Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    norumno25

    Gjest
    Har selv en Densen Beat 100 som jeg er veldig godt fornøyd med.
    Liker det enkle designet og så klart lyden som tross alt er det viktigste, hos meg gir den kraft til et par audio physics tempo3 som den klarer med bravur.
    Er spesielt imponert over detaljeringsnivået den byr på og ikke minst at den klarer å overbevise på selv lavt volum.
    Så er det noen andre som er venner med Densen her inne?
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Har Densen noen venner?

    Jeg er en venn av Densen. Har også en Beat B-100, meget godt fornøyd med den.
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Har Densen noen venner?

    Jeg er definitivt en venn av Densen ja, selv om jeg ikke har det i oppsettet mitt nå. Hadde en Densen DM10 (storebroren til Beat 100) i 10 år, men den fikk "problemer" for et års tid siden. Da jeg annskaffet meg den, tok den over for en Denon PMA2000R i oppsettet,- et skifte som gjorde underverker!

    Har også prøvd hjem Beat B-100 som også er en nydelig forsterker!
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Har Densen noen venner?

    Beat 100 var min første ordentlige HiFi komponent så jeg har nesten et overdrevent godt forhold til den, blitt så glad i den som det er mulig å bli glad i en ting :eek:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Jeg ser på meg som en stor venn av den danske sønn. Har hatt B-200 og B300xs for/eff.forsterker. Har nå B-250 forforsterker og B-400xs cd spiller. Kjempe fornøyd og så er det to lekkre bokser da! B-300xs ble byttet ut til fordel for en Bryston SST 4B for en stund siden. Mine AP virgo 3 trengete litt mer pondus og strøm. Ellers så var 300xs en kjempesak det også.

    OU812
     

    JanOveD

    Medlem
    Ble medlem
    17.05.2008
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    Har Densen noen venner?

    Densen DM10 her! And Im loving it!
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Densen "Life is to short for boring hifi"

    Er det mulig å bytte navn på tråden?
    Det var jo et kjempeforslag, at jeg ikke har tenkt på den selv :p
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Har Densen noen venner?

    Titleist skrev:
    Til trådstarter, overskriften MÅ være Densen - Life Is Too Short For Boring Hi-Fi.
    også en påminnelse til alle rør/horn/vinyl elskere som sitter i "biblioteket" sitt og LYTTER på jazz på lavt volum i dempet belysning og drikker rødvin samt spiser kjeks og ost. du vet, disse tørre hi-fi klisjeene av noen mennesker som har et anlegg som høres ut som sirup...
    Ikke ett vondt ord om Densen, men hos meg må den nok finne seg i å bli plassert på rommet til guttungen... der den tjenestgjør sammen med Cervin Wega... Likevel regner jeg meg som en venn, da jeg ikke har noen planer om å selge den.

    Lurer litt på på hvilket grunnlag du sier at rør/horn/vinyl anlegg høres ut som sirup???
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Har Densen noen venner?

    Har også en DM-10 siste årgang (100w) stående. Lite brukt, men svært god.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Life Is Too Short For Boring Hi-Fi!!

    Jeg er den lykkelige eier av Densen DM-10, fortsatt i daglig bruk etter 10 års eierskap, og jeg blir bare meir og meir glad i lyden fra den varme, svarte boksen. Og så designet, da! Den akrylfronten med de feite "bobbis'ene... Satt opp med Audiovector høyttalere og nå en Densen Beat 400sx cd-spiller, presenterer den et veldig åpent lydbilde, en musikalitet og luftgitarfølelse som jeg fortsatt ikke har hørt maken til hos andre forsterkere. Iallefall ikke uten rør... Akustiske instrumenter og trommer smeller ut av membranene, og selv store filharmoniske oppsetninger, defineres og plasseres i lydbildet så det er en sann fornøyelse å være lytter. Og vinyl..min DM-10 ble levert med innebygd RIAA. Det funker!!! Og fortsatt finnes det bedre høyttalere å spenne foran!! F.eks. nye Audiovectorer, men de koster etterhvert skjorta og vel så det.

    Cd-spilleren har jeg nettopp fått i hus. Den har en vanvittig god lyd, og harmonerer svært godt med forsterkeren,men kontrollknapper og mekanikk, må jeg desverre sette spørsmålsregn med. Jeg har kjøpt en demospiller fra Oslo hi fi Center, og den virker desverre noe raklete. Har tatt opp saken med både selger og produsent, så nå venter jeg spent på svar fra "the head honcho" Tomas Sillesen...

    Som andre har sagt før meg: Bytt navn på tråden.... ;D ;D ;D
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Densen-Life is to short for boring HiFi

    da var navnet endret :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har Densen noen venner?

    Da er en Densen Beat B-200 på plass som forforsterker i mitt - etterhvert ikke lenger så lille - anlegg nr. 3 på PCrommet. Sammen med et Electrocompaniet effekttrinn låter det aldeles fortreffelig - akkurat slik jeg hadde håpet at det skulle. Regn meg som Densen-venn fra første stund.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Har Densen noen venner?

    Har en Densen B-200 forforsterker i stuen. (Denne har vært med meg lenge!)
    Til Densen-forforsterkeren er det tilkoblet en DAC og en hjemmekinoreceiver.
    Det fungerer kjempebra å bruke Densen som "kontrollsenter" til musikk og i passtrough-modus når det er tid for TV eller film.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Har Densen noen venner?

    Er det en ekstern strømforsyning noe ala det Naim har?
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Har Densen noen venner?

    Hadde vært moro å prøvd, hadde jeg bare hatt min kjære Densen fortsatt:(
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Pent...kan du si noe om hva settet består av og hva slags kabling du bruker - både interconnect og høyttalere?

    Har fått på plass Audiovector Mi3 signature, og sammenmed DM10'eren og 400XS, er det mye vakker lyd!!!
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Har Densen noen venner?

    Jeg er en af vennerne. Har en B-110, en B-410 og en B-800 MK3.

    Det spiller dejligt medrivende og musikalsk.

    Meen.... Er ikke udelukkende tilfreds.

    Synes det suser slemt i højttalerne når anlægget er tændt men ikke spiller.

    Så meget at jeg tydligt kan høre det 3-4 meter væk. Det er jeg ikke tilfreds med.

    Og når man kommer fra Primare til Densen er finishen, samlekvaliteten og "lækkerhedsfaktoren" heller ikke imponerende.
     

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    Har Densen noen venner?

    Jeg vurderer og kjøpe en brukt beat-100, er det noen som har testetet densen på klipsch? bra match? eller noe jeg bør unvære?
    den er jo grisepen så håper det blir en fin match:D
     

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    Har Densen noen venner?

    oppfølgningsspørsmål!

    kan b-100 bli styrt av densen gismo?
    og en cd spiller i samme serien?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Har Densen noen venner?

    duality skrev:
    oppfølgningsspørsmål!

    kan b-100 bli styrt av densen gismo?
    og en cd spiller i samme serien?
    Kjenner ikke til B-100/100 serien men har selv en B-200 samt har sett andre cd-spillere fra Densen bli styrt av Gismo-fjernkontrollen. Selv har jeg ikke tatt kostnaden med å investere i en slik fjernkontroll, men bruker en universalkontroll fra Logitech i stedet.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Ser ut til at det skjer endel hos Densen i disse dager - thats the word on the street! Kommer to nye CD spillere, 450 og 475. Den siste skal muligens være en top-loader og med ekstern strømforskyning/DAC! Skal også muligens komme en 2dng for bruk til alle deres nye produkter. Personlig så venter jeg i spenning på Devinyl. Hi-end Riaa tinn:)

    Mvh
    OU812
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Har Densen noen venner?

    Ser det er en Densen 320 power amp til salgs. Hvordan er denne muskelmessig ?? 2x100watt i 8 ohm og 2x200watt i 4ohm tilsier jo at den har greit med strømreserver. Tanken er å parere den opp med Dali Helicon 800mk2. Vet Densen ofte har gode målinger, men denne rakkern kjenner jeg ikke til (Densen BEAT 100 har jeg testet mye, funker fett på BW 603 ;).)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Hei Spurv
    Mener at 320 har de samme specene som det 300xs hadde og skal være ganske identisk denne! Jeg har hatt en 300xs og synes det var en kjempe forsterker. Brukte den en liten stund mot mine Audiophysic Virgo 3 og det fungerte OK (trengte litt mer krefter). Vet ikke hvor tungdrevene Daliene er men 320 er mye sperekere en det Beat-100. Kan jo med tiden kjøpe en til og bi-ampe! Det tror jeg vil bli knall! Lykke til!

    Mvh
    OU812
     

    ORH

    Medlem
    Ble medlem
    25.03.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Jeg har nylig skaffet en Densen B150 integrert forsterker og en B420 CD-spiller. Forsterkeren kjøpte jeg brukt og cd-spilleren kjøpte jeg demo-brukt fra Oslo HiFi-Center. Er veldig fornøyd. De spiller på et par JBL TL260 høytalere. Låter knallbra. Absolutt å anbefale.

    Og vedr. Gizmo, den fuker på både forsterker og cd.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    La det være sagt med en gang: Jeg er fortsatt kjempefornøyd med min Densen DM-10. Den har etterhvert passert 10 år, og er kanskje moden for et fabrikkettersyn. Alt funker, og lyden er upåklagelig - men etter så lang tid stort sett sammenhengende påslått, er det vel på sin plass med en sjekk. Eller???

    I tillegg har "oppgraderingsfanden" ridd meg i det siste; jeg har rett og slett blitt sugen på en B-150. Jada, det ultimate hadde vært en B-175, men med sine rundt 70K i innkjøp, sprenger den min ramme for hifi-investments. Er det noen av dere som har gått samme veien? Er forskjellene store, og hva består de i?

    Noen av dere som har planer om å selge en B-150 i løpet av de nærmeste månedene? Jeg er i så fall interresert. Den bør være sort med crome knotter.

    Også B-250 Pre og B-320 effekt er av interresse...eller andre kombinasjoner.

    mvh. Vilhelm
     

    kjetiltr

    Fersking
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Hei.
    Har selv akkurat kjøpt B-200 og B-310 som første del av å bygge opp et nytt anlegg.
    Veldig fornøyd så langt selv om resten av komponentene ikke holder like god standard enda :)

    Ser at Densen skal oppgradere produktene sine nå og at det bla. kommer en B-200+.
    Noen som vet noe om hva oppgraderingene går ut på og om de er små eller store?

    Litt nedtur kanskje å akkurat ha kjøpt de "gamle" modellene om de nye blir mye bedre ;)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Jeg fikk dette fra Mute i går:

    "During the summer we have gone through the most intensive upgrade programme ever. We have updated the following products:

    B-110

    B-130

    B-150

    B-200

    B-250

    B-305

    B-310

    B-320

    B-330

    B-340

    B-350

    B-410

    B-420

    B-440


    The updates are the result of the work we have gone through with the B-175 and B-275, and some other improvements.

    The improvements are as follows:

    B-110/B-130 and B-150: The preamp stage has been improved, resulting in a lower noise floor, this means that the music is displayed on a more “black” background, and that the hiss from efficient speakers are reduced. Also there are component changes. The DenLink and tape buffers have been improved. Further there is changes in significant component qualities, resulting in a more fluent and easy presentation of the music.

    B-200: Significant improvements are as follows: PCB layout changes, resulting in a better sound quality. Improvement of some significant parts, which also resulted in better sound.

    B-250: The preamp stage has been improved, resulting in a lower noise floor, this means that the music is displayed on a more “black” background, and that the hiss from efficient speakers are reduced. Also there are component changes. The DenLink and tape buffers have been improved. Further there is changes in significant component qualities, resulting in a more fluent and easy presentation of the music. Also there has been a general overhaul, resulting in less click sound when using the Volume attenuator, and some other improvements.

    B-305/310/320/330/340/350. All has had component improvements, PCB layout updates, and updates to link system and security circuit. The improvements are significant, and can easily be heard when comparing the amps to the earlier versions.

    B-410/420/440: All has had component improvements. Software improvements, and pcb layout improvements. Resulting in improved sound quality in all aspects

    How to see the improvements: on B-200, B-305, B-310, B-320, B-330, B-340 and B-350: this is only visible on the serial numbers on the back, which now includes “+” so a B-305, has the label B-305PLUS

    On B-110, B-130, B-150, B-250, B-410, B-420 and B-440 has the “+” added both on the serial number label, AND at the display info; so on start-up, the product name is changed from B-250 to B-250PLUS"

    Håper det kan bidra som en opplysende sak...

    ;D
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Beat 100 kan IKKE fjernbetjenes med Gizmo.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    DA er min DM-10 på tur til fabrikk for ettersyn / sørvis! Det tok jaggu sin tid å få fatt på Densen's serviceavd., men etter noen mails med en meget hyggelig Henrik H. Jensen, fikk jeg både adresse og lovnad om kjapp behandling. Kan jo ikke være uten Densen-forsterker så vendig lenge. Det blir spennenede å høre om det blir forskjell i lyd før /etter....

    ;D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Har i den siste tiden syslet litt med strømkabler til mine kjære Densen bokser (400xs og 250) pluss mitt Bryston eff.trinn (litt som å banne i kirken å nevne et annet merke her). I utgangspunktet så skulle jeg oppgradere fra B-400xs til 440, men besluttet å vente for å høre hvordan den nye B-450 kommer til bli (når den måtte komme!). Tenkte at jeg imens kunne prøve å opptimalisere på annet vis. Anyway, anskaffet meg etter litt studie om div kabler og kontakter et sett fra en kjent japansk produsent. Ut gikk mine Jorma JPC 2.5. Kort fortalt så ble det flere kabler og kontakter. Det kostet litt, men verdt hver krone etter min mening. Noen andre som har lignende erfaringer med Densen?

    OU812
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Har i den siste tiden syslet litt med strømkabler til mine kjære Densen bokser (400xs og 250) pluss mitt Bryston eff.trinn (litt som å banne i kirken å nevne et annet merke her). I utgangspunktet så skulle jeg oppgradere fra B-400xs til 440, men besluttet å vente for å høre hvordan den nye B-450 kommer til bli (når den måtte komme!). Tenkte at jeg imens kunne prøve å opptimalisere på annet vis. Anyway, anskaffet meg etter litt studie om div kabler og kontakter et sett fra en kjent japansk produsent. Ut gikk mine Jorma JPC 2.5. Kort fortalt så ble det flere kabler og kontakter. Det kostet litt, men verdt hver krone etter min mening. Noen andre som har lignende erfaringer med Densen?

    OU812
    Interresant! Jeg har også 400sx cd-spiller, som jeg er godt fornøyd med, unntatt ei slarkete cd-skuff og kontrollknapper på front med dårlig funksjon - men med gizmo'n går det greit. Jeg liker lydbildet veldig godt. Den spiller med neeesten-vinyl lyd, og det var jo et av målene for Densen under konstruksjonen av 400sx'en...har jeg lest. Så har jeg gode,gamle DM-10. Det er en forsterker som jeg sliter med å kvitte meg med!! Jeg har veldig lyst å prøve B-150, eller en kombinasjon pre + power. Jeg er litt sånn "integrert-mann"...men nye B-175 blir for dyr, synes jeg. Man får mye bra for 70K, og hadde jeg slått til med noe sånt, ville nok frua i huset søkt om tvangsinnleggelse for mitt vedkommende!

    Jeg bruker de blå strømkablene fra NordOst. Det ble merkbart meir "åpent" lydbilde, og meir ro, synes jeg. Hva er det konkret du har skaffa deg på strømkabelsida, og på hvilken måte ble ting bedre??

    Et anna tweak som jeg har prøvd med stor lykke, er Vibrapod's, både under cd-spiller og forsterker. De gir en klarere lyd og bedre dybde. Særlig under cd-spilleren, er det godt hørbart. Kan anbefales!

    ;D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    VilhelmW skrev:
    ou812rh skrev:
    Har i den siste tiden syslet litt med strømkabler til mine kjære Densen bokser (400xs og 250) pluss mitt Bryston eff.trinn (litt som å banne i kirken å nevne et annet merke her). I utgangspunktet så skulle jeg oppgradere fra B-400xs til 440, men besluttet å vente for å høre hvordan den nye B-450 kommer til bli (når den måtte komme!). Tenkte at jeg imens kunne prøve å opptimalisere på annet vis. Anyway, anskaffet meg etter litt studie om div kabler og kontakter et sett fra en kjent japansk produsent. Ut gikk mine Jorma JPC 2.5. Kort fortalt så ble det flere kabler og kontakter. Det kostet litt, men verdt hver krone etter min mening. Noen andre som har lignende erfaringer med Densen?

    OU812
    Interresant! Jeg har også 400sx cd-spiller, som jeg er godt fornøyd med, unntatt ei slarkete cd-skuff og kontrollknapper på front med dårlig funksjon - men med gizmo'n går det greit. Jeg liker lydbildet veldig godt. Den spiller med neeesten-vinyl lyd, og det var jo et av målene for Densen under konstruksjonen av 400sx'en...har jeg lest. Så har jeg gode,gamle DM-10. Det er en forsterker som jeg sliter med å kvitte meg med!! Jeg har veldig lyst å prøve B-150, eller en kombinasjon pre + power. Jeg er litt sånn "integrert-mann"...men nye B-175 blir for dyr, synes jeg. Man får mye bra for 70K, og hadde jeg slått til med noe sånt, ville nok frua i huset søkt om tvangsinnleggelse for mitt vedkommende!

    Jeg bruker de blå strømkablene fra NordOst. Det ble merkbart meir "åpent" lydbilde, og meir ro, synes jeg. Hva er det konkret du har skaffa deg på strømkabelsida, og på hvilken måte ble ting bedre??

    Et anna tweak som jeg har prøvd med stor lykke, er Vibrapod's, både under cd-spiller og forsterker. De gir en klarere lyd og bedre dybde. Særlig under cd-spilleren, er det godt hørbart. Kan anbefales!

    ;D
    Har selv Vibapods under mine Densen komponenter. Har de samme erfaringene som deg. Når det gjelder stømkabler så Bruker jeg Oyaide Tunami med Oyaide berylum kontakter. Kontaktene har jeg kun positive ting å si om og anbefaler alle å teste de ut. Har også testet rimeligere kontakter fra Oyaide og de leverer kvalitet.

    Selve strømkabelen påvirker lydsignaturen litt. Gir et ekstra skyv i bassen - litt som om forsterkeren går på steroider! Ellers fin oppløsning og stort og flott lydbilde. Personlig så synes jeg kabelen spiller tøft, men kanskje ikke for alle!

    Når det gjelder Densen så kommer jeg ikke til å bytte til annet merke i nærmeste fremtid. Har luktet på mye annet, men bl.a. av estetiske årsaker så blir nok kabinettene med en av audioverdens skarpeste kanter stående. De hadde selvsagt ikke fått plass i mitt oppsett hvis de ikke hadde spilt glimrende!

    OU812
     

    kjetiltr

    Fersking
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Glemte helt å takke for posten om oppdateringer VilhelmW :)

    Ble til at jeg beholdt de jeg hadde da jeg fikk en bra pris på de. Heller legge penger i høyttalere og cd-spiller.

    Usikker på om neste steg i oppgradering av anlegget blir cd-spiller eller høyttalere. Har fundert litt på b-410 vs b-420, men tror ender opp på en 420.

    På høyttalersiden frister Audio Physic Tempo VI. Små så passer i stua og b-310 burde klare å dra de bra. Vurderer også yara 2 superior, men frister å gå for hakket dyrere høyttaler når jeg først skal oppgradere.

    Noen som har noen erfaringer med Tempo VI?
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Har Densen noen venner?

    Vet ikke hvor like Tempo VI er Tempo III i følsomhet og som last, men kan melde om at jeg lenge drev mine Tempo III med en Densen Beat 100 med suverent resultat.
    De er vel ganske greie høyttalere å drive og med densen hadde jeg også ett veldig godt og stort lydbilde på selv lave volum :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    I går kom DM-10'en tilbake fra oppholdet i Esbjerg ( fabrikken til Densen ). Den brukte 14 dager med Posten på forsendelsen til Danmark, inkl. fortolling og sånt. Henrik H. Jensen hos Densen brukte to dager på sjekking, måling og reparasjon av den, og etter tre, fire dagers returtransport, var den altså her.

    Det ble byttet en utgang, volumpotmeter, kanalvelger og 4 stk. føtter. Det var ingen målbar svekkelse hverken på trafoer, kondensatorer eller anna "innmat". Det er ikke verst etter ti års drift, konstant påslått unntatt ved flere ukers fravær fra heimen. Da stenges også DM-10'en av..

    Den har blitt LITT luftigere i spillestil, litt mer klarhet på en måte...eller kanskje er det bare noe jeg tror etter å ha lyttet på Electrocompaniets ECI5 i to uker??? ECI5 er også en utmerket forsterker, men har et mørkere og ikke så detaljert lydbilde som DM-10'en varter opp med. For å yte ECI5 rettferdighet, har jeg blitt fortalt at den spiller vesentlig bedre i balansert drift...Jeg har ikke den muligheten på min B-400sx cd-spiller, så det ble rca...
    Hva angår autoritet, dybde osv., er DM-10 bedre enn ECI 5. Iallefall i mitt oppsett. Jeg måtte opp i volum på ECI5 før det ble ok lyd. DM-10 tar kontroll på langt lavere volum. For det meste spiller jeg med volumkontrollen på 25 - 40%, altså fra kl. 9 til kl. 11 hvis man relaterer til ei urskive. Veldig skjelden over det - unntatt når jeg vasker hus. Da er det Deep Purple In rock eller Led Zep III på noe meir volum..

    DM-10 er en kjempebra forsterker, etter mitt skjønn. Jeg er litt sugen på å prøve B-150, men undres på hva den gjør bedre..??

    ;D ;D
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    VilhelmW skrev:
    I går kom DM-10'en tilbake fra oppholdet i Esbjerg ( fabrikken til Densen ). Den brukte 14 dager med Posten på forsendelsen til Danmark, inkl. fortolling og sånt. Henrik H. Jensen hos Densen brukte to dager på sjekking, måling og reparasjon av den, og etter tre, fire dagers returtransport, var den altså her.

    Det ble byttet en utgang, volumpotmeter, kanalvelger og 4 stk. føtter. Det var ingen målbar svekkelse hverken på trafoer, kondensatorer eller anna "innmat". Det er ikke verst etter ti års drift, konstant påslått unntatt ved flere ukers fravær fra heimen. Da stenges også DM-10'en av..

    Den har blitt LITT luftigere i spillestil, litt mer klarhet på en måte...eller kanskje er det bare noe jeg tror etter å ha lyttet på Electrocompaniets ECI5 i to uker??? ECI5 er også en utmerket forsterker, men har et mørkere og ikke så detaljert lydbilde som DM-10'en varter opp med. For å yte ECI5 rettferdighet, har jeg blitt fortalt at den spiller vesentlig bedre i balansert drift...Jeg har ikke den muligheten på min B-400sx cd-spiller, så det ble rca...
    Hva angår autoritet, dybde osv., er DM-10 bedre enn ECI 5. Iallefall i mitt oppsett. Jeg måtte opp i volum på ECI5 før det ble ok lyd. DM-10 tar kontroll på langt lavere volum. For det meste spiller jeg med volumkontrollen på 25 - 40%, altså fra kl. 9 til kl. 11 hvis man relaterer til ei urskive. Veldig skjelden over det - unntatt når jeg vasker hus. Da er det Deep Purple In rock eller Led Zep III på noe meir volum..

    DM-10 er en kjempebra forsterker, etter mitt skjønn. Jeg er litt sugen på å prøve B-150, men undres på hva den gjør bedre..??

    ;D ;D
    Ganske artig at du mener en 10 års gammel Densen spiller bedre en en ganske ny Electrocompaniet. Go Densen! Det er så lenge siden jeg har hørt på en DM-10 at jeg ikke skal si hva en B-150 vil gjøre bedre, men mener å tro at den bil gi enda litt mer punch og oppløsning! Så vil den jo matche din B-400xs bedre rent visuelt.

    OU812
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Densen B-420 modifisert med digital inngang
    Densen B-150
    Audiophysic Virgo 5

    Kommer muligens til å oppgradere til B-175 og Seperat DAC som vistnok gikk i produksjon den 4 januar og kommer til butikkene i mai.
    Er mye penger though, så time will tell.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    DM10 er min favorittforsterker fra Densen. Jeg liker utseendet og dens machoness langt bedre enn det nyere alubox-designet.
    Og den spiller kanon og de forskjellige prioriteringene av lydparametre er riktig for et produkt i den prisklassen den befant seg i IMHO. Man får ikke "riktig" lyd i denne prisklassen, men må krydre det litt for å kompensere. Litt ala det at jeg foretrekker å bruke sound enhancer i iTunes på PC-anlegget.
    En stor ære av spillestilen har no feedback-prinsippet. Fraværet av feedback (og motsatt) er vel ca det første mine ører legger merke til når jeg lytter på et ukjent anlegg.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    Jeg har bytta ut Vibrapod'sene som DM-10'en sto plassert på, med....VIBRACONES. Resultat: Meir snert i lydbildet og en ( enda ) meir definert bass, som er meir kontant. Alt i alt; på meg virker det som luftigere, meir åpen og på en måte klarere lyd. Jeg fatter ikke at ikke produsentene har prøvd ut sånne ting sjøl, og om ikke originalmonterer, så anbefaler sånne dingser levert som "options"...??? I mine ører, forbedrer disse lyden til DM-10'en på en fortreffelig måte. Jeg skal bestille samme til cd-spilleren! Andre som har samme erfaringer?

    Er det noen som har fått lytta til - eller ansakffet seg - B175forsterkeren? Den er jeg veldig spent på, men har fortsatt ikke funnet en skikkelig omtale eller test av denne. Er ikke hifi-verdenen meir nysgjerrig enn som så?? Jeg vil tro at hadde det stått Electrocompaniet eller Hegel på nyskapingen, ville hifiblekkene vært fulle av rosende omtaler...


    ;D mvh. VilhelmW
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Hadde vært kjekt med en test av den ja. Men nå har ikke Densen vært prioritert av hifi blader rundt omkring. Her til lands er det stort sett leverandørene av utstyr som styrer hva som blir testet. Så dersom OHC vil kommer det nok en test etterhvert, men vet at det er endel omrokkeringer der nå, så det spørs om det er tid til å fokusere på å få ting ut til bladene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn