U
Utgatt24668
Gjest
Begge delerBle tidlig i tvil om hvilken type tråd dette er; fortelle om hva en liker med HFS eller vise frem anlegget/anleggene sitt/sine og fortelle hverandre om det/dem ?
Begge delerBle tidlig i tvil om hvilken type tråd dette er; fortelle om hva en liker med HFS eller vise frem anlegget/anleggene sitt/sine og fortelle hverandre om det/dem ?
U got that right!Beste med hifisentralen er de evige vennskapen jeg har vært så heldig å få.
Ja har du mulighet, så bli med da vel !Hadde vært noe med "Trønderbataljon"invasjon i Oslo![]()
Du kan få sitte på med meg neste helg som blindpasasjer, så blir jeg med inn til slukoteket som blindpasajer ! ?Svarte da - kan ikke være dårligere en sluket (som jeg forøvrig SKAL for å hørt på en gang, om jeg så må trygle om det) med å legge ut et bilde;![]()
Og predator denger alien hver gang , hadde valgt det samme selv, og artig å se at men bruker WAF på slike tingPredator'en har høy WAF vet du! Det var ikke et enkelt valg men predatoren var litt mer detaljert så da ble det den;-) Prisen var lik på de begge to, så den var ikke avgjørende..
Utrolig bra! Og så får du stjerner dersom du er flink til å stille opp med innlegg. Jeg har ikke fått så mange stjerner siden søndagsskolen.Det er vel mest fordi det er fordømt mange kunnskapsrike, hyggelige og hjelpsomme folk her. Mange skakkkjørte og forpinte sjeler, og da vet man at det er et trygt sted å være!;D
Såvidt jeg kan se så er du en svært religiøs lyd fanatiker på fritiden. Teller ikke det?!;-)?Søndagsskolen? Der fikk jeg GUL stjerne andre gangen, og ble kastet ut! Med kommentar om at jeg viste liten interesse for emnet...
Hevn høres gøy ut (Jeg er veldig hevngjerrig selv, hehehe!). Fortell! ;DÅpenbart ikkePrestefaen var nådeløs. Men jeg tok hevn...
![]()
LOL. Ja, det skal gis tid til å modne, da smaker det bedre!Fyra opp kirkeklokkene en tirsdag kveld noen år senere, under komfirmasjonsforberedelsene... Ble kastet ut der også, etter snøballkrig inne i storstua på prestegården. Samme presten, åpenbart en mann med veldig lav toleranseterskel!
Eventuelt, hva er vitsen med å bruke noen hundre tusen på hifi når man må drekka seg dritings for å lytte til musikk?Det jeg liker ved Hifi sentralen tror jeg er at når alle andre titulerer meg særing for å legge ut noen hundre tusen på hifi, så er det mer normalen her inne. Og det har litt sammenheng med at alle de "normale" i mine øyne ganske ofte av en eller annen grunn fremstår som ganske kjedelige.
Er meningen med livet å ha "normale" samtaler når man isteden kan drekka seg dritings og lytte til musikk?
Hehe dette var en fin frontrekke, med stereobenk fyll utenom det vanlige!Liker HFS - er inne hver dag og humrer ekstra godt når krangletrådene er glovarme (har til og med lurt til meg et par advarsler...). Masse flotte anlegg - forslag til musikk man bare må ha. Roysen serverer forslag til mat bør lempe inn i fjeset. Etc etc...
Eget anlegg: Den lokale Ayatollah har krevd en fullstendig omprioritering av det meste i heimen, og som resultat har man foretatt en nødplassering av anlegg - på en vaklete tv benk! Høyttalere skubbet godt inn mot veggen. Barnebarnet falt over høyttalerkablene på venstre høyttaler og pluggene løp nesten til Gud (hvem nå det er...). Men et par pinner overlevde og det kommer fortsatt lyd ut. CD spiller ikke i bruk for tiden - Sonos har overtatt for en stakket stund. Platespilleren hviler....
Bullshitterrieren Igor er irritert på det meste - så jeg bandt han fast til fjernsynet med kjetting...
Og takker så meget for denne forfriskende tråden!
Vis vedlegget 280193
De høyttalerene der oser av high-endKombi rum for musikk/film. Men det er nog vinyl snurrene som går mest her!
Ellers trur jeg ikke Startsiden - www.oslovinylklubb.net hade sett dagens lys om ikke hfs existert
Vis vedlegget 280098
Hva er det ikke å like med HFS?
Tonnevis med kunnskap som gjerne deles, skarpt og otherwise, og slett ikke bare innen hi-fi. Jeg tilhører den grupperingen som bl.a synes OT er fantastisk, råd og diskusjoner om piper, mat, vin, kniver, fisking, musikk, politikk og hva det skal være. Jeg synes HFS promoterer på glimrende vis at det bor langt mer knallbra personlighet og kunnskap i lyd-freaks enn bare den som omhandler hifi. Jeg er innom bortimot hver dag, og det forteller vel i grunn nok. Jeg er åpenbart ikke alene om det, også de som oftest uttaler seg mest negativt later til å være det. HFS er bare deilig spørru meg
Anleggsbilde er egentlig litt poengløst, da det er en hel del endringer på gang, men her er en rykende ferskt 'selfie' i alle fall:
Vis vedlegget 280234
Enig! Jeg vurderte dem selv, men det ble litt for dyrt å kjøre på i kjelleren og stuen samtidig, så da ble det focal chorus 836v i stuen. Ikke helt samme klasse, men de er gode nok til mitt bruk og jeg liker utseende på deDe høyttalerene der oser av high-endKombi rum for musikk/film. Men det er nog vinyl snurrene som går mest her!
Ellers trur jeg ikke Startsiden - www.oslovinylklubb.net hade sett dagens lys om ikke hfs existert
Vis vedlegget 280098![]()
Det er sant det, veien er målt, og læring er blant de tingene som gir glede i denne hobbyen. Det hjelper også med tilgivende samboere og venner med felles interesse, men dette er jo litt en ego hobby så det er jo ikke nødvendigvis så mange andre enn en selv som bryr seg om resultatet. Er en fornøyd selv så er jo alt velGodlyden er absolutt til stede takket være hifi venner, snill kone og liten frykt for å prøve noe nytt. Det er jo tross alt en hobby med ingen målsetning om å komme i mål
Nei, det burde ikke være nødvendig med ølører for å lytte til hifi. En liten falitterklæring i så måte. For å uttrykke det litt mer elegant så er vel poenget mitt at i et samfunn preget av det rasjonelle trenger mennesker også det irrasjonelle. Både kunst og rus er for mange inngangsporten til nettopp det. Mye kunst enten det er litteratur eller musikk er antageligvis skapt nettopp i en tilstand av rus.Eventuelt, hva er vitsen med å bruke noen hundre tusen på hifi når man må drekka seg dritings for å lytte til musikk?Er meningen med livet å ha "normale" samtaler når man isteden kan drekka seg dritings og lytte til musikk?
Et nydelig stykke arbeid du har gjort her med disse høytalerene dine!Det ville vært umulig for meg å lage DIY dipoler uten all den hjelpen jeg har fått på HFS:
Vi er nok i litt forskjellige livs situasjonen og vi har forskjellige behov. Personlig så har jeg et par unger som bare er ca 1 og 2 år. De og samboeren bryr seg fint lite om musikk. Så når jeg kommer hjem ifra en til dels støyfull arbeidsdag og hjem til et støyfult hjem så syns jeg at det er deilig og gå ned i kjelleren og lukke bråket ute, slik at jeg heller kan nyte musikk eller lese watt bladet i total stillhet.Jeg er ingen stor tilhenger av å gjemme meg bort i et lytterom, og vi har anlegget i stua. Hele familien har glede av det, og vi spiller musikk fra hjemkomst til leggetid. Fjernsynet er pælma ut for lengst, så det er musikk, samvær og bøker som er rekreasjonen i stua.
Egobiten for min del er byggingen, og midt i en planleggingsprosess kan jeg nok virke ganske fraværende og innesluttet mens kværna bearbeider neste fremstøt...
Ja her får enhver være seg sjøl.Vi er nok i litt forskjellige livs situasjonen og vi har forskjellige behov. Personlig så har jeg et par unger som bare er ca 1 og 2 år. De og samboeren bryr seg fint lite om musikk. Så når jeg kommer hjem ifra en til dels støyfull arbeidsdag og hjem til et støyfult hjem så syns jeg at det er deilig og gå ned i kjelleren og lukke bråket ute, slik at jeg heller kan nyte musikk eller lese watt bladet i total stillhet.Jeg er ingen stor tilhenger av å gjemme meg bort i et lytterom, og vi har anlegget i stua. Hele familien har glede av det, og vi spiller musikk fra hjemkomst til leggetid. Fjernsynet er pælma ut for lengst, så det er musikk, samvær og bøker som er rekreasjonen i stua.
Egobiten for min del er byggingen, og midt i en planleggingsprosess kan jeg nok virke ganske fraværende og innesluttet mens kværna bearbeider neste fremstøt...
På en lørdagskveld så er vi gjerne flere der nede og ser film, uten at det vekker ungene som sover. Hadde vi sett film i stuen så ville vi garantert vekket ungene. Derfor har jeg delt det opp slik som jeg har gjort.
mvh