Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke "venn" akkurat nå, men følte for å legge inn et bilde og litt inntrykk av settet jeg hadde innom her.

    Denafrips Hestia og Hyperion var, til prisen, et killer sett uten like.. Et sett som tåler å settes opp mot LANGT dyrere greier både i lydkvalitet og spesielt byggekvalitet. Det var et helt rått sett som virkelig imponerte.

    Vis vedlegget 791751
    De er ganske raske til å sende så om du bestemmer deg for å bli venn nå så rekker du det før helga :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De er ganske raske til å sende så om du bestemmer deg for å bli venn nå så rekker du det før helga :)
    En gang i framtiden er det nok ikke umulig. Selv om dette var et killer sett så er nok MI settet som står her nå noen hoder større :)
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Østfold
    Ett av poengene med Denafrips er valgfrie rekonstruksjonsfilter, også NOS. Hva er preferansen deres til dette?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Ett av poengene med Denafrips er valgfrie rekonstruksjonsfilter, også NOS. Hva er preferansen deres til dette?
    Har selv foretrukket OS slow, men det er i mitt oppsett, man må bare prøve seg frem for å se hva man foretrekker.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Da er Terminator 2 snart på vei til ny eier, en hyggelig entusiastisk som tidligere har vært med i stereo +sin "hjemme hos" reportasje. Måtte prioritere litt annerledes nå, men savner den allerede.. Piano.. Ikke hørt det mer naturlig fra en dac.. Kontrabass... akkurat den riktige fylden.. Kobler inn Topping D90.. Piano låter kunstig og skarpt i forhold.. "timbre" heter det vel, glem det med en D90. Lydbildet blir også mye smalere. Skal nok overleve en stund med Topping, gjør en del ting veldig bra også, er ikke det, men det blir så tydelig at man hører på en digital kilde i forhold når man sammenligner med en god r2r dac, det vil gjelde ares 2 også som er mer relevant å sammenligne D90 med . Hatt den og.
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Jeg har akkurat solgt min Ares II og ønsker å kjøpe meg en Pontus II. Jeg har mulighet til å få den sendt til en nabo av huset jeg har i Sverige. Har vært folkeregistrtrert der for 7 år siden. Hvis jeg velger bort EU skatt, vil den da komme i etterkant til nabo? Noen som vet? Hvis du velger EU Vat includen komme den på 1916 euro (Da når jeg velger den europeiske butikken) Er det like greit å få den sendt til Norge fra singapore? Noen som har tanker om det/erfaring? Takker for alle svar.
     
    Sist redigert:

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Like greit å få den til Norge :cool:
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ikke dumt forslag, da er det jo mulighet for at norsk befrakter kan sponse litt av avgiftene :)
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    105
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg blitt dobbelt venn. Fantastisk. :)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.263
    Antall liker
    3.112
    Torget vurderinger
    3
    Ser bra ut! Sikker på at du får mye glede av den. Takk igjen for en ny hyggelig handel!
    I lige måde 😃 fikk spilt et par timer på den på formiddagen før pliktene kalte, merket umiddelbart at den spilte uanstrengt , så denne har jeg troa på . Blir nok noen timer på den i kveld/natt 🎶
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Nye samarbeidsløsninger i det digitale domenet tar form @Godalive's.
    CEC, hovedleverandør av 0 og 1, har nå fått ny mottaker av bits'ene. Forhåpentligvis skal signalene ivaretas til stor tilfredsstillelse for endebrukeren, etter foredling til elektriske signaler og videre til behagelige luftbårne sinuskurver 😊.

    20220830_073059.jpg
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer med ny DAC. Skriv gjerne noen ord om hvordan Venus II spiller, og hva du liker, evt ikke liker. Greit med litt info.

    /Ruby:)
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Takk! Bestilling og levering gikk helt etter planen. Valgte å bruke DHL, siden de har pick-up i nærheten. Har koblet opp og spilt litt, men denne helgen er det konfirmasjon utenbys, og så reiser jeg vekk på jobb en stund. Så langt virker det som at det er veldig god instrument-adskillelse, og veldig sort/stille bakgrunn. Spent på dynamikk og oppløsning, og ikke minst piano-klang og overtoner. Trenger visst å ha litt inspillingstid? Skal prøve å formidle inntrykkene etter hvert...
     
    Sist redigert:

    jallajalla

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    64
    Hei

    Bestiller dere direkte fra Vinshine, eller er det andre plasser som gjelder? Pontius 2 ser knagende fin ut...
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Vinshine i singapore ja. Tok 4 dager fra de sendte, til pakken var levert på døren, totalt 6 dager fra bestilling.
    Underveis sporte de pakken og gav beskjed når den var gjennom tollen, samt at de tok kontakt når pakken var levert og spurte om alt var ok.
    Positiv overraskelse.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Samme her! Veldig fornøyd med prosessen. God oppfølging.
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte enda en Pontus II 12th for kort tid tilbake, bestilte på søndag - ble levert på døra på onsdag. Og som @bia nevner, Vinshine følger opp hele veien. Kommer til å handle mer derfra! 🥳

    Lurer på om en preamp blir neste ut... :unsure:
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Kjøpte enda en Pontus II 12th for kort tid tilbake, bestilte på søndag - ble levert på døra på onsdag. Og som @bia nevner, Vinshine følger opp hele veien. Kommer til å handle mer derfra! 🥳

    Lurer på om en preamp blir neste ut... :unsure:
    Det hadde vært spennende!
    Det er også lov å skrive litt om hvordan pontusen høres ut - hvis du har lyst :)

    Selv har jeg bestemt meg for å prøve en Iris DDC.
    mvh
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært spennende!
    Det er også lov å skrive litt om hvordan pontusen høres ut - hvis du har lyst :)

    Selv har jeg bestemt meg for å prøve en Iris DDC.
    mvh
    Jeg kan skrive litt om Pontus II - uten problem. Men siden jeg er superdårlig på prosa må jeg nok tenke meg litt om :rolleyes:
    Også har jeg jo hørt hva Iris også kan gjøre med signalet, skal forsøke få ned noen ord om det også - etterhvert ;)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Da har Pontus 12th ankommet.
    Denne dac’en tror jeg blir stående en god stund.
    1A54D7BB-ECB7-456F-8F72-EF71917A7CCF.jpeg

    85A7E594-417C-4A19-811B-686E790E8F3E.jpeg

    231C2AD1-C941-4031-B914-72479A7607F0.jpeg

    Førsteinntrykket er veldig bra.
    Den er mer nøytral og oppløst enn Ares, på en god måte :) .
    Jeg likte Ares veldig godt og angret umiddelbart på at jeg solgte den så fort.
    Nå falt imidlertid alt på plass for meg og jeg er godt fornøyd med at jeg tok sjansen på Pontus.
    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Tenkte bare jeg skulle gi en liten oppdatering.

    Jeg er ikke noe flink til å beskrive lyd generelt, men for si det på en annen måte har ikke platespilleren vært igang siden Pontusen ankom Flekkis...
    Jeg holder enda en knapp på platespilleren, men akkurat nå har jeg det simpelhen for gøy å oppdage cdsamlingen på nytt.
    Tonaliteten er midt i blinken for meg, oppløst uten sibrilanter, bra rom/soundstage, og en bunn jeg ikke visste jeg hadde.
    De tre filter-instillingene steilt, slakt og nos gjør at jeg får tweaket lyden til å passe i den relativt livlige stuen min. Nos mode er fint men det blir litt vel livlig og lydbildet flyter ut. Slak roll off blir en middelvei som gir bra nærvær og passelig bredde og dybde.
    Skal jeg pirke på noe kunne det vært en anelse bedre definert lydbilde og bunn, men da er jeg veldig pirkete. Det kan like godt være utstyret mitt som ikke klarer å hamle opp med kilden. Uansett så spiller det musikk og da glemmer man hele hifien...

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.557
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kan jeg spørre hvor den er kjøpt og hva er prisen? :) virker veldig spennende

    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Hmmmm - og jeg som trodde jeg hadde funnet den perfekte DACen til mitt budsjett ;-)
    Det kommer bare an på budsjettet. Pontus er dobbelt så dyr.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Tenkte bare jeg skulle gi en liten oppdatering.

    Jeg er ikke noe flink til å beskrive lyd generelt, men for si det på en annen måte har ikke platespilleren vært igang siden Pontusen ankom Flekkis...
    Jeg holder enda en knapp på platespilleren, men akkurat nå har jeg det simpelhen for gøy å oppdage cdsamlingen på nytt.
    Tonaliteten er midt i blinken for meg, oppløst uten sibrilanter, bra rom/soundstage, og en bunn jeg ikke visste jeg hadde.
    De tre filter-instillingene steilt, slakt og nos gjør at jeg får tweaket lyden til å passe i den relativt livlige stuen min. Nos mode er fint men det blir litt vel livlig og lydbildet flyter ut. Slak roll off blir en middelvei som gir bra nærvær og passelig bredde og dybde.
    Skal jeg pirke på noe kunne det vært en anelse bedre definert lydbilde og bunn, men da er jeg veldig pirkete. Det kan like godt være utstyret mitt som ikke klarer å hamle opp med kilden. Uansett så spiller det musikk og da glemmer man hele hifien...

    mvh
    Denafrips trenger 200 timer innspilling ca, så definisjonen vil komme seg😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Hei.
    Har akkurat bestillt Denafrips Terminator 12th fra Vinshine Audio i Singapore.

    Lurer på om hvilke betalings alternativ andre har brukt?
    Kredittkort, Paypal eller manuell bankoverføring direkte.
    Endte selv med manuell bankoverføring, siden de ikke har avtale om sikker netthandel og Paypal tar gebyr.

    Iallefall min erfaring etter 2 mnd med Apollo og Athena tilkoblet Dynaudio Contour 20 er positiv.
    Kvalitet ved første blikk og tone :)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer,
    Det er en dac som virkelig hadde vært gøy å høre!
    Jeg brukte kredittkort når jeg handlet.
    mvh
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Så kult! Denne har jeg aldri hørt, men vet jo at de leverer kvalitet. Jeg har alltid betalt med PayPal - funker fint, Vinshine er til å stole på og de følger godt opp underveis med forsendelsen også - kanskje du får den allerede på torsdag :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei.
    Har akkurat bestillt Denafrips Terminator 12th fra Vinshine Audio i Singapore.

    Lurer på om hvilke betalings alternativ andre har brukt?
    Kredittkort, Paypal eller manuell bankoverføring direkte.
    Endte selv med manuell bankoverføring, siden de ikke har avtale om sikker netthandel og Paypal tar gebyr.

    Iallefall min erfaring etter 2 mnd med Apollo og Athena tilkoblet Dynaudio Contour 20 er positiv.
    Kvalitet ved første blikk og tone :)
    Grattis, hadde Terminator 2 en stund, den spilte stort og mektig! Nesten som om anlegget fikk en dose steroider! Det er et hav med kondensatorer under panseret som trenger spilletid så ikke mist motet om den har humørsvingninger, kan låte både himmelsk og piggtråd de første 200 timene.
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Gratulerer,
    Det er en dac som virkelig hadde vært gøy å høre!
    Jeg brukte kredittkort når jeg handlet.
    mvh
    Takk!
    Det stod mellom Pontus og Terminator.
    Håper nå at bakoverføring mottas hos Alvin og forsendelse går som den skal.
    Etter å ha hatt kontakt med Alvin rundt kjøpet og andre spørsmål er han rask å svare.
    Veldig service innstillt.

    Mulig du har en Pontus 12th ?
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Så kult! Denne har jeg aldri hørt, men vet jo at de leverer kvalitet. Jeg har alltid betalt med PayPal - funker fint, Vinshine er til å stole på og de følger godt opp underveis med forsendelsen også - kanskje du får den allerede på torsdag :)
    Takk:)
    Har kun lest og søkt info om Denafrips sine Dacèr, aldri fått hørt noen av de.
    Men en kollega av meg har Terminator II og er veldig begeistret.
    Eneste Dac i mitt eie har vært en Primare Dac 30.
    Spent på overgangen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn