Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sitter det en PCM1792 DAC i Devialet?
    I følge tekniske spesifikasjoner; ja.
    Det er jo allment kjent at Devialet også rangerer høyt lydmessig. Det er jo en vellykket og balansert pakke. Jeg har forsøket finne ut av nivået på DAC'en i denne. Er det noen grunn for at Devialet ikke velger eks ESS Sabre? Eks: ESS 9038PRO ?
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Først vil jeg takke Fugazi så mye for att han tok med badevakten sin på tur:) Jeg skrev også i ett tidligere innlegg att om noen hadde mulighet til og la meg få teste Devialet så kunne jeg tilby god musikk og en flaske vin, vinen gikk selvfølgelig i glemmeboka, så den har du tilgode Fugazi:) men masse musikk ble det.
    Jeg ble også Overasket over hvor langt en Devialet 220 pro drar det lydmessig.
    Jeg er forøvrig enig med de fleste betraktningene til Fugazi, men kan tilføye noen ting.
    Skulle man prike litt,så Satt jeg pris på dybdeperspektivet Mark Levinson 326s og Plinius Reference effekt ga,
    som også Fugazi nevnte så føler man att artistene trekker seg litt lengre frem i lydbildet med Devialet,
    men man kan også si att på dette parameteret er den ene kombinasjonen heller annerledes, og ikke nødvendigvis bedre.
    Jeg synes også ML og Plinius ga litt mere konturer/fylde på spesielt en demo låt jeg hadde med piano spilling.
    Jeg angrer litt på hvorfor vi ikke fikk testet drivverket rett i Devialet uten Sam.
    Bass gjengivelsen med drivverk rett i 220 samt Sam var nesten som og plutselig få 2 stk 15" subwoofere i rommet, og jeg begynte og lure på om det var noen eq instillinger som vi hadde oversett med tilkobling via Aes tilkoblingen på Devialet.
    Hadde jeg tweaket litt og justert litt på ht plassering så tror jeg kombinasjonen Devialet 220/G2 kunne nådd langt lydmessig, kanskje ikke overgått ML og Plinius men da har man også alternativet og gå for Devialet 250/440 og 1000, hvem vet kanskje jeg får sjekke det ut:)

     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Nå har jeg fått hørt litt på devialet 220 pro den siste uka. Først med pc som lydkilde via air og den innebygde streameren. Dette fungerer, men ikke i nærheten av en fritt stående streamer. Kan være pc'ns skyld. Med bluesound node 2 koblet digitalt til d220 blir lyden betraktelig bedre. Streamer tidal hifi via wifi og lyden er meget god. På onsdag fikk jeg tilgang til MQA via bluesound node 2 og et album jeg har hørt mange ganger fikk nå et bra løft. Spennende!
    Devialet 220 pro lyder som 100kkr og vel så det hvis høyttalere og signalkilder tillater det. Jeg jobber derfor med signalkilde for tiden. Node 2 er kjempebra men jeg har nok litt og hente her. Forskjellen mellom d200 og d220 er verdt oppgraderingskostnaden!

    mvh jbm
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg fått hørt litt på devialet 220 pro den siste uka. Først med pc som lydkilde via air og den innebygde streameren. Dette fungerer, men ikke i nærheten av en fritt stående streamer. Kan være pc'ns skyld. Med bluesound node 2 koblet digitalt til d220 blir lyden betraktelig bedre. Streamer tidal hifi via wifi og lyden er meget god. På onsdag fikk jeg tilgang til MQA via bluesound node 2 og et album jeg har hørt mange ganger fikk nå et bra løft. Spennende!
    Devialet 220 pro lyder som 100kkr og vel så det hvis høyttalere og signalkilder tillater det. Jeg jobber derfor med signalkilde for tiden. Node 2 er kjempebra men jeg har nok litt og hente her. Forskjellen mellom d200 og d220 er verdt oppgraderingskostnaden!

    mvh jbm
    Fint at du deler erfaringen din!
    Har ikke prøvd egen streamer ennå, men må nok teste det.
    Her går det i MacMini med Roon som sender til 220Pro med ethernetkabel via AIR. Siste versjon AIR låt bedre enn USB hos meg, selv med ganske dyre USB-kabler. Mac er ikke laget for å være high-end lydkilde, så det kan helt sikkert bli bedre. Men jeg liker AIR, og tror at en av grunnene til det er at den unngår jitter problematikk som USB/ COAX/ opisk har. Men det nok andre problemer, ethernet er heller ikke laget for lyd egentlig.
    Håper du legger ut flere erfaringer når du får testet flere kilder:)
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Streaming

    Har stort sett bare brukt AIR3 beta som kilde i lang tid. Før AIR3 beta kom brukte jeg USB da en god USB kabel låt bedre enn AIR da.
    Nå fikk jeg anledning til å teste Sonore MicroRendu, liten dings som koples til ethernet og USB-kabel til Devaliet. Roon finner denne som lydenhet, enkelt og greit oppe å går. Denne dingsen har fått veldig bra omtale, bl.a på Computeraudiophile.
    Har byttet mellom AIR og MicroRendu som kilde noen dager.
    Veldig bra lyd av begge kilder:)
    Sonore litt snillere og behagelig, litt mer sprut og gnist av AIR. Men SMÅ forskjeller i mine ører.
    Min konklusjon:
    MicroRenu er nok et veldig bra produkt. Men AIR er en lydmessig glimrende overføring:)
    Fortsetter med AIR, og tester heller forskjellige ethernetkabler og eventuelle andre tiltak på ethernet. Kople ethernet til Synergistic jordingsblokk kanskje?

    Forøvrig har AIR fungert knirkefritt hos meg etter at jeg for mange måneder siden oppdaterte til Sierra operativsystem. Før det måtte jeg stadig slå av og på AIR etter at det plutselig ble stille.
     

    Rusken

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Expert 120 til Pro 220

    Hei,

    Jeg er en strålende fornøyd eier av en Devialet 120 i stua og en Phantom Silver på hytta:) Ikke veldig kunnskapsrik på lyd, men vet å kose seg. Som nå med John Olav Nilsen og rødvin. Kort spørsmål: Vil jeg ha glede av upgrade til Pro 220? Kanskje et litt håpløst spørsmål, men takker for alle svar - spesielt fra noen som har gjort akkurat dette.

    Håper alle har en flott kveld med lyd i øret:)
    Rusken
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Devialet 200 har vel hatt det lille ekstra ifht 120 etter hva jeg har lest. Jeg har ikke hørt 120 men har/hadde 200 som hadde fantastisk lyd. Jeg har oppgradert min 200 til 220 pro og lydkvaliteten er bedre!
    Er glad for at jeg oppgraderte selv om det koster litt. Så svaret på spørsmålet ditt er JA :).
    Men den vil ikke prestere bedre enn det svakeste leddet i systemet.

    jbm
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Jeg er en strålende fornøyd eier av en Devialet 120 i stua og en Phantom Silver på hytta:) Ikke veldig kunnskapsrik på lyd, men vet å kose seg. Som nå med John Olav Nilsen og rødvin. Kort spørsmål: Vil jeg ha glede av upgrade til Pro 220? Kanskje et litt håpløst spørsmål, men takker for alle svar - spesielt fra noen som har gjort akkurat dette.

    Håper alle har en flott kveld med lyd i øret:)
    Rusken
    Jeg oppgraderte fra 120 til 220Pro, og det er ingen tvil om at 220Pro er betydelig bedre enn 120.
    120 er igjen et kupp til prisen, spesielt brukt.
    Om det er verdt det er en personlig vurdering, jeg angrer vertfall ikke. Resten av utstyret må nesten stå i stil (svakeste ledd). For ikke å snakke om rommet, plassering, kabler, strøm osv - men det gjelder jo uansett utstyr.

    Lykke til:)
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Har blitt nysgjerrig på Devialet i det siste, og vurderer dette som en aktuell sak til kjellerstua hvor jeg har et par Audio Physics Virgo 25 høyttalere, Auralic Aries samt en Rega P3 med ASR Basis Mini mkIII RIAA-trinn til.

    Har en del spørsmål jeg håper dere kan være behjelpelig med å svare på:
    1) Vil Devialet's interne RIAA kunne matche ASR'en?
    2) Har skjønt det slik at Devialet ikke har en innebygget streamer, og at jeg derfor må beholde Aries. Det er uaktuelt for meg å streame fra telefon eller annen pc til Devialet - jeg vil ha en løsning ala Aries uten avhengighet til telefon eller pc for avspilling. Har jeg forstått dette riktig?
    3) Dersom Devialet ikke har innebygget streamer - er dette noe som vil komme? I så fall: en software-oppgradering eller vil det komme nye modeller med dette innebygget? Antar gamle modeller i så fall kan oppgraderes mot ekstra kostnad?
    4) Er 130 og 220 identisk med tanke på funksjonalitet? Er eneste forskjell effekt? Vil 130 klare å drive Virgo 25 på en bra måte, eller bør jeg sikte høyere?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    oki sa roon core ligger pa nas,n ....trodde du kunne streame pa same mate til Devialetn ,og styre fra Roon app
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Hei Slettix,
    Jeg lånte en devialet 200 som jeg koblet til virgo 25, og med cd drivverk låt det det helt fantastisk. Virgoene ble klarere i toppen og med sam funksjonen koblet inn ble det dypere bass enn hva jeg var vant til, og det på riktig måte.
    De oppgraderte modellene skal få en oppdateringen i 2017 som gjør expert pro serien uavhengig av ekstern avspilling via air eller egen streamer som auralic, bluesound mfl. Om denne muligheten blir så bra at en ekstern streamer ikke blir nødvendig får tiden vise.

    Har hørt auralic aries på devialet 220 pro og lyden var "high end" så det holdt. Så en egen streamer er nødvendig enn så lenge. :)

    jbm
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei folkens.
    Jeg har hatt litt trøbbel med REMOTE etter oppgradering. Volumet hang seg og litt dårlig rekkevidde. Sendte en mail til Devialet support igår kl 16.
    Fikk svar nå og ny REMOTE er på vei i posten. Sendes med express og forventet mottatt imorgen eller fredag. Jeg er nesten målløs av servicen. Verdensrekord i responstid. Fantastisk
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg med stor entusiasme inn i Devialet-tråden! Kjøpte en 220 for en uke siden som har erstattet en T+A PowerPlant, ASR Minibasis mkIII riaa og en Rega dac. Driver mine Audio Physic Virgo 25 med autoritet. Kildene er en Rega P3 og en Auralic Aries med Wimp Hifi og Roon. Fungerer aldeles strålende!

    Ny Devialet 220 i hus-3.jpg


    Ny Devialet 220 i hus-11.jpg


    Ny Devialet 220 i hus-15.jpg


    Ny Devialet 220 i hus-29.jpg


    Om jeg skal komme med noen kritiske bemerkninger synes jeg fjernkontrollen er litt dum. Den burde åpenbart hatt en skjerm på toppen som hadde vist volum, SAM etc, da displayet på forsterkeren ikke kan brukes til så mye fornuftig når du sitter i lytteposisjon. Appen til Iphone fungerer jo greit, men synes den er treg. Og hvorfor er det ikke en Ipad app med mer funksjonalitet enn det Iphone appen tilbyr?
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Gratulerer med Devialet 220 pro! Det anlegget du har med dev220pro som "motor" spiller sannsynligvis med glød og nerve. Musikken blir vanedannende tenker jeg. Jeg er ikke helt i mål med signalkilde men hører at min 220pro leverer lyd i øverste klasse. Imponert over det devialet har fått til i disse små boksene.

    jbm
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Gratulerer, slettix. Fortell om lytteinntrykkene også etter at du har hatt utstyret en stund. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Var borte et par dager og skulle sette på anlegget. Master-Devialeten var død! Koblet fra alt, ventet et minutt (som jeg ble anbefalt av importøren) og koblet kun til strøm. Men, niks skjedde. Slaven fungerer; den lyser ihvertfall opp.

    Det har ikke akkurat vært tordenvær i det siste, så hva som har skjedd, vet jeg ikke. Dessuten har vi nyinnstallert grovvern.

    Importøren anbefaler oppgradering av begge komponentene til 220 Pro (til sammen blir det 440 Expert Pro til ca. 6000 Euro). Vel, grubler et par dager til hvis ikke noen har et godt forslag.

    Bra vi har et anlegg til i stuen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er reklamasjon. Du skal ikke betale for å få det fikset.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei.
    Tenkte å spørre ekspertene her i tråden.
    Jeg vurderer nytt høytaler system med 2 stk subber. Er det praktisk mulig med 1 stk Devialet, eller må jeg i tillegg skaffe en slave?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det er reklamasjon. Du skal ikke betale for å få det fikset.
    Nei, jeg mener heller ikke det. Men, importøren er en smule ivrig på at jeg skal oppgradere. Det må jeg selvfølgelig betale for, men importøren slipper dermed alle kostnadene som ellers ville påløpt ved en reklamasjon. Vil jeg tippe.

    Uansett: Hvorfor sier ikke importøren flg.:

    - Kom hit med den, og vi fikser den. With a Smile.

    Merkelig hvor hardt noen importører arbeider for å avslutte et kundeforhold.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Rett og slett uforståelig praksis og helt uakseptabelt. Ikke noe særlig kjekt å høre at man får så slett kundeservice at man blir oppfordret til å bruke 60 000 kroner og så vente en måned eller to før man får lyd igjen når det er en reklamasjon.

    Husker jeg opplevde akkurat det samme som deg med en strømforsyning til pc som ikke funket etter en ferie. Sendte denne inn til komplett.no og to dager etter jeg sendte postpakke sto pengene jeg betalte på konto.

    Jeg hadde ikke akseptert at forhandler snor seg unna på denne måten. Da skulle du i det minste hatt gratis oppgradering på det defekte produktet.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    609
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hei.
    Tenkte å spørre ekspertene her i tråden.
    Jeg vurderer nytt høytaler system med 2 stk subber. Er det praktisk mulig med 1 stk Devialet, eller må jeg i tillegg skaffe en slave?
    Du bruker line out til subbene. Jeg har kjørt den løsningen selv om jeg i dag har gått over til slave.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei.
    Tenkte å spørre ekspertene her i tråden.
    Jeg vurderer nytt høytaler system med 2 stk subber. Er det praktisk mulig med 1 stk Devialet, eller må jeg i tillegg skaffe en slave?
    Du bruker line out til subbene. Jeg har kjørt den løsningen selv om jeg i dag har gått over til slave.
    Takker for svar
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei.
    Tenkte å spørre ekspertene her i tråden.
    Jeg vurderer nytt høytaler system med 2 stk subber. Er det praktisk mulig med 1 stk Devialet, eller må jeg i tillegg skaffe en slave?
    Du bruker line out til subbene. Jeg har kjørt den løsningen selv om jeg i dag har gått over til slave.
    Ser dette riktig ut? Det er slik jeg har konfigurert idag. Kjører pre out til hodetelon forsterker.
    Må vel bli som dette ved bruk av 2 stk subb?


    devialet konfig.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Rett og slett uforståelig praksis og helt uakseptabelt. Ikke noe særlig kjekt å høre at man får så slett kundeservice at man blir oppfordret til å bruke 60 000 kroner og så vente en måned eller to før man får lyd igjen når det er en reklamasjon.

    Husker jeg opplevde akkurat det samme som deg med en strømforsyning til pc som ikke funket etter en ferie. Sendte denne inn til komplett.no og to dager etter jeg sendte postpakke sto pengene jeg betalte på konto.

    Jeg hadde ikke akseptert at forhandler snor seg unna på denne måten. Da skulle du i det minste hatt gratis oppgradering på det defekte produktet.
    Jeg har blitt enig med forhandler nå. Det går bra.
     

    vinyl 52

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    Har sendt min 200 til oppgradering 9 mars skulle fått den igjen i går, men nå ligger den i tollen i Stavanger de mangler noen papirer (invoice) har snakket med DHL og de har opprettet en sak, har sendt mail til Devialet og de har sendt mine spørsmål over til upgrade team
    noen som har samme problem med tollen
    mvh vinyl52
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Har sendt min 200 til oppgradering 9 mars skulle fått den igjen i går, men nå ligger den i tollen i Stavanger de mangler noen papirer (invoice) har snakket med DHL og de har opprettet en sak, har sendt mail til Devialet og de har sendt mine spørsmål over til upgrade team
    noen som har samme problem med tollen
    mvh vinyl52
    Kan jeg spørre hvor mye det kostet deg for upgrade nå etter jul? Vurderer å gjøre det selv.
     

    vinyl 52

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    Har sendt min 200 til oppgradering 9 mars skulle fått den igjen i går, men nå ligger den i tollen i Stavanger de mangler noen papirer (invoice) har snakket med DHL og de har opprettet en sak, har sendt mail til Devialet og de har sendt mine spørsmål over til upgrade team
    noen som har samme problem med tollen
    mvh vinyl52
    Kan jeg spørre hvor mye det kostet deg for upgrade nå etter jul? Vurderer å gjøre det selv.
    Det samme som før jul 3490 euro
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Tenkte å spørre ekspertene her i tråden.
    Jeg vurderer nytt høytaler system med 2 stk subber. Er det praktisk mulig med 1 stk Devialet, eller må jeg i tillegg skaffe en slave?
    Det går helt fint. Du kan konfigurere det slik. Det er også mulig å få delefilter og forsinkelse av hovedhøyttaler hvis det er dsp i subben (den gjør at subben kommer med signalet senere og derfor må hovedhøyttalerne forsinkes).
    Dette funker utmerket på min kombinasjon av Paradigm Sub 1 og Adyton 1.6 :)
     

    catober

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Stavanger
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    7
    Begge disse er relativt ny, så om du søker på Devialet 200 og forrige contour modell så får du kanskje flere treff.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..

    Ut fra det jeg har hørt av Devialet og også 220pro så tror jeg du får utrolig mye for pengene. På høyttalersiden så vil jeg gjerne anbefale deg og se på bruktbørsen, du får mye mere for pengene, dynaudioene er sikker bra dem, har selv eid Dynaudio 5.4. Men høyttalere som kostet 100-150000 ny er ofte nærmere toppen av kransekaken enn en ny ht til 40-50000:)
     

    catober

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Stavanger
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..

    Ut fra det jeg har hørt av Devialet og også 220pro så tror jeg du får utrolig mye for pengene. På høyttalersiden så vil jeg gjerne anbefale deg og se på bruktbørsen, du får mye mere for pengene, dynaudioene er sikker bra dem, har selv eid Dynaudio 5.4. Men høyttalere som kostet 100-150000 ny er ofte nærmere toppen av kransekaken enn en ny ht til 40-50000:)
    Vet det kan være mye nice på brukt markedet. Men er ikke helt sikker hva annet jeg kunne valgt av høytalere. Vil ha noe som spiller fint og ikke tar opp alt for mye plass. Er ikke ineresert i store gulvhøytalere. Da kunne jeg heller beholdt det jeg hadde. Men jeg vet ikke hva som vil spille fint på disse forsterkerene, så er ikke så lett å leite i blinde.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    jeg sitte å skal handle nytt hifi. Har blitt anbefalt Devialet Expert 220 Pro med Dynaudio Contour 20. Er det noen som har hørt dette oppsettet?
    Jeg har før hatt McIntosh C-48, MC-452 og XR-100. Men vil ha noe som tar opp mye mindre plass og spiller mye finere.
    Dette ser vertfall ut som rette plassen å spør. Men har ikke tid å lese igjennom hele tråden. Finner heller ikke mye info om selve forsterkeren..

    Ut fra det jeg har hørt av Devialet og også 220pro så tror jeg du får utrolig mye for pengene. På høyttalersiden så vil jeg gjerne anbefale deg og se på bruktbørsen, du får mye mere for pengene, dynaudioene er sikker bra dem, har selv eid Dynaudio 5.4. Men høyttalere som kostet 100-150000 ny er ofte nærmere toppen av kransekaken enn en ny ht til 40-50000:)
    Vet det kan være mye nice på brukt markedet. Men er ikke helt sikker hva annet jeg kunne valgt av høytalere. Vil ha noe som spiller fint og ikke tar opp alt for mye plass. Er ikke ineresert i store gulvhøytalere. Da kunne jeg heller beholdt det jeg hadde. Men jeg vet ikke hva som vil spille fint på disse forsterkerene, så er ikke så lett å leite i blinde.
    Disse høyttalerene ville jeg ha testet ut hvis du ønsker en nærmest komplett musikk formidler der de fleste parametre er i topp klasse. Samt att størrelsen ikke er avskrekkende.

    1.TAD evolution one

    2. Magico S3. Ca 330000kr

    3.SonusFaber Amati tradition ca 250000kr

    4.Audiovector SR6 avantgarde arrete ca 200000kr

    5. System audio pandion 50. Ca 139000kr

    6.Audiophysic cardeas.

    7.Piega 90.2. Ca 150000kr

    8. Audiophysics virgo 25. Ny ca 80000kr

    9. Audiovector s3 avantgarde arrete

    10.System audio explorier master. Brukt ca 20000

    Høyttalere fra Ca 20000kr brukt til 330000kr ny.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn