Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Mener jeg valgte No der. . Fikk en regning fra transportør en stund etter jeg fikk denafripsen. Ca 1300 NOK
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Forskjellen i pris på Pontus II er ca 8000,- NOK i favør Vinshine kontra .eu.... Betalte 1390,- i mva og importavgift fra Vinshine.... så lite å lure på egentlig... i tillegg får du pakken to-tre dager etter bestilling om du kjøper av Vinshine.
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Forskjellen i pris på Pontus II er ca 8000,- NOK i favør Vinshine kontra .eu.... Betalte 1390,- i mva og importavgift fra Vinshine.... så lite å lure på egentlig... i tillegg får du pakken to-tre dager etter bestilling om du kjøper av Vinshine.
    Helt korrekt , Vinshine leverer så det holder ! I tillegg har de en kar ved navn Alvin Chee som svarer på absolutt alt av spørsmål du måtte lure på. (y)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Alvin skrev den ville havne på 1400-1600 s$
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    I dag har jeg vært på besøk på Denafrips i Singapore. Fikk lyttet på Venus - meget bra. Fikk også lurt Vincent til å hente ut en nesten ferdig versjon av deres nye streamer. En flott boks med eget OS. Den er allerede klar for Roon. Pris omkring Ares II 12 th.

    IMG_1990.jpeg
    IMG_1989.jpeg
    IMG_1988.jpeg
    IMG_1987.jpeg
    IMG_1984.jpeg
    IMG_1983.jpeg
    IMG_1982.jpeg
    IMG_1980.jpeg
    IMG_1990.jpeg
    IMG_1990.jpeg
    IMG_1990.jpeg
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som har ett godt tips til en I2S (HDMI) kabel til rundt max 500,- som er grei til å være mellom Denafrips Ares II og Iris? Kjører i dag en helt standard billig HDMI kabel på 1 meter. Vil tro 30cm vil være passelig når de står oppå hverandre.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Fant en Argon HDMI kabel fra Hifiklubben i min "kabelbag" - den gjorde susen :) Fungerer helt fint som I2S mellom Ares II 12th og Iris. Ingen setup nødvendig.
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke forskjeller hører du med Iris tikoblet?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Den er ett godt steg nærmere Pontus II 12th med Irisen tilkoblet. Tar nok vekk noe jitter fra Raspberry Pi4 som jeg bruker som endpoint til Roon. Ropieee. Nå er det bare å ta steget for å oppgradere både Ares II 12th og Pontus II 12th. Har villet ventet litt for å se - etter en prat med Vincent Ong på kontoret i Singapore kommer jeg til å gjøre det. Hyggelig fyr! Supergøy å ha vært der fysisk. Gleder meg til Arce streameren kan leveres.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Når skal du prøve den på pontusen?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Den passer liksom ikke inn i oppsettet der ;-) Feil farge og så mangler den Coax input for CD spiller. Den har kun USB input som fungerer fint i ett rent streaming oppsett.
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Da var den på vei - med en rabattkupong grunnet tidligere kjøp på S$100 kom den på 9.654,45 NOK (trukket på kortet) inkl. frakt. Siden Vinshine pleier å sette en lav kost på VAT skjemaet som de sender med kommer den på ca. 11.000,-

    Siden jeg utelukkende benytter Roon for min streaming tror jeg at dette er ett av de beste kjøpene for en kvalitets streamer for øyeblikket. Det kommer en rapport om ca. 1 måneds tid med testing etter at den er mottatt.

    arce.PNG
     

    Teza

    Medlem
    Ble medlem
    05.08.2023
    Innlegg
    9
    Antall liker
    7
    Sted
    Sandefjord
    Tok en sjanse og kjøpte en IRIS, ARES og HADES for å oppgradere pc-lyden.

    Når jeg ser på videoer viser IRIS automatisk hvilken bitrate som avspilles. Hos meg står denne fast på 24/192 selv om jeg spiller en mp3.
    Vil tro jeg må endre en instilling et sted, men vet ikke hvor.

    Noen som har kjennskap til hva jeg har gjort feil?

    EDIT:
    Ved å installere ROON fant jeg ut at det var to avspillingsenheter, WASAPI og ASIO.
    Ved å bruke WASAPI endrer ikke bitraten på IRIS, men ved å bruke ASIO forandres bitraten på IRIS.
     
    Sist redigert:

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Det ser ut som at Arce har innebygget DDC.

    Klippet fra Steve Hoffman forumet:

    Just got an email from Vinshine and my hunch was correct:

    Hello, I'm interested in the new ARCE streamer and have a question: I currently use an IRIS DDC, if I were to purchase the ARCE streamer will it render my IRIS DDC useless? Couldn't find any facts about this and in the diagram on your website, the ARCE is connected directly to the DAC. Thank you.

    Thank you for reaching out to us.

    The Arce streamer is equipped with an internal DDC, eliminating the need for an external one. This built-in DDC includes a FIFO buffer and a Temperature Compensated Crystal Oscillator, effectively making it a Streamer+DDC in one device.

    For optimal performance when using the Arce Streamer, it is advisable to establish a direct connection to the DAC (Digital-to-Analog Converter).

    Her tenker jeg at de mener I2S (HDMI) til DAC.

    Many thanks.
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Det ser ut som at Arce har innebygget DDC.

    Klippet fra Steve Hoffman forumet:

    Just got an email from Vinshine and my hunch was correct:

    Hello, I'm interested in the new ARCE streamer and have a question: I currently use an IRIS DDC, if I were to purchase the ARCE streamer will it render my IRIS DDC useless? Couldn't find any facts about this and in the diagram on your website, the ARCE is connected directly to the DAC. Thank you.

    Thank you for reaching out to us.

    The Arce streamer is equipped with an internal DDC, eliminating the need for an external one. This built-in DDC includes a FIFO buffer and a Temperature Compensated Crystal Oscillator, effectively making it a Streamer+DDC in one device.

    For optimal performance when using the Arce Streamer, it is advisable to establish a direct connection to the DAC (Digital-to-Analog Converter).

    Her tenker jeg at de mener I2S (HDMI) til DAC.

    Many thanks.
    Interessant !! Takker for info . (y)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Som noen kanskje har fått med seg handlet jeg Iris av Trond for en liten stund siden.
    I dag har jeg fått testet litt frem og tilbake med og uten DDC. Det blir ikke helt like forhold da jeg har brukt usb inngangen på dac når jeg ikke har gått gjennom DDC, men det hadde uansett vært alternativet.
    Først tenkte jeg at min begeistring tidligere hadde vært ubegrunnet når jeg koblet direkte fra streamer. Tonalitet og musikalitet i bøtter og spann. Hva mer kan jeg trenge?

    Når jeg så kobler tilbake Iris har jeg samme tonalitet, og musikalitet. Umiddelbart kan det virke som om det mangler noe varme i mellomtonen, men det er heller hele lydblidet som har blitt klarere og mer oppløst uten å bli hardt eller skarpt på noen måte.
    Når jeg så går tilbake direkte til usb uten DDC virker lydbildet grøtete og rotete i forhold.

    Jeg er klar over at det er delte meninger om DDC, men for meg er den en stayer.

    IMG_0010.jpeg

    IMG_0008.jpeg


    Iris rydder opp i all musikk, nå nytes denne:

    IMG_0011.jpeg


    mvh
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Noen som har testet ut de 3 FW versjonene på Pontus og kan gi noen inntrykk ?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    De som nå bestiller får først levering mot slutten av september. Virker som hele 1. prod er utsolgt.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer, flott boks.
    Takker - ja den ser nydelig ut og føles meget solid. Jeg har også Eversolo DMP-6A. Ganske så forskjellige på mange vis. Kjører man kun Roon og har en egen bedre DAC enn den som er innebygget i Eversolo DMP-6A er det ett godt valg tenker jeg. Har også testet Airplay med den - det fungerer også. Blir ikke aktuelt å bruke Airplay eller noe annet for min del. Alt går jo gjennom Roon (Qobuz og Tidal).
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Takker - ja den ser nydelig ut og føles meget solid. Jeg har også Eversolo DMP-6A. Ganske så forskjellige på mange vis. Kjører man kun Roon og har en egen bedre DAC enn den som er innebygget i Eversolo DMP-6A er det ett godt valg tenker jeg. Har også testet Airplay med den - det fungerer også. Blir ikke aktuelt å bruke Airplay eller noe annet for min del. Alt går jo gjennom Roon (Qobuz og Tidal).
    Interessant!
    Eversolo vs Denafrips, koblet til separat dac/Roon ?
    Lydmessige forskjeller?
     

    geiol

    Fersking
    Ble medlem
    14.12.2020
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Åsane, Bergen
    Hei Trond og gratulerer med ny streamer!
    Som erikr er jeg også veldig interessert i hva du kan fortelle om lydmessige forskjeller mellom Eversolo DMP-6A koblet til separat dac, og Denafrips ARCE.
     

    hanmankan

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2023
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Haugesund
    @trondav Hvor mye endte sluttsummen på når du kjøpte pontus? Klør i fingrene etter og bestille selv.

    Og resten, såg en annen spurte i gruppa men forsto ikkje heilt svar.. hvilket VAT valg bør man velge før man legger til i kurven?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    9.800,- til Vinshine og 917,- i toll. 10.717,- totalt. Be Alvin om å sette en lavere pris på produktet på tollpapirene. Velg Ikke EU.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn