Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Vedrøende kvaliteten av wifi netverket vil det nok være forskellig alt efter geografisk beliggendehet, det vil neppe være heldig at bo i et social bolig byggeri med mange hundrede wifi brugere i nærområdet som benytte 2,4 båndet.
    Den gang jeg hadde Devialet var det like mye hakking på kablet nettverk, dette går også gjennom AIR programvaren.
    Dette hadde ingenting med nettet og gjøre, men problemer med "Air".
    Mye kan ha skjedd siden den gang, men det jeg leser er det flere som sliter med AIR og ustabilitet enda.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte sterkt å kjøpe en brukt 200, men tror jeg venter til den nye serien er lansert. Ny modell kan være aktuelt men bruktprisen synker nok en del på de "gamle" modellene. etter lanseringen. Har sett et par 200 på børen tidligere men nå ligger det 4 stykk til salgs.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hvor a de 2 er mine.

    Så for vi se, om ikke Expert Pro serien, også vil få en justering op i prislejet sammenlignet m dagens serie.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vedrøende kvaliteten av wifi netverket vil det nok være forskellig alt efter geografisk beliggendehet, det vil neppe være heldig at bo i et social bolig byggeri med mange hundrede wifi brugere i nærområdet som benytte 2,4 båndet.
    Den gang jeg hadde Devialet var det like mye hakking på kablet nettverk, dette går også gjennom AIR programvaren.
    Dette hadde ingenting med nettet og gjøre, men problemer med "Air".
    Mye kan ha skjedd siden den gang, men det jeg leser er det flere som sliter med AIR og ustabilitet enda.
    Ja man kan jo læse sig til mangt og meget "Mange agendaer ute at gå her"- tror jeg.

    Men jeg må forholde mig til virkeligheten,- her hos mig og jeg har ikke observert de problemer i snakker om med kablet netverk.
    endvidere har jeg heller ingen problemer med wifi streming 16 bit 44khz
    Wifi streming i 24 bit 96 Khz kan være et problem bla. på windovs da windows har en tildens til at køre et hav av programmer i baggrunden hvor av en del av disse også bruger wifi kapasiteten som er til rådighet, samtidig med streamingen din.
    Men det problem kan du vel ikke ligefrem kladre Devialet for.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Vedrøende kvaliteten av wifi netverket vil det nok være forskellig alt efter geografisk beliggendehet, det vil neppe være heldig at bo i et social bolig byggeri med mange hundrede wifi brugere i nærområdet som benytte 2,4 båndet.
    Den gang jeg hadde Devialet var det like mye hakking på kablet nettverk, dette går også gjennom AIR programvaren.
    Dette hadde ingenting med nettet og gjøre, men problemer med "Air".
    Mye kan ha skjedd siden den gang, men det jeg leser er det flere som sliter med AIR og ustabilitet enda.
    Ja man kan jo læse sig til mangt og meget "Mange agendaer ute at gå her"- tror jeg.

    Men jeg må forholde mig til virkeligheten,- her hos mig og jeg har ikke observert de problemer i snakker om med kablet netverk.
    endvidere har jeg heller ingen problemer med wifi streming 16 bit 44khz
    Wifi streming i 24 bit 96 Khz kan være et problem bla. på windovs da windows har en tildens til at køre et hav av programmer i baggrunden hvor av en del av disse også bruger wifi kapasiteten som er til rådighet, samtidig med streamingen din.
    Men det problem kan du vel ikke ligefrem kladre Devialet for.
    Problemet lå hos Devialet AIR, men som sagt det er en stund siden, og bare mens jeg hadde den ble det gjort mange oppdateringer på AIR.
    Nettverket mitt er Alltibox og var dengang 80/80, nå 500/500, routeren var den nyeste Asus, jeg er litt freak på det området, har den nyeste Asus nå også.
    Kjøpte Apple sin Airport Time Capsule 3TB for og teste om det hjalp, den står forresten i et skap nesten ubrukt hvis noen er interessert.

    44/16 fungerte fint, men det er ikke godt nok når Devialet sier de støtter høyere oppløsning.
    Selv med kablet nettverk blir alt kjørt gjennom AIR, som er problemet, dvs at hakker det på trådløst til Air vil det også hakke på kablet til Air, hvis det er Air som er problemet. Se i displayet ditt når du kjører kablet, det står fremdeles AIR :)

    Har ingen agenda mot Devialet, jeg synes det er en genial boks med fenomenal lyd, jeg påpeker bare et problem som de enda ikke har løst 100%
    Og ville kommentere din påstand om at hvis det ikke fungerte med kablet nettverk måtte det være noe feil ved brukeren.

    Jeg løste det ved og bruke Bryston Bdp 2 med AES/EBU til Devialet, det fungerte 100% uten et eneste hikk, men noe av vitsen og det fine designet til Devialet forsvant.
    Følger nøye med, og er veldig spent på de nye modellene som kommer, det tror jeg mange andre også gjør, Devialet er uten tvil state of the art og en design perle uten like :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Det er vel helt klart at air har lovet mer enn det har kunnet holde. Hvis air var en av hovedgrunnene til at man anskaffet seg devialet så skjønner jeg at man ble skuffet.

    Det beste ville ha vært om devialet tillot feks roon å utvikle en løsning, men ser ikke ut til at det skjer med det første.

    Selv bruker jeg ikke air, og nyter hvert øyeblikk med denne magiske lille boksen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg er Air 3 solid rock på oppløsning t.o.m. 24/192. Ikke fått til DoP ennå. Kjører NAS via Macbook Pro med Tidal/Amarra for Tidal samt jRiver ver. 21 mot Devialet 250 koblet med ethernet.

    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Meget bra, da er det bare og glede seg til nye modeller :)
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Jeg installerte Air3 på Macminien til en venn med D400. Han har fra før Aurender N10 streamer. Tro det eller ei, men hans tilbakemelding var at han ikke hørte forskjell på de to. Han kjører air3 trådløst WiFi.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Er AIR3 tilgjengelig, eller er den bare på test basis ennå? Har Devialet 200 med AIR2 og wifi via pc og det fungerer bra uten hakking. Det jeg ikke er helt fornøyd med er lyden. Den er betydelig bedre fra cd driv verk. Jeg har fått e-post fra devialet om å stå på prioritets liste for omfattende oppgradering av expert. Men det er vel AIR3 som jeg først og fremst kan tenke meg som oppgradering i første omgang. Kjøpte tross alt devialet 200 ny i vår. Bytte ut innmaten allerede nå føler jeg ikke behov for da den lydmessig er utrolig bra. Er AIR3 rett rundt hjørne som oppgradering på expert serien?

    Mvh John
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Air 3 eren soft ware opdatering som kan lastes ned fra devialet hjemme siden
    Der ligger en for Mac, ved ikke om de også har lagt ut en for Windows.

    Du trenger ikke at opgradere til Expert Pro for at få Air 3 opgraderingen vil du bruger Mac.
    Går ut fra at der og så kommer en utgave for Windows, vis den ikke allerede er lagt ut,

    Generel vedrøende lyd kvalitet mener jeg alt andet lig at man vil opnå de bedste resutater " uanset" med Mac da der generel kører færre baggrunds programmer, set i relation til Windows som har et hav at ting gående i baggrunden.

    Det er selv følgelig mulig at gå ind i softvaren på Windows og prøve at lukke det meste ned , men det er tids krævende, og der er ikke plads for at gøre fejl inde der.


    Og så er det en bra ting at have instaleret et Wifi overvågnings program, for at se hva der foregår lokalt på ens Wifi netverk.
    ind i mellen kan en flytning fra foreksempel kanal 11 til enten kanal 1 ell 6 have betydning på lydkvaliteten, alt avhengi a hva der foregør på de enkelte kanaler.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Det med pc kontra mac, wifi kontra kablet etc gjør det litt vanskelig å finne den beste måten å strømme musikk på føler jeg. Devialet med riktig signal kilde er jo nesten ikke til å forstå ifht lydkvalitet i liten boks med alle "arbeidsoppgaver" om bord. Da jeg liker cd formatet veldig godt og har mange plater er det viktigste å spille cd plater gjennom D200. Dette fungerer veldig bra med et godt driv verk/cd spiller med godt driv verk. Derfor ønsker jeg å benytte den innebygde streameren i tillegg for bla Tidal. Hvis jeg får dette til å fungere bedre så er jeg i mål. Hvis ikke så må jeg vurdere en ekstern streamer. Det hadde vært fint å unngå det.

    John
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    vis du kører mac, ville jeg starte med at instalere Air 3, og så ta det derfra.

    Ha en god helg
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
    AIR3 beta fungere bra hos meg, må slå av og på igjen med ujevne mellomrom når den bare blir stille Men går stort sett flere dager mellom det skjer.
    Spiller ikke DSD, men HiRez flac fungerer fint. Dette er beta versjon, så vi får håpe den blir bedre.
    Beste lyden hos meg med AIR3 :)
    AIR3 beta lastes forresten med fra "devialetchat.com", ikke Devialet sin side. Bruk de foreslåtte innstillingene på samme side som utgangspunkt.

    Tror vi skal være klar over at overføring med WiFi eller ethernet gjør at vi kan få med oss lokale bugs eller utfordringer. Når noen ikke får AIR til å virke som den skal, og andre spiller som bare det - så er det nødvendigvis ikke bare Devialet som har feil.
    Dette er vel en systemsvakhet med AIR, i forhold til f eks en coax eller optisk kabel som bare gjør akkurat en ting - overfører lyden fra A til B.
    På devialetchat så har noen skrevet om noen tiltak som kan øke stabiliteten, som fixed IP, endre kanal på wiFi og fysisk avstand for å redusere elektromagnetisk støy.
    SONOS har vel en av de mest stabile løsningene på markedet (men i en annen lydkvalitet), og når den ikke fungerer så er det stort sett nettverket det noen bugs i - sjelden SONOS. Slik kan det også være med Devialet.

    Digital lyd er i rivende utvikling for tiden, og jeg har god tro på Devialet. Hvem er bedre til tilsvarende pris?
    Jeg er superfornøyd med lyden, designet, altienboxløsningen (nesten da...), oppgraderingsmuligheten mm.
    Vi stiller stadig strengere krav, og jeg kjenner jeg fort blir irritert når alt ikke fungerer som det skal. Men glemmer heldigvis ikke å kose meg med godlyden :)
    Go lørdagskveld!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    80/80 eller 500/500 er ikke avgørende for stremingen over Wifi.

    Det som betyder noget, er hvor mange andre Wifi brugere/ incl tyveri alarmer og andet rusk som er i lokalområdet dit:mad: som også benytter de få kanaler, du har til rådighet på 2,4 båndet.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
    AIR3 beta fungere bra hos meg, må slå av og på igjen med ujevne mellomrom når den bare blir stille Men går stort sett flere dager mellom det skjer.
    Spiller ikke DSD, men HiRez flac fungerer fint. Dette er beta versjon, så vi får håpe den blir bedre.
    Beste lyden hos meg med AIR3 :)
    AIR3 beta lastes forresten med fra "devialetchat.com", ikke Devialet sin side. Bruk de foreslåtte innstillingene på samme side som utgangspunkt.

    Tror vi skal være klar over at overføring med WiFi eller ethernet gjør at vi kan få med oss lokale bugs eller utfordringer. Når noen ikke får AIR til å virke som den skal, og andre spiller som bare det - så er det nødvendigvis ikke bare Devialet som har feil.
    Dette er vel en systemsvakhet med AIR, i forhold til f eks en coax eller optisk kabel som bare gjør akkurat en ting - overfører lyden fra A til B.
    På devialetchat så har noen skrevet om noen tiltak som kan øke stabiliteten, som fixed IP, endre kanal på wiFi og fysisk avstand for å redusere elektromagnetisk støy.
    SONOS har vel en av de mest stabile løsningene på markedet (men i en annen lydkvalitet), og når den ikke fungerer så er det stort sett nettverket det noen bugs i - sjelden SONOS. Slik kan det også være med Devialet.

    Digital lyd er i rivende utvikling for tiden, og jeg har god tro på Devialet. Hvem er bedre til tilsvarende pris?
    Jeg er superfornøyd med lyden, designet, altienboxløsningen (nesten da...), oppgraderingsmuligheten mm.
    Vi stiller stadig strengere krav, og jeg kjenner jeg fort blir irritert når alt ikke fungerer som det skal. Men glemmer heldigvis ikke å kose meg med godlyden :)
    Go lørdagskveld!
    Svaret er ingen, og det beste er, at personer jeg har pratet med melder om at lydgengivelsen bliver,er endnu bedre med den nye hardware.

    Så får vi se hva det Koster at opgradere og hva prisen bliver på Pro serien.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
    AIR3 beta fungere bra hos meg, må slå av og på igjen med ujevne mellomrom når den bare blir stille Men går stort sett flere dager mellom det skjer.
    Spiller ikke DSD, men HiRez flac fungerer fint. Dette er beta versjon, så vi får håpe den blir bedre.
    Beste lyden hos meg med AIR3 :)
    AIR3 beta lastes forresten med fra "devialetchat.com", ikke Devialet sin side. Bruk de foreslåtte innstillingene på samme side som utgangspunkt.

    Tror vi skal være klar over at overføring med WiFi eller ethernet gjør at vi kan få med oss lokale bugs eller utfordringer. Når noen ikke får AIR til å virke som den skal, og andre spiller som bare det - så er det nødvendigvis ikke bare Devialet som har feil.
    Dette er vel en systemsvakhet med AIR, i forhold til f eks en coax eller optisk kabel som bare gjør akkurat en ting - overfører lyden fra A til B.
    På devialetchat så har noen skrevet om noen tiltak som kan øke stabiliteten, som fixed IP, endre kanal på wiFi og fysisk avstand for å redusere elektromagnetisk støy.
    SONOS har vel en av de mest stabile løsningene på markedet (men i en annen lydkvalitet), og når den ikke fungerer så er det stort sett nettverket det noen bugs i - sjelden SONOS. Slik kan det også være med Devialet.

    Digital lyd er i rivende utvikling for tiden, og jeg har god tro på Devialet. Hvem er bedre til tilsvarende pris?
    Jeg er superfornøyd med lyden, designet, altienboxløsningen (nesten da...), oppgraderingsmuligheten mm.
    Vi stiller stadig strengere krav, og jeg kjenner jeg fort blir irritert når alt ikke fungerer som det skal. Men glemmer heldigvis ikke å kose meg med godlyden :)
    Go lørdagskveld!
    Svaret er ingen, og det beste er, at personer jeg har pratet med melder om at lydgengivelsen bliver,er endnu bedre med den nye hardware.

    Så får vi se hva det Koster at opgradere og hva prisen bliver på Pro serien.
    Jeg var på vei til å oppgradere fra 200 til 400. Men nå ble jeg veldig usikker på om jeg heller skal bruke de pengene på oppgradert 200. Alt faller egentlig på prisen på den nye hardware. Jeg er veldig spent på hva som kommer
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som AIR 3 er "Rock solid", noen som kan bekrefte det?
    AIR3 beta fungere bra hos meg, må slå av og på igjen med ujevne mellomrom når den bare blir stille Men går stort sett flere dager mellom det skjer.
    Spiller ikke DSD, men HiRez flac fungerer fint. Dette er beta versjon, så vi får håpe den blir bedre.
    Beste lyden hos meg med AIR3 :)
    AIR3 beta lastes forresten med fra "devialetchat.com", ikke Devialet sin side. Bruk de foreslåtte innstillingene på samme side som utgangspunkt.

    Tror vi skal være klar over at overføring med WiFi eller ethernet gjør at vi kan få med oss lokale bugs eller utfordringer. Når noen ikke får AIR til å virke som den skal, og andre spiller som bare det - så er det nødvendigvis ikke bare Devialet som har feil.
    Dette er vel en systemsvakhet med AIR, i forhold til f eks en coax eller optisk kabel som bare gjør akkurat en ting - overfører lyden fra A til B.
    På devialetchat så har noen skrevet om noen tiltak som kan øke stabiliteten, som fixed IP, endre kanal på wiFi og fysisk avstand for å redusere elektromagnetisk støy.
    SONOS har vel en av de mest stabile løsningene på markedet (men i en annen lydkvalitet), og når den ikke fungerer så er det stort sett nettverket det noen bugs i - sjelden SONOS. Slik kan det også være med Devialet.

    Digital lyd er i rivende utvikling for tiden, og jeg har god tro på Devialet. Hvem er bedre til tilsvarende pris?
    Jeg er superfornøyd med lyden, designet, altienboxløsningen (nesten da...), oppgraderingsmuligheten mm.
    Vi stiller stadig strengere krav, og jeg kjenner jeg fort blir irritert når alt ikke fungerer som det skal. Men glemmer heldigvis ikke å kose meg med godlyden :)
    Go lørdagskveld!
    Svaret er ingen, og det beste er, at personer jeg har pratet med melder om at lydgengivelsen bliver,er endnu bedre med den nye hardware.

    Så får vi se hva det Koster at opgradere og hva prisen bliver på Pro serien.
    Jeg var på vei til å oppgradere fra 200 til 400. Men nå ble jeg veldig usikker på om jeg heller skal bruke de pengene på oppgradert 200. Alt faller egentlig på prisen på den nye hardware. Jeg er veldig spent på hva som kommer
    Det er vel best å se hva som kommer ja, franskmennene har uten tvil veldig god tro på det de kommer med. Så tar det dessverre tid for alle oss andre å finne ut av hva resultatet blir av lyden. Det er jo bare en del timer lytting i heimen som gir svaret på det. Før vi kommer så langt har sikkert flere av oss trukket kortet fra hofta, kanskje med en spesialpriceforyoumyfriend-kampanje for oss eksisterende eiere.
    I tillegg til ren lydkvalitet, så bør vi også se om dagens modeller setter noen begrensninger på det som kommer.
    Surround med Phantom?
    Intern streamer, med eller uten Roon integrering?
    Romkorreksjon?
    Annet snadder?
    Vi får ha litt i bakhodet at Devialet var klar på at etterhvert skal "alle" ha Devialet. De er store i kjeften ja, og ikke så lite arrogante. Men kanskje vi om noen år kan si - joda dette så jeg komme når jeg kjøpte Devialet for lenge siden.... :)
    Greier ikke helt å se Devialet som den nye Apple, men kjenner jeg er fornøyd med å være med på denne reisen.
    Og ikke glem å nyte golyden! Det kommer sikkert mye snadder snart, men det spiller j.... bra nå også:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    80/80 eller 500/500 er ikke avgørende for stremingen over Wifi.

    Det som betyder noget, er hvor mange andre Wifi brugere/ incl tyveri alarmer og andet rusk som er i lokalområdet dit:mad: som også benytter de få kanaler, du har til rådighet på 2,4 båndet.
    sikkert derfor det anbefales at man plasserer router rett ved siden av Devialet, med andre ord Devialet er ikke like bra som mye annet trådløs streaming(som faktisk fungerer). for eksempel Auralic Aeris som streamer DSD trådløst uten hakking, hvit støy og uten og måtte restarte annenhver dag.
    Men det jobbes med forbedringer, får håpe de en dag klarer og få det "stabilt" uten masse tweaks, og at man bor alene på landet med kun en bruker på internet ;)
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    80/80 eller 500/500 er ikke avgørende for stremingen over Wifi.

    Det som betyder noget, er hvor mange andre Wifi brugere/ incl tyveri alarmer og andet rusk som er i lokalområdet dit:mad: som også benytter de få kanaler, du har til rådighet på 2,4 båndet.
    sikkert derfor det anbefales at man plasserer router rett ved siden av Devialet, med andre ord Devialet er ikke like bra som mye annet trådløs streaming(som faktisk fungerer). for eksempel Auralic Aeris som streamer DSD trådløst uten hakking, hvit støy og uten og måtte restarte annenhver dag.
    Men det jobbes med forbedringer, får håpe de en dag klarer og få det "stabilt" uten masse tweaks, og at man bor alene på landet med kun en bruker på internet ;)
    Bor i et bygge feldt med 500 hus stande, og alle har garentert Wifi

    Hvit Støy, hva fanden prater du om man: Det eneste støy jeg har obsaveret her,- kommer fra dig
    Ingen Agenda!,- rend mig i røven.

    Hva er problemet dit?

    Strengt taget er dette en vennetråd, og set som sådan høre du neppe til her.
    Er der ikke en tråd for de PA produkter i avataren din, du kan boltre dig på?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
     
    Sist redigert:

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    AIR har for mange ikke fungert som Devialet har reklamert for, så det er barnesykdom så det holder ja. Og den er ennå ikke friskmeldt, til mange sin store irritasjon. Og Devaliet har ikke vær god på kundeoppfølging på det.
    Men hva er alle andre barnesykdommene med Devaliet? Kan du liste de opp?
    Jeg har ikke vært borti noen hos meg, bare flere nye muligheter og oppdateringer som koster gratis
    Jeg solgte Bryston rekka mi og gikk over til Devaliet, og har aldri angret ett sekund. Respekterer at du velger annerledes og sitter på gjerdet og avventer. Bryston er gode og vel respekterte produkter, men hva kan de som ikke fungerer 100% på Devaliet egentlig?
    Hvis du kopler streameren din på Devaliet tilsvarende med Bryston, så gjør den det samme som de 4 Bryston boksene dine gjør - og det uten noen form for barnesykdommer som jeg vet om. Og du får en god RIAA på kjøpet, som du må ellers må ha en ekstra boks til.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    AIR har for mange ikke fungert som Devialet har reklamert for, så det er barnesykdom så det holder ja. Og den er ennå ikke friskmeldt, til mange sin store irritasjon. Og Devaliet har ikke vær god på kundeoppfølging på det.
    Men hva er alle andre barnesykdommene med Devaliet? Kan du liste de opp?
    Jeg har ikke vært borti noen hos meg, bare flere nye muligheter og oppdateringer som koster gratis
    Jeg solgte Bryston rekka mi og gikk over til Devaliet, og har aldri angret ett sekund. Respekterer at du velger annerledes og sitter på gjerdet og avventer. Bryston er gode og vel respekterte produkter, men hva kan de som ikke fungerer 100% på Devaliet egentlig?
    Hvis du kopler streameren din på Devaliet tilsvarende med Bryston, så gjør den det samme som de 4 Bryston boksene dine gjør - og det uten noen form for barnesykdommer som jeg vet om. Og du får en god RIAA på kjøpet, som du må ellers må ha en ekstra boks til.
    Siden du spør.
    Det var Air som irriterte mest, spesielt siden Devialet hele tiden hevdet at hvis du gjorde slik eller slik skulle det fungere, noe det for mange ikke gjorde, og etter som jeg leser fremdeles ikke gjør. Så var det disse oppdateringene da, nye oppdateringer kom, men det ble alltid et himla mas om hvilken firmware som låt best, noen mente den nye låt bra andre mente en eldre versjon låt best osv, feilsøking og testing av firmware er ikke min hobby.
    Jeg brukte også Devialet til og avspille TV lyden, og oppdaget at lyden alltid var litt høy, andre bemerket også dette.
    Dette var en konsekvens av at "tale" var litt tilbaketrukket på Devialet, og måtte kompenseres med høyt volum.
    Siden du sier du har hatt Bryston og sier du ikke angrer på at du gikk for Devialet.
    Jeg hadde begge hjemme i en ukes tid før jeg solgte Devialet, og i mine ører var Bryston mye morsommere og lytte til, samt jeg kan se TV på lavt volum og fremdeles høre hva som blir sagt.
    Men du har helt rett, det er flere bokser, og jeg bruker streamer, men nå kan jeg spille musikk uten og tenke på annet enn hva jeg skal høre på next:)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    AIR har for mange ikke fungert som Devialet har reklamert for, så det er barnesykdom så det holder ja. Og den er ennå ikke friskmeldt, til mange sin store irritasjon. Og Devaliet har ikke vær god på kundeoppfølging på det.
    Men hva er alle andre barnesykdommene med Devaliet? Kan du liste de opp?
    Jeg har ikke vært borti noen hos meg, bare flere nye muligheter og oppdateringer som koster gratis
    Jeg solgte Bryston rekka mi og gikk over til Devaliet, og har aldri angret ett sekund. Respekterer at du velger annerledes og sitter på gjerdet og avventer. Bryston er gode og vel respekterte produkter, men hva kan de som ikke fungerer 100% på Devaliet egentlig?
    Hvis du kopler streameren din på Devaliet tilsvarende med Bryston, så gjør den det samme som de 4 Bryston boksene dine gjør - og det uten noen form for barnesykdommer som jeg vet om. Og du får en god RIAA på kjøpet, som du må ellers må ha en ekstra boks til.


    Hehe, når folk sier "rend mig i røven" så må det signalisere at sakene ikke er helt bra - kan være "bare" ikke ferdig utviklet. Men, du som har hatt Bryston, hvordan LÅTER disse elegante "rend mig i røven" apparatene da?
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    AIR har for mange ikke fungert som Devialet har reklamert for, så det er barnesykdom så det holder ja. Og den er ennå ikke friskmeldt, til mange sin store irritasjon. Og Devaliet har ikke vær god på kundeoppfølging på det.
    Men hva er alle andre barnesykdommene med Devaliet? Kan du liste de opp?
    Jeg har ikke vært borti noen hos meg, bare flere nye muligheter og oppdateringer som koster gratis
    Jeg solgte Bryston rekka mi og gikk over til Devaliet, og har aldri angret ett sekund. Respekterer at du velger annerledes og sitter på gjerdet og avventer. Bryston er gode og vel respekterte produkter, men hva kan de som ikke fungerer 100% på Devaliet egentlig?
    Hvis du kopler streameren din på Devaliet tilsvarende med Bryston, så gjør den det samme som de 4 Bryston boksene dine gjør - og det uten noen form for barnesykdommer som jeg vet om. Og du får en god RIAA på kjøpet, som du må ellers må ha en ekstra boks til.


    Hehe, når folk sier "rend mig i røven" så må det signalisere at sakene ikke er helt bra - kan være "bare" ikke ferdig utviklet. Men, du som har hatt Bryston, hvordan LÅTER disse elegante "rend mig i røven" apparatene da?
    MusicBear: Du får henvende deg til rett adresse og ikke bruke mitt innlegg som sitat for dette "rend meg i røven" utsagnet. Det har ikke noe med meg å gjøre!
    Hvis du her ønsker min opplevelse av Bryston vs Devialet - så kan du selvsagt få det.

    Morten
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    AIR har for mange ikke fungert som Devialet har reklamert for, så det er barnesykdom så det holder ja. Og den er ennå ikke friskmeldt, til mange sin store irritasjon. Og Devaliet har ikke vær god på kundeoppfølging på det.
    Men hva er alle andre barnesykdommene med Devaliet? Kan du liste de opp?
    Jeg har ikke vært borti noen hos meg, bare flere nye muligheter og oppdateringer som koster gratis
    Jeg solgte Bryston rekka mi og gikk over til Devaliet, og har aldri angret ett sekund. Respekterer at du velger annerledes og sitter på gjerdet og avventer. Bryston er gode og vel respekterte produkter, men hva kan de som ikke fungerer 100% på Devaliet egentlig?
    Hvis du kopler streameren din på Devaliet tilsvarende med Bryston, så gjør den det samme som de 4 Bryston boksene dine gjør - og det uten noen form for barnesykdommer som jeg vet om. Og du får en god RIAA på kjøpet, som du må ellers må ha en ekstra boks til.


    Hehe, når folk sier "rend mig i røven" så må det signalisere at sakene ikke er helt bra - kan være "bare" ikke ferdig utviklet. Men, du som har hatt Bryston, hvordan LÅTER disse elegante "rend mig i røven" apparatene da?
    MusicBear: Du får henvende deg til rett adresse og ikke bruke mitt innlegg som sitat for dette "rend meg i røven" utsagnet. Det har ikke noe med meg å gjøre!
    Hvis du her ønsker min opplevelse av Bryston vs Devialet - så kan du selvsagt få det.

    Morten


    Du har rett - ikke ditt utsagn - ingen tror vel det. Lurte bare på det jeg spurte deg om; hvordan låter dette opp mot Bryston :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har litt ømme tær her?

    Fra Devialet sin "help site"

    https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/203402711-Beta-version-of-Devialet-AIR-White-noise-

    Jeg hadde de 2 første versjonene av Devialiet, men ble lei alle barnesykdommene.
    Ser ut for meg som at mange av de samme sykdommene fremdeles ikke er løst, siden jeg ikke ønsker og være beta tester for produkter under utvikling venter jeg til alt fungerer.
    Da ser jeg ikke vekk i fra at jeg prøver Devialet igjen. I mellomtiden koser jeg meg med mine PA produkter som både låter bra og fungerer 8)
    Yep,- det kan du bande på:D.

    Men lad os prøve at holde det lidt saglig her:

    a. for at få den bedste oplevelse av Devialet forsterkene er man nød til at sette sig lidt ind in i hvad, som har indvirkning på resutatet og lydgengivelsen.
    Vedrøende Wifi overførsel bør man laste ned et Wifi overvågnings program a la Insider for at finde de/ den kanal som der er minst: brugere, overlab, støj, samt rusk som remote kontrolerte garage porte, tyveri alarmer, ect. , da 2,4 båndet sliter lidt med bånd breden i forhold til antal brugere.
    I praksis taler vi om at der er kun 3 kanaler som er ret at bruge for ikke at skabe overlab( 1, 6 og 11).

    Gør ut fra at vi kan være enige om at det er første forusetning for at få et bra resutat?

    Her sov nok Devialet lidt i timen da de konstruerte forsterkerne sine, da de valgte at instalere et 2,4 båndet Wifi board i produkterne sine istedet for et 5 båndet 801.11Ac board, som har væsenlig flere kanaler til brugernes rådighet.
    Og vis ikke de har instalert / opgraderet de Wifi board i den nye hard ware, ja da er jeg ikke sikker på at der vil blive tale om at opgradere,- for mit vedkommende.

    Status her hos mig relateret til WiFi overførsel er:

    1. Tidal hifi til Devialet 16/44,- Aldrig problemer.
    2. Hi-rez filer, J-river( flac ukomprimeret) 24/96: Bob, bob:confused: Nogen gange går det, men for det meste er der problemer med hak, udfald i dag timerne( flest brugere på Wifi nettet, lokalt).
    3. Hi-rez filer 24/192: Devialet oplyser at dette vis blive omformet til 24/ 96,- men bare glem det. det går uanset ikke an at få noget brugbart resutat her.

    OBS. Vis du har filerne dine liggende i Aiff format og prøver at benytte foreksempel J-river for avspilling over Devialet Air med konfiguratione Wasivi ON er resutatet Hvid støj. Derutover har jeg aldrig observert noget Hvit støj i mit opset.
    Dette sker ikke,- vis filerner er i Flac format.



    b. Du pratet om at du synes gengivelsen av stemmer var lidt nedtonet på Devialeten. Dette vil vel være lidt avhengi av Frekvens gangen på de benyttede høytalere og det et er vel stadig fuld mulig at gå ind i softwaren, og konfigurere frekvens gangen en anelse så du ville få en bedre stemme forståelse eller ?

    Ud over kritiken på at de valgte et 2,4 board har jeg kun lovord om produktet at sige:

    Lydgengivelsen, bruger venligheten og muligheten for kost frie software opgraderinger i fremtiden.

    Jeg ser ingen andre der kan masje dette.

    PS: du skal være velkommen tilbage i folden;)

    Viva le France,- ikke helvete heller, de er nogen arrogante fandener:rolleyes:

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Devialet fikset tv/film lyd med ICM (Intelligent Cinema Mode), jeg syns hvertfall at det ikke var problemer å benytte den til tv etter det.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Både Bryston og Devialet er veldig bra produkter som gir god lyd og masse eierglede! Smak og behag - ikke rett og galt.
    Bryston var bedre på veldig lavt volum, og det har nok med analog volumkontroll å gjøre.
    Ellers så trives jeg rett å slett enda bedre med lyden fra Devialet, jeg spiller musikk så fort anledningen byr seg - og det blir gjerne litt for sent før jeg kommer meg i seng. Det er vel den beste attesten jeg kan gi.
    Vet egentlig ikke hvordan jeg skal beskrive lyden fra Devialet, jeg opplever at den bare slipper musikken gjennom og det låter riktig i mine ører. Veldig detaljert og åpent uten at det er anstrengende eller skarpt, dynamisk, helt stille når det skal være stille, uanstrengt, brutalt så det holder når det skal men også veldig sart og følsom. Stemmer fremstår naturlige.
    Bryston har mer kraft, men jeg opplevde den ikke riktig så detaljert og luftig som Dev. Maler med litt bredere pensel. Praktisk var det umulig å stille akkurat det volumet jeg ønsket med fjernkontrollen på Bryston når jeg skulle spille på lavt volum. Irriterende å måtte opp av godstolen og gå fram til lydalteret og fintune på volumkontrollen der. På Dev stiller jeg akkurat det nivået jeg ønsker direkte i Roon. Detalj ja - men irriterende.
    Med Devaliet så slipper jeg flere kabler mellom boksene med dertil både kostnad, prøving og feiling. Jeg kan konsentrere meg om renest mulig strøm og høyttalerkabler, så kommer kanskje demping når jeg får tid og lyst.
    Kjenner jeg var ferdig med å ha et stort Rack med mange store og tunge bokser som blikkfang i stua. Nå kombinerer jeg design og lyd, og det gjør ikke opplevelsen dårligere.
    Ellers har Hi-rex gitt en mer teknisk vurdering. Jeg bruker AIR3beta med ethernetkabel, litt gammeldags der - kabel er mer stabilt.

    Film og stemmer/ dialog var et problem før programvareoppdatering med ICM kom. ICM kan enten programmeres fast på den inngangen filmlyden kommer inn på, eller slås av/på med fjernkontrollen. Stemmer kommer mye tydeligere fram uten at det blir svulstigere i mellomtonen, nesten som å få en senterkanal. Devaliet sier ICM ikke er en tonekontroll/eq, så jeg aner ikke hvordan den fungerer.

    Morten
     
    • Liker
    Reaksjoner: fry

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    En nævnte at han havde problemer med hvit støj når han brugte erthernet kablet forbindelse for overføring av dsd filler/ signal.

    Men, her har Devialet udtrykkelig gjort opmærksom på at det kun er Usb ingangen som er kompotabel for overføring av dsd. signaler med ref til deres hjemmeside,

    Igen må det pointeres, at det er viktig at læse sig op på hva som er korrekt i brug i den enkelte situation.

    Ved Wifi overførsel siger de også at sende styrken skal være minimum -42db.
    Dette krever bra routere og kansje jobbing med plasering av Routerne.
    Igen programmer som Insider, kan hjelpe den enkelte, med at se hva der faktisk foregår, i de enkelte tilfælde.

    Det er lidt for let vind at bare skylde på Devialet i alle tilfældene.

    Ut over Rødvinen og Devialet, er den eneste anden ting, de Franskmen produksere som er hvert at nevne:

    Madame,erne deres,- de er altid klar for et lille side spring:cool:
     
    Sist redigert:

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Både Bryston og Devialet er veldig bra produkter som gir god lyd og masse eierglede! Smak og behag - ikke rett og galt.
    Bryston var bedre på veldig lavt volum, og det har nok med analog volumkontroll å gjøre.
    Ellers så trives jeg rett å slett enda bedre med lyden fra Devialet, jeg spiller musikk så fort anledningen byr seg - og det blir gjerne litt for sent før jeg kommer meg i seng. Det er vel den beste attesten jeg kan gi.
    Vet egentlig ikke hvordan jeg skal beskrive lyden fra Devialet, jeg opplever at den bare slipper musikken gjennom og det låter riktig i mine ører. Veldig detaljert og åpent uten at det er anstrengende eller skarpt, dynamisk, helt stille når det skal være stille, uanstrengt, brutalt så det holder når det skal men også veldig sart og følsom. Stemmer fremstår naturlige.
    Bryston har mer kraft, men jeg opplevde den ikke riktig så detaljert og luftig som Dev. Maler med litt bredere pensel. Praktisk var det umulig å stille akkurat det volumet jeg ønsket med fjernkontrollen på Bryston når jeg skulle spille på lavt volum. Irriterende å måtte opp av godstolen og gå fram til lydalteret og fintune på volumkontrollen der. På Dev stiller jeg akkurat det nivået jeg ønsker direkte i Roon. Detalj ja - men irriterende.
    Med Devaliet så slipper jeg flere kabler mellom boksene med dertil både kostnad, prøving og feiling. Jeg kan konsentrere meg om renest mulig strøm og høyttalerkabler, så kommer kanskje demping når jeg får tid og lyst.
    Kjenner jeg var ferdig med å ha et stort Rack med mange store og tunge bokser som blikkfang i stua. Nå kombinerer jeg design og lyd, og det gjør ikke opplevelsen dårligere.
    Ellers har Hi-rex gitt en mer teknisk vurdering. Jeg bruker AIR3beta med ethernetkabel, litt gammeldags der - kabel er mer stabilt.

    Film og stemmer/ dialog var et problem før programvareoppdatering med ICM kom. ICM kan enten programmeres fast på den inngangen filmlyden kommer inn på, eller slås av/på med fjernkontrollen. Stemmer kommer mye tydeligere fram uten at det blir svulstigere i mellomtonen, nesten som å få en senterkanal. Devaliet sier ICM ikke er en tonekontroll/eq, så jeg aner ikke hvordan den fungerer.

    Morten
    En nær perfekt oppsummering av mine tanker om Devialet 200. Det er så ubeskrivelig deilig å ha én boks som gjør alt, t.o.m. vinyl. Slippe kabelspaghetti. Spiller fantastisk. Ser bra ut, tar liten plass osv.

    En live konfigurator-app og direkte Tidal styring så er vi fremme.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Morten[/QUOTE]

    En nær perfekt oppsummering av mine tanker om Devialet 200. Det er så ubeskrivelig deilig å ha én boks som gjør alt, t.o.m. vinyl. Slippe kabelspaghetti. Spiller fantastisk. Ser bra ut, tar liten plass osv.

    En live konfigurator-app og direkte Tidal styring så er vi fremme.[/QUOTE]
    hørt! Direkte Tidal styring?????? Jeg er lykkelig for å ALT i 2 kompakte enheter, spare mye penger på ht-kabel.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Den vigtiske opgradering de kan gøre nu de inplisere ny Hardware,- er at få instaleret et nyt 801.11ac Board i de fremtidige utgaver av produkterne.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Disse høyttalerne er det mest imponerende lydprodukt jeg har vært borti hva pris/design/lydgjengivelse/funksjon angår. Allikevel; noe syntetisk lyd. Spørs om de har klart å fjerne dette med "mer-av-alt" som jeg oppfatter denne Gold har.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Er de nogen av dere som har erfaringer med kombinationen Martin logan- Devialet ?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.558
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    The mystery continues!
    Linken til Phantom Gold fungerer ikke lengre. Kanskje Devialet slapp nyheten noe prematurt?
    Her er hvertfall det som var av tekniske data:
    Max SPL: 108 dB (1 m)
    Distortion: 0.0005% (down from 0.001%), Background Noise : 0,5 dB SPL at 50cm (the same measurement used to be quoted at 3m)
    - ADH Intelligence v2
    - SAM v2
    - seems to have a new DAC integrated into ADH Intelligence v2
    - the side drivers seem to be white like the non-Silver Phantom but the metal side plates are apparently "22-carat pink-gold-plated"

    Prismessig lå de på litt over 26k pr stk.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.558
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et bilde av Phantom Gold har dukket opp.
    Rosegull er definitivt ikke min kopp te.
    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn