Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Since last night iTunes 11.0.4 is out. Devialet should communicate soon, whether this iTunes update includes the expected fixing or not
    ITunes 11.0.4 seems to fix the described problem
    https://help.devialet.com/entries/2...Tune-11-0-3-for-now-if-you-did-read-more-here


    Så for vi teste og se
    Det var gode nyheter :)
    Noen som har testet ?
    Jepp , både kabling fra Mac og trådløs fungerer nå
    mvh
    rolf
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Men har dere noen formeninger om lyden iht siste oppgraderinger ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Funker ikke her , fra MacMini med siste Itunes .
    Etter 3 sanger er det masse hakking , dette var 96/24 filer . Fra Pc fungerte det mye bedre , registrerte bare en liten glitch på en halvtimes spilling .
    Trådløst til Airport Express og spdif til Devialet fungerer 100% , det er litt irriterende .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hehe datt ut nå etter og ha funket nogenlunde en stund,vil ikke connecte,eller retter sagt bare lyd på imac,n,air knappen går i grått,men svart på spillern

    Og Det som også irriterer er att itunes responderer veldig dårlig når du skal skifte spor med air 2

    Unskyld ……..sitter igjen med intrykk om att oppgradering ikke har noe som helst med oppgradering og gjøre,men en tilretteleggelse for nye produkter

    Lite eller ingen nyttig info på hjemmesidene

    Dagens :(
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Det er akkurat det jeg også frykter , tilpassing til nye modeller.
    Har som deg store forsinkelser og dårlig responstid ved bruk av Air2.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Jeg kjører dedikert nettverk for Devialet med Airport Express og MacMini.
    Jeg bruker iTunes. (11.0.4)
    Til nå har jeg brukt optisk fra MacMini.
    WiFi signalet ligger mellom 40-45dBm.

    Dagens erfaring med nye AIR2 kan oppsummeres slik for min del:

    -Lyden er klart bedre og mer fyldig enn med optisk. Lydmessig er altså AIR2 å foretrekke
    -16/44 fungerer sånn passelig da det forekommer enkelte glitches innimellom som er irriterende
    -Alt over 16/44 blir bare dropouts og skraping. (jeg har både 24/96 og 24/192 filer)
    -Statusbaren i iTunes som viser fremdrift på avspilte fil virker ikke. Men tar jeg pause og så play flytter den seg.

    Hvis AIR2 på sikt kan gi det som loves er jeg positiv da det er lydmessig overlegent det jeg kjører nå.

    Har valgt å ikke bruke annet enn optisk fra MacMini i påvente av trådløs overføring som ifølge Devialet skal være lydmessig det beste.
    Dagnes erfaring som viser tydelig at optisk har sine begrensninger gjør at jeg må prøve alternativ kabeloverføring hvis ikke AIR2 blir oppdatert og stabilt med det første.
    Erfaring med alternative kabeloverføringer fra MacMini til D-Premier mottas med takk.
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Det er akkurat det jeg også frykter , tilpassing til nye modeller.
    Har som deg store forsinkelser og dårlig responstid ved bruk av Air2.
    Sitter og nyter den fantastiske siste platen til Keit Jarrett og Air2 / Mac, responsen på sporskifte frem og tilbake fungerer lytefritt hos meg. Hva lyden angår kan jeg ikke si at jeg hører noe forbedring i dag , kanskje etter noen dagers tilvenning...?
    mvh
    rolf
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja men jeg må innrømme att jeg syntes gamle air hadde litt ber bounch og kjøtt på kroppen ? meget mulig jeg tar feil og er litt preget av nye utfordringer med air

    Samt att jeg spiller igjennom noen nye cd,r ala Ane Brun og Steve Forbert,så her kan jeg ta feil

    Ja air med itunes låter bedre en optisk ut av transporter med digi kabel ,virker klarere på ett vis

    Sitter og lurer på om ethernet kablet nettverk er ett must og fremtiden fra imac for meg,og heller gå for kilde 2 digi kablet (ala unityserve)

    Sliter litt med nettverket også,får det muligens ikke strerkt nok,bruker time capsule satt opp som eget nettverk plassert ved siden av imac,og en airport express til og utvide nettverket ved siden av devialetn,ligger på ca 55dBm,litt opp og ned

    Men som sakt air vil ikke reconnecte for øyeblikket etter og ha disconnectet for en time siden
     
    Sist redigert:

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    [/QUOTE]Sitter og nyter den fantastiske siste platen til Keit Jarrett og Air2 / Mac, responsen på sporskifte frem og tilbake fungerer lytefritt hos meg. Hva lyden angår kan jeg ikke si at jeg hører noe forbedring i dag , kanskje etter noen dagers tilvenning...?
    mvh
    rolf[/QUOTE]

    Med iTunes?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Sitter og nyter den fantastiske siste platen til Keit Jarrett og Air2 / Mac, responsen på sporskifte frem og tilbake fungerer lytefritt hos meg. Hva lyden angår kan jeg ikke si at jeg hører noe forbedring i dag , kanskje etter noen dagers tilvenning...?
    mvh
    rolf[/QUOTE]

    Med iTunes?[/QUOTE]

    Ja med iTunes, men tross en optimistisk start så hadde air en liten men merkbar "hikkas" med ujavne mellomrom under hele avspillingen:rolleyes: . Så kabel fra mac/bitperfect/ekst.disker til DEVIALET AES/EBU brukes nå problemfritt.
    mvh
    rolf
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Det nye Air2.0 er helt ubrukelig og burde aldri vært sluppet til forbruker !
    Flytter MacMini tilbake til stua for å koble den til med spdif og prøver å finne tilbake til musikken :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Lastet ned JRiver til pc'en ,og JRemote til Ipad for å prøve noe nytt .
    Har spillt over en time nå uten hickups , wtf :cool:
    Air1,5 fikk jeg aldri til på Pc ,men den funket problemfritt på MacMini, nå er det jo snudd på hode
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er tilbake til MacMini med optisk spdif rett i Devialet , og Audirvana som player .
    Det er en helt annen ro i lydbildet igjen , ble helt stresset av Air 2.0 både lydmessig og funksjonsmessig .
    Jeg lar resten av Devialet folket styre med Air , jeg lener meg tilbake og venter på en bulletproof solution :D
    God helg :)
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Jeg er tilbake til MacMini med optisk spdif rett i Devialet , og Audirvana som player .
    Det er en helt annen ro i lydbildet igjen , ble helt stresset av Air 2.0 både lydmessig og funksjonsmessig .
    Jeg lar resten av Devialet folket styre med Air , jeg lener meg tilbake og venter på en bulletproof solution :D
    God helg :)
    Samme løsning her.
    Men hvorfor ikke iTunes?
    Er det noen lydmessig forskjell eller er det bare at du liker det ene brukergrensesnittet foran det andre?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er tilbake til MacMini med optisk spdif rett i Devialet , og Audirvana som player .
    Det er en helt annen ro i lydbildet igjen , ble helt stresset av Air 2.0 både lydmessig og funksjonsmessig .
    Jeg lar resten av Devialet folket styre med Air , jeg lener meg tilbake og venter på en bulletproof solution :D
    God helg :)
    Samme løsning her.
    Men hvorfor ikke iTunes?
    Er det noen lydmessig forskjell eller er det bare at du liker det ene brukergrensesnittet foran det andre?
    Synes lyden er veldig bra (har ikke testet den mot Itunes),den spiller Flac og skifter automatisk til hd hvis jeg spiller det .
    Har testet Amarra også , men ikke den nye 2.5 .
    Lyden er bra her også , men mørkere , brukergrensesnittet er også litt mer kronglete imo .
    Allt av rippet musikk jeg har er i Flac format, det er hovedgrunnen .
    Itunes bruker jeg kun på Ipad/Iphone , og streamer rett som det er til Devialet :)
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Hei!

    Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en Devialet 170 som erstatning for min Burmester 051. Siste versjon riaa skal jo kunne kjøre 24/196, og responsen har jo vært glimrende. Er det noen som har hørt siste oppgraderte riaa. Det blir vel Lyra Delos eller Ortofon Gadenza Bronze som ender på grammofonen. Knall med alle justeringsmulighetene:)

    Har Wilson Sophia 2 som burde gå greit. Sophia 3 blir det etter jul. kmpedansmessig ligger disse ned mot 3 ohm på det laveste. dette i bassen. Liten stue på 28 kvaderat og 1,9 meter under taket.

    Hva anbefaler dere av tilkobling fra macmini? Usb eller firewire via weiss int202 og spdf inn i Devialet?

    Burmester 061 bruker jeg som driverk. Hører Devialet anbefaler XLR digital inn før spdf, men 061 har kun spdf ut. Eventuelt optisk. Kan jo kjøre analogt ut og inn på Devialet. Men det virker jo litt meningsløst.

    Gleder oss!!

    Mvh Toffen
     

    Ref210

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    3
    Siste RIAA kjøre 24/192? Nå følger jeg ikke helt med.

    mvh
    Per Åge
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Hi!

    Etter det jeg forstår hadde første versjon av riaa delen lavere oppløsning enn siste som kan kjøre 24/192.

    Mvh Toffen
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Her er et bildet av riia innstillingen i configurator . Du kan sette samplingsfrekvensen til 192, men det tror jeg du har kunnet gjort lenge .
     

    Vedlegg

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Har ikke prøvd selv, men vet at Devialet kan brukes til ripping av LP plater .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Nye Devialet serien blir sendt ut 20.06. Så da er det bare å begynne å glede seg :)
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Kopiert fra http://www.whatsbestforum.com
    http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page63&highlight=devialet+d-premier

    Just had an email from
    Devialet:

    "The software team responsible for Air just discovered a bug in the buffer management which gets corrupted as time increases. So what you experience at home (no problem during a couple of minutes and increasing problems after) is expected with the current version of Air. This shall be fixed before my venue (visit) to Oxford next week."
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Fra appletv til Dev med optisk. Men når jeg skal snurre film så sier det"blupp" og Dev går i rødt og null lyd? Noen gode tips mottas med stoooor takk :confused: Eller er det bare å vente til dev og apple/itunes igjen har "funnet tonen" ?
    mvh
    rolf
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Kopiert fra http://www.whatsbestforum.com
    http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page63&highlight=devialet+d-premier

    Just had an email from
    Devialet:

    "The software team responsible for Air just discovered a bug in the buffer management which gets corrupted as time increases. So what you experience at home (no problem during a couple of minutes and increasing problems after) is expected with the current version of Air. This shall be fixed before my venue (visit) to Oxford next week."
    Det er gode nyheter :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Fra appletv til Dev med optisk. Men når jeg skal snurre film så sier det"blupp" og Dev går i rødt og null lyd? Noen gode tips mottas med stoooor takk :confused: Eller er det bare å vente til dev og apple/itunes igjen har "funnet tonen" ?
    mvh
    rolf
    Vises filmen, men uten lyd ?
    Er det streaming fra Itunes på en Mac eller Netflix el.?
    Jeg bruker Appletv selv og har ikke hatt problemer med å få lyd gjennom Devialet , utenom en gang den optiske kabelen var defekt .
    Høres rart ut , og det var rødt lys i andre enden, men ingen lyd . Byttet kabelen og allt var i orden, har du en ekstra kabel kan du jo prøve det .
    Mvh
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Fra appletv til Dev med optisk. Men når jeg skal snurre film så sier det"blupp" og Dev går i rødt og null lyd? Noen gode tips mottas med stoooor takk :confused: Eller er det bare å vente til dev og apple/itunes igjen har "funnet tonen" ?
    mvh
    rolf
    Vises filmen, men uten lyd ?
    Er det streaming fra Itunes på en Mac eller Netflix el.?
    Jeg bruker Appletv selv og har ikke hatt problemer med å få lyd gjennom Devialet , utenom en gang den optiske kabelen var defekt .
    Høres rart ut , og det var rødt lys i andre enden, men ingen lyd . Byttet kabelen og allt var i orden, har du en ekstra kabel kan du jo prøve det .
    Mvh
    Bruker appletvboks med HDMI til projektor og lyden tappes til Dev med optisk kabel: Kabel er sjekket ut og i orden. Når jeg kjører trailer før evt leie er alt ok , om jeg leier filmen og kjører sier det "blupp", Dev til rødt, og null lyd. Har og opplevd det samme med Netflix. Den tar enkelte filmer andre ikke, oppløsning/Bit? Bruker jeg de andre app'ene på Appletv er det ingen problem med lyd.Signalstyrken er på topp.
    mvh
    rolf
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Har aldri leid film via Apple Tv, men har kjøpt filmer på MacMini og streamet disse via Atv , burde jo være det samme?
    Jeg er blank, håper noen andre kan hjelpe deg .
    Mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Sjekket innstillingene mine på Appletv, og allt sto på auto .
    Husker du hvilke filmer på Netflix Devialet ikke fikk lyd på ?
    Har Netflix og kan teste om det er lyd her .
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Sjekket innstillingene mine på Appletv, og allt sto på auto .
    Husker du hvilke filmer på Netflix Devialet ikke fikk lyd på ?
    Har Netflix og kan teste om det er lyd her .
    Går jeg inn på netflix via appletvboksen så går Dev i rødt og null lyd. Går jeg inn på netflix via oppospilleren så fungerer det fint. Tapper lyd til dev via optisk kabel og begge kabler er i orden. "Trailer" visning på appletv har lyd, men ikke når jeg leier...? Ifm prøving nå ser jeg på Angelos Vendetta, netflix-appletv-leie/dev null lyd, oppo-netflix/dev alt ok.
    Mvh
    rolf
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Sjekket innstillingene mine på Appletv, og allt sto på auto .
    Husker du hvilke filmer på Netflix Devialet ikke fikk lyd på ?
    Har Netflix og kan teste om det er lyd her .
    Går jeg inn på netflix via appletvboksen så går Dev i rødt og null lyd. Går jeg inn på netflix via oppospilleren så fungerer det fint. Tapper lyd til dev via optisk kabel og begge kabler er i orden. "Trailer" visning på appletv har lyd, men ikke når jeg leier...? Ifm prøving nå ser jeg på Angelos Vendetta, netflix-appletv-leie/dev null lyd, oppo-netflix/dev alt ok.
    Mvh
    rolf
    Så nettopp noen episoder med SOA på Appletv/Netflix god lyd her .
    Hvilken versjon av Appletv er det du har , og evntl oppdateringer ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Angelos Vendetta på Netflix har lyd her fra Appletv , det står 48hz i displayet på Devialet.
    Har du sjekket innstillinger på ATV , under Lyd og Video - Dolby Digital - at den enten er av eller på Auto .
    Hvis den står på kommer det et "knepp" i høyttalerne og lyden slår seg av .
    Jeg har model MD199KM/a (3.generasjon) programvare 5.3(6105) som er siste software .
    Mvh
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Angelos Vendetta på Netflix har lyd her fra Appletv , det står 48hz i displayet på Devialet.
    Har du sjekket innstillinger på ATV , under Lyd og Video - Dolby Digital - at den enten er av eller på Auto .
    Hvis den står på kommer det et "knepp" i høyttalerne og lyden slår seg av .
    Jeg har model MD199KM/a (3.generasjon) programvare 5.3(6105) som er siste software .
    Mvh
    Dolby Digital slo jeg av , og vips var der lyd igjen , takk skal du ha :)
    mvh
    rolf
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Hyggelig og kunne være til hjelp :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Fra ett annet forum :

    I'm a new owner of a Devialet 240. Firmware 6.06

    The Air2 is still malfunctioning, with constant rupture of the flow of signal after only a few minutes. I had to disable the Wi-Fi module.
    When connected to the music server with Ethernet connection, everything seems normal.

    And there is an interaction between the Air module and the phono section :
    music from a LP is suddenly muted and I need to cycle through all sources to hear again the music of the LP.
    No such problem with the Wi-Fi module disabled.

    And there is still no Configurator on the Devialet site for the new model 240. The installer had to do his magic by tweaking the "dp_cfg" file manually.

    He assure me that these are normal growing pains for a complex new product.
    Linn apparently also had logic problems for long time, for their Linn Majik DS-I D/A integrated
    De slipper altså nye modeller inn på markedet som ikke fungerer ,selv når de er klar over problemet ? :) ikke bra
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.293
    Antall liker
    3.387
    Torget vurderinger
    49
    Nye enheter er sendt Audio Nord, jeg blir oppdatert i morgen om når min 240 kommer(forhåpentligvis) . Etter å ha lest innlegget du linket til Petter ,har jeg ikke høye forventninger ,men gleder meg til å se den nye finnishen .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn