Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Blir spennende å følge dine erfaringer E.I.A.
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Synes Devialet driver en ørliten dobbelkommunikasjon i kjølvannet av nylanseringene.

    Har sett de bli sitert på at nye modellene er markant bedre, mens de andre i sammenhenger, og da gjerne overfor D-Premier-eiere, nedtoner dette.

    Og sånn må det kanskje være.
    At nylanseringer markedsføres som bedre er ikke overraskende , skulle bare mangle :rolleyes:.... Men som en ser ifra svarene til Dev så er det vel ikke lyden som er fokus mtp de siste modellanseringene, de skal jo drive butikk også og er avhengig av å selge, er jo da fordel å ha flere modeller og tilby. En god grunn for meg å evt oppgradere min Premier til 240 er bekymring for temperaturen. 240 blir ikke så varm sies det.Om det har noe å si har jeg ikke kunnskap om , men at den blir så varm at den ikke kan berøres etter "hardkjør" en kveld, kan vel ikke være sunnt mtp komponentene inne i boksen...?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nylanseringer... Det er slik produsentene overlever. Varme... Du skal da ikke se bort fra at d-premier låter bedre. Sjekk ut mellomtonen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Det går 3-4 uker før den nye Devialet er på lager . Er veldig spennt på de første tilbakemeldinger fra kjøpere som kan sammenligne direkte med D Premiere . Har opplevd selv at ny modell spillet dårligere ( imo) enn den modellen som skulle erstattes , Bryston Bda1 og Bryston Bda2 , så ny modell er ingen garanti for bedre lyd .
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

    Da er prisene klare:
    - D110 - 45.000.- * #
    - D170 - 63.000.- *
    - D240 - 115.000.-
    - D500 - 206.000.-

    * 110 og 170 er i en startfase subsidiert med wifi-modul. Fra 1. oktober vil prisene øke med 10.000,- for dette.
    # Leveres med MM-trinn.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Hvis D110 er i nærheten eller overgår D Premiere må det jo være årethundres røverkjøp til 45 lapper .
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Ser på noen forum at firmware 6.0 og Air 2.0 skulle ettersigene slippes i dag .
    Noen som er mer oppdatert for det ser ikke ut som det har skjedd noe på hjemmesiden deres iallefall .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Blir spennende å følge dine erfaringer E.I.A.
    den Devialeten som var på vei for å lage dual mono fikk jeg omgjort til Devialeten 240 . Den D Premieren jeg kjøpte 2-3 uker før Devialet oppgraderte får jeg ikke gjort noe med . Jeg får altså en av de første 240 som kommer til landet , men må vente til oktober( og når Devialet sier oktober kan det like gjerne bety november eller desember...... ) for å oppgradere til 240 . Sitter da med dual mono løsning i to forskjellige kabinett , så er litt på gjerdet om jeg gidder , men å selge D Premier uten å oppgradere er dødfødt . Eneste fordelen er at jeg kan teste D Premiere opp mot 240 i egen stue , og det har jeg tenkt å gjøre :)


    Og hvor blir firmware 6.0 og Air 2.0 av , det ble lovet for en uke siden , og ingen informasjon gis annet enn " snart" .
    Føles litt som guttungen som venter på nissen.......som aldri kommer :D
    Det ligger foresten en ny firmware på help siden deres ,men det er ikke 6.0 , men 5.7.3 snodig ?https://help.devialet.com/entries/23419527-How-to-update-the-internal-software-firmware-
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hva med og kjøpe en D Premier til fra 2013 (brukt)og oppgradere de til lovet pris for 2013 modeller når det er mulig

    Alle 2013 modeller får en egen oppgraderings pris

    Da har du to like som er top of the pops med 5 års garanti på begge iht oppgraderingen

    som sagt de siter litt med siste itunes oppgraderingen,så de er litt forsinket :(
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Hva med og kjøpe en D Premier til fra 2013 (brukt)og oppgradere de til lovet pris for 2013 modeller når det er mulig

    Alle 2013 modeller får en egen oppgraderings pris

    Da har du to like som er top of the pops med 5 års garanti på begge iht oppgraderingen

    som sagt de siter litt med siste itunes oppgraderingen,så de er litt forsinket :(
    Det er en god ide Petter , da hadde jeg hatt dual mono med en gang .
    Kommer alikevell til å gå for en 240 nå , deretter oppgradere D Premiere .
    Er jeg ekstra heldig går det kanskje an å oppgradere boksen også :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ja slik jeg forstår det skifter D Premieren navn til 240 etter oppgraderingen på box og sertifikater
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Ny remote på plass til IPad / IPhone , så nå sjer det noe :)
    Dark interface and support for firmware 6.0 .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja samme tullet her…laster du ned i 2 omganger,først firmware så air ??
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Lastet ned Air2.0 mens firmwaren installerte på Devialeten, fungerer her nå .
    Jeg ble litt lurt , for tidligere virket ikke volumkontrollen til Itunes når jeg brukte Air , nå virker den og må skrus opp(seff) for å få lyd :)
    Må få meg remote til Spotifi for nå skal den også kunne spille gjennom Air, til nå har jeg brukt AirPort Express .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hva mener du….må du ikke ta ut kortet og overføre for begge ??
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    hva mener du….må du ikke ta ut kortet og overføre for begge ??
    AIR 2 skal lastes ned og installeres på Mac'en eller pc'en, firmware 6.0 legges på minnekort og installeres på Devialet .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Og der var ny firmware, AIR 2.0 og Android app på plass. Alt fungerer perfekt. Spiller Flac med foobar og Wimp via AIR uten problemer :))
    Se det ja :)
    Kan du spille av Spotify el. med air ?
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Og der var ny firmware, AIR 2.0 og Android app på plass. Alt fungerer perfekt. Spiller Flac med foobar og Wimp via AIR uten problemer :))
    Se det ja :)
    Kan du spille av Spotify el. med air ?
    WIMP går greit, så jeg vil tro at Spotify vil fungere også. Med AIR 2.0 får du opp AIR som lyd alternativ i kontrollpanelet i Windows :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hehe ække lett,du tar bare og drar hele filen over på minnekortet ikke sant ? den vil ikke her ser du,når jeg sjekker har jeg fortsatt gamle
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde et tilsvarende problem tidligere. Da måtte jeg slette den gamle config filen fra minnekortet og lage en ny. Prøv det du...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    hehe ække lett,du tar bare og drar hele filen over på minnekortet ikke sant ? den vil ikke her ser du,når jeg sjekker har jeg fortsatt gamle
    Jeg lastet ned filen til pc, pakket den ut på minnekortet (rørte ikke .config filen som ligger på samme minnekort) . Slo av Devialet, trakk ut kontakt , satte minnekortet inn , slo på strøm og allt ble innstallert automatisk . Litt rart at strømmen må helt av, men her måtte den det for at oppdateringen skulle starte .
    edit: jeg slette forrige firmware filer før jeg pakket opp 6.0
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    trodde det var opplagt att jeg slettet gamle config file og så bare dra folderen over…ikke så lett alså

    lage en config file ??
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    trodde det var opplagt att jeg slettet gamle config file og så bare dra folderen over…ikke så lett alså

    lage en config file ??
    Config filen har ingenting med oppdateringen av firmware og gjøre . Hvis den slettes må du jo lage en ny etterpå= ekstra arbeid .
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Jeg flyttet config filen fra kort til desktop. flyttet alt innhold fra ut pakket mappe med oppdatering (ikke selve mappa) til kort. Oppgraderte. Slettet innhold på kort. flyttet config fra desktop til kort.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Last ned firmware 6.0 pakk den ut ,og legg alle filene over på minnekortet .
    Har du fått gjort det ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Jeg flyttet config filen fra kort til desktop. flyttet alt innhold fra ut pakket mappe med oppdatering (ikke selve mappa) til kort. Oppgraderte. Slettet innhold på kort. flyttet config fra desktop til kort.
    Du kan bare la config ligge på minnekortet , går helt fint det , da legges automatisk config inn etter oppdateringen :)
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Endelig føles Devialeten komplett. Har ventet lenge på denne oppdateringen. Å kunne spille av "alt" fra htpc med (teoretisk) best mulig lyd, uten bruk av iTunes og uten å ha vært avhengig av å kjøpe mac for å spille av musikk i flac. Har fra før brukt XBMC som avspiller av video og film fra htpc, med lyd til surroundreceiver. Med bruk av en hdmi/cec dings på htpcen kan tv fjernkontrollen styre alt. Nå får jeg brukt XBMC til musikk også, med 2 kanal lyd automatisk via AIR2.0, og et fantastisk brukergrensesnitt. Nå er alt som det skal være :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kjempe att de legger dette mer flexibelt for alle brukere, men for oss som bruker itunes er siste oppgradering ikke bra,air shutter ned i hytt og pine,andre forum rapporterer dette også :(

    Nå er dette en vennetråd,men merkelig att de slipper en release for den er testet ut og godkjent iht en hvis standard ?

    Per nu er ikke air brukanes på itunes,den dropper ut og må restartes hvert 3je minut,har koblet ut air og kjører optisk ut av transporteren og bruker sqeezepad appen så lenge
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    6.0 inn fungerte og la seg inn uten problem , men Air 2 vil ikke. La den inn på SDkortet isammen med ny config.? Men null lyd og fremdeles versjon1.5....
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Air skal vel ikke inn på Devialet'en, bare på PC eller Mac. Det er iallefall hva jeg har gjort og det fungerer hos meg.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Tror Air 2.0 problemene skyldes Itunes versjonen. Jeg har den forrige versjonen Itunes på Mac Mini (oppgraderte den ikke pga advarslene) og har ingen problem , kun små "hikk" når guttungen gamer som værst :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    3.352
    Torget vurderinger
    49
    Skulle aldri sagt det , nå detter det ut her også :(
    Får teste det ut grundigere til helgen , og lage dedikert nettverk .
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Har samme erfaring. Det spillte vedlig bra i en drøy time på win7+Jriver, men så begynte det å skrape og skurre. Virker som om det er litt sensitivt ift nettverk. Tenkte også å prøve med et dedikert nett for å se om det hjelper. Er litt bekymret for at problemene blir langt større når vi prøver å streame på 192k
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Kjempe att de legger dette mer flexibelt for alle brukere, men for oss som bruker itunes er siste oppgradering ikke bra,air shutter ned i hytt og pine,andre forum rapporterer dette også :(

    Nå er dette en vennetråd,men merkelig att de slipper en release for den er testet ut og godkjent iht en hvis standard ?

    Per nu er ikke air brukanes på itunes,den dropper ut og må restartes hvert 3je minut,har koblet ut air og kjører optisk ut av transporteren og bruker sqeezepad appen så lenge
    Enig! , er for dårlig at sånne "bugs" skal forkomme på ett slikt "eksklusivt" høyklasseprodukt , ser på tråden her at itunes og den siste oppdatering er tema hos flere, og opplever samme tullballet ! irriterende....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn