Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Ja den blir varm , men skal den bli "sykt"varm så er det hardkjør over ett lengere tidsrom vi snakker om :) ? Bruker min på 86db ht, så varm blir den , men ikke uvanlig varm.
    mvh
    r
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    haden skrev:
    Ja den blir varm , men skal den bli "sykt"varm så er det hardkjør over ett lengere tidsrom vi snakker om :) ? Bruker min på 86db ht, så varm blir den , men ikke uvanlig varm.
    mvh
    r
    Har koblet den slik at den driver frontene i et surround oppsett, etter 4-5 timer med film ble den så varm at det ikke var tilrådelig å ta på den. Ikke spilte jeg høyt heller. Men jeg har nettopp kommet i gang med utforskingen av den så det kan godt hende det er mulig å forandre på noe i config fila.
    Btw genial måte å konfigurere på :)

    Edit: så på infoen (hold inn invert phase knappen) den viste ca 60 grader.
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Med det samme, er det noen som har konfigurert pick-up på phono inngangen? Kunne absolutt tatt i mot noen tips. Platespilleren er en Clearaudio Concept med original pickup.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Heisann.
    Bruk Riaa inngang nr 1.

    Skriv inn disse verdiene ifølge produsent

    Output voltage 3.3 mV
    Load resistance 47k Ohm
    Load capacitance 100 pF

    Så skal du være good to go ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?

    dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.

    Roy
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    No problemo .
    Du bør også velge 1976 riaa kurven :)

    Ps lekkert med den på veggen
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Ekorrefaen skrev:
    No problemo .
    Du bør også velge 1976 riaa kurven :)

    Ps lekkert med den på veggen
    Skal ordne mer vågale bilder av Devialeten etter hvert, på tide å ordne seg egen tråd. Gjenstår bare noen dager med oppussing først så det blir seende noenlunde respektabelt ut :)
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    R.E.S. skrev:
    Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?

    dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.

    Roy
    Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19

    I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Ekorrefaen skrev:
    R.E.S. skrev:
    Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?

    dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.

    Roy
    Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19

    I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
    Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.

    Roy
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ahh sånn ja, jeg som ikke leste så nøye.. :-[ Slenger du en melding til franskmennene så ordner de nok det med en custom firmware om det er fysisk mulig.
    Artig om du gir tilbakemelding på hva du evt finner ut :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Ekorrefaen skrev:
    Ahh sånn ja, jeg som ikke leste så nøye.. :-[ Slenger du en melding til franskmennene så ordner de nok det med en custom firmware om det er fysisk mulig.
    Artig om du gir tilbakemelding på hva du evt finner ut :)
    Må vente til jeg får den i hus først. Men da kan jeg jo sende dem en mail. Siden de fikser alt mulig annet, skulle det ikke forundre meg om de får til det også.

    Roy
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    R.E.S. skrev:
    Ekorrefaen skrev:
    R.E.S. skrev:
    Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?

    dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.

    Roy
    Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19

    I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
    Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.

    Roy
    Du kan sette Line-in som passthrough og bruke den som effektforsterker, jeg gjør det når Devialeten driver frontene i et surround oppsett.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Doc.G skrev:
    R.E.S. skrev:
    Ekorrefaen skrev:
    R.E.S. skrev:
    Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?

    dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.

    Roy
    Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19

    I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
    Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.

    Roy
    Du kan sette Line-in som passthrough og bruke den som effektforsterker, jeg gjør det når Devialeten driver frontene i et surround oppsett.
    Spennende. Da skal det bli morsomt å høre hva Devialet kan få til får til mot Krell EVO 302 og rørforforsterkeren jeg har til test nå...

    Roy
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Noen som har prøvd seg på å rippe lper via Devialeten som kan gi meg ett crash course på hvordan man går frem?
    Frister å kunne lagre deler av platesamlingen på harddisk.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ser ut som denne rydder opp i stabilitetsprobleme til streamer appen

    Change log:

    • * Many new network security compatibility items like keys up to 63 bytes *, shared WEP mode * fixed IP, ad-hoc network (both * Creating and joining) year and alternative entry point for the network password (see below)
    • * Careful streaming lossless compression over the network for optimal bandwidth usage and Improved robustness
    * • 48kHz capability as a step Toward HD media Which is one way icts
    • * sample-accurate gapless transitions Between tracks, useful When fragmented classical piece and enjoying live recordings
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Hehe. synes den fortjener et bilde i dagslys den badevekta
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Doc.G skrev:
    ....men hvorfor har du en badevekt på veggen?.... ::)
    For at ikke uinvidde gjester skal finne på å stille seg på den, vel?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Noen som har erfaring med denne og elektrostater fra Martin Logan? Har tidligere testet ut klasse D (Midgard Oberon, uten at jeg mener at dette er det samme som Devialet) på Vista og det var en forferdelig match, med oppbryting og forvrengning som resultat.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ML dipper ned i 2 Ohm på det verste. Det er ikke akkurat barnemat uansett forsterker. Min erfaring er at Devialet liker seg med litt høyere impedans. Det kan være det funker, men jeg har på følelsen at det er langt fra optimalt.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Vel, Vantage går faktisk ned i 1,2 ohm. Men det er som oftest rundt 18-19.000 hz at de gjør det, så spørsmålet er om det er en fordel eller en ulempe om de gjør det i det området eller i et lavere område.

    Har lest i noen tråder der brukere rapporterer om godt resultat med Quader, men det er jo forskjeller på de og ML....
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Fant ut hva som hindret Air fra pc , og det var Avg antivirus sin brannmur som var synderen .
    Skrur jeg den av fungerer Air knirkefritt :)
    Prøvde å gi full tillgang til Air.exe ,men fikk det ikke til å fungere , skal google litt når jeg får tid .
    Foreløpig skrur jeg av Avg brannmur for å streame fra pc .
    Bruker remote på Ipad for å styre dette , og det fungerer bra , dermed kan jeg switche mellom Mac mini og pc fra sofaen:)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    For de med knekk i håndleddet kommer den også i hvit utførelse. Så den på messen, men orket ikke å løfte hendene for å ta bilde av den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Så den på messen, men orket ikke å løfte hendene for å ta bilde av den.
    Når fotografer slik som meg leser dette, som er vant til å håndholde og fotografere konstant i timesvis med kameraer med teleobjektiv på rundt 3 kg, begynner man å lure på om enkelte kanskje skulle ta litt Møllers tran og begynne å trene... bare litte granne ihvertfall....:rolleyes:
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Den var så lite tiltalende i mine øyne at tiltaket for å løfte hendene rett og slett ble for meget.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Uff den var fin, må ha følelsen steg maange hakk..
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Fant en app til Android som styrer Itunes på f.eks server. Endelig mulig å få utnyttet AIR på behageligste måte, selv om jeg ikke eier et eneste Apple produkt :)


    Edit: men så tar selvsagt ikke Itunes Flac....
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Den var så lite tiltalende i mine øyne at tiltaket for å løfte hendene rett og slett ble for meget.
    Å det må du da kunne klare! Jeg vet om en kunstfotograf som tar bilder av søppelfyllinger og selger bilder som..... hakka møkk. :p
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Når fotografer slik som meg leser dette, som er vant til å håndholde og fotografere konstant i timesvis med kameraer med teleobjektiv på rundt 3 kg, begynner man å lure på om enkelte kanskje skulle ta litt Møllers tran og begynne å trene... bare litte granne ihvertfall....:rolleyes:
    Møllers Tran er for puslinger, på tide og ta d ett stepp videre.......



    large_Udos Choice Ultimate Oil Blend 500ml.jpg.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn