DEQX, DCN-28, Mini DSP og andre produkter i samme sjanger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Antagelig må man dempe langt mer enn 5 dB. Det er det høyeste peak nivået man har ut fra miniDSP som bør diktere hvor mye demping man skal ha på den analoge sida. Se mitt forrige innlegg.

    Når jeg kjørte 4-veis aktivt så dempet jeg diskanten rundt 30 dB i det analoge domenet.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte på overgang rca til xlr for å få reduksjon.
    Da lodder jeg bare pinne to fra xlr til pinnen på phonopluggen og lar være å koble til minus og jord, eller bør jeg koble til jord i begge ender også?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Skal du få noe redusert signal må du gjøre slik:
    Pin 1 på XLR til phono jord
    Pin 2 på XLR til phono "hot"
    Pin 3 på XLR kobles ikke til noe sted.

    Det gir dog bare 6 dB reduksjon, noe som er i denne sammenhengen å regne som veldig lite.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tenkte på overgang rca til xlr for å få reduksjon.Hvordan kommer du ut med tanke på gain mellom horn og element?
    Du tenker på på nivåforskjellen mellom hornet og bassene? Har satt hornet ca 5 db lavere, men har i tillegg laget en EQ-kurve som ser slik ut basert på målinger:

    Vis vedlegget 295811

    Nå skal det sies at jeg er helt fersk i faget, og gjorde mine første målinger i går. Men det låter i hvertfall ganske bra slik.
    Kan legge til at susen er der uansett innstillinger og muting i DSP'n.
    Med så markant boost i toppen, så håper jeg du reduserer tilsvarende på input i miniDSP for å ha digitalt headroom for boostet? Hvis ikke så kan du klippe i det digitale domenet og det låter itje bra for å si det mildt. Klippingen skjer hvis du ikke har nok headroom i det digitale domenet til å veie opp for maksimalt boost.

    Du kan se hvor mye digitalt headroom du har ved å mute alle utganger på miniDSP, gå til input, åpne monitor, sette D100 til maks volum du lytter til og spille pink noise. Hvis meteret sier f.eks. -12dBFS da, så har du 12dB med digitalt headroom og kan senke med 8dBFS, hvis boostet ditt er f.eks. 20dBFS.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det kan ikke sies mange nok ganger... når man jobber digital: man MÅ følge med på metrene og ha kontroll på nivåer både inn og ut. Digital klipping låter ikke pent, og det er heller ikke smart å la signalet ligge og duppe ved -50 dB hele tida.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Skal du få noe redusert signal må du gjøre slik:
    Pin 1 på XLR til phono jord
    Pin 2 på XLR til phono "hot"
    Pin 3 på XLR kobles ikke til noe sted.

    Det gir dog bare 6 dB reduksjon, noe som er i denne sammenhengen å regne som veldig lite.
    Dette ble ingen suksess, da det introduserte en ny type ulyd, som en gammel radio som ikke er på stasjon, og overdøvet mer eller mindre den opprinnelige susen.
    Sjekket både før og etter at det var koblet riktig.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    Med så markant boost i toppen, så håper jeg du reduserer tilsvarende på input i miniDSP for å ha digitalt headroom for boostet? Hvis ikke så kan du klippe i det digitale domenet og det låter itje bra for å si det mildt. Klippingen skjer hvis du ikke har nok headroom i det digitale domenet til å veie opp for maksimalt boost.

    Du kan se hvor mye digitalt headroom du har ved å mute alle utganger på miniDSP, gå til input, åpne monitor, sette D100 til maks volum du lytter til og spille pink noise. Hvis meteret sier f.eks. -12dBFS da, så har du 12dB med digitalt headroom og kan senke med 8dBFS, hvis boostet ditt er f.eks. 20dBFS.
    Er selvsagt enig i det, men nå er det først og fremst målet å få orden på sakene slik at det låter greit nok, så kan jeg skvise litt ekstra oppløsning ut av systemet etter hvert.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.496
    Torget vurderinger
    2
    Unfortunately, I didn't have much time to work on the next version of E-APO
    recently, but I will get back to it soon. This next version will contain a Delay
    command and it will also be possible to copy audio to additional "virtual"
    channels so that you can apply processing to them and mix them back later.

    So you might not be able to directly adjust the delay
    of frequency ranges but with some lines in the config file you can split the
    audio into virtual channels for specific frequency ranges, apply the delay to
    them and then add them together to form the output. You can ask me for an
    example of that when the next version is released if you want.

    Phase correction will not be possible yet, however.
    Winter is coming! Delay, virtuelle kanaler og crossover. Crazy value for the money.
    Versjon 0,9 av Equalizer APO klar til nedlasting, nå med delay! og frekvensbestemt delay! Oppdateringen kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt da det sparer meg for fem-tusen kroner. Trenger ikke MiniDSP 10x10 fordi EQAPO gir meg alle justeringsmulighetene jeg trenger til mine fem-kanaler. Og det beste av alt, det er gratis.

    Version 0.9
    Added: Filter type "IIR", which allows to specify a user-defined IIR filter of arbitrary order with custom coefficients.
    Improved: For playback devices, the APO is now installed both as GFX (post-mix) and LFX (pre-mix) APO. Normally the filtering happens in GFX, but the command "Stage" allows to select LFX to apply effects based on the number of input channels.
    Added: Expression language. The commands "If", "ElseIf", "Else", "EndIf", "Eval" and inline expressions allow to change the filter behaviour based on runtime conditions.
    Added: Command "Copy", which copies audio data between channels.
    Added: Command "Delay", which delays the audio on the currently selected channels.

    Improved: Configuration files are now locked exclusively for writing while reading them.
    Improved: There is now a transition (10 ms) from old to new configuration after loading.
    Improved: Substantial internal restructuring to improve extensibility and maintainability. Filtering commands now work exactly in the order they were specified.
    Fixed: When the microphone input was in stereo but the application requested a mono stream, the audio was heavily distorted.
    Fixed: The sine sweep generated by the Benchmark application had floating-point precision issues leading to severe artifacts when certain filters were applied.
    Fixed: Configurator requested unneeded reboot on Windows versions before 8.1 .
    Fixed: Configurator language was German on French Windows version.
    Fixed: Newer drivers with registry values introduced in Windows 8.1 were treated incorrectly in earlier versions of Windows.

    Equalizer APO - Browse Files at SourceForge.net
    De var da en ikke så veldig intuitiv sak dette. Virker ikke i det hele tatt hos meg selv etter en time med debugging, og helpsider og diverse konfigurasjoner skjer det ingen verdens ting med lyden. Win 8.1.
    =UNINSTALL
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Heisann.
    Jeg vurderer en Minidsp 2x4 for å fintune subene mine . Jeg har to KK 808 i dualstack i front , og en SVS tube bak som kommer inn og hjelper til på film.
    Vil denne boksen være en god løsning tro ?
    Ser den står med 2V inngangsnivå - vil dette være nok mtp. at det er en LFE signal den skal håndtere? Det er jo 10db ekstra ift. til resten , og regner med det da kan bli mer enn 2V - og vil det da bli problemer med "klipping" ?

    Noen erfaringer med denne bruken ?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker miniDSP 4x10Hd til tre suber og det fungerer i alle fall brillefint. Jeg bruker balansert for å få best tilpasset gain til mitt bruk.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ok,takker for svar.
    Men nå har ikke jeg balansert ut fra prosessoren min , så jeg tenkte å bruke rca både inn og ut .
    Antimoden takler jo dette fint , så da bør vel Minidsp takle det også.
    Den er jo grunn grei å bruke den , men den kan ikke brukes til å sette opp noen low shelf filter osv , så den er ikke så godt egnet når man skal korrigere flere suber litt mer individuelt.
    Spørs om jeg ikke må bestille meg en slik 2x4 for å teste litt.
    Er det oppgitt eller vet du noe ang hvor mye delay en slik boks tilfører ? Antimoden utgjør en delay som tilsvarer en avstand på ca 90 cm.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.496
    Torget vurderinger
    2
    Fattigmans romkorreksjon for de som bruker Foobar2000 for å spille lyd fra PC'en...
    Room EQ

    Har ikke sammelignet mot Diracs gratis prøveperiode eller noe annet.men det har i allefall effekt på lyden... Selv om min frekvensgang friskes opp føler jeg at 3 dimensjonalitetet og tilstedeværelse taper seg noe.. , Men har bare prøvd en times tid... mye å lære her...

    Jeg er bare ute etter EQ forå å rette opp/løfte frekvensgangen fra 2000 Hz og oppover...virker som romkorrreksjon først og fremst fikser bassområdet???.
     

    Helge.A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    129
    Antall liker
    102
    MiniDSP gjør jobben, men sjekk prisen på TC XO24, du får vannvittig mye for penga der :)

    Skikkelig romkorreksjon, feks. Trinnov sine systemer, fikser hele det hørbare frekvensområdet, men koster mye.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    De var da en ikke så veldig intuitiv sak dette. Virker ikke i det hele tatt hos meg selv etter en time med debugging, og helpsider og diverse konfigurasjoner skjer det ingen verdens ting med lyden. Win 8.1.
    =UNINSTALL
    Mange av de beste programmene starter med å gjøre de grunnleggende funksjonene riktig, før de mange år senere finner veien til massene gjennom app og playstore med brukervennlig GUI. Intuitivt er det ikke, men for den som får det til å fungere så er produktet genialt.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De var da en ikke så veldig intuitiv sak dette. Virker ikke i det hele tatt hos meg selv etter en time med debugging, og helpsider og diverse konfigurasjoner skjer det ingen verdens ting med lyden. Win 8.1.
    =UNINSTALL
    Mange av de beste programmene starter med å gjøre de grunnleggende funksjonene riktig, før de mange år senere finner veien til massene gjennom app og playstore med brukervennlig GUI. Intuitivt er det ikke, men for den som får det til å fungere så er produktet genialt.
    Å lese manualen er i dette tilfellet essensielt, ja. Betalingen er at man får vanvittig mye fleksibilitet. Muligheten for tonnevis av filtere som kan settes opp med tredjeparts-GUI eller vha målinger og target i REW, bruke tilnærmet uendelig regnekapasitet pga det kjører på habil PC osv. EQ APO er sjef.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    MiniDSP gjør jobben, men sjekk prisen på TC XO24, du får vannvittig mye for penga der :)

    Skikkelig romkorreksjon, feks. Trinnov sine systemer, fikser hele det hørbare frekvensområdet, men koster mye.

    Audiolense har også mange gode grunnleggende funksjoner og kan korrigere hele frekvensområde, men koster ikke mer enn et par bokser beluga kaviar. Men det fordrer pc-basert avspilling med lydinterface(lydkort/dac)

    B
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    MiniDSP gjør jobben, men sjekk prisen på TC XO24, du får vannvittig mye for penga der :)

    Skikkelig romkorreksjon, feks. Trinnov sine systemer, fikser hele det hørbare frekvensområdet, men koster mye.

    Audiolense har også mange gode grunnleggende funksjoner og kan korrigere hele frekvensområde, men koster ikke mer enn et par bokser beluga kaviar. Men det fordrer pc-basert avspilling med lydinterface(lydkort/dac)

    B
    Ikke nødvendigvis. Du kan fore Audiolense (og andre PC-baserte DSP'er) med eksternt signal fra en streamer eller CD-spiller, digital eller analogt, alt etter hva slags innganger du har på lydkortet ditt. Selv kjører jeg PC-basert DSP, med avspilling på en Sqeezebox. Denne er da koblet med SP/DIF inn på lydkortet i PC'en.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.514
    Antall liker
    35.407
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    DEQX PreMate D/A processor/digital equalizer | Stereophile.com

    Interessante målinger av et litt snodig støygulv påvirket av høyfrekvent intermodulasjon og en viss sårbarhet for jitter. Det stemmer med min erfaring. Det var jo mulig å høre forskjell på et CD-drivverk og en Logitech Transporter som digital kilde gjennom DEQX'en, og det er ikke noe annet enn jitter som kan skape slike forskjeller.
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DEQX er en virkelig fin sak.
    Dersom PreMate har XMOS innebygget, så er jeg overrasket over jitter målingene med USB. Trodde det skulle være den store styrken med nettopp XMOS og asynkron overføring.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.514
    Antall liker
    35.407
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg var også litt overrasket da jeg først oppdaget dette med min HDP3. Jeg trodde den skulle være tilnærmet jitter-immun, men erfarte at det var den ikke. Målingene i Stereophile bekrefter tildels det jeg hørte. Fantastisk sak, men ennå ikke perfekt.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HDP3 har vel ikke XMOS? Jeg trodde det var noe som har kommet i senere tid. Man kan kjøpe det som tillegg til i alle fall HDP4.
    DEQX XS-1 Asynchronous USB Input Board | Acoustic Frontiers

    Min erfaring med HDP4 er som tidligere nevnt at den ikke er helt transparent lydmessig, men om det skyldes jitter eller noe annet vet jeg ikke. Brukte digital utgangen fra et Lynx kort. Jeg opplevde helt klart et lite slør over lyden og den stakk seg litt ut i toppen.

    Når det er sagt, så tror jeg også min Hypex DLCP mangler litt på å være dønn transparent, men den kommer nærmere i mine ører. Trolig kommer jeg til å kjøpe Lynx sitt kommende nye flerkanals PCIe kort og da har jeg lyst til å bruke innstillinger i software og gjøre en direkte sammenligning.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    HDP-4 og 5 kommer nå standard med XMOS og er inkludert i prisen i forhold til tilleggsopsjon før.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.514
    Antall liker
    35.407
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    For ordens skyld: Jeg bruker ikke USB-inngangen, men S/PDIF fra Transporter. XMOS eller ikke gjør ingen forskjell for mitt bruk, men poenget er at jeg hadde forventet at all den prosesseringen effektivt filtrerte ut eventuelt jitter fra kilden. Det gjør den tydeligvis ikke.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kan lure på om DEQX bruken en eldre XMOS. Blir sagt at eldre versjoner hadde mye jitter. Nyeste type trodde jeg nemlig målte veldig bra.

    Maybe XMOS listened to their feedback, because the jitter was bad on the last ones and they needed reclocking, significantly worse than any decent spdif receiver, but without the isolation.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Jeg har kjøpt meg en minidsp 2x4 for å kalibrere subene mine. Jeg merker at jeg taper masse nivå , og måtte skru opp subene til nesten max for å få nok nivå.
    Jeg har versjon B , og dermed er input Level satt til 2V. Jeg tenkte at subnivået er såpass høyt at den bør stå på 2V på input.
    Eller har jeg misforstått , og at den heller nør stå på 0.9 V for å beholde mer nivå?
    Jeg bruker jo to sub utganger på prosessoren , så da sender den ut noe lavere nivå enn hvis jeg kun bruker den ene ser jeg.

    Noen med erfaring og peil som har noen tanker om dette...?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Bør ugangssignalet på Minidsp stå på maks - altså 0 db ?
    Og bør jeg dempe et par-tre db på inngangen for å sikre meg mot klipping ?

    Håper noen veilede meg litt på dette , da dette er nytt terreng for meg .
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Manualen: http://www.minidsp.com/images/documents/miniDSP 2x4 and Kit - User Manual v2.1.pdf

    Der står dette om gain-kontroll på s. 37:

    Vis vedlegget 301579

    Altså bør du velge 0,9V dersom minidsp er etter volumkontrollen i systemet, noe den er i ditt tilfelle.
    Takk for svaret :)
    Ja jeg så dette jeg også , men jeg synes 0,9 V virket så lite - spes på en subutgang , der LFE sporet er 10 db høyere enn resten ??

    Men bør utgangen stå på maks uansett ?
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Jeg tror nesten bare du må teste - det er jo litt forskjellig nivå på ulike forforsterkere også (og hvor høyt du spiller, gain på effektforsterker/subforsterker etc).
    Klipper det inn i minidsp på 0,9, må du jo bare bruke 2,0 i stedet.

    Nå er det en stund siden jeg fiklet med disse boksene, så kan ikke huske helt hvor jeg endte opp med ulike inn/ut-nivåer. Kanskje noen andre har noen tips?
    Ellers står det jo ganske mye i manual/veiledning for å komme i gang med justering og måling.

    Bare et forhåndsvarsel... Du kommer trolig ikke i mål på en kveld! ;)
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    hei, har minidsp 4x10 hd, byttet ut strømforsyningen med et 12 v agm batteri, dette er stor forskjell, dere som har testet minidsp med den orginale strømforyningen burde ikke uttale dere om den :) noen som vet om dlcp kan kjøres på 12 v battteri!?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    En liten historie om min erfaring med nivå inn / ut på minidsp 4x10 HD.
    Jeg oppdaget en kveld kort etter at jeg tok den i bruk noen forvrenging i lyden, nesten som pickup begynte å bli for slitt.
    Rask titt på nivå metern på analog inngang viste at nivå var allt for høyt og det rett og slett ble overstyring.
    Nivå en del desibel ned og allt var i orden, gjorde det samme på den digitale inngangen. Mener alikevel at jeg har alle invendig brytere/jumpere på lavest gain.
    Tror også at det bel et lite hakk tystere, ike at jeg hadde støyproblemer fra før.

    Har også tenkt litt på alternative PSU, skal testes ut.

    mvh

    Habicht
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.112
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    1
    hei, har minidsp 4x10 hd, byttet ut strømforsyningen med et 12 v agm batteri, dette er stor forskjell, dere som har testet minidsp med den orginale strømforyningen burde ikke uttale dere om den :) noen som vet om dlcp kan kjøres på 12 v battteri!?
    Kan du utdype litt hvordan du gjorde det, og beskrive endringene litt bedre?

    Kan sikkert være lurt å legge dette innlegget ditt og svaret i miniDSP-tråden. http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/47364-minidsp.html
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Hei, ja skal legge det der, skal utdype litt også med bilder, var litt for å helle nitroglyserin på bålet det innlegget :) men veldig gøy at det er flere som begynner å få ørene opp for aktiv drift :) batteri er en fantastisk oppgradering av minidsp - men batteri inne i huset er overhode ikke noe jeg anbefaller - dette kan være farlig og til dere som ønsker å prøve dette ta forhåndsregler, et bilbatteri kan være svært farlig, vit hva du driver med. Skal kun lades ute da det utvikles gass ved lading. Vis forsiktighet ved frakting - bruk kun forseglede agm batterier og vær ekstremt varsom så du ikke korslutter batteriet - dette kan være forttere gjort enn du tror! Så da er dere advart!
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Hei, ja skal legge det der, skal utdype litt også med bilder, var litt for å helle nitroglyserin på bålet det innlegget :) men veldig gøy at det er flere som begynner å få ørene opp for aktiv drift :) batteri er en fantastisk oppgradering av minidsp - men batteri inne i huset er overhode ikke noe jeg anbefaller - dette kan være farlig og til dere som ønsker å prøve dette ta forhåndsregler, et bilbatteri kan være svært farlig, vit hva du driver med. Skal kun lades ute da det utvikles gass ved lading. Vis forsiktighet ved frakting - bruk kun forseglede agm batterier og vær ekstremt varsom så du ikke korslutter batteriet - dette kan være forttere gjort enn du tror! Så da er dere advart!
    Ang lading, så kan det være en fordel å lade det veldig varsomt. Problemet kan være med høy amp. lading, og da utvikles det en del varme som igjen danner gasser. Men vi snakker ekstremtilfeller her...

    Har vært borti gelebatteri som kunde har boostladet, det så ut som en ballong.... Men skal fryktelig mye til før det går i lufta...
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Dersom man foretar ladingen utenomhus: er det da noe fare med batteri inne?
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    ja kan være farlig, se mitt innlegg i minidsp tråden, kortslutting kan være farlig, og det kommer ann på hvordan du gjør det med oppsettet og hvor forsiktig eller klossete du eller de som skal bruke det er i nærheten av et batteri. Vær varsom og husk moding av minidsp gjør at garantien opphører. Noen her på sentralen har kanskje en bedre ide / erfaring med å bygge en god 12 volt lineær strømforsyning som de kan dele med oss!?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn