Jeg har sagt at jeg har sympati med kristendommen, i motsetning til islam, på grunn av ideologien som ligger bak, og på grunn av at det er denne religionen som har vært knyttet opp til vårt land og vår kultur i 1000 år synes jeg det er en naturlig ting å bruke som eksempel, også fordi det da naturlig er den jeg kjenner best. Etter det kjennskapet jeg har til buddhismen kunne jeg nok også ha forsvart den troen, de er meg bekjent fredelige og gjør ingen fortred. Men jeg har ikke skrevet noe om hva jeg oppdrar mine barn i, og du drar dine egne konklusjoner.
Er det like ille å oppdra sine barn til å bli medlem av Ap som det er til å bli nazist?
Du har en utrolig evne til å likestille alle religioner, da må man på samme måte kunne likestille alle politiske retninger, det er akkurat like absurd.
At folk tror at det kan finnes en gud og gir denne guden forskjellige navn er sånn som jeg oppfatter det i utgangspunktet ikke noe problem, det er der du tydeligvis synes at alt er like ille. Som jeg skrev i innlegget som ble fjernet så er det ikke noe problem om folk tror på nissen eller tannfeen, det har meg bekjent aldri skadet noen, eller om folk tror at steiner bringer lykke, at stjernene bestemmer hvordan livet ditt vil bli, at de har levd før, what ever. Det er ikke overtro i seg selv som er problemet, det er de påbudene enkelte religioner pålegger sine undersåtter å leve etter, og påtvinger andre å leve etter, med de dramatiske konsekvensene vi ser, bla. på grunn av Muhammed-tegningene.
Når man leser at 40 % av de unge muslimene i England ønsker sharia, at en av 8 støtter terror, og at 36% støtter dødsstraff for frafall fra islam så mener jeg at jeg har et rimelig godt grunnlag til å si at det er vanskelig å skille en ekstremist fra en annen, og problemet er selvsagt at tallet ekstremister nødvendigvis er veldig høyt, slipper man inn 100, så har man da i snitt sluppet inn 40 ekstremister.
Synes du det er rart at jeg bruker sterke ord når det er snakk om tvangsgifte, omskjæring, terror, æresdrap, mishandling osv.? Har jeg ikke bevist gang på tatt med fakta og tall at dette ikke er noe jeg finner på, men at jeg faktisk har grunnlag for å uttale meg som jeg gjør? Hvordan i svarteste kan du komme og si at det er fordommer når man kan lese det svart på hvitt at det er slik? Jeg har aldri sagt at det gjelder alle muslimer, men det gjelder FOR MANGE, og de for mange har en svært uheldig påvirkning på samfunnet vårt, derfor bør vi snart tenke oss om en gang og to hvor mange med en slik bakgrunn vi egentlig skal slippe inn i landet, når det statistisk er for mange i disse gruppene som ikke ønsker å leve etter våre regler og lover og forholde seg til dem, men kanskje rett og slett ønsker å fjerne demokrati og innføre sharia. Det er ikke å ha fordommer, det er å være realistisk og ikke naiv i 17. potens.
Og så skal du komme her og påstå at jeg er like ille, det er jo bare til å le av selvsagt, du er jo såpass på bærtur at jeg tviler på at du i det hele tatt finner bær før bjørnen finner deg..
(eller bjørnh finner meg...

)