Min erfaring med 103r er det motsatteHvordan opplever dere andre med 103(R) bassen? Jeg syntes den er i tynneste laget. Forstod slik at denne skulle spille "mye" bass. Eller har jeg misforstått?
mvh
Min erfaring med 103r er det motsatteHvordan opplever dere andre med 103(R) bassen? Jeg syntes den er i tynneste laget. Forstod slik at denne skulle spille "mye" bass. Eller har jeg misforstått?
Kan det være en missmatch med riaa? Har hatt samme riaa selv men ikke med 103Må være noe som ikke stemmer her hos meg. Ikke noe saft i bunnen for å si det mildt. Spiller på en Jelco SA-750L med Jelco headsell. Skulle tro det var en match. Når jeg svitsjer over til HANA SL på Nottingham arm er det som natt og dag i bunn.
Ja gjør det, håper du finner utav detFår teste med annen riaa før jeg prøver 103R på en annen arm.
Du kan låne riaa trinnet mitt. Masse imp innstillinger.Får teste med annen riaa før jeg prøver 103R på en annen arm.
Har du dobbeltsjekket at du har montert kontaktene riktig? Hva loader du pickupen med?Må være noe som ikke stemmer her hos meg. Ikke noe saft i bunnen for å si det mildt. Spiller på en Jelco SA-750L med Jelco headsell. Skulle tro det var en match. Når jeg svitsjer over til HANA SL på Nottingham arm er det som natt og dag i bunn.
Skal sjekke sjekke det opp. Varier fra 50 - 2000 ohm på min stepup. Føler at det fungerer best på 250 ohmHar du dobbeltsjekket at du har montert kontaktene riktig? Hva loader du pickupen med?
Mvh
Hej. Jeg spiller selv med 103R og har en fantastisk bas med 100 ohm belastning, du skal nok tjekke batteriet i din stepup,Skal sjekke sjekke det opp. Varier fra 50 - 2000 ohm på min stepup. Føler at det fungerer best på 250 ohm
Har fått den til nå. Var fasevendingen som var problemet. Spiller bass som bare det. Alt i skjønneste ordenHej. Jeg spiller selv med 103R og har en fantastisk bas med 100 ohm belastning, du skal nok tjekke batteriet i din stepup,
afmonter toppladen og mål, der skal være 12,5 til 14v. Stepup'en fasevender hvis det er en mkII, har du byttet rundt på
pickup'ens ledninger?
MVH Steen Thorhauge
Godt å høre at det ordnet segHar fått den til nå. Var fasevendingen som var problemet. Spiller bass som bare det. Alt i skjønneste orden
Byttet batteri for litt siden så det er tipp topp. Er veldig fornøyd med Step-upen!
Er den som i dag bare heter 103 bygd på C varianten?Jeg har testet/hørt på enten 24 eller 27 103 varianter (har det skrevet opp et eller annet sted) men jeg har aldri fått til hverken R eller S variantene, alle som har vært bygd på den opprinnelige 103 les 103C har aldri vært ne problem, men disse mykere variantene synes jeg lite om....... selv anniversery modellen synes jeg er veldig anonym i forhold til en C variant......en C variant montert i en fx64, Saec 407 eller faktisk i Dynaavector 505/507 gir steinbra bass...... faktisk så bra bass at jeg vil kalle det referanse bass og noe og sammenligne nesten hva som helst med....... men det er nå min mening.
Det må nesten noen andre enn meg svare på fordi jeg er ikke oppdatert på hva som produseres nå for tiden....... men tidligere var en ren 103 en 103 "C"Er den som i dag bare heter 103 bygd C varianten?