Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.109
    Antall liker
    3.225
    Torget vurderinger
    1
    Interessant nok kan man finne Pleasantside flere steder i England, USA og Canada.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Noen har større matbudsjett enn andre


    Å spise på norsk gastronomis definitive flaggskip vil for to personer lett overskride 13.000 kroner. Et par av disse skikkelsene har flere besøk bak seg.

    De overgår ikke han i dette selskapet som nå holder døren. Rune Rake (60) trer i kveld over dørstokken på Maaemo for sitt livs 92. besøk.

    ...

    – Det er jo egentlig ikke så mye, sier Rake.

    – Det finnes spisesteder jeg har vært på flere ganger i løpet av ett eneste år.

    ...
    – Ett år var jeg på Le Benjamin rundt 100 ganger, for øvrig et meget hyggelig sted, men jeg ble så fed up av den franske spillelisten at jeg måtte gi meg, forteller han.

    ...

    Ryktene vil ha det til at Rake flyttet fra Majorstuen til Hausmannsområdet for å komme nærmere den epokegjørende restauranten Pjoltergeist (2013–2018).

    – Det er litt spøk, da, men det forkortet jo reiseveien, sier Rake fra eiernes nye sted, lunsjrestauranten Pillefyken på Tøyen, der vi naturligvis må ha lunsj, en flaske champagne, og litt rødvin før kveldens 21-retter.

    – Du var vel innom sånn annenhver kveld, anslår eier Sverre Bøyum forsiktig, mens han serverer ved bordet

    ...
    Ikke bare har han rukket spise 92 ganger på Maaemo, eller for den saks skyld rundt 70 ganger på nå enstjerners Hot Shop (som åpnet sent i 2018 og siden – som alle – har vært koronastengt mye av tiden)

    ...

    Helgen før har vært litt tøff. De startet med lunsj på Pillefyken, fortsatte ved kveitegrillen på Vintage Kitchen, var innom en bursdagsmiddag for en kampsportutøver på Katla, før kvelden ble til natt med marc-brennevin på Maaemo-sjef Esben Holmboe Bangs nye franske gourmetforehavende, Mon Oncle.

    ...



    Rake påpeker igjen at 92 besøk jo egentlig ikke er så mye, knapt nok åtte i året. Og hvilke beløp bruker andre på el-suv-bytter, på å banke ned nye kjøkkener og på hytteplattinger, kanskje?

    – Mange investerer millioner i å pusse opp leilighet. Du skal være ganske sær for å ha kontinuerlige «opplevelser» med å sitte og titte på den leiligheten din.

    ...

    – Hvor mye bruker du på restauranter og vin i løpet av året?

    – Jeg bruker absolutt alt jeg tjener på dette. Beløpet vil jeg gjerne slippe å se på trykk. Men hadde jeg tjent fem eller syv millioner, hadde jeg også brukt dem. Eller to hundre.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.829
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Noen har større matbudsjett enn andre


    Å spise på norsk gastronomis definitive flaggskip vil for to personer lett overskride 13.000 kroner. Et par av disse skikkelsene har flere besøk bak seg.

    De overgår ikke han i dette selskapet som nå holder døren. Rune Rake (60) trer i kveld over dørstokken på Maaemo for sitt livs 92. besøk.

    ...

    – Det er jo egentlig ikke så mye, sier Rake.

    – Det finnes spisesteder jeg har vært på flere ganger i løpet av ett eneste år.

    ...
    – Ett år var jeg på Le Benjamin rundt 100 ganger, for øvrig et meget hyggelig sted, men jeg ble så fed up av den franske spillelisten at jeg måtte gi meg, forteller han.

    ...

    Ryktene vil ha det til at Rake flyttet fra Majorstuen til Hausmannsområdet for å komme nærmere den epokegjørende restauranten Pjoltergeist (2013–2018).

    – Det er litt spøk, da, men det forkortet jo reiseveien, sier Rake fra eiernes nye sted, lunsjrestauranten Pillefyken på Tøyen, der vi naturligvis må ha lunsj, en flaske champagne, og litt rødvin før kveldens 21-retter.

    – Du var vel innom sånn annenhver kveld, anslår eier Sverre Bøyum forsiktig, mens han serverer ved bordet

    ...
    Ikke bare har han rukket spise 92 ganger på Maaemo, eller for den saks skyld rundt 70 ganger på nå enstjerners Hot Shop (som åpnet sent i 2018 og siden – som alle – har vært koronastengt mye av tiden)

    ...

    Helgen før har vært litt tøff. De startet med lunsj på Pillefyken, fortsatte ved kveitegrillen på Vintage Kitchen, var innom en bursdagsmiddag for en kampsportutøver på Katla, før kvelden ble til natt med marc-brennevin på Maaemo-sjef Esben Holmboe Bangs nye franske gourmetforehavende, Mon Oncle.

    ...



    Rake påpeker igjen at 92 besøk jo egentlig ikke er så mye, knapt nok åtte i året. Og hvilke beløp bruker andre på el-suv-bytter, på å banke ned nye kjøkkener og på hytteplattinger, kanskje?

    – Mange investerer millioner i å pusse opp leilighet. Du skal være ganske sær for å ha kontinuerlige «opplevelser» med å sitte og titte på den leiligheten din.

