Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja men leser litt på utenlanske forum,litt tweaking (fininnstillinger)av oppsett som må til ser det ut som,air detter ut iblant
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Hikker det med 6.0.7 og AIR 2.1?
    Ja det hikker.
    Har enda ikke hatt små dropouts (kun store:)) med bit-perfect og 44, men Devialet mister kontakten med nettverket og må skrus av og på for å komme på nett igjen.
    Har MacMini rett under Devialet og et sterkt nettverk så det er ikke et tema til løsning.
    Ser på utenlandske forum at flere har erfart det samme.
    Og dermed er det ikke godt nok. Kabelforbindelse er det eneste som er stabilt.
    Det er synd at Devialet ikke kan få avspilling med AIR2.1 stabilt for lyden er klart bedre enn med optisk hos meg.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Med itunes 16/44 skal du deaktivere bit perfect ,og disable EQ,det er viktig

    men jeg ser oppdatering 6,08 er ute i dag ,hva gjør den ?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    info
    Has anyone heard the Devialet D-Premier Integrated Amp/DAC - Page 90

    Just updated with 6.0.8. With 6.0.7, I was having connection issues from powering up. Couldn't find the network even though the router is on the shelf above with a green light aglow. Sometimes it would take 7-8 times of powering up and then back down before it would connect. After uploading .8, found it right away without any delay whatsoever. Was definitely quicker. Lets hope .8 addressed the connection instabilities people were experiencing. Same sonic wise as before which is good. Too early to report on any dropout or scratching issues.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg meldte meg på nyhetsbrev fra Devialet for 14 dager siden, men har ikke mottatt noe enda. Har de sendt ut noen i det siste?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Nei,tror de jobber på spreng med oppgraderinger og slukke branner :)flere som har etterlyst det,de er både på FB og Twitter

    Men sant skal være sant,lydem er fantastisk med de nye oppgraderingene 6.0.7 og AIR 2.1
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg er innom twitterkontoen min 1 gang i halvåret, men sjekker facebook ganske jevnlig. Der har de ikke lagt ut info, linker e.l
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    jeg fikk ett newsletter 5/7 jeg reregistrerte meg

    har du mail så skal jeg sende det til deg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takk for tilbudet, men satser på at jeg får neste mail. Prøvde å registrere meg på nytt og fikk beskjed om at jeg allerede lå i systemet. Satser på at det fungerer.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.878
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    Ikke enda, de har visstnok "Room Correction" på roadmap, som er som en EQ med noen tusen tapper å regne ++. De argumenterer for at man trenger oppgradert DSP for det, ref upgrade program.
    Og dette er altså kun snakk om software oppgradering?

    Vil aktiv deling med biamp også være en mulighet?
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Har oppgradert til firmware 6.0.8, men opplever fortsatt at nettet faller ut. Signalstyrken på nettet er meget sterk, så problemet ligger nok fortsatt i firmware/ air koden.
     

    BeeGee

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1

    Da er prisene klare:
    - D110 - 45.000.- * #
    - D170 - 63.000.- *
    - D240 - 115.000.-
    - D500 - 206.000.-

    * 110 og 170 er i en startfase subsidiert med wifi-modul. Fra 1. oktober vil prisene øke med 10.000,- for dette.
    # Leveres med MM-trinn.
    Dessverre ser det ut som prisene på Devialet har gjort et lite hopp :(

    110. Kr 49.800.- inkl WiFi modul frem til 1 oktober 2013.
    170. Kr 72.000.- inkl WiFi modul frem til 1 oktober 2013.
    250. Kr 129.000.- WiFi modul standard

    Syns kanskje de nye prisene her til lands avviker litt for mye fra de europeiske prisene, Devialet 170 koster kun 6990€ i Frankrike noe som blir rundt 55.500 Nok...
     

    BeeGee

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo legge til at jeg sterkt vurderer Devialet 170. Blir en tur til N.A.T så fort de har de nye produktene i hus. Spent på å høre hvordan de låter!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49

    Da er prisene klare:
    - D110 - 45.000.- * #
    - D170 - 63.000.- *
    - D240 - 115.000.-
    - D500 - 206.000.-

    * 110 og 170 er i en startfase subsidiert med wifi-modul. Fra 1. oktober vil prisene øke med 10.000,- for dette.
    # Leveres med MM-trinn.
    Dessverre ser det ut som prisene på Devialet har gjort et lite hopp :(

    110. Kr 49.800.- inkl WiFi modul frem til 1 oktober 2013.
    170. Kr 72.000.- inkl WiFi modul frem til 1 oktober 2013.
    250. Kr 129.000.- WiFi modul standard

    Syns kanskje de nye prisene her til lands avviker litt for mye fra de europeiske prisene, Devialet 170 koster kun 6990€ i Frankrike noe som blir rundt 55.500 Nok...
    Det var et voldsomt hopp, lurer på hvorfor ???
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Kan jo legge til at jeg sterkt vurderer Devialet 170. Blir en tur til N.A.T så fort de har de nye produktene i hus. Spent på å høre hvordan de låter!
    Mange som er spennt på de nye produktene :)

    Legger til at Air her nå fungerer knirkefritt med Itunes (lowres)og Spotify .
    Jeg har ikke klart å sette opp Audirvana med Air enda, så foreløpig bruker jeg Toslink fra Macmini når 24/196 og SaCd ISO skal avspilles.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Får ikke oppgradert til 6.0.8. har slettet alle filer, formatert minnekortet på nytt (FAT) på PC slik Devialet anbefaler, men ingen ting funker.
    Når jeg kobler til strøm så starter bare Devialet opp som om ingenting var hendt med 6.0.7.

    Har hatt Devialet en stund og oppgradert noen ganger så dette er nytt at oppgraderingen ikke starter automatisk. Det skal sies at jeg måtte prøve noen ganger før oppgraderingen startet sist med 6.0.7.

    Jeg bruker minnekortet som ble levert med originalt (2GB) og leser at en siste løsning er å prøve med et nytt minnekort. Ser at de da gjerne anbefaler 4GB SDHC.

    Andre som har slitt med det samme eller som har forslag til løsning?
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Jeg har ved et par anledninger måttet trekke ut strømkabelen for å oppdatere .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Sjekket displayet når jeg spiller Spotify via AIR, og det viser 96khz .
    Noen som vet hvorfor ? Er det AIR 2,1 som oppsampler ?
    Kunne tenkt meg "direkte" modus uten opp og/eller nedsampling ,da jeg har mer tro på det .

    Edit: AIR 2,1 streamer det som settes som prefered settings , jeg satte denne til 16/44 , og da er det det som blir streamet. Fikk ikke til noe auto modus .
     
    Sist redigert:

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Nå har jeg prøvd med nytt minnekort formatert i FAT på pc.
    Fortsatt vil ikke oppdateringen starte. Hmmmm... Vet egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre. ...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Nå har jeg prøvd med nytt minnekort formatert i FAT på pc.
    Fortsatt vil ikke oppdateringen starte. Hmmmm... Vet egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre. ...
    Høres ut som en defekt minnekortleser, uten at jeg er noen fagmann på området.
    Ville nok tatt kontakt med forhandler på mandag .
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Nå har jeg prøvd med nytt minnekort formatert i FAT på pc.
    Fortsatt vil ikke oppdateringen starte. Hmmmm... Vet egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre. ...
    Høres ut som en defekt minnekortleser, uten at jeg er noen fagmann på området.
    Ville nok tatt kontakt med forhandler på mandag .
    Kan endre fra Factory Config til Custom Config med Configurator så da regner jeg med at minnekortleseren virker.
    Får sende en mail nedover til Thierry.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Nå har jeg prøvd med nytt minnekort formatert i FAT på pc.
    Fortsatt vil ikke oppdateringen starte. Hmmmm... Vet egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre. ...
    Høres ut som en defekt minnekortleser, uten at jeg er noen fagmann på området.
    Ville nok tatt kontakt med forhandler på mandag .
    Kan endre fra Factory Config til Custom Config med Configurator så da regner jeg med at minnekortleseren virker.
    Får sende en mail nedover til Thierry.
    Snodig problem .
    Får håpe Thierry kan hjelpe deg :)
    Vi får håpe det kommer mange inntrykk om de nye produktene utover uka, og bilder :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hadde samme problemet,følgte så denne til punkt og prikke,nå virker det:
    If your Devialet still shows 6.0.6 as the current version the update didn't succeed. Did you delete all files from your SD card (backup dp_cfg.txt first!) then copu all the files in the 6.0.7 ZIP file to the SD card. Pull the AC plug from the Devialer, reinsert the SD card again en insert the AC plug again. After the upgrade finishes power off the Devialet, delete all files from the SD card, copy back the dp_cfg.txt file to the SD card and reinsert it and power the Devialet back on
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Hadde samme problemet,følgte så denne til punkt og prikke,nå virker det:
    If your Devialet still shows 6.0.6 as the current version the update didn't succeed. Did you delete all files from your SD card (backup dp_cfg.txt first!) then copu all the files in the 6.0.7 ZIP file to the SD card. Pull the AC plug from the Devialer, reinsert the SD card again en insert the AC plug again. After the upgrade finishes power off the Devialet, delete all files from the SD card, copy back the dp_cfg.txt file to the SD card and reinsert it and power the Devialet back on
    Det er den prosedyren jeg har brukt bortsett fra det med dp_cfg.txt som jeg oppfatter som fila som inneholder Custom Config. Kan være det ikke stemmer eller..?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Mulig,husk det samme som med java og bank,du må holde inne cmd knappen inne for laste ned filen,ellers bare en text fil(på mac)

    prøv og opne fila og overfør
     
    Sist redigert:

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Mulig,husk det samme som med java og bank,du må holde inne cmd knappen inne for laste ned filen,ellers bare en text fil(på mac)


    prøv og opne fila og overfør
    Har oppgradert noen ganger tidligere før 6.0.7 og 6.0.8 og aldri hatt problemer.
    Den nedlastede fil blir som før selvsagt dekomprimert (unzipped) før de 17 filene kopieres til et helt tomt og nyformatert SD-kort som er formatert slik Devialet anbefaler at det skal gjøres.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Etter mange forsøk med samme prosedyre (den som anbefales av Devialet) så fikk jeg endelig oppdatert til 6.0.8.
    Hvorfor det plutselig lot jeg gjøre ser altså ut til å ha noe med SD-kortet å gjøre.
    Da har jeg kjøpt meg to nye SD-kort i håp om å unngå problemer ved neste oppdatering.

    Her er Thierry sin respons på mine oppdateringsproblemer.

    "Thanks for your message. If I remember well, your D-Premier has serial number 00XXX. Units in the s/n range only support 2Gb regular SD cards. SDHC cards are not recommended.

    I would recommend you to buy an extra 2GB card just as reserve as long as there are still available on the market. Otherwise, keep using your original 2GB card.

    The reason why it sometimes blocks is that the D-Premier is waiting for a certain transfer-speed from the card. If for a reason or another this speed is not respected, it thinks there is a problem with the data and it stops.

    Thanks again.

    Best regards,

    Thierry"
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Oppgraderte til 6.08 selv i dag , gikk heldigvis uten problem .
    Har noen fått , eller hørt de nye produktene ?
     

    BeeGee

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Oppgraderte til 6.08 selv i dag , gikk heldigvis uten problem .
    Har noen fått , eller hørt de nye produktene ?
    Jeg har vært å hørt Devialet 170 hos N.A.T :) Og den virker helt klart lovende! Venter nå på å få i stand et hjemlån så den kan vurderes i litt mer kjent omgivelser ;)
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Da har jeg kjøpt meg to nye SD-kort i håp om å unngå problemer ved neste oppdatering.
    Da har jeg har jeg kjøpt et nytt SD-kort på 2GB og installering av 6.0.9 gikk uten problemer.
    Egentlig ganske praktisk med to kort. Ett hvor jeg har selve oppdateringen og et hvor jeg har "Custom Config" fila (dp_cfg.txt)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da har jeg hatt Devialet 170 noen dager. Her spiller den problemfritt via AIR bortsett fra qobuz, men det er nok Qobuz sin feil. Har endret det som skal endres i programmet, men "play" knappen står og spinner.
    Har satt riia til det som p.u min liker best og det spiller overbevisende, men hører at den plukker opp mer rillestøy enn jeg er vant med.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan vil du ellers sammenligne med tidligere utstyr ? lyd og brukervennlighet

    Personlig er jeg kjempefornøyd,kun kilde som hos meg vil muligens bli byttet på i fremtiden
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Brukervennlighet er på topp, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den går i standby når jeg ikke spiller musikk? Det spiller forsåvidt liten eller ingen rolle. Hører ikke forskjell nå som den har stabilisert seg etter noen dager med uten å ha vært koblet av strømnettet.
    Lydmessig er jeg ganske overveldet og imponert. Den låter stramt, artikulert og har tonalt sett en ganske korrekt gjengivelse synes jeg. Den låter nakent og fettfritt uten å låte tynt og slankt. Muligens litt på den varme siden uten at det går utover lyden av cymbaler, stålstrenger o.l
    Bassen imponerer stort. Den strekker seg så dypt som jeg aldri før har opplevd Harbeth'ene.
    Det er rett og slett en glimrende boks!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Grattis Griff :)
    Når den går i Standby kan justeres i configurator eller slås helt av .
    Synes også det var irriterende siden den da ikke kan slås på med appen .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Var innom Renaissance audio i dag og fikk en kjapp lytt på Devialet 110 på Magico s1, det låt forbasket bra selv om begge var uinnspillte .
    Ble overrasket over hvor kraftig 110 virket , hadde stålkontroll på Magicoene tross disses 84db følsomhet .
    Kunne sikkert vært timesvis i den butikken, mye snadder og en behagelig atmosfære .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som har tips ang wifi og Devialet? I går byttet jeg nettverksleverandør. Sonos går greit og telefoner og nettbrett likeså, men Devialet finner nettverket, men klarer ikke å koble seg på. Noen tips?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn