Digital eq

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hvis du skal ha digital inn og ut, er svaret greit. MiniDSP OpenDRC DI. Kombiner med en PC til styring, en ministreamer for å gi en digitalutgang for måling og en uMIK-1.

Dette kan siden bygges ut med Dirac Live, eller du kan gå rett på en DDRC-22D.

Johan-Kr
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
260
Antall liker
184
Hvis du skal ha digital inn og ut, er svaret greit. MiniDSP OpenDRC DI. Kombiner med en PC til styring, en ministreamer for å gi en digitalutgang for måling og en uMIK-1.

Dette kan siden bygges ut med Dirac Live, eller du kan gå rett på en DDRC-22D.

Johan-Kr
Det var den første jeg fikk anbefalt i denne tråden.
Hvorfor er saken klar ??
Det er flere som klager på billige komponenter med Bheringer. Er ikke det samme gjeldene her ?
Jeg aner ikke, så du må gjerne overbevise meg litt.
Luer på hvilke argumenter som taler til fordel for denne.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Jeg har en god del erfaring med behringer-produkter (både i hifi-kjeden og til musikk-spilling og -produksjon), og har en minidsp-boks nå. Minidsp kan man kjøpe helt trygt. De har god kvalitetskontroll, og leverer kvalitet i alle ledd. Så minidsp er min anbefaling også.

Behringer er litt mer ymse. Jeg har hatt syv produkter med behringer-logo på, alt fra mikrofon til lydkort til forsterker. Av disse har seks fungert helt utmerket, mens ett var skandaløst dårlig. Det forholdstallet reflekterer sånn noenlunde erfaringene til andre på nettet. De fleste er storfornøyd, og synes de får ekstremt mye for pengene. Men det finnes alltid enkelte brukere som er misfornøyd, fordi kvalitetskontrollen tydeligvis har sviktet. Likevel kommer jeg defintivt til å fortsette å kjøpe behringer for min del.

Hvis det her dreier seg om et produkt som er brukt, og selgeren virker ordentlig og kan forsikre om at alt er i orden, ville jeg egentlig ikke vært så alt for engstelig for å slå til, selv om det er produsert i Kina.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Billige komponenter slår mest ut hvis du har analoge greier inne i bildet. MiniDSP er flinke på digitalteknikk, og har brukbar styr på programvaren.

Johan-Kr
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
260
Antall liker
184
Billige komponenter slår mest ut hvis du har analoge greier inne i bildet. MiniDSP er flinke på digitalteknikk, og har brukbar styr på programvaren.

Johan-Kr
Joda. Men det er helt klart forskjeller her også.
Ser at AV shop har noen produkter, fra MiniDSP.
Men finner ikke denne. Er der andre som handler disse i Norge.
Noen som vet.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du kan handle rett fra Minidsp. Du har varene ila ei uke. Det koster om lag $40 i frakt, og så moms og momsklarering.

Johan-Kr
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
260
Antall liker
184
Du kan handle rett fra Minidsp. Du har varene ila ei uke. Det koster om lag $40 i frakt, og så moms og momsklarering.

Johan-Kr
Liker å handle Norsk.
Men om ingen har den, har jeg jo ikke noe valg.
Venter fortsatt på svar fra han med Accuphasen.
Den hadde tatt seg veldig flott ut i hylla.
Time vil show.........
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
260
Antall liker
184
Jeg kan vel bruke denne ??

[h=1]MiniDSP 10x10HD[/h]
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hvis målet er EQ, så er OpenDRC og DDRC vesentlig mere kapabel enn 10x10HD og 4x10HD, da de to sistnevnte ikke støtter FIR-filtre, og dermed ikke kan korrigere respons og fase uavhengig. Hvor stor forskjell det vil gjøre i ditt tilfelle kan jeg ikke svare på, men i forhold til pris, så er 10x10 begynt å komme relativt nære prisen for DDRC22D.

Johan-Kr
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Disclaimer #1: Det jeg skriver her sier ingenting om lyden i nevnte eq.
Disclaimer #2: Behringer er så billig at den kan uansett handles inn om så bare for nysgjerrighetens skyld.

Ordet jallamerke dukket opp på forrige side. Det ble hevdet at Behringer er et stort merke så det er ikke et jallamerke. Sorry der, altså. I all den tid jeg jobbet proff med lyd var Behringer regnet som jallamerke av proffe lydteknikere, kanskje mest av studioteknikere. De hadde gjort seg berømte med en gråsonelovlig kopi av en berømt DBX-kompressor som jeg hadde i studio. Jeg må vedgå at den låt forbløffende bra til prisen, kanskje like godt som den fra DBX, men Behringer var likevel regnet som jalla for low budget hjemmestudioer.
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
260
Antall liker
184
Da har jeg bestilt MiniDSP OpenDRC DI.
Skal vel ta en ukes tid vel.
Har dessverre ikke tid til å få testen den ut når den kommer, men skriver så fort det lar seg gjøre.

Han som skulle selge Accuphasen, er tydlighvis ikke interessert i salg.
Fikk ett svar, etter det, er det blitt stille. Med en slik innstilling, vil jeg heller ikke handle med han.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.664
Torget vurderinger
1
Disclaimer #1: Det jeg skriver her sier ingenting om lyden i nevnte eq.
Disclaimer #2: Behringer er så billig at den kan uansett handles inn om så bare for nysgjerrighetens skyld.

Ordet jallamerke dukket opp på forrige side. Det ble hevdet at Behringer er et stort merke så det er ikke et jallamerke. Sorry der, altså. I all den tid jeg jobbet proff med lyd var Behringer regnet som jallamerke av proffe lydteknikere, kanskje mest av studioteknikere. De hadde gjort seg berømte med en gråsonelovlig kopi av en berømt DBX-kompressor som jeg hadde i studio. Jeg må vedgå at den låt forbløffende bra til prisen, kanskje like godt som den fra DBX, men Behringer var likevel regnet som jalla for low budget hjemmestudioer.
En del av mine musiker-venner (de av dem som også er opptatt av utstyr da) har et ambivalent forhold til Behringer. Flere av dem er jo ustyrs-freaks... De har et semi-religiøst forhold til akkuat den mic-preampen, osv. Og de tenker også at Behringer er litt jalla. Samtidig innrømmer de, når jeg spør, at de ofte synes Behringer leverer varene, og at de gjerne kjøper Behringer hvis de er tight on cash (og det er de jo rett som det er). Jeg har derfor ikke inntrykk av at Berhinger blir regnet som dårlig i musiker-miljøer (studio- og tekniker-miljøer kjenner jeg dårlig til). Snarere blir det regnet som litt - ja, billig. Og det er jo helt riktig. For egen del synes jeg jo likevel at Behringer ofte gir helt eksepsjonell kvalitet for pengene. Men som sagt kan man i blant være uheldig, fordi kvalitetskontrollen noen ganger svikter.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg nekter heller ikke for at "kopien" til Behringer ikke stod noe særlig tilbake for originalen når det kommer til lyd. Selv har jeg nå et Behringer UCA222-lydkort som jeg synes låter greit. Og jeg vurderer en liten USB-mixer og mikrofon fra Behringer til junior. Så ytelse har jeg egentlig ikke noe å utsette på, men det er billig utstyr i prosammenheng, og jeg tror nok det finnes de som aldri ville rørt noe fra Uli Behringers hånd. Her på sentralen er det nok Tannoy-fansen som er mest opprørt over mannens disponeringer. ;)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Noe nytt på digital-eq fronten?
Er det fremdeles Behringer og nanodigi som gjelder i den rimelige ende?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.284
Torget vurderinger
2
JRiver har EQ softwaren om man vil benytt det...
 
Topp Bunn