    ...

    – Hvor mye bruker du på restauranter og vin i løpet av året?

    – Jeg bruker absolutt alt jeg tjener på dette. Beløpet vil jeg gjerne slippe å se på trykk. Men hadde jeg tjent fem eller syv millioner, hadde jeg også brukt dem. Eller to hundre.
    Har hørt om folk som bruker titusenvis av kroner til hifi og musikk. 🥸
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Norske forfattere og deres koner, samt sentrale politikere, stod i kø for å sitte i Wilhelm Reichs Orgonskap, da han kom til Norge.


    Sean Connery gjenfant ståpikken sin etter å ha sittet i skapet:


    :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Man kan i det minste mimre om den tiden da Dagens Næringsliv var et Birken-organ med en mindre næringslivsseksjon.

    Sykkelbirkwb hadde 18500 påmeldte på det meste, nå 3500. Er mange år siden jeg hørte noen snakke om Birken på jobben

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.270
    Antall liker
    9.103
    Greit at det var en vurderingsevne og timing from hell fra de invoverte men derfra til å miste trua på hele menneskeheten er ganske stor...

    - Det er nok flere personer som kommer til å slite etter dette. At åtte menn ikke har klart å ta den vurderingen om at dette er helt utenfor hva som er akseptabelt, gjør at man mister trua på menneskeheten, sier Petersen.


     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.116
    Antall liker
    9.429
    Noen som har erfaring med å installere slike i Gnore? Finnes i "alle" amerikanske hjem. Kvern i avløpet på kjøkkenvasken.

    Avløp og rensesystemer er ikke dimensjonert for slikt i Norge. Det var en sak i Skien for endel år siden der en kar ville installere en slik kvern, men ble nektet av kommunen.
    Det hører med til historien at det hadde nok ikke blitt oppdaget dersom han ikke hadde forlangt å få redusert renovasjonsavgiften.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Gamle Stokke kommune testet dette i ganske stor skala. For innbyggerne var det helt genialt, og kloakknettet taklet det helt fint.
    Det strandet på renseanlegget, det hadde ikke kapasitet + at det manglet funksjoner for skille ut en del stoffer (nitrogen ?)
    Og det ville ikke politikkerne bruke penger på. Det interessante er at nå kan det hende alle kommunene rundt Oslofjorden blir "tvunget" til å gjøre de tiltakene / utbedringene uansett. Dette pga tilstanden i Oslofjorden.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.829
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Avløp og rensesystemer er ikke dimensjonert for slikt i Norge. Det var en sak i Skien for endel år siden der en kar ville installere en slik kvern, men ble nektet av kommunen.
    Det hører med til historien at det hadde nok ikke blitt oppdaget dersom han ikke hadde forlangt å få redusert renovasjonsavgiften.
    Vil en ikke får et økt rotteproblem når alle kjører matsøppelet ned i kloakken?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.852
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har erfaring med å installere slike i Gnore? Finnes i "alle" amerikanske hjem. Kvern i avløpet på kjøkkenvasken.

    En gang for lenge siden leste jeg en artikkel om hvordan det ser ut på bunnen av de store sjøene i USA/Canada. Det var helt for jævlig og skyldes slike kværner. På den andre siden så greier vi fint å ødelegge havbunen uten slike også, ref oppdrett!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.903
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Trenger ikke 4 mill for å lage en skytebane i en eksisterende kjeller, men en sum penger går det. Bl.a. til et ventilasjonsanlegg med tilstrekkelig kapasitet til å suge ut avgasser og partikler ved standplass Og en solid nok kulefanger til å handtere .45.

    Johan-Kr
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    "Nå er det vanlige folks tur," sier Jonas Gahr Støre. "Alle skal med!"

    Han er førstemann på opplæring ved Marinejegerkommandoen i Ramsund.

    zU2vZFO3k0ZcK_SzXtJloQgh-L3__V-v7iAgsV6apdZw.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.721
    Torget vurderinger
    2
    Geniet som krevde at Skeid skulle bruke kork på banen har en tung dag.

    Problemet er kunstgresset og plastgranulatet, men kork er nok ingen løsning.

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Da er det dags for å hive ut alt mulig utrendy man måtte ha av møbler og eventuelle andre interiørdetaljer man måtte ha som ikke er i tråd med de betydelige endringene som nå kommer

    1660673416887.png
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.829
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Kommer der epoken hvor stereoen blir middelpunktet av huset og ikke TVn lenger?
    Eller er det for mye å håpe?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.135
    Antall liker
    7.766
    Sted
    Oslo
    Dan Hylander (om noen husker ham) sa på tidlig 80tall da alle køtta håret: det gjør jeg ikke, og når langt hår igjen er på moten, er jeg langt foran de andre.
    Jeg tviholdt på vinyl da det var helt ute, og ser med skråblikk på hipstere som har "gjenoppdaget" vinyl!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Da jeg ikke har abo på Nettavisen kan jeg dessverre ikke informere om hva denne nye epoken faktisk innebærer så dere får leve i spenning en stund til. Eventuelt kjøpe Bonytt eller hva disse bladene nå heter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn