Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Ja jeg tar tilbake utsagnet om at ethvert oppgraderingssug forsvinner. Kjenner at det hadde gjort seg med en d400, men fornuften seirer nok her. Er aldri over 0 i volum så behovet er egentlig ikke der. Eller får man flere innganger hvis man oppgraderer til d400? Prøver å finne noen grunner :)
    Støygulvet senkes dramatisk og du får doble sett med innganger.
    Hos meg ble det "liv" i høyttalerne tidligere med D400, så jeg ente opp med å spille på lavere volum i stua enn jeg gjorde med D200. Tør ikke teste D800, tipper det er noen ekstra knepp i riktig rettning i forhold til D400
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Grammofon: Flot ser det ut, var i Hammerfest i vinter tiden, så-vidt jeg husker oplevede jeg det som væsenlig grumsigere :eek: Tar en tur til Island nu i April, har hørt at de har nydelige damer med grønne øjne oppe der.

    Academic_South: Kan anbefales ja.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Grammofon: Flot ser det ut, var i Hammerfest i vinter tiden, så-vidt jeg husker oplevede jeg det som væsenlig grumsigere :eek: Tar en tur til Island nu i April, har hørt at de har nydelige damer med grønne øjne oppe der.

    Academic_South: Kan anbefales ja.
    Ja, Island er visst stedet, ja. Damene kommer delvis fra Norge, delvis fra Irland - Den Grønne Ø. Kanskje derfor damene har grønne øyne. Og så kan du jo bade i Den blå lagune, og ri islandshest og andre hester. Bilen du bruker bør være terrenggående og av det heftige slaget. Lykke til på reisen!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet har sluppet ny fastvare til Phantom og Dialog samt ny versjon av Spark. Nå er vi kommet til henholdsvis 1.7.0.10 for boksene og 1.5.0 for appen. Det jeg trives veldig godt med er støtte for nettradio, forbedret støtte for spillelister og bedre søkefunksjon. Bakgrunnsstøyen er fortsatt den samme som før, håper Devialet forsatt jobber med saken.
    Full endringslogg kommer her:

    Spark 1.5.0

    New features
    Adding support for web radios
    Adding support for Spark Playlists ( multi-sources playlists )
    Adding support for online music services playlists management ( Tidal, Deezer, Qobuz )
    Adding support for global search
    Adding support for Spotify connect controls ( play/pause, next/previous, shuffle/repeat )
    Adding support for iTunes playlist folders
    Improvements
    Improved streaming for local content on iOS ( content is now decoded on Phantom )
    Improved user interface for the “restart setup”

    Bugs corrections
    Fixed an issue preventing report submission on Android and Windows
    And many other bug fixes and improvements

    DOS 1.7

    New features
    Adding support for web radios
    Adding support for Spark Playlists (multi-sources playlists)
    Adding support for online music services playlists management (Tidal, Deezer, Qobuz)
    Adding support for Spotify connect controls ( play/pause, next/previous, shuffle/repeat )
    Improvements
    Increased number of tracks in Deezer Flow
    Improved response time when browsing online music services
    Improved robustness to mains supply fluctuation
    Bugs corrections

    Fixed an issue leading to unexpected behaviour of optical auto-switch when grouping devices
    Fixed an issue preventing report submission
    And many other bug fixes and improvements
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei, hva er deres erfaringer med Devialets Expert-serie og strømrens? Funker medfølgende nettkabel rett i vegg greit? (16A jorda kurs).
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei, hva er deres erfaringer med Devialets Expert-serie og strømrens? Funker medfølgende nettkabel rett i vegg greit? (16A jorda kurs).
    Jeg forsøkte med en Isotek Sigma II. Hørte ingen forskjell og den ble solgt. Samme sier en kamerat som har D400.
    Men for all del, kanskje du hører forskjell så prøv med hjemlån før kjøp er mitt råd.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Kan noen anbefale et greit SD-kort til Devialet? Jeg har software 7.1.2 på originalkortet, men vil gjerne oppgradere til 7.1.3 og vil aller helst ha 7.1.3 på et helt eget kort. Firmware 8 og 9 funker dessverre ikke for meg (men stor takk til deg som sendte meg 7.1.3!).
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Et hvilket som helst sd-kort vil fungere utmerket. Kjøpte en god del kingston 2gb kort da jeg hadde sub med forskjellige delefrekvenser og med og uten sam Osv. Absolutt billigste sort og fungerer utmerket. Kanskje du har et gammelt kamera med et ledig sd-kort liggende?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kan du ikke bare lagre de forskjellige oppdateringer på pc/komputeren da og plukke de fram etter behov og legge over på sd kortet,er jo bare en data fil

    ellers har jo alle foto butikker disse kortene i forskjellige størrelser ,bruker selv 2 stk nikon 2.0gb,ett for firmware og ett for config file
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Tusen takk til dere begge to. Jeg fant et gammelt SD-kort på bare 16MB som knapt har plass til mer enn 10 bilder. Og det funket til Devialet! Herlig å få på plass FW 7.1.3 igjen.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Tusen takk til dere begge to. Jeg fant et gammelt SD-kort på bare 16MB som knapt har plass til mer enn 10 bilder. Og det funket til Devialet! Herlig å få på plass FW 7.1.3 igjen.
    Så bra! Skal som sagt ikke så mye til mtp plass. Håper Devialet slipper en ny firmware under Munchen-messa slik at du får både godlyd og funksjonalitet :) Jeg er heldigvis storfornøyd med 9.0.2, som jeg har vært hele veien. Det eneste jeg mener å ha hørt er en forskjell i SAM fra 7.1.3 til firmware 8 og 9. Men jeg ville ikke satset gård og grunn på det.

    Har sikkert sagt det før, men det er så deilig å eie et produkt man har null ambisjoner om å bytte ut. Makan til boks finnes ikke.

    Det eneste jeg kunne tenke meg er en utvidet app, med tilgang til konfiguratoren for on-the-fly endringer. Burde være doable. Det eneste som bekymrer meg er at det blir veldig mye glitz for tiden med phantom og annet stæsj som stjeler oppmerksomheten bort fra expert-serien. Kanskje i hvert fall.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da det er himmelspretten føles det rett å dele et lite bilde av en Phantom Remote som har gått heden. Det ser ut til at fjernkontrollen kan kommunisere både over RF og Bluetooth. Ikke mye innhold i en boks til 1700 kr, men så har dagkrem aldri vært billig heller ;)
    IMG_2825_1.jpg

    PS: Bildet er frekt og freidig stjålet fra nettet, min kremboks står trygt ved min side
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    AIR 3.0 public beta er ute ,foreløpig bare for mac,iflg de som har testa viker denne sømmløst :)

    Here's the link and comment from the Devialet rep:

    Sorry guys, we were so busy recently on various things and believe me we have so many surprise prepared for you, just bear with us a bit longer. Meanwhile, here is a public beta version:

    https://www.dropbox.com/s/lv5x51atsfzfsb...a.dmg?dl=0
     

    Walker75

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    31
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Følger utviklingen av klasse d forsterkere med stor interesse. Tester for øyeblikket Devialet 400 og den har mange gode kvaliteter, men ser jo også at flere andre leverandører kommer med spennende klasse d løsninger. Dette er kanskje ikke det mest objektive forumet for følgende spørsmål, men jeg prøver nå: Har noen testet andre merker som Jeff Rowland, Theta etc opp mot Devialet? For meg er det i all hovedsak kvalitet på lyd som er avgjørende. Hvorvidt andre har Riaa etc har liten betydning.

    Walker
     

    Septimus

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    installering av fw 9.0.1
    Hei, hvordan får man overført software til Devaliet fra SD kortet? Kortet har all info som trengs, alle data er lastet ned, men det eneste som endrer seg er config. filene. Devialet har fremdeles fw 7.1.1 Det vil ikke endre seg. Hva må til?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    installering av fw 9.0.1
    Hei, hvordan får man overført software til Devaliet fra SD kortet? Kortet har all info som trengs, alle data er lastet ned, men det eneste som endrer seg er config. filene. Devialet har fremdeles fw 7.1.1 Det vil ikke endre seg. Hva må til?
    Trekk ut strømkabelen i 5 sek. Skru så på forsterkeren på bryter og se om det fungerer. PS SD kortet må være formatert/ tomt før du laster inn firmware. Jeg har et kort for CONFIG og et for firmware.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Som nevnt AIR 3.0 public beta er ute,de får strålende ovasjoner iht lydkvalitet,faktisk de som mener den slår det meste ,inklusiv nye spillere ala Sonore Micro Rendu
    http://devialetchat.com/showthread.php?tid=3028

    for de som kjører Roon på mac er dette settingen for og få det til og virke sømløst
    Settings to use:

    Exclusive Mode
    Integer Mode
    Max HW Buffer Size
    Power-of-2 HW Buffer

    Then, 500mS (or 1000mS) AIR delay, and 0.1s Roon Resync delay.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Jeg har en Devialet 400. Når jeg skrur den av blir slaven svart i displayet, mens masterenheten lyser 400.

    Tidligere når jeg har skrudd av har begge enhetene lyst. Er det noen som kan forklare hva jeg har gjort feil, eller må gjøre for å få begge enhetene til å oppføre seg likt.

    mvh
    Plinius
     

    uxbjdv

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    0
    Bruker å hjelpe å lage helt nye konfigureringer. Har opplevd lignende etter oppgradering av firmware.
    Hilsen Bjørn
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Skal prøve.

    Jeg chattet direkte med Devialet tidligere i dag, og de påstod at det normale var at slaven skal bli svart når den er i standby.

    Ut i fra det du sier og mine tidligere erfaringer kan vel ikke det være riktig?
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    669
    Antall liker
    743
    Jeg har en Devialet 400. Når jeg skrur den av blir slaven svart i displayet, mens masterenheten lyser 400.

    Tidligere når jeg har skrudd av har begge enhetene lyst. Er det noen som kan forklare hva jeg har gjort feil, eller må gjøre for å få begge enhetene til å oppføre seg likt.

    mvh
    Plinius
    Kjøpe vanlig hifi :)!!!
     

    uxbjdv

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    0
    Hei! Mener at det står 800 på begge mine i standby. Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem!
    Bjørn
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Tusen takk for svarene jeg har fått. Jeg laget en helt ny konfigurasjon og da ble det lys i begge enhetene :) Det som er merkelig er at de på support hos Devialet i dag fortalte at slaven skal bli mørk i displayet.

    Er det noen av dere med 400 eller 800 som opplever at den ene enheten har skarpere lys i displayet? Hos meg er det skarpere lys i slaven.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Orker ikke å klikke meg gjennom hele tråden, mener dere som har disse elegante franskmenn at det spiller med sjel og kontroll som de beste klasse A forsterkere?
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Masterenheten står på maks lys. Man kan ikke stille lyset separat på dem.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    melder meg inn her om det er muligheter?:cool:
    Har hatt D 200 nå i ca 2 måneder og er fortsatt veldig fornøyd, men om jeg er mere fornøyd med lyden en med ARC vet jeg ikke helt. de har foskjellige kvaliteter, så orker ikke gå inn på det.
    men med så bra bruker vennlighet og og et bra riaa trinn så har jeg fått alt jeg ønsker meg i en og samme boks. For dem som ønsker det, det innebærer da meg:rolleyes:
    Lyden synes jeg er knall og jeg spiller mere rock en på lenge og da er jeg godt fornøyd.
    Har ikke noe å utsette på machen mellom Epicon og devialet, også morro med sam.
    vil nok si at det kan være litt pes å få lastet inn konfigen på kortet inni mellom men det er en bagatell som fint kan veies opp av muligheten man har med devialet.

    mvh

    marius markusen
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Kan se ut som Devialet endelig har fått sving på Air. Har nå fått AIR3 trådløst WiFi fra Mac til å spille flere timer uten dropouts eller noe som helst tull. Spiller glimrende. ITunes m/ Audirvana Plus og Tidal HiFi har aldri hørt bedre ut enn det er nå. Mulig det er jitter reduksjon som gjør at det låter bedre oppløst og detaljert. Synspunkter?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Enig. Air3 funker som fjell. Bruker dog fremdeles sonos da appen er mye raskere samt at den kan styres fra mobilen uten å ha macen slått på.

    Når jeg spiller fra Tidal på macen er det en forsinkelse fra jeg trykker på knappen til noe skjer, feks at sangen skifter til neste, eller stopper.

    Men lydkvaliteten er strålende :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Den løfter lyden ett hakk det er sikkert,poster igjen beste og velprøvd innstilling for de som bruker roon:

    Settings to use:

    Exclusive Mode
    Integer Mode
    Max HW Buffer Size
    Power-of-2 HW Buffer

    Then, 500mS (or 1000mS) AIR delay, and 0.1s Roon Resync dela

     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Jeg fikk prøve en Devialet 200 tidligere i vår, og ble ganske overrasket over hvor bra lyd denne boksen hadde. To kilder ble benyttet. Cd spiller som drivverk og wifi. Det var cd spiller som drivverk som virkelig låt bra. PC med devialet air som signalkilde over wifi var også bra, men ikke helt på høyde med cd spiller.

    Uansett så var dette så lovende at jeg bestilte en devialet 200. Den siste tiden så har jeg kun hørt på musikk fra Tidal hifi på windows 10 pc over devialet air og wifi.
    Dette fungerer til tider veldig bra, men ikke bra nok. Hva kan jeg gjøre for å få dette til å låte skikkelig bra? Noen som har forslag.

    Det er fristende og bruke den innebygde streameren i devialet og bruke cd spiller som drivverk for alle mine cd plater. Kan også kable devialet til nettet hvis dette er bedre enn trådløst. Tenker også å kjøpe en dedikert streamer med rippe funksjon som fremtidig signalkilde koblet digitalt til devialet.

    Fint om noen kan si litt om dette her og ikke henvise til div forum etc. Jeg har lest mye på disse sidene allerede.

    Blir vel egentlig bare forvirret over alle måter dette kan gjøres på:)

    Mvh John
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Ja det er mye om devialet og alle muligheter for oppkobling mot signalkilder.

    Hvis en tar utgangspunkt i Tidal hifi fra tidal app på windows 10 bærbar pc og streamer fra denne med devialet air til den innebygde streameren via wifi, hvordan få dette til slik at lyden blir maksimalt bra? Det er slik jeg gjør det nå for tiden, men lyden må opp noen hakk for å komme på nivå med cd via drivverk til devialet.

    AIR 3 har ikke jeg, er den kommet som oppdatering for devialet 200 også?

    mvh John
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen som veit. Om der er fargeforskjell fra de første D-Premier til D240/250?
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    160
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Var i utgangspunktet veldig interessert i en Devialet forsterker etter å ha sett brukervennligheten til Phantom.
    Men slik jeg forstår det så er alt litt vankeligere med forsterkerne, kontroll av Tidal og Spotify må skje via Mac/PC og det er kun iTunes som funker rett fra telefonen? Litt nedtur egentlig...

    Ja det er mye om devialet og alle muligheter for oppkobling mot signalkilder....

    mvh John
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt rykte på Devialetchat; Phantom i 4,5 kW-versjon skal visst slippes i løpet av de nærmeste månedene. Jeg vil heller ha en ordentlig fjernkontroll og høyttalere som ikke er plaget med bakgrunnsstøy. 3 kW peak holder som oftest her i heimen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt mer kjøtt på beinet angående ryktene om nye Phantom. Den skal visst få titandiskant i stedet for aluminium og herligheten skal koste rundt $2700 pr stk. En mer oppløst diskant er ikke feil. Tviler dessverre sterkt på at det vil gå an å oppgradere eksisterende Phantom til versjon 2. Blir spennende å følge videre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn