Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg så en del av en episode tidligere i høst og det er jo like dumt og tomt på ordentlig som i artikkelen. Fascinerende, egentlig.
    Jeg lurer stadig på om jeg har blitt enda mer spesiell for jeg klarer rett og slett ikke det meste som sendes av mainstream underholdning. Beat for Beat, Farmen, Senkveld med Harald og....? osv... osv...

    Jeg får nesten utslett når det står på.
    Det er jo derfor vi har hifien og musikken!
    Kan godt sitte i stuen, men det er veldig sjelden at jeg er aktiv tv-seer. Da putler jeg heller med mobil, nettbrett eller pc.
    I man caven, derimot, sitter jeg som regel med ryggen mot der tvn står, og så koser jeg med musikken. Ser jeg noe på tv, blir det helst sport.
    JEg kaller nå helst tvn for dumboxen, og det sier vel det meste.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg så en del av en episode tidligere i høst og det er jo like dumt og tomt på ordentlig som i artikkelen. Fascinerende, egentlig.
    Jeg lurer stadig på om jeg har blitt enda mer spesiell for jeg klarer rett og slett ikke det meste som sendes av mainstream underholdning. Beat for Beat, Farmen, Senkveld med Harald og....? osv... osv...

    Jeg får nesten utslett når det står på.
    Du glemte "Jakten", Luksusfellen, alle hersens lage-mat, bake- og pusse-opp-programmer (tror Sinnasnekkern er verst), 4-stjerners middag og hva nå alt heter/handler om.

    mvh
    Proffen
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det programmet der eiendomsmeglere tipper prisen på hus i områder de selv ikke opererer i er fint. Konseptet kan kanskje utvides ti for eksempel fiskehandlere som tipper prisen på eksotiske fisk.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.470
    Antall liker
    988
    Har ikke hatt tv på.. snart 15 år? og fikk ærlig talt litt sjokk en dag jeg var innom opphavet. Paps har alltid likt å se på Discovery (hai- og flykanalen), men nå består sendeplanen tydeligvis av en begredelig ensartet suppe av regissert, amerikansk deighjerne-tv hvor alt er scriptet, alle er skuespillere og påtatt Orange County Chopper-drama er regelen... eller kanskje var jeg bare mindre kritisk tidligere, og Beyond 2000, Steve Erwin og Arthur C. Clarke var omtrent like håpløst?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.507
    Antall liker
    6.897
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.

    Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.

    Johan-Kr
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.

    Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.

    Johan-Kr
    Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.

    Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.

    Johan-Kr
    Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.
    Ikke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.

    Et annet sted med noe å by på er The Great Courses Plus, nivået på disse forelesningsseriene er høyt. Det er mange som handler om historie, og jeg har ikke sett dem. Holder å med noen andre innen visualisering i matematikk og formell logikk, debatteknikk, kognitiv terapi, og et fotokurs fra en fra flink en National Geographics. Mine høyeste anbefalinger. Man får en gratis måned å prøve ut.

    thegreatcoursesplus.com

    Jeg gleder meg til å ta fatt på noen av historiekursene der. Mye som frister.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.

    Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.

    Johan-Kr
    Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.
    Ikke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.

    Et annet sted med noe å by på er The Great Courses Plus, nivået på disse forelesningsseriene er høyt. Det er mange som handler om historie, og jeg har ikke sett dem. Holder å med noen andre innen visualisering i matematikk og formell logikk, debatteknikk, kognitiv terapi, og et fotokurs fra en fra flink en National Geographics. Mine høyeste anbefalinger. Man får en gratis måned å prøve ut.

    thegreatcoursesplus.com

    Jeg gleder meg til å ta fatt på noen av historiekursene der. Mye som frister.
    ;)

    mvh
    Proffen
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Discovery og History Channel er ikke lengre hva de var. Stort sett bare mer eller mindre scripta realityprogrammer med ekstra innlagt tøv der nå. Før var det shark week, submatine weekend, history time tem og masse interessant. Nå er det stort sett oppstressa hjernedød-tv.

    Oppussingsprogrammer er grei nok underholdning - der kan man plukke opp et lite tips i ny og ne.

    Johan-Kr
    Heldigvis kan man finne særdeles mye spennende historie på youtube i disse tider. 10 - 20 minutters videoer som ofte er bedre enn hva history channel og discovery disket opp med. Man har ikke skuespillere som spiller den og den herskeren, og man slipper de patetiske slagscenene der romerne står 1 og 1 og slår på hverandre, og glemmer vesentligheter som formasjoner.
    Ikke tull en gang. Det er usannsynlig mye gull på youtube og AI-en der skremmer meg nesten av og til i hva den finner frem til meg.

    Et annet sted med noe å by på er The Great Courses Plus, nivået på disse forelesningsseriene er høyt. Det er mange som handler om historie, og jeg har ikke sett dem. Holder å med noen andre innen visualisering i matematikk og formell logikk, debatteknikk, kognitiv terapi, og et fotokurs fra en fra flink en National Geographics. Mine høyeste anbefalinger. Man får en gratis måned å prøve ut.

    thegreatcoursesplus.com

    Jeg gleder meg til å ta fatt på noen av historiekursene der. Mye som frister.
    ;)

    mvh
    Proffen
    Le så mye du vil, formell debatt er seriøst i USA i alle fall. Debattklubber på universitetetene og sykt formelle regler. Blir nesten kvegaukajoner av og til



    Kurset jeg anbefaler på greatcourses er med professor Jarrod Atchison:

    https://www.thegreatcoursesplus.com/show/the_art_of_debate
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @Deph: Smileyen var ikke ille ment!
    Mer som et blunk med øget mtp meningsutvekslingen vår.....
    Debatteknikk kan sikkert være grei å mestre, for all del.
    Det er en kunst å argumentere, for å avslutte med en drepende replikk. Debattvinner på KO gir en grei følelse.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ....on the other hand: I statene har de også stavekonkurranser, og det er visstnok stor stas å vinne de og....

    mvh
    Proffen
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De ynkelige små snøfnuggene kan jo handle en bærepose da for å kompensere.

    https://www.dagbladet.no/nyheter/brukte-handleposer-selges-pa-nett-for-flere-hundre-kroner/69157582
    Tja, jeg husker en tid da gamle damer brettet en Lerøy Mat-bærepose pent sammen i håndvesken og tok den opp da de skulle pakke ned varene fra Mekka eller det lokale samvirkelaget. Eneste forskjell er at de faktisk hadde fått tak i posen ved å handle noe på Lerøy og betalte ingenting for den.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De ynkelige små snøfnuggene kan jo handle en bærepose da for å kompensere.

    https://www.dagbladet.no/nyheter/brukte-handleposer-selges-pa-nett-for-flere-hundre-kroner/69157582
    Tja, jeg husker en tid da gamle damer brettet en Lerøy Mat-bærepose pent sammen i håndvesken og tok den opp da de skulle pakke ned varene fra Mekka eller det lokale samvirkelaget. Eneste forskjell er at de faktisk hadde fått tak i posen ved å handle noe på Lerøy og betalte ingenting for den.
    Mange som tar med pose i butikken fremdeles. Men jeg har faktiske en gammel mekkapose liggende, superhipster. Du får den ikke for under 5000.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.720
    Torget vurderinger
    2
    ^Slik sekk har jeg ... men tilstår at jeg bruker en nyere sekk når jeg sykler til butikker.

    William Gibson ble kjent for sine fremtidsvisjoner, med utgangspunkt i spesielt internettets potensial. Han kommenterer tørt at republikanerne har gitt korporasjoner/store selskap samme beskyttelse og rettigheter som ellers kun gis til individer. Neuromancer kom ut i 1984.

    Skjermbilde 2017-12-17 kl. 11.58.57.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.720
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm. Undres om en trailer med oliven- og eukalyptusved til Norge er innafor rent miljømessig? Da har jeg ved i minst ti år og hvilken ved!

    IMG_1621.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hmmm. Undres om en trailer med oliven- og eukalyptusved til Norge er innafor rent miljømessig? Da har jeg ved i minst ti år og hvilken ved!
    Det kommer jo mange laster hvert år fra Litauen med vanlig peisved, så hvorfor ikke. Ta med litt appelsintre til røyking så tror jeg det er vel verdt det hele.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.720
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm. Undres om en trailer med oliven- og eukalyptusved til Norge er innafor rent miljømessig? Da har jeg ved i minst ti år og hvilken ved!
    Det kommer jo mange laster hvert år fra Litauen med vanlig peisved, så hvorfor ikke. Ta med litt appelsintre til røyking så tror jeg det er vel verdt det hele.
    Ja, ironisk nok var det bjørkeved fra Lituauen til salgs på Syndin, midt i Valdres. Fjellet gror igjen med bjørk, men man henter veden i Litauen. Jeg får ta noen regnestykker. Oliven og eukalyptus har høy egenvekt, høyt innhold av olje og brenner vakkert og lenge. Kan også få mandeltre ... men naturligvis best å snurre motorsag oppe på fjellet.

    Vel, det beste er å gjøre som naboen, som bruker øks og håndsag på fjellet og som får ned veden med hest og kjerre.

    olivestack.jpg
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Kjenner meg litt igjen. Første bilen jeg hadde var en Saab 99. Tannhjulsstyring. problemet var at nesten alle tennene var borte etterhvert og de var nesten en full runde med slark på rattet. ... men men, man tar hva man haver. Gikk bra da, siste tannen falt bort og jeg havnet rolig i grøften uten dramatikk.

    Med litt mer erfaring fra biler, mekanikk og slikt hadde man kanskje sett at denne burde vært på verksted før grøfteturen. Jeg lever ennå så ...

    Man gjør gjerne det meste ut av det lille man har til rådighet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn