Densen, Life is too short for boring Hi-Fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    gwikse skrev:
    Hadde vært kjekt med en test av den ja. Men nå har ikke Densen vært prioritert av hifi blader rundt omkring. Her til lands er det stort sett leverandørene av utstyr som styrer hva som blir testet. Så dersom OHC vil kommer det nok en test etterhvert, men vet at det er endel omrokkeringer der nå, så det spørs om det er tid til å fokusere på å få ting ut til bladene.
    Er du fornøyd med din B-150? Det er som tidligere nevnt, en forsterker som jeg sterkt vurderer...dersom det skal fornyes på forsterkersida. Har du hørt DM-10?

    mvh. VilhelmW
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Jeg har hørt DM10 ja, men det er mange år siden. Vurderte den faktisk en periode, men endte opp med å kjøpe Beat 200 og 300xs.

    Jeg er veldig fornøyd med Beat 150. Har kjørt den på Audiophysic Brilon II (minimonitor med lav følsomhet) og nå mine Audiophysic Virgo 5

    Jeg kommer trolig til å bytte ut Densen oppsettet mitt i noe annet. Frister litt med Adyton pluss Wadia elns, men tiden vil vise hva jeg ender opp med.
     

    ORH

    Medlem
    Ble medlem
    25.03.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Kan noen gi noen tips på strøm-kabler som virker bra med Densen? Har B150 og B420.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Kjørte med Nordost Eldorado på de du har kjøpt av meg. Jeg likte det jeg hørte hvertfall :)

    Gratulerer med godt annlegg, håper det var etter forventningene :)

    Edit: leif var her
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    For dere som har f.eks 410/420/110/130/150, nå kan dere få oppgradert disse til dagens + modell.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Transparent har noen gode strømkabler som kan virke godt på Densen.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Tenkte spørre dere hvilke Densen produkter dere ønsker å se/høre hos oss? Hvilken finish liker dere best?
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Tenkte spørre dere hvilke Densen produkter dere ønsker å se/høre hos oss? Hvilken finish liker dere best?

    Albino sølv, fantastisk finish... ;-)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har Densen noen venner?

    Hehe - smak og behag, dette også. Hos meg er det bare én farge som gjelds - uansett merke, uansett Densen eller noe annet - og det er SORT.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Det finnes noen kule skjulte funksjoner i Gizmo. Det jobbes med å ferdigstille en nyere manual som forklarer dette. Hvis det haster kan du sikkert få hjelp på Densenforumet...
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Noen av dere har kanskje sett disse før. Uansett tåler dere sikkert det én gang til:)
     

    Vedlegg

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Har Densen noen venner?

    Jeg liker ikke så godt Lego-designet,så forsterkeri fra Densen har det enda ikke blitt.Men det jeg har hørt av lyd fra den kanten har vært MG.
    I midlertid er jeg litt overrasket over at ingen har nevnt de formidabelt gode Riaa-trinnene fra Densen. De synes å være nesten en bransjehemmelighet.De fikk visstnok noe lav status i sin tid da de ble lansert pga. relativt lav pris.Lydkvaliteten er derimot alt annet enn lav. Densen DP 01,eller valgfritt 02.Henholdsvis MM og MC.Et trinn kan tunes for begge deler i butikken(ikke samtidig da..) Signaloverføring via lysdioder sikrer støyfri gjengivelse.
    Menigheten i utlandet er ganske stor,men jeg føler meg nærmest alene om å eie ett sånt riaa-trinn i Norge.Er det flere her?? ;)
    Mvh Rune :)
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Har Densen noen venner?

    Har ikke nevnte Riia trinn, men de står veldig høyt opp på listen når vinylrigg skal i hus igjen, har også stusset på at det finnes lite å lese om de.
    Hvordan står de frittstående trinnene seg i forhold til de små kortene man kan sette inn i f.eks beat 100?
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Har Densen noen venner?

    Jeg vet ikke,jeg har ikke hatt muligheten til sammenligning,men iflg Densen selv,engang nedpå 90 tallet så mente de at den eksterne løsningen lå svært mye høyere opp i lydkvalitet enn den innebygde.Nå er det vel egentlig grenser for mye bedre det kan være for en riaa er en veldig enkel patent,og det meste kommer an på valg av komponenter,men jeg vil tro at signaloverføringen i DP gjør en god del til kvalitetshevingen(iflg Densen) i forhold til innebygd.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Rune.U skrev:
    Jeg liker ikke så godt Lego-designet,så forsterkeri fra Densen har det enda ikke blitt.Men det jeg har hørt av lyd fra den kanten har vært MG.
    I midlertid er jeg litt overrasket over at ingen har nevnt de formidabelt gode Riaa-trinnene fra Densen. De synes å være nesten en bransjehemmelighet.De fikk visstnok noe lav status i sin tid da de ble lansert pga. relativt lav pris.Lydkvaliteten er derimot alt annet enn lav. Densen DP 01,eller valgfritt 02.Henholdsvis MM og MC.Et trinn kan tunes for begge deler i butikken(ikke samtidig da..) Signaloverføring via lysdioder sikrer støyfri gjengivelse.
    Menigheten i utlandet er ganske stor,men jeg føler meg nærmest alene om å eie ett sånt riaa-trinn i Norge.Er det flere her?? ;)
    Mvh Rune :)
    Jeg er medlem av menigheten. Da jeg kjøpte nytt riaa trinn i sommer så testet jeg Trichord Dino mot Densen. Valget falt på Densen da jeg har Densen fra før. Lydmessig så er det litt smak og behag. Densen er kanskje litt mørkere og har den berømte luft gitar faktoren. Engasjerende med andre ord. Vet at det skal komme en ny riaa som skal hete DeVinyl og skal være i high-end klassen. Jeg får begynne å spare!

    Stygg logo, hm tja. Ikke en av mine favoritter, men resten av designet er meget bra etter min mening. Når det er sagt så synes jeg det ikke er mange fine logoer å se innenfor HiFi bransjen akkurat. Nå er jeg innhabil da jeg jobber som grafisk designer da!

    Mvh
    OU812
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Rune.U skrev:
    Jeg liker ikke så godt Lego-designet,så forsterkeri fra Densen har det enda ikke blitt.Men det jeg har hørt av lyd fra den kanten har vært MG.
    I midlertid er jeg litt overrasket over at ingen har nevnt de formidabelt gode Riaa-trinnene fra Densen. De synes å være nesten en bransjehemmelighet.De fikk visstnok noe lav status i sin tid da de ble lansert pga. relativt lav pris.Lydkvaliteten er derimot alt annet enn lav. Densen DP 01,eller valgfritt 02.Henholdsvis MM og MC.Et trinn kan tunes for begge deler i butikken(ikke samtidig da..) Signaloverføring via lysdioder sikrer støyfri gjengivelse.
    Menigheten i utlandet er ganske stor,men jeg føler meg nærmest alene om å eie ett sånt riaa-trinn i Norge.Er det flere her?? ;)
    Mvh Rune :)
    Jeg er medlem av menigheten. Da jeg kjøpte nytt riaa trinn i sommer så testet jeg Trichord Dino mot Densen. Valget falt på Densen da jeg har Densen fra før. Lydmessig så er det litt smak og behag. Densen er kanskje litt mørkere og har den berømte luft gitar faktoren. Engasjerende med andre ord. Vet at det skal komme en ny riaa som skal hete DeVinyl og skal være i high-end klassen. Jeg får begynne å spare!

    Stygg logo, hm tja. Ikke en av mine favoritter, men resten av designet er meget bra etter min mening. Når det er sagt så synes jeg det ikke er mange fine logoer å se innenfor HiFi bransjen akkurat. Nå er jeg innhabil da jeg jobber som grafisk designer da!

    Mvh
    OU812
    Hei! Hyggelig å høre at det er flere der ute. Ikke Logo,den er vel bra nok,men Lego.Altså den typiske klossedesignen.
    Rart dette..Jeg har bestandig undret meg over at når et nytt produkt kommer på markedet,som ser ut som en firkantet kloss,så er det hyllet som nyskapende,og det har det blitt i 90 år nå.Dette enten det gjelder hus eller Hi-Fi.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Noen av dere som vil oppgradere/oppdatere til +?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Martin OHC skrev:
    Noen av dere som vil oppgradere/oppdatere til +?
    Yepp! Hva koster det å oppgradere en B-250?

    Mvh
    OU812
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Koster 1995.- Densenkunder får etterhvert info om muligheter i posten.
     

    ORH

    Medlem
    Ble medlem
    25.03.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Har B150 og B420. Hva er prisen for oppgradering for disse? Og hvor stor er forskjellen. Noen som har noe erfaringer med dette?

    Når det gjelder design så er Densens alu-blokker vilt lekre. Etter min mening ingen andre som kan matcher.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Oppgraderingen av disse to koster 2" pr enhet. Forskjellen er på flere måter verdt det. Du kan jo teste det på forsterkeren før du gjør det på cd-spilleren f.eks.

    Prisen er også lik den generelle prisøkningen på disse nye + modellene. Altså en prisøkning på 2".
     

    ORH

    Medlem
    Ble medlem
    25.03.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Takk for info.

    Er i første omgang nye høytalere som står på listen men vi får se. Er det andre her på forumet som har erfaringer med +oppgradering?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    ORH skrev:
    Kan noen gi noen tips på strøm-kabler som virker bra med Densen? Har B150 og B420.
    Har for tiden en Nordost Vishnu strømkabel (kun kabel da kontaktene er byttet ut til fordel Oyaide) koblet til min B-400xs. Første inntrykket er at den har lydsignaturen til Nordost. For meg vil det si at den er litt mer dramatisk og gir inntrykk av "renhet". Skal gi den noen dager så får vi se om den blir eller om mitt søk går videre. Kan desverre ikke bruke Oyaide Tunami da den er for tykk til apparatkontaktene som Densen må bruke. Hvorfor plassere sikringen akkurat ved nettbrønnen???? Noen flere som har erfaringer med strømkabler og Densen?

    Mvh
    Ou812
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    Hei, har byttet til strømkabel fra Transparent på B-150.
    Fungerer bra men syntes ikke det er voldsomt stor endring fra kabelen som fulgte med fra Densen. Kanskje det er pga at det er 'entry modellen'..? Men jeg syntes lydbilde er roligere og litt klarere. Er usikker på om jeg tør å prøve dyrere modeller 8)

    Er det noen som har erfaring med egenlagede kabler?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Var nede å så og hørte litt på B-275 forrige helg, og alt jeg kan si, WANT ONE :)

    Lurer på om det noen som har erfaringer/testet å koble til DNRG stømforsyning her, anyone?

    OU812
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    610
    Antall liker
    709
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Var nede å så og hørte litt på B-275 forrige helg, og alt jeg kan si, WANT ONE :)

    Lurer på om det noen som har erfaringer/testet å koble til DNRG stømforsyning her, anyone?

    OU812
    Hei, jeg har nettopp kjøpt kjøpt DNRG til min B-150. Har ikke fått lyttet veldig mye ennå men det umiddelbare inntrykket er et klarere musikkbilde samt at det ble mer 'punsh' i musiken.

    Spent på hvordan det blir etter flere timer med lytting 8)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har Densen noen venner?

    sandecker skrev:
    ou812rh skrev:
    Var nede å så og hørte litt på B-275 forrige helg, og alt jeg kan si, WANT ONE :)

    Lurer på om det noen som har erfaringer/testet å koble til DNRG stømforsyning her, anyone?

    OU812
    Hei, jeg har nettopp kjøpt kjøpt DNRG til min B-150. Har ikke fått lyttet veldig mye ennå men det umiddelbare inntrykket er et klarere musikkbilde samt at det ble mer 'punsh' i musiken.

    Spent på hvordan det blir etter flere timer med lytting 8)
    Sandecker; jeg har DM-10 forsterkeren, og funderer veldig på å kjøpe B-150. Kan du si noe meir om denne forsterkeren? Erfaringer, lydkarakteristikk osv.? Hvilke høyttalere benytter du?

    Jeg er svært fornøyd med DM-10'en, så det er meir et utslag av oppgraderingstrang som gjør at jeg vurderer bytte. DM-10'en har nylig vært inne hos Densen til ettersyn. Kanalvelgeren og en utgang ble byttet. Ellers måler den som en ny...etter 10 års feilfritt bruk. Det kaller jeg kvalitet!!

    Mvh. VilhelmW
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har Densen noen venner?

    Eide i flere år DM20/DM30 og også Beat400XS/Gizmo. Hadde da et par Dali Grand Coupè og den matchen var glimrende med noen fete Audioquest Midnight-kabler. En kompis av meg overtok Daliene og kjørte med en EC4. Dette låt direkte pløsete i forhold til Densen.

    Forsterkersettet har jeg på mange måter savnet helt siden jeg solgte det. Årsaken var en anskaffelse av 1.generasjon B&W Nautilus 803. Densen-settet var sjanseløse på å sparke liv i bassene i disse ht, det låt også noe anstrengt oppover. Dårlig match definitivt. Byttet til Krell og fikk noe, men tapte også en hel del.

    Gizmoen fungerte aldri som den skulle, hadde den inne hos OHFC et par ganger, de hevdet å ha fikset den, men det var vare løgn. Dårlig service. Dette er lenge siden, men jeg glemmer det ikke.

    Har nå lyst på en B150 til finstua, usedvanlig lekkert design på de nye Densen-produktene. Vil da evt kombinere med bokhylleht, men er usikker på hva som vil funke i denne sammenheng.

    Noe som også er litt uvanlig med Densen (og Naim), er at de ikke er mer enn drøyt 30cm dype. I en finstue der anlegget evt må stå i en vanlig reol, har man egentlig ikke mange valg sånn sett.

    Noen med innsyn i Densen som vet om man kan forvente integrerte forsterkere med USB-inn fra den kanten snart?
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Har Densen noen venner?

    Var endel snakk om en modul i surround board slotten som skulle være dac med eventuell usb inngang, men tror ikke det er rett rundt hjørnet for å si det sånn. Siste jeg fikk med meg var at seperat DAC var satt i produksjon og kunne forventes i butikker i løpet av mai.

    Er en tråd på Densen forumet om dette, men forumet er nede atm virker det som.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    ORH skrev:
    Kan noen gi noen tips på strøm-kabler som virker bra med Densen? Har B150 og B420.
    Har for tiden en Nordost Vishnu strømkabel (kun kabel da kontaktene er byttet ut til fordel Oyaide) koblet til min B-400xs. Første inntrykket er at den har lydsignaturen til Nordost. For meg vil det si at den er litt mer dramatisk og gir inntrykk av "renhet". Skal gi den noen dager så får vi se om den blir eller om mitt søk går videre. Kan desverre ikke bruke Oyaide Tunami da den er for tykk til apparatkontaktene som Densen må bruke. Hvorfor plassere sikringen akkurat ved nettbrønnen???? Noen flere som har erfaringer med strømkabler og Densen?

    Mvh
    Ou812
    Da fikk ikke Nordost Vishnu permanent oppholdstilatelse i mitt oppsett. Jeg synes den hadde mange bra kvaliteter, men ble litt for lys og hadde et "skinn/glimmer" i toppen som jeg aldri ble helt fortrolig med. Har nå byttet til Shunyata Copperhead til både B-250 og B-400xs. Testet først med en stk. som jeg byttet litt frem og tilbake. Ga så bra resultat at nr. to snart var på plass. Copperheaden er mørkere i klangen en Vishnu og med mer punch i nedre mellomtone/øvre bass, men beholder mye av den samme åpenheten. Har heller ikke det samme "skinn/glimmer" i toppen. Oppleves av meg som mer naturlig. Da har nevrosene lagt seg for denne gang :)

    By the way! Gjorde større forskjell i CD-spiller en på forforsterker.

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Får holde litt liv i tråden her og legger ut et sitat fra forumet på Densen sin hjemmeside:

    Here I must admit, that I "have pimped" my DM-10 since years with better fuses, better feet and a (600 Euro) power cord to let him play to its best. I've reported on this earlier and in particular the fuses are the cheapest and most effective tuning I experienced in the past....

    (If someone is interested: For many years I've used the HIFI-Tuning silver fuses with gold caps, nevertheless after testing the new silverstar fuses (HiFi-Tuning with silver caps), the Padis/Furutech ones and the AHP's with gold and with copper caps I can truly say that the AHPs boost the performance once again by a large margin adding even more detail as well as more homogenity/continuity and less grain. There are also significant differences between the gold capped and the copper capped versions but both better than the rivals. Currently, I prefer the gold capped AHP because its greater presence and immediacy in the mids, nevertheless the copper version once more reduces the grain and shows even a little more detail with a different (in part deeper and wider) soundstage. But with the feeling you are sitting one row back. As a nice side effect these are also the cheapest of the above mentioned fuses).

    The DM-10 with the standard power cord and fuses is somewhat limited in the frequency extremes and its transparency and detail. Overall it can be a little bit mellow in the mid-range which might be noticed as a very pleasant colouration, resembling the glowing sound of some older triodes. Replacing both the power cord and the fuses and the DM-10 is as transparent and detailed as the modern "big buck" amplifiers but retains to play extremely musical.

    Noen som har lignende erfaringer med sikringer?

    Ou812
     

    evorkahn

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    1
    Har Densen noen venner?

    lydsignatur har densen b200 vurderer denne sammen med cayin 788 og ikon7
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    evorkahn skrev:
    lydsignatur har densen b200 vurderer denne sammen med cayin 788 og ikon7
    Lenge siden jeg hadde en B-200, men jeg vil si at den er ganske nøytral. Musikalsk og formidler musikk med engasjement. En meget bra forforsterker i forhold til prisen!

    OU812
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    ou812rh skrev:
    Får holde litt liv i tråden her og legger ut et sitat fra forumet på Densen sin hjemmeside:

    Here I must admit, that I "have pimped" my DM-10 since years with better fuses, better feet and a (600 Euro) power cord to let him play to its best. I've reported on this earlier and in particular the fuses are the cheapest and most effective tuning I experienced in the past....

    (If someone is interested: For many years I've used the HIFI-Tuning silver fuses with gold caps, nevertheless after testing the new silverstar fuses (HiFi-Tuning with silver caps), the Padis/Furutech ones and the AHP's with gold and with copper caps I can truly say that the AHPs boost the performance once again by a large margin adding even more detail as well as more homogenity/continuity and less grain. There are also significant differences between the gold capped and the copper capped versions but both better than the rivals. Currently, I prefer the gold capped AHP because its greater presence and immediacy in the mids, nevertheless the copper version once more reduces the grain and shows even a little more detail with a different (in part deeper and wider) soundstage. But with the feeling you are sitting one row back. As a nice side effect these are also the cheapest of the above mentioned fuses).

    The DM-10 with the standard power cord and fuses is somewhat limited in the frequency extremes and its transparency and detail. Overall it can be a little bit mellow in the mid-range which might be noticed as a very pleasant colouration, resembling the glowing sound of some older triodes. Replacing both the power cord and the fuses and the DM-10 is as transparent and detailed as the modern "big buck" amplifiers but retains to play extremely musical.

    Noen som har lignende erfaringer med sikringer?

    Ou812
    Anbefaler å prøve nye sikringer. Beste tweak pr. kr. jeg har gjordt!

    OU812
     

    full blown

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Har Densen noen venner?

    Hej OU812

    Har du også skiftet sikringen i din B400xs cdspille?. Jeg har prøvet med disse sikringer i min B330 og B400xs og synes at effekten i første omgang er bedst i amp´en, jeg synes det lyder som om lyden bliver lidt for stram og afrundet i cdspillen, lyden er mere naturlig med standard sikringen synes jeg. Det er næsten som om at musikken ikke får lov at klinge naturligt ud fordi der bliver strammet så meget op. Skal dog tilføje at AHP sikringerne kun har siddet i en dag, så de får nogle dage mere inden jeg beslutter mig ;).

    Mvh F.B
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har Densen noen venner?

    Hei Full blown
    Har byttet i min 400xs og 250 forforsterker. Det jeg merket mest på var i diskantområdet. Kort fortalt bedre utklirring og oppløsning. Det jeg hørte i bassen var ikke så markant, men den ble litt strammere. Har ikke erfaringer med andre typer sikringer, kun HIFI Tuning sine. Interessant at du opplever et annet resultat :)

    OU812
     

    Male

    Medlem
    Ble medlem
    29.08.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Hei! Er det noen her inne som har oppdatert B-300XS til B-320? Og Martin, hva ville noe slikt koste (inkl. en + oppdatering)?

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har Densen noen venner?

    Jeg har veldig lyst på Densen. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn