tid og sted, returnerer en liste alternativer rangert etter sannsynlighet, komplett med latinske navn og en drøss bilder av hver art, og ber om bekreftelse på hvilket alternativ som var riktig for å kunne oppdatere vektingen.

    telefonen, som i 1970 var en ting med ledning til en plugg i veggen, et håndtak som man kunne snakke i, og i beste fall en nummerskive man kunne snurre på.

    For en ikke ubetydelig andel av befolkingen er Dureks medaljonger like plausibel teknologi som den appen. Aner ikke hvordan noen av delene fungerer uansett, så hvorfor ikke?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Altfor seriøst for dilldall, men: Det der, kombinert med stadig mer avansert og miniatyrisert teknologi som færre og færre forstår er sosialt sprengstoff.

    Jeg har en gratis app på telefonen som lar meg ta bilde av en plante og få den artsbestemt. Appen laster opp bildet med metadata til den berømte skyen, kjører en billedgjenkjenning mot allerede kjente eksempler, tar hensyn til tid og sted, returnerer en liste alternativer rangert etter sannsynlighet, komplett med latinske navn og en drøss bilder av hver art, og ber om bekreftelse på hvilket alternativ som var riktig for å kunne oppdatere vektingen.

    telefonen, som i 1970 var en ting med ledning til en plugg i veggen, et håndtak som man kunne snakke i, og i beste fall en nummerskive man kunne snurre på.

    For en ikke ubetydelig andel av befolkingen er Dureks medaljonger like plausibel teknologi som den appen. Aner ikke hvordan noen av delene fungerer uansett, så hvorfor ikke?
    Regner med at det Artsorakelet du bruker? Har du prøvd å artsbestemme en selfie? Det er nerdehumor blant oss biologer :LOL:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Guttungen begynte i mai og landet bosted for et par uker siden. Det løsnet ikke før han kunne vise til bekreftet studieplass.
    Anyway: Nå har jeg en unnskyldning for å besøke Barteby! Stort musikkmiljø der, alt fra ordentlig til ordentlig dilldall.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Veldig mange som skal i gang med studier til høsten oppdager altfor sent at de kommer til å trenge et sted å bo, mens de studerer.
    Det har vel omtrent alltid vært slik - i alle fall ikke første gang det skrives om dette ifm studiestart, men tilbudet av leieboliger er visstnok historisk lavt skrives det. Dette er muligens, i alle fall delvis, en utilsiktet bieffekt av både boligpolitikken i Oslo (bygges svært lite små leiligheter i sentrum grunnet lokale regler) og endringer i skattesystemet. Det har blittt stadig mindre attraktivt de siste årene å eie sekundærbolig, noe som alt annet like gir lavere utbud av boliger til leie. Det er større krav til egenkapital, høyere formuebeskatning og så er det også mange som ryker på totalgjeld ift inntekt som gjør at de ikke får låne nok til å kjøpe en utleiebolig selv om de vil. Basert på de jeg har snakket med er det "nesten ingen" som har kjøpt sekundærbolig i Oslo de siste årene.


    Da jeg studerte i Bartebyen for over 20 år siden var det også en del som ikke hadde bolig ved studiestart og det var masse skriverier, men det ordnet seg utover semesteret mens noen måtte være ganske kreative noen uker. Får se hvordan det går denne gangen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Det har vel omtrent alltid vært slik - i alle fall ikke første gang det skrives om dette ifm studiestart, men tilbudet av leieboliger er visstnok historisk lavt skrives det. Dette er muligens, i alle fall delvis, en utilsiktet bieffekt av både boligpolitikken i Oslo (bygges svært lite små leiligheter i sentrum grunnet lokale regler) og endringer i skattesystemet. Det har blittt stadig mindre attraktivt de siste årene å eie sekundærbolig, noe som alt annet like gir lavere utbud av boliger til leie. Det er større krav til egenkapital, høyere formuebeskatning og så er det også mange som ryker på totalgjeld ift inntekt som gjør at de ikke får låne nok til å kjøpe en utleiebolig selv om de vil. Basert på de jeg har snakket med er det "nesten ingen" som har kjøpt sekundærbolig i Oslo de siste årene.


    Da jeg studerte i Bartebyen for over 20 år siden var det også en del som ikke hadde bolig ved studiestart og det var masse skriverier, men det ordnet seg utover semesteret mens noen måtte være ganske kreative noen uker. Får se hvordan det går denne gangen.

    Finnes løsninger...

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    9.068
    Har aldri hørt om han men han har sikkert lest seg opp på Allemannsretten og Friluftsloven så det går nok bra.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.253
    Torget vurderinger
    1
    Når det mannlige egoet kommer i veien:

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Du vet strømprisen er høy når den også drar med seg strømmeprisen

    strom.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn