Det startede med en 2 vejs Jbl

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lassencad

    Gjest
    Tirsdag og Onsdag fik en af mine gode venner muligheden for at slæbe det meste af sit udstyr ud i min lille stue for at teste sine hjemmebyggede højttalere
    Et par dage fyldt med god musik og mange målinger :)

    20200128_201756.jpg
    20200128_201906.jpg
    20200128_220602.jpg
    20200128_224448.jpg
    20200129_153711.jpg
    20200129_153725.jpg
    20200129_153848.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    :)
    Var i dag inviteret en tur ud og besøge Drossel. Fik brugt nogle hyggelige timer med at høre noget af mit med bragte musik. Ud over det fik vi også snakket en del om vores lyd .
    En beklagelse til Sven Palvig for at jeg snakkede for meget :) :)

    Min mening om Drossels lyd kommer her og er selvfølgelig vurderet ud fra min egen lyd.

    Lyden i sit hele var meget musikalsk Lysten til at høre mere var der. Bassen var udmærket og Jan havde noget musik med der viste at Bassen kunne gå dybt med et vist Niveau. Bassen manglede dog noget drive. Hvilket et forståeligt nok da det er en 12" der leverer bassen. Mellemtonen var min favorit hvis man sådan skal pille det fra hinanden . Lidt tilbagetrukket og meget detaljeret. Diskanten derimod var der noget blus på. Det gjorde synes jeg at den til tider synes presset.
    Man kunne så bare skrue lidt ned så faldt det på plads igen. :) Dette var min mening om Drossels lyd. Uanset hvad jeg mener synes det at Drossel er tilfreds med sin lyd
    Og det er jo det vigtige. :)
    Tak til Drossel for muligheden for at lytte .
    Vh :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.886
    Antall liker
    3.215
    :)
    Var i dag inviteret en tur ud og besøge Drossel. Fik brugt nogle hyggelige timer med at høre noget af mit med bragte musik. Ud over det fik vi også snakket en del om vores lyd .
    En beklagelse til Sven Palvig for at jeg snakkede for meget :) :)

    Min mening om Drossels lyd kommer her og er selvfølgelig vurderet ud fra min egen lyd.

    Lyden i sit hele var meget musikalsk Lysten til at høre mere var der. Bassen var udmærket og Jan havde noget musik med der viste at Bassen kunne gå dybt med et vist Niveau. Bassen manglede dog noget drive. Hvilket et forståeligt nok da det er en 12" der leverer bassen. Mellemtonen var min favorit hvis man sådan skal pille det fra hinanden . Lidt tilbagetrukket og meget detaljeret. Diskanten derimod var der noget blus på. Det gjorde synes jeg at den til tider synes presset.
    Man kunne så bare skrue lidt ned så faldt det på plads igen. :) Dette var min mening om Drossels lyd. Uanset hvad jeg mener synes det at Drossel er tilfreds med sin lyd
    Og det er jo det vigtige. :)
    Tak til Drossel for muligheden for at lytte .
    Vh :)
    Ja diskanten var noget forward idag. Forstår det ikke, for i sidste uge havde jeg besøg af en som kan li varm lyd. Han synes det var rigtigt godt. Du synes sikkert det er mærkeligt men jeg skylder på dagens strømforhold/atmosfærisk tryk.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    :)
    Var i dag inviteret en tur ud og besøge Drossel. Fik brugt nogle hyggelige timer med at høre noget af mit med bragte musik. Ud over det fik vi også snakket en del om vores lyd .
    En beklagelse til Sven Palvig for at jeg snakkede for meget :) :)

    Min mening om Drossels lyd kommer her og er selvfølgelig vurderet ud fra min egen lyd.

    Lyden i sit hele var meget musikalsk Lysten til at høre mere var der. Bassen var udmærket og Jan havde noget musik med der viste at Bassen kunne gå dybt med et vist Niveau. Bassen manglede dog noget drive. Hvilket et forståeligt nok da det er en 12" der leverer bassen. Mellemtonen var min favorit hvis man sådan skal pille det fra hinanden . Lidt tilbagetrukket og meget detaljeret. Diskanten derimod var der noget blus på. Det gjorde synes jeg at den til tider synes presset.
    Man kunne så bare skrue lidt ned så faldt det på plads igen. :) Dette var min mening om Drossels lyd. Uanset hvad jeg mener synes det at Drossel er tilfreds med sin lyd
    Og det er jo det vigtige. :)
    Tak til Drossel for muligheden for at lytte .
    Vh :)
    Ja diskanten var noget forward idag. Forstår det ikke, for i sidste uge havde jeg besøg af en som kan li varm lyd. Han synes det var rigtigt godt. Du synes sikkert det er mærkeligt men jeg skylder på dagens strømforhold/atmosfærisk tryk.
    Uanset hvad har du et godt anlæg/ God lyd. :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Hvad kan man mon lave før Mc turen. Jo man kan da ren gøre mine Crown Effektforstærkere
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    20200328_130307_HDR.jpg


    Færdig :)

    Noget overrasket over hvor lidt støv der var i dem trods det at de er blæser kølet
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.590
    Antall liker
    1.443
    Sted
    Sunndalsøra
    Det står jo JBL på fronten, og det vil si at de fremdeles har den karakteristiske JBL sounden selv om de er produsert i Kina. Har JBL høyttalere i 3 av bilene mine og hadde før prøvd JBL proffesjonelle tidligere:) JBL har stått som kvalitet standarden for bilstereo, da de også anbefalte noen PRO elementer i bilen. Noe som også ble en suksess etter hvært for firmaet.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Tak for dit svar. :)
    Ja hvad bliver efterhånden ikke produceret i Kina. Da jeg var til demo i KT Radio for at lytte til M2 stod de ovenpå M2,erne
    De spillede da vi kom ind i lokalet. Og jeg synes de forholdsvis små 308 spillede med en rar god lyd. Vores fjernsyns højttalere har nu efter ca 10 tjent os godt.
    Da Jbl 308 nu kunne købes for 1500kr stykket med forsendelse slog jeg til . Tror det bliver godt til prisen. Hvis det nu ikke fungerer har jeg 30 dages retur ret :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Denne Dobbelt Lp er en der tit når min pladespiller :) Kan varmt anbefales
    Lydkvaliteten er ok men der er især musikken der gør den spilles igen og igen
    neil_diamond_hot_august_night.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    I æsken hvor Tonearmen lå i var der denne Vægt :) Det var der ikke da jeg købte Ortofon Tonearmen. :) Her måtte man købe den ved siden af.
    20200619_145226.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Skulle faktisk have MKII Versionen men her fik Corona alligevel en indflydelse på mine muligheder . Enten kunne jeg vente meget længere eller tage den gamle model som man havde i butikken. :(

    Jelco har åbenbart problemer med at tage imod nye ordre da meget har været lukket ned og mange har været syge.

    Så nu er den monteret og jeg er faktisk tilfreds :) Men ville nu godt have haft MKII
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg er så småt ved at gen nyde min Vinyl samling igen. Der har været stille på den front i nok 3 år. Da jeg for nylig spillede lidt blandet musik (Se foto) Kom jeg pludselig i tanke om mine gamle Jazz plader fra starten af 60erne. 61/62.
    Utroligt hvor hurtig man glemmer når det ikke bliver brugt.
    Men her oplevede jeg er klarhed dynamik som ingen af de andre lp på fotos bare kom i nærheden af.
    Tankevækkende at lydkvalitet kunne være så godt på den tid. Man synes jo næsten kun det er gået tilbage
    Lp/ Storyville/ Slps 811. Kan ses på foto helt til venstre :)
    20200702_173906.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Vinyl indkøb i dag :) De 2 er velkendte. Hvis man er til Blues kan det anbefales at lytte til Jack (Champion) Dupree. Han lavede nogle indspilninger med den Danske musiker Kenn Lending : https://www.lending.dk/
    20200706_180830.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    . Besøg af Lydrommet som gav mig den bedste indstilling i bassen som jeg ikke kunne lytte mig til men der måttes måles. Så de var flinke og kom på besøg.
    August 2014
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Allikevel nekter du å måle? 😊
    Tja :)
    Jeg har jo målt både med 4739 og 5644 måttet erkende at de få steder i bassen kunne jeg ikke selv klare. Så erfaringen med 4739 gjorde jeg var lidt hurtigere til at få målt 5644. Men det viser sig at noget erfaring har man samlet op over årene for den rettelse der skulle til var i småtings afdelingen . Når man sætter så meget membran areal ind i en så lille stue gør man sig selv en tjeneste og spare tid ved at måle. Så man har vel et standpunkt til man tager et nyt :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Tchaikovsky's 1812 Overture and the History of Telarc

    Lidt om hvordan de optog 1812 Overture



     
    L

    Lassencad

    Gjest
    I denne Weekend mistede vi hvad jeg mener var en af verdens bedste guitarister . Peter Green.
    Lytter meget til ham når anlægget nydes :)

    I Februar 2020 lavede Mick Fleetwood denne koncert for Peter Green med mange store navne.


    Til dem der ikke kender til Peter Green kan det stærkt anbefales at lytter til ham.

    Jeg har haft flere guitar idoler men indtil jeg hørte dette nr for nu efterhånden mange år siden men det ændrede sig efter jeg hørte dette første gang . Nu synes jeg dette var det bedste jeg havde hørt
    Lyder er desværre ikke så god men det er et sted fuldstændigt lige meget.


    Her en Guitar underviser som giver en slags undervisning i hvordan Green spiller.


    God fornøjelse
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Lyttede lige til denne velkendt for de fleste :) Kæft det er godt synes jeg

     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Spændende at høre lidt om hvordan disse så legendariske musik stykker blev produceret :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    1962 er denne indspilning fra . Har lige nydt den her til aften.(igen) Så dybt imponerende dynamik og live oplevelse der er på denne gamle Lp
    Hvis man er til Opera kan denne anbefales . God historie og god lyd
    30.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    d954ba9d-ba66-4261-abab-a43951b88fc5_Size1920x1080.jpg

    Vi har nu købt et hus med en del mere plads end vi har nu.
    Garagen skal inddrages i huset.
    Glæder mig til at få et rum på over 35kvm kun til at nyde musikken i :) hvor mine subs kan
    være tilsluttet hele tiden :)
    Rød: Trævæg fjernes
    Gul: Ny dør ind imod boligen
    Sort tynd streg : Port fjernes og et vindues parti sættes i
    Gulv støbes og der skal ligge et trægulv.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg har for det meste brugt mine subs til at udvide /gøre lydbilledet større. Når optagelsen har det med :)
    Her er en Youtube video hvor det nævnes. Altså ikke subs for dyb bas men større lydbillede

     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Midt i sidste uge fik jeg en håndfuld plader.( De skulle smides ud) Optaget et sted imellem 1950-1968..Både mono og Stereo.
    Der var musik jeg aldrig havde hørt før og tekster der overrasker en. Tekster der ikke kunne udgives i dag. Jeg gik efter lytning igang med at Google de medvirkende i bandet på Louis Armstrong optagelser.
    Fandt denne video . Bemærk den fine kvalitet.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn