Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Tror det vil være en knallmatch! Låter fantastisk på RP280 og RF82mkll
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har brukt Dev400 blokker på Klipsch Cornwall 3. Helt magisk, fantastisk herlig lyd
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Bonjour Devialet-folket!

    Jeg har et par Sonus Faber Liuto Tower som trenger ny forsterker, tror dere en Expert Pro 140 holder til det?

    Har noen av dere sammenlignet nevnte 140 med Hegel H190 eller H360? Disse har litt mer krefter som jeg muligens kan trenge til mine SF...

    Og hvor får man tak i Devialet i Rogaland for tiden?
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Soundgarden på Lura hadde, men de har vell sluttet med Devialet? Kan være at de fortsatt har noe inne.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg leker litt med tanken på et hjemmekinooppsett basert på den nye Reactor-serien, da den har analog inngang. noen som vet om det er gjort med bra resultat?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.560
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg leker litt med tanken på et hjemmekinooppsett basert på den nye Reactor-serien, da den har analog inngang. noen som vet om det er gjort med bra resultat?
    Pr. nå er det definitivt ikke å anbefale. Devialet har ingen god løsning for hjemmekino ennå. Forhåpentligvis kommer det en softwareoppdatering i løpet av året som fikser det, men jeg ville ikke holdt pusten.

    Mer info finnes her:
    https://devialetchat.com/Thread-Optical-Direct-for-Reactors?page=2
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg leker litt med tanken på et hjemmekinooppsett basert på den nye Reactor-serien, da den har analog inngang. noen som vet om det er gjort med bra resultat?
    Pr. nå er det definitivt ikke å anbefale. Devialet har ingen god løsning for hjemmekino ennå. Forhåpentligvis kommer det en softwareoppdatering i løpet av året som fikser det, men jeg ville ikke holdt pusten.

    Mer info finnes her:
    https://devialetchat.com/Thread-Optical-Direct-for-Reactors?page=2
    Hvorfor skal det ikke fungere? Jeg hadde håpet å kunne kombinere en reciever med Reactorene koblet til pre out. Det betyr selvfølgelig at de må kunne settes på fixed volume.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.560
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg leker litt med tanken på et hjemmekinooppsett basert på den nye Reactor-serien, da den har analog inngang. noen som vet om det er gjort med bra resultat?
    Pr. nå er det definitivt ikke å anbefale. Devialet har ingen god løsning for hjemmekino ennå. Forhåpentligvis kommer det en softwareoppdatering i løpet av året som fikser det, men jeg ville ikke holdt pusten.

    Mer info finnes her:
    https://devialetchat.com/Thread-Optical-Direct-for-Reactors?page=2
    Hvorfor skal det ikke fungere? Jeg hadde håpet å kunne kombinere en reciever med Reactorene koblet til pre out. Det betyr selvfølgelig at de må kunne settes på fixed volume.
    Muligens noe bastant påstand fra min side. Hvis du aktiverer custom mode og kan kompensere for 190 ms forsinkelse vil det nok fungere. Finnes pr nå ikke veggfester til høyttalerne men burde være greit å få laget noe som fungerer.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.560
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet har blitt mestre på teasers uten å levere i etterkant.
    Screenshot_20191010-161249.jpg

    Fikk mail med tittelen "Prepare for space exploration"


    Dette er det som dukket opp på Devialets hjemmeside
    Screenshot_20191010-162002.jpg

    Nyheten er altså at de har klasket sort, matt maling på Phantom Reactor. Noe skuffende.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Har jeg forstått det riktig, hvis jeg antar at der finnes en utgave som heter D200, og at de nyere modellene gjerne heter Expert 200 pro osb?

    mvh
    Proffen
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Devialet expert 200. Nyere model heter Devialet expert 220 pro (infinity core).

    mvh jbm
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Hei, tenkte jeg skulle kjøpe inn et par ekstra kort til min 440 PRO. Kan noen peke meg i retning (gjerne med link) til et par slike?
    På forhånd takk for hjelpen :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Tenker du på SD kort? Jeg kjøpte de minste jeg fant hos Class Olsen (Scandisk 16 GB).
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Noe tilsvarende (Scandisk). Fikk ikke disse til å funger når jeg formaterte dem med Mac, OK med PC.
     

    StoneH

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    54
    Heisann,
    Har en Hegel H160 som driver mine flotte Martin Logan Quest elektrostater:rolleyes:. Er veldig fornøyd med dette, men forsterkeren har ved noen tilfeller blitt for varm og slått seg av. (jepp, når jeg spiller høyt :) ). Vurderer derfor oppgradering til H360. Men etter å ha lest litt om Devialet, ble det veldig interessant. Prismessig er det D200 som er aktuell. Noen som har erfaring med denne på gamle elektrostater som krever litt av forsterkeren? Har hatt Gato Audo dia-250s på lån. En ren klasse D forsterker. Fikk absolutte mer muskler. Ikke ble den varm heller, men ble ikke helt venn med lyden.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Devialet 200 på plass i man cave'n.
    Relativt enkelt å konfigurere kilder inn. Cd på line 2, sacd på line 1. Så gjenstår det å se om jeg får til å konfigurere de 2 siste digitale inngangene til "pre-out", slik at jeg kan koble til min aktive sub.
    Noen formeninger om dette er doable eller ei, og i så fall: hvorfor ikke?

    Mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Heisann,
    Har en Hegel H160 som driver mine flotte Martin Logan Quest elektrostater:rolleyes:. Er veldig fornøyd med dette, men forsterkeren har ved noen tilfeller blitt for varm og slått seg av. (jepp, når jeg spiller høyt :) ). Vurderer derfor oppgradering til H360. Men etter å ha lest litt om Devialet, ble det veldig interessant. Prismessig er det D200 som er aktuell. Noen som har erfaring med denne på gamle elektrostater som krever litt av forsterkeren? Har hatt Gato Audo dia-250s på lån. En ren klasse D forsterker. Fikk absolutte mer muskler. Ikke ble den varm heller, men ble ikke helt venn med lyden.
    Gir tilbakemelding når jeg har fått spilt litt på d200. Har nemlig også hatt en slik Gato på hjemlån - men ble heller ikke helt "venn" med den...

    Mvh
    Proffen
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Devialet 200 på plass i man cave'n.
    Relativt enkelt å konfigurere kilder inn. Cd på line 2, sacd på line 1. Så gjenstår det å se om jeg får til å konfigurere de 2 siste digitale inngangene til "pre-out", slik at jeg kan koble til min aktive sub.
    Noen formeninger om dette er doable eller ei, og i så fall: hvorfor ikke?

    Mvh
    Proffen
    Skal gå bra (men ikke alle utgangen kan brukes til pre ut om jeg husker rett).
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Skal gå fint det.
    En grunn til du vil bruke kildene analogt?
    Vis vedlegget 563241
    Har valgt oppsettet du linker til, ja.
    Grunnen?
    Tja, har en sacd-spiller jeg hadde lyst til å få brukt av og til.
    Dessuten ramlet det nettopp inn en liten spennende dac, som har fått mange lovord - så foreløpig kjører jeg cd-transport og streamere via dac`en.
    Har enn så lenge også en annen dac stående, og kommer nok til å prøve ut den innebyggede dacen og, etterhvert. Så får tiden vise hvilken dac som gir meg mest av det jeg vil ha..........

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Heisann,
    Har en Hegel H160 som driver mine flotte Martin Logan Quest elektrostater:rolleyes:. Er veldig fornøyd med dette, men forsterkeren har ved noen tilfeller blitt for varm og slått seg av. (jepp, når jeg spiller høyt :) ). Vurderer derfor oppgradering til H360. Men etter å ha lest litt om Devialet, ble det veldig interessant. Prismessig er det D200 som er aktuell. Noen som har erfaring med denne på gamle elektrostater som krever litt av forsterkeren? Har hatt Gato Audo dia-250s på lån. En ren klasse D forsterker. Fikk absolutte mer muskler. Ikke ble den varm heller, men ble ikke helt venn med lyden.
    Hva var det med lyden som gjorde at du ikke ble helt venn med Gatoen da?

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn her, som nyblitt eier av en D200.
    Tror også jeg, i grove trekk, har fått gjort de konfigurasjoner/innstillinger jeg ønsker og trenger for øyeblikket.
    Et lite spørsmål dog: Hvordan skal det være med fjernkontrollen ifht info/lys?

    Hos meg er den svart som natten, hvilket betyr at jeg må bort til forsterkeren for å se hvilken kilde/input som er "på".
    Likeledes med volumnivået.
    Skal det værra slik?

    mvh
    Proffen
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Melder meg inn her, som nyblitt eier av en D200.
    Tror også jeg, i grove trekk, har fått gjort de konfigurasjoner/innstillinger jeg ønsker og trenger for øyeblikket.
    Et lite spørsmål dog: Hvordan skal det være med fjernkontrollen ifht info/lys?

    Hos meg er den svart som natten, hvilket betyr at jeg må bort til forsterkeren for å se hvilken kilde/input som er "på".
    Likeledes med volumnivået.
    Skal det værra slik?

    mvh
    Proffen
    Ja dessverre. Bruk heller app til mobilen eller Ipaden ☺
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn her, som nyblitt eier av en D200.
    Tror også jeg, i grove trekk, har fått gjort de konfigurasjoner/innstillinger jeg ønsker og trenger for øyeblikket.
    Et lite spørsmål dog: Hvordan skal det være med fjernkontrollen ifht info/lys?

    Hos meg er den svart som natten, hvilket betyr at jeg må bort til forsterkeren for å se hvilken kilde/input som er "på".
    Likeledes med volumnivået.
    Skal det værra slik?

    mvh
    Proffen
    Mangel på display i fjernkontrollen er et minus, har vel vært et rykte noen år om at det kommer en bedre remote app. Men det kan fort ta noen år...
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takker for svar.
    Da blir det nok en app på mobilen....;)

    Edit: Ser at jeg da må inn og konfigurere ampen, slik at den er på samme nett som mobilen for å få det til å fungere.
    Bør dog være fort gjort.

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    De første timene i sweetspot har ellers lokket gliset frem titt og ofte.
    Da fordi jeg liker det jeg hører, og fordi jeg så langt ikke har registrert antydning til noe som skulle kunne forstyrre nattesøvnen eller trigge oppgraderingsspøkelset.... ;)

    Godt fundament i bunnen er en god ting. Deilig fysisk gjengivelse av det, for meg, viktige mellomtoneområdet. Oppløsning, bredde, høyde og DYBDE i lydbildet. Så langt et steg i riktig retning, ikke sidelengs, som en bekjent av meg var inne på kunne være/bli en risiko....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som sitter med info om hva nypris på en Devialet 200 var?

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Devialet 170 (200) kostet 68 000 i 2014.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Testet nettopp og installerte appen på en ny mobil, den fant spilleren med en gang. Sjekket at du ikke er på på 4G mobilen?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Testet nettopp og installerte appen på en ny mobil, den fant spilleren med en gang. Sjekket at du ikke er på på 4G mobilen?
    Jupp, får bare prøve igjen, går vel før eller siden....

    Hvilke innstillinger bruker du når du lager til konfigurasjonen? Husker ikke i farten, men så at der var 3 ulike "faner" det gikk an å klikke på.
    Forholdt meg utelukkende til den øverste.
    Den midterste inneholdt mulighet til å legge inn ip-adresse mm......

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har stort sett brukt Roon som fjernkontroll når jeg streamer (som volum kontroll når jeg spiller lp). Spilt mye lper i det siste så da har jeg brukt fjernkontrollen igjen, men den er ikke mye brukt de siste årene.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det var meningen for min del å bruke iPad som remote, men det har bare blitt til at jeg tar det fra iMac´en direkte.

    Ja, synd den ikke har display på remote. Jeg bare trykker til lyden kommer. Som regel vet jeg antallet.

    I det siste har oppsettet begynt å skurre litt. Jeg velger Devialet AIR på mac´en men jeg må skifte kilde flere ganger før lyden kommer (skifte til Ethernet) og noen ganger blir lyden borte når jeg bytter spor og må igjen gå via en annen kilde. Noen som skjønner hva det kan skyldes?

    Ellers fortsatt prima fornøyd! Bruker den til alt.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.552
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvor "varm" er det normalt at ampen blir? Synes den var overraskende varm ifht hva jeg hadde forestilt meg, da jeg sslo av i sted. Trodde de utviklet lite varme...

    Mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn