Denafrips venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Takk!
    Det stod mellom Pontus og Terminator.
    Håper nå at bakoverføring mottas hos Alvin og forsendelse går som den skal.
    Etter å ha hatt kontakt med Alvin rundt kjøpet og andre spørsmål er han rask å svare.
    Veldig service innstillt.

    Mulig du har en Pontus 12th ?
    Ja, det har jeg.

    Først en ares 12th og så en Pontus 12th. Jeg er kjempefornøyd med hele opplevelsen fra kjøp til oppkobling.
    Det satt langt inne for meg å bruke for meg så mye penger på en dac, men det var vel verdt det. Felles for begge dacene jeg har hatt fra dem er at musikken står i sentrum. Det er selvfølgelig gode hifiegenskaper også men det spiller musikk på en måte som gjør at jeg glemmer bort alt helt til platen er ferdig.
    Jeg er helt sikker på at du blir fornøyd!
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Takk:)
    Har kun lest og søkt info om Denafrips sine Dacèr, aldri fått hørt noen av de.
    Men en kollega av meg har Terminator II og er veldig begeistret.
    Eneste Dac i mitt eie har vært en Primare Dac 30.
    Spent på overgangen.
    Wow - tror (disclaimer: uten at jeg vet) du kommer til å oppleve at det er en oppgradering, skal være forsiktig med å bruke store ord her på HFS, men antar du nærmer deg kremen av det som er oppnåelig for de fleste av oss... 🥳
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Grattis, hadde Terminator 2 en stund, den spilte stort og mektig! Nesten som om anlegget fikk en dose steroider! Det er et hav med kondensatorer under panseret som trenger spilletid så ikke mist motet om den har humørsvingninger, kan låte både himmelsk og piggtråd de første 200 timene.
    Interessant,takk for god informasjon.
    Terminator 2 12th ble bestillt for en uke siden.
    Venter på den skal bli sendt fra Singapore, de har transport utfordringer.
    Vil komme tilbake her når den er satt opp hjemme.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Etter å ha overtatt Ares 12th fra @bia er jeg sikker på at R2R er DACen for meg. Vanvittig bra. Lurer på å ta steget videre til en Pontus II eller Pontus II 12th. Noen som har prøvd disse to opp mot hverandre? Har forstått det er forbedringringer i power supply og noe annet smågreier. Brukt til 15k eller ny til 20k - valgets kval ……. I fall jeg oppgraderer går Ares 12th til loftstua :) Den er helt topp. Har hatt 10-12 andre DACer eller integrerte forsterkere med innebygget DAC før denne. Ares 12th er til nå definitift den som har gitt meg mest glede. De andre er: Hegel H80, H90, Röst, H160, HD12, HD 20, HD 25, Topping D70S, Topping D90, Topping D90SE, Denon PMA 2500NE + en haug andre.

    Må innrømme at Pontus II 12th i sølv ser griselekker ut og ville nok passet perfekt sammen med disse godbitene.

    D077DD74-D0D0-4501-BB4E-ABB683C73FB1.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer!
    Dette hadde det vørt gøy å høre mer om. Da mener jeg hele sulamitten 🙂
    Mvh
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Mektig imponert. Teminator 2 12th kom på døren igår, innlevert Fedex Singapore søndagkveld. Oppfølging fra Vinshine er av den beste servicen eg har opplevd.
    Første inntrykk: Frysninger på ryggen. Angrer ikke på dette.
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Gratulerer!
    Dette hadde det vørt gøy å høre mer om. Da mener jeg hele sulamitten 🙂
    Mvh
    Takk.
    Athena og Apollo kjøpte eg brukt tidligere i vinter. Forstod tidlig at dette var kvalitet til Rema pris.
    Apollo er "hot running" lukket kapsling med kjøleribber, noe over 50 gr C. Alvin sier alt er som det skal være pga A-klasse delen. Like varm i standby som under belastning.
    Athena ser eg samenlignes med Hegel P-30 til over 60k.
    Høytalere Dynaudio Contour 20.
    Kilde MacMini
    Alle 3 Denafrips komponentene har iallefall imponert meg.
    Mvh
    Dag Harald
     

    Mrodseth

    Fersking
    Ble medlem
    11.03.2023
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei, fin tråd.
    Skal kjøpe mitt første og siste high end hifi anlegg og tenker jeg bestiller Terminator 2 12th, kom fram til at T pluss ikke er verdt de ekstra pengene.
    Er det noen som kan gi meg en god pekepinn på kabler som rettferdiggjør et kjøp av en så dyr dac, men som ikke er overpriset?
    Trenger
    -usb kabel fra nuc roon til dac, så kort som mulig.
    -strømkabel til dac, har forstått at dette ikke følger med Terminator 2?
    -rca kabel ca 75cm.
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer!
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Det blir gøy å høre hva du synes. 🙂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med flott dac :) Hadde den bare vært i full bredde så kunne jeg vurdert den :giggle:



    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Oppdateringen som Denafrips har kommet med, gjelder det bare de gamle modellene eller 12th utgavene også?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Jeg klarer heller ikke finne svaret på om det gjelder Ares II 12th og Pontus II 12th. Skulle tro at disse var sendt ut med ny firmware. Noen som har åpnet opp, tatt bilde og spurt hos Vinshine?
     
    Sist redigert:

    fatalataf

    Medlem
    Ble medlem
    31.05.2021
    Innlegg
    38
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei :)
    Om jeg har forstått det riktig så er oppdateringen for versjon II av DAC'ene (men kun de modellene med siste versjon DSP), slik at disse da får 12th-firmware for DSP'en.
    Instruksjoner her: https://www.vinshineaudio.com/denafrips-fpga-firmware-update

    Jeg har fått tilsendt riktig versjon til min Ares II og skal oppdatere nå. Noen som har gjort det og har erfaringer?



    NB: Har lagt ut en Hestia forforsterker på torget om noen er interessert... ;)
     

    fatalataf

    Medlem
    Ble medlem
    31.05.2021
    Innlegg
    38
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei :)
    Om jeg har forstått det riktig så er oppdateringen for versjon II av DAC'ene (men kun de modellene med siste versjon DSP), slik at disse da får 12th-firmware for DSP'en.
    Instruksjoner her: https://www.vinshineaudio.com/denafrips-fpga-firmware-update

    Jeg har fått tilsendt riktig versjon til min Ares II og skal oppdatere nå. Noen som har gjort det og har erfaringer?



    NB: Har lagt ut en Hestia forforsterker på torget om noen er interessert... ;)
    Kjapp oppdatering om oppdateringen: Enkelt og greit. Tok noen få minutter. Ingen problemer.
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    540
    Antall liker
    644
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen!
    Jeg kjøpe min Denafrips Pontus II i mars 23, men er litt usikker på de forskjellige filterene på DACen.
    Er filterene nos/os med mere, noe dere har gjort dere noe erfaring med?
     

    BengtB

    Fersking
    Ble medlem
    19.02.2022
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Sted
    Hvittingfoss
    Jeg klarer heller ikke finne svaret på om det gjelder Ares II 12th og Pontus II 12th. Skulle tro at disse var sendt ut med ny firmware. Noen som har åpnet opp, tatt bilde og spurt hos Vinshine?
    Jeg fikk også min Pontus 2, 12Th anniversary i mars og ble heller ikke klok på om denne ble sendt ut med siste oppdatering som også heter 12 anniversary. Men har a,b,c testa min dac som den er mot Audio Analogue fra Italia og Primaluna rør-dac og er svært fornøyd med valget mitt med Denafrips Pontus 2, 12 Anniversary.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    Ares ll til Pontus ll; er det en stor oppgradering? og hva går det på? :) lever godt med en Ares ll men frister jo å oppgradere, om det er det lydmessig.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Her er noen interessante lyttetester av Denafrips Ares mot rimeligere og dyrere konkurrenter. Testene er lagt ut av han som står bak Cube og de svært spennende Qualio høyttalerne:

    "I am one of the owners and designers in both Qualio - www.qualioaudio.com where we do the best multiway loudspekaers and Cube Audio - www.cubeaudio.eu where we do top in the world fullrange drivers and loudspeakers based on those drivers. For the recordings I use pro mobile gear - SoundDevices MixPre 2 and a stereo set of SE8 microphones"

    Denafrips Ares 2 mot Topping D30:

    (1) Battle of the DACs 400$ vs 1000$ - Should you pay more? TOPPING D30 Pro vs DENAFRIPS ARIES 2 - YouTube

    Denafrips Ares 2 mot Lampizator Amber 3:

    (1) Battle of the DAC 1000$ vs 5000$ - Should you pay more? DENAFRIPS ARIES 2 vs LAMPIZATOR AMBER 3 - YouTube

    Så en morsom sammenlikning av Tannoy GRF 15 mot hans egne Quailo IQ

    (1) Tannoy GRF Gold 15 vs Qualio IQ Open Baffle speakers --- OTL Amp -- Sound Test - YouTube
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Da er det kommet nok en oppdatering av Pontus firmware. Noen som har hatt guts til å prøve?
    Selv er jeg såpass fornøyd at jeg syter litt med å forandre noe 😄.
    mvh
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Kjører nå OS med slow filter. Ble litt mye bass med NOS på mine Tannoy XT-8F.
    Har dere hørt forskjeller med tanke på "innspilling" av dac fra den er ny? Har vel ca 10 timer på min nå.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Etter det jeg kan huske ble bass og lydbilde mer definert etter "innspilling". Jeg synes også at mellomtonen var tilbaketrukket i begynnelsen, og at den kom bedre frem etter en tids bruk.
    På meg virker det som om det sakte men sikkert falt på plass i løpet av 50-100 timer. I dag tenker jeg ikke noe på det.
    Jeg foretrekker fremdeles slow filter, men det kan ha sammenheng med litt livlig akustikk i stuen.
    Nå er ikke husken alltid like god så andre må gjerne korrigere eller komme med egne inntrykk.
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn