Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Er det noe mer og utvikle på expert serien ? Hatt Devialet siden første utgave og oppgradert videre,i dag spiller og streamer den alle format sømløst både fra telefon og roon server
    Er vel ikke siste skrik i hverken brukergrensesnitt eller -vennlighet med tanke på romkorreksjon/EQ, lasting av oppsett osv? Folk sliter tilsynelatende med Air fortsatt hvis postene på Devialetchat stemmer.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Har hatt Expert 440 i 3 år nå, og det har fungert sømløst for meg i alle fall.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er vel ikke siste skrik i hverken brukergrensesnitt eller -vennlighet med tanke på romkorreksjon/EQ, lasting av oppsett osv? Folk sliter tilsynelatende med Air fortsatt hvis postene på Devialetchat stemmer.
    Air virker fint fra roon, ikke støtte lenger på mac (64 bit).
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ja jo men fungerer ikke den fjernkontrollen du har, eller blir den på telefonen for enkel ?
    Vanskelig for og se andre forsterkermerker som har kommet lengre, det eneste jeg kan se av nyttige nyvinninger er en bedre dac modul i fremtiden :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ja jo men fungerer ikke den fjernkontrollen du har, eller blir den på telefonen for enkel ?
    Vanskelig for og se andre forsterkermerker som har kommet lengre, det eneste jeg kan se av nyttige nyvinninger er en bedre dac modul i fremtiden :)
    Jeg går for alt-i-ett boombokser laget av fransk plast og aluminium, så Expert har jeg kun lest meg opp på. Boomboksen har fått en svært god app til slutt. Det tok bare litt over 6 år.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ja jo men fungerer ikke den fjernkontrollen du har, eller blir den på telefonen for enkel ?
    Vanskelig for og se andre forsterkermerker som har kommet lengre, det eneste jeg kan se av nyttige nyvinninger er en bedre dac modul i fremtiden :)
    Siden det bare er en knapp på den så er det ikke noe poeng å ha den tilgjengelig for betjening, men for å se displayet om man gjør noen forandringer må man står rett over den. Så en app som viste det man ser på displayet hadde vært fint. Og konfigurering fra web og laste opp til spiller uten å bruke sd kort hadde heller ikke vært feil. Dacen er vel så integrert at alt det meste må byttes da.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ja de skal jo leve av markedet og hva de ønsker som alle andre
    Så lifestyle produkter er vel veien og gå, hifi er etter hvert ganske smalt,så det blir vel en liten sidesjanger
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg går for alt-i-ett boombokser laget av fransk plast og aluminium, så Expert har jeg kun lest meg opp på. Boomboksen har fått en svært god app til slutt. Det tok bare litt over 6 år.
    Kun hørt et stereo par av den første toppmodellen (gold?), var ikke noe for meg.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det hjelper med eq, jeg lover. Skal sies at jeg foretrekker Kii Three.
    Vurderte Kii , men var for dyre for meg da. Hadde jeg ikke hatt platespiller hadde jeg hatt noe tilsvarende nå.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vurderte Kii , men var for dyre for meg da. Hadde jeg ikke hatt platespiller hadde jeg hatt noe tilsvarende nå.
    Platespiller er ingen hindring. Du trenger bare en god ADC eller en RIAA med digitalutgang. Jeg stortrives med Parks Audio Puffin. Ca en million innstillinger å gå seg vill i. Fantastisk verktøy for tweaking.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har jo Devialeten nå, har vurdert å selge den ene men tviler på jeg får en pris jeg er fornøyd med.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har jo Devialeten nå, har vurdert å selge den ene men tviler på jeg får en pris jeg er fornøyd med.
    Er ikke verre enn å prøve. Hvis du ikke får prisen du ønsker behøver du jo ikke å selge.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Katta er ute av sekken.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Selger du alle Phantom nå?
    Er en på vei nordover allerede?
    Nope, jeg beholder fire Silver; to til musikk og tv der surroundoppsettet har vært, en til tv i stua og en for å plage naboer på finværsdager. Hvis Dione får strålende kritikker over hele fjøla/planken kan det hende jeg kjøper en for test. Da rommet er åpent mot venstre vil ikke venstre bakkanal bli reflektert i vegg for å lage fake surround, så kan hende det er bortkastet.
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ny Devialet Air driver, så nå virker den endelig på lapptoppen min.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Et lite spørsmål fra en nykommer i Devialet-klubben.
    Jeg har kjøpt et par Phantom Silver til stua
    Jeg nyter helst musikk fra viny, mens de andre i familien spiller fra mobiltelefon....
    Hvordan kobler dere andre platespiller til Phantom?
    Devialet sin Arch, eller Riaa med optisk ut?
    Jeg må finne en litt enklere løsning enn slik jeg har det nå.
    Platespiller - Pro-Ject Riaa - Yamaha WXC-50 - Devialet Silver :rolleyes:
    Blir liksom et unødvendig ledd i et anlegg som skal være så enkelt som mulig.
    Takk for tips
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et lite spørsmål fra en nykommer i Devialet-klubben.
    Jeg har kjøpt et par Phantom Silver til stua
    Jeg nyter helst musikk fra viny, mens de andre i familien spiller fra mobiltelefon....
    Hvordan kobler dere andre platespiller til Phantom?
    Devialet sin Arch, eller Riaa med optisk ut?
    Jeg må finne en litt enklere løsning enn slik jeg har det nå.
    Platespiller - Pro-Ject Riaa - Yamaha WXC-50 - Devialet Silver :rolleyes:
    Blir liksom et unødvendig ledd i et anlegg som skal være så enkelt som mulig.
    Takk for tips
    Gratulerer med Phantom Silver!
    Jeg bruker Parks Audio Puffin til Phantom. Den låter flott og har tilnærmet uendelig med justeringsmuligheter.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Gratulerer med Phantom Silver!
    Jeg bruker Parks Audio Puffin til Phantom. Den låter flott og har tilnærmet uendelig med justeringsmuligheter.
    Takk.
    Jeg så nettopp en filmsnutt på Youtube om den.
    Jeg tror nok den kan være veien å gå ja...
    Veldig spennende sak.(y)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har et lite problem som oppsto idag på mine Devialet D440 Pro. Skulle starte opp, som vanlig, ingen forandringer gjort, men begge nekter starte; De går som normalt og loader inn, før den restarter igjen og 440 pro logo kommer. Har tatt ut alt av kabler, tatt av begge over tid, konfiguert simkort igjen, men samme resultat. Den booter opp og restarter igjen fra begynnelse. Det var mye lyd inatt og lurer på om den kan ha blitt ødelagt på et vis? Men da hadde den vel ikke startet i det hele tatt...Noen som har opplevd lignende problem?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.583
    Antall liker
    3.668
    Torget vurderinger
    6
    Gikk igjennom systeminfo nå og ser dette som står; Må gjerne sendes til Frankrike for rep? Dc offset står på Master enhet
    I alle de årene jeg har forhandlet Devialet. Så har jeg ikke vært borti den feilkoden. Virker som det er DC på utgangen og derfor starter den ikke for å beskytte høyttalerne.
    Her har det blitt en feil som du må ta direkte opp med Devialet. Om du har hatt lyn og torden og det kan være årsaken? Så blir det en forsikringssak.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    I alle de årene jeg har forhandlet Devialet. Så har jeg ikke vært borti den feilkoden. Virker som det er DC på utgangen og derfor starter den ikke for å beskytte høyttalerne.
    Her har det blitt en feil som du må ta direkte opp med Devialet. Om du har hatt lyn og torden og det kan være årsaken? Så blir det en forsikringssak.
    Har tatt kontakt med dem og venter på svar nå. Hadde noe torden og slikt for noen dager siden, men da tok jeg dem av. Men mulig noe har skjedd grunnet det uansett, jeg vet ikke? Jeg får se hva Devialet sier, regner med de må sendes nedover ja. Takker for svar
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.786
    Antall liker
    14.613
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet tilbyr nå Phantom i surround. Noen som greier å identifisere hvilken forforsterker de bruker?
    unnamed.jpg
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Vurderer enten to stk Expert 440 eller en stk 250 pro. Hva anbefales fra dere som har erfaring? Prisen er omtrent d samme
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Vurderer enten to stk Expert 440 eller en stk 250 pro. Hva anbefales fra dere som har erfaring? Prisen er omtrent d samme
    Eller oppgradere med 1stk 250pro igjen seinere til 1000pro😁
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Snakka med en ikke navngitt forhandler i dag som anbefalte meg en stk 250 i stedet for 2 stk 220 (440) til mine Focal Scala V2 Utopia III høyttalere. Vanskelig valg.... Mindre power men bedre lydkvalitet visstnok..
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Snakka med en ikke navngitt forhandler i dag som anbefalte meg en stk 250 i stedet for 2 stk 220 (440) til mine Focal Scala V2 Utopia III høyttalere. Vanskelig valg.... Mindre power men bedre lydkvalitet visstnok..
    …, å høre på forhandler…😂😜
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Ja... ser den. Skulle gjerne hatt noen brukererfaringer anf det valget...
    Tror ikke du bommer mtp valg av 440 eller 250. Begge driver det meste med god margin, og lyder veldig bra.Hadde selv en førstegenerasjons Dev, het vel 240 den gang i 2011, brukte den på lette og mer utfordrende laster. Har hørt 440 på demo og det låt topp. Personlig ville jeg ha sjekket opp 250 iom at det ligger en Proutgave på brukten.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.309
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Ja... ser den. Skulle gjerne hatt noen brukererfaringer anf det valget...
    Tipper anbefalingen til Morten (NAT) er basert på brukererfaring og at han er ærlig når han anbefaler 440 Pro. Han har jo forhandlet disse produktene over lang tid.
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Ja er sikkert riktig det. tror det er ett fett for forhandler om jeg kjøper to stk 220 eler en 250. prisen er så og si identisk... Men hadde vært fint om Morten kunne utdypa hvorfor utover det opplagte med mer kraft osv. Jeg ser en utfordring i å koble til mine 2 subber JL Audio e110 som har dual inputs. Dvs at jeg kan bruke de til både musikk og hjemmekino via bypassfunksjon, der Devialet da driver frontene i hjemmkinoen via min marantz prosessor, men også er koblet opp til ampen for bruk i stereo. Har i dag en PS Audio BHK pre som har både XLR og RCA output. XLR går til pwerampen mens rca går til subbene. De samme subbene er også koblet til Marantzen vi sub out med to separate rca kabler.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Snakka med en ikke navngitt forhandler i dag som anbefalte meg en stk 250 i stedet for 2 stk 220 (440) til mine Focal Scala V2 Utopia III høyttalere. Vanskelig valg.... Mindre power men bedre lydkvalitet visstnok..
    Er dessverre ikke enig der. Er enig i at 1 vs 1 der så vinner 250, men med små marginer. 2 stk 440 vs en 250 var, hos meg iallefall, langt å foretrekke
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn