Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    kwil skrev:
    DU må vel være utenfor målgruppa? ;) du skal jo teste ulikt utstyr :).
    Du kan så si, men det er jo likevel fristende å kunne bytte ut en haug komponenter med bare en.

    Roy
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ser att Devialet viste nylig frem varianter av D-Premier i mattsort og hvit utførelse. Som et mulig alternativ til den skinnende kromoverflaten :)

    Men kan noen kommentere det att mange sier den blir litt tynn i lyden ?
     

    Ref210

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    3
    Petterone skrev:
    Ser att Devialet viste nylig frem varianter av D-Premier i mattsort og hvit utførelse. Som et mulig alternativ til den skinnende kromoverflaten :)

    Men kan noen kommentere det att mange sier den blir litt tynn i lyden ?
    Hei.

    Benytter Devaliet mot Magnepan 3.7. Jeg kan ikke forstå at noen syntes dette låter tynt. Før hadde jeg Audio Research Reference monoblokker, så jeg er vant med rør og bloom. Benytter nå kun trådløs overføring fra NAS via Mac Air. Låter som ei kule, - ..og ikke tynt.


    Per Åge
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Tynn i lyden?? , da er det nok andre ledd i kjeden som bør sjekkest om dette er opplevelsen med Devialet :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    så jeg er vant med rør og bloom. Benytter nå kun trådløs overføring fra NAS via Mac Air. Låter som ei kule, - ..og ikke tynt.
    Greit svar,har lest det meste om denne siden lanseringen,og antyder vel bare i grunn att noe som går igjen er att den kan "virke litt lite fyldig nedover"

    Videre også merket meg att det går igjen att den fortjener en power cable av god kvalitet for og gi sitt beste.

    Takker for svar, i vennetråder som denne er jo de samlet som har erfaringen med denne,,skal videre teste denne ut selv meg egne ører :)
     

    Ref210

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    3
    Petterone skrev:
    så jeg er vant med rør og bloom. Benytter nå kun trådløs overføring fra NAS via Mac Air. Låter som ei kule, - ..og ikke tynt.
    Greit svar,har lest det meste om denne siden lanseringen,og antyder vel bare i grunn att noe som går igjen er att den kan "virke litt lite fyldig nedover"

    Videre også merket meg att det går igjen att den fortjener en power cable av god kvalitet for og gi sitt beste.

    Takker for svar, i vennetråder som denne er jo de samlet som har erfaringen med denne,,skal videre teste denne ut selv meg egne ører :)

    Med hensyn på god Power cable. Helt enig med deg, den trenger det og den trenger og bli god og varm, men hvilken forsterker gjør ikke det? Jeg har også en erfaring av at denne karen kanskje er av de mest ekstreme med hensyn på forvrengning, og tror at denne avslører ting på en måte som noen blander med å låte tynt?

    Ser at geografien vanskeliggjør et hjemmebesøk.

    Mvh
    Per Åge
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Petterone skrev:
    Ser att Devialet viste nylig frem varianter av D-Premier i mattsort og hvit utførelse. Som et mulig alternativ til den skinnende kromoverflaten :)

    Men kan noen kommentere det att mange sier den blir litt tynn i lyden ?

    Dårlig med Bilder i Svart men fant nå ett:
     

    Vedlegg

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    Kjapp rapport : . Har spilt masse siste tiden med kabel og uten kabel etter at trådløsmodulen er instalert i Devialet'n , men må innrømme at jeg har problemer med å høre forskjell. Da er det ivertfall ingen forringelse av lyden :)
    mvh
    r
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    "Min andre bekymring er at jeg ikke kan tweake og "oppgradere" lyden videre - er dette noe dere savner?"

    Det fine med dette produktet er at her tweaker fabrikanten kontinuerlig for deg som kunde, og atpåtil sender deg dette gratis for instalasjon i din amp. I tillegg er det ikke "hobbytweak" men tweak som har dokumenterte gode resultater ;)

    mvh
    r
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    En liten kommentar til dette med "tynt". Jeg har hørt Devialet mye, og de som måtte påstå at den låter sånn, kan umulig ha hørt den i det hele tatt. Det skal innrømmes at den ikke viser seg fra sin beste side rett ut av esken, men hva gjør vel det ?.

    Ellers trenger den rikelig med innbrenning, helst en egen kurs og i alle fall en god strømkabel for å blomstre. Men da blomstrer den jaggu også!
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    [ ;)Hej alle sammen vil gerne høre hvem forhandler devialet i Norge ? Kan i ikke give mig navn og email [/i]
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    impulse skrev:
    En liten kommentar til dette med "tynt". Jeg har hørt Devialet mye, og de som måtte påstå at den låter sånn, kan umulig ha hørt den i det hele tatt. Det skal innrømmes at den ikke viser seg fra sin beste side rett ut av esken, men hva gjør vel det ?.

    Ellers trenger den rikelig med innbrenning, helst en egen kurs og i alle fall en god strømkabel for å blomstre. Men da blomstrer den jaggu også!
    Jeg kjørte både med egen kurs og oppdatert strømkabel og etter noen timer med spilling kan en trygt si at den blomstret opp...

    Tynt ? Nope !
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    sonic11 skrev:
    [ ;)Hej alle sammen vil gerne høre hvem forhandler devialet i Norge ? Kan i ikke give mig navn og email [/i]
    Norsk Audio Teknikk
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Legger meg til som venn her selv om forsterkeren bare er til låns.
    Blir nok ikke veldig lenge til det står en fast parkert på benken slik som dette låter :D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Devialet låter oppløst og behagelig med et lite hint varme . I forhold til feks Mc275 , låter den høflig og litt snill :)

    Tror mange opplever mangel på pukkel nedover i bassområdet som "tynn" lyd . Den låter jo ikke fyldig i lyden , og det motsatte av fyldig er tynnt ;D

    Men du trenger ikke å være redd for at den låter skrikende eller øretrettende , du kan spille i timesvis uten lyttetretthet :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hvis en forsterker må ha en pukkel for å få anlegget til å låte fyldig, er det på tide å lete andre steder etter feil. Da er det nemlig resten av utstyret som ikke tåler en lineær forsterker, men trenger krykker for å låte naturlig. Du har rett i at den ikke har pukkel, men den har relativt avsindig oppløsning nedover. Det krever utstyr i samme kvalitetsklasse, minst.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    impulse skrev:
    Hvis en forsterker må ha en pukkel for å få anlegget til å låte fyldig, er det på tide å lete andre steder etter feil. Da er det nemlig resten av utstyret som ikke tåler en lineær forsterker, men trenger krykker for å låte naturlig. Du har rett i at den ikke har pukkel, men den har relativt avsindig oppløsning nedover. Det krever utstyr i samme kvalitetsklasse, minst.
    Hvis et anlegg skal låte "fyldig" må det ha en pukkel punktum ;D

    Ellers er det jo alltid en tilpassing av utstyr for å oppnå et sluttresultat som passer smaken til den enkelte bruker som er alfa omega , da er jo Devialet et utmerket utgangspunkt :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Fungerer Devialet Air problemfritt ?
    Hvis ja , blir jo denne enda mer genial .
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Fungerte helt problemfritt når jeg hadde den hjemme til låns hvertfall :) må si jeg savner den
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Ekorrefaen skrev:
    Fungerte helt problemfritt når jeg hadde den hjemme til låns hvertfall :) må si jeg savner den
    Høres bra ut :)
    Ble skeptisk til trådløs overføring av musikk , under barneårene til Squeezebox . Mye buffring mitt i låtene , noe som ødela musikkopplevelsen . Før noen flamer meg , legger jeg til at Sqeezebox trådløst fungerer knirkefritt nå ;D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.943
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    E.I.A. skrev:
    impulse skrev:
    Hvis en forsterker må ha en pukkel for å få anlegget til å låte fyldig, er det på tide å lete andre steder etter feil. Da er det nemlig resten av utstyret som ikke tåler en lineær forsterker, men trenger krykker for å låte naturlig. Du har rett i at den ikke har pukkel, men den har relativt avsindig oppløsning nedover. Det krever utstyr i samme kvalitetsklasse, minst.
    1. Hvis et anlegg skal låte "fyldig" må det ha en pukkel punktum ;D

    2. Ellers er det jo alltid en tilpassing av utstyr for å oppnå et sluttresultat som passer smaken til den enkelte bruker som er alfa omega , da er jo Devialet et utmerket utgangspunkt :)
    1. - eller ei frekvenskurve som fell svakt av oppover.
    2. Sant. Skulle ha likt å hatt to sånne, men det vert nok i dyraste laget...
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    "AIR" funksjonen var jeg selv spent på mtp buffring osv , men " bank i bordet" ikke ett eneste feilslag ennå. Men som nevnt før er jeg ennå ikke i stand til å si om "cut the cord" gir et bedre lydmessigt resultat?
    mvh
    rolf
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Audiophile-Arve skrev:
    1. - eller ei frekvenskurve som fell svakt av oppover.
    2. Sant. Skulle ha likt å hatt to sånne, men det vert nok i dyraste laget...
    Er det to eller ingen ?
    Er to veldig mye bedre en ?
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Hvordan fungerer streaming / Air funksjonen på Devialet? tenker da på brukergrensesnitt ol. i forhold til f.eks squeezebox / transporter. Trengs det noe tilleggsutstyr? Er det mulig å bruke den med squeezecenter / app for android ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    http://www.devialet.com/wifi-streamer.php


    Devialet D-Premier is the first fully upgradable audio platform capable of constantly improving in sound quality and integrating new features. D-Premier now embeds Devialet AIR (1), the exclusive Asynchronous Wi-Fi HD Streamer designed by Devialet. The best and easiest way to enjoy your digital music library.

    The source you have been dreaming of
    Audio quality excellence: uncompromised protocol without alteration due to the player nor the signal transmission
    Music library stored on a computer (Mac or PC)
    Robust wireless transmission of the music to the D-Premier including High Resolution tracks
    Instantaneous play - pause - seek - control from iTunes or other Media Players (2)
    Remote control from iPad, iPhone, iPod
    All you need is a Devialet D-Premier, a computer and your usual Wi-Fi network (3)
    Now, cut the cord!

    Change your mind about wireless streaming
    You may believe that streamers are convenient but cannot deliver optimal sound quality. Devialet Air will change your mind. Devialet is the first high end audio company to develop a completely genuine and uncompromised wireless solution. It does not use an Apple Airport base unlike most existing streamers. Again, both hardware and software have been developed from scratch over the past two years as we were unsatisfied by the quality of existing solutions:
    no Airport base limitations (no HD) or software processing (re-sampling)
    no poor clocking information transmitted (jitter), only the raw music data file (asynchronous protocol)
    no altering software processing inside the Media Player or the computer: the music is played inside the D-Premier
    Devialet AIR fully benefits from the synergies offered by the end-to-end design of the D-Premier. Your Wi-Fi network becomes the shortest and purest path from your music files all the way to the speakers: no analog path otherwise bringing noise and distortion, no synchronous digital link otherwise bringing jitter.

    How does it work ?
    Our free native application is required to play Devialet AIR. Once installed on the computer, it monitors "backstage" what your media player is doing and interacts accordingly with the D-Premier. Consider your media player becomes a simple controller since Devialet AIR bypasses all current media processing of your software. Music files are divided into multiple data packets and sent in identical, parallel flows to your D-Premier. The streaming module inside the unit then reconstructs the music file and plays it internally. For the first time in Audio, the entire streaming process from the computer to the amplifier is managed and synchronized by the DAC’s internal Master Clock with extreme precision, eliminating any jitter source by design.
    Devialet AIR’s transmission protocol is based on the Wi-Fi 802.11n standard; it incorporates multiple backup techniques in order to preserve the integrity and continuity of the data flow. No need for a dedicated network, you can use your home Internet Wi-Fi: buffering is constantly optimized, streaming starts instantaneously and remains robust at all times.
    Music playback sounds very natural, balanced and "aerial". Basses are deeper, and better defined. Trebles are pure and neutral. Hear by yourself, you get the best possible audio source.


    Såvidt jeg har skjønt kommer de med støtte for 192khz iløpet av sommeren. Dacen støtter det men ikke den trådløse intergreringen.
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Thank you very much for your message and for your interest in Devialet and the D-Premier.

    I believe your message refers to the streaming solution Air that equips our D-Premier. The application is currently available for PC (XP, Vista and Windows 7) as well as for MAC (Snow Leopard and Lion). We plan to release, in a relatively near future, versions for iPad and iPod. We will most probably have a version for Android as well. I can't not give you yet a scheduled availability for it but I believe it should happen in the course of the year.

    Thanks again for your interest and I stay at your disposal should you have any additional question.

    Best regards,

    Thierry
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Da må du ha musikken på pc eller Mac med Itunes , og bruke feks Remote på Ipad til å styre musikken ? Trenger da kun Devialet og høytalere for å få musikk , det hørtes ryddig ut :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    En Mac Mini og Devialet, de må jo være som skapt for hverandre, Både i form og størrelse. ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Det som er spesielt er jo at designet faktisk er bedre på Devialet enn Mac'en .

    Hvordan ville du koblet Mac mini til Devialet , med Devialet Air ?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Hadde min koblet opp med optisk, da får du spilt 24 bit frem til oppgraderingen kommer, ellers er det vel bare å kjøre fullt på air etter det.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Gratulerer!
    En liten måned så er den på benken her også :D
    Hvilken finish valgte du?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Gjør seg pent på veggen den:) pics or it didnt happen som dem sier:p
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Ekorrefaen skrev:
    Gjør seg pent på veggen den:) pics or it didnt happen som dem sier:p
    Skal se hva jeg får til i morgen, klarte å knuse mobilen i går når jeg skulle flytte sofaen til ny leilighet :)

    Edit: skål :)



    bilde tatt med en kjip gammel mobil, i mangel på noe bedre.. bildet blir byttet ut ved første anledning...
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